nawiew, ogrzewanie - próbuje zrozumieć co i jak

Blazer

Moderator: Marcin-Kraków

kmc1974
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 15
Rejestracja: pn paź 06, 2014 7:07 am

nawiew, ogrzewanie - próbuje zrozumieć co i jak

Post autor: kmc1974 » czw paź 16, 2014 8:10 am

Elou, to znowu ja ;-)
miałem Ci ja problem ze sterowaniem nawiewami. Gdzie bym nie ustawił, to wiało prosto w "ryja" :-) Rozebrałem pół kokpitu, zdjąłem schowek i teraz będe się starał zrozumieć. Sterowanie odbywa się za pomoca siłowników - nazwijmy je pneumatycznych.
Jeden jest na samej górze, za poduszką pasażera.
Jeden jest za schowkiem pasażera po lewej stronie nr 1 na zdjęciu i jest trzeci wyglądający jak ufo nr 2 na zdjęciu
Obrazek
Generalnie nie działał mi siłownik nr 1 - ale po zdjęciu wężyka, w zależności od położenia regulacji nawiewów z wężyka dmuchało lub ssało ;-) Zaslepiłem więc kruciec podciśnienia idący do 1. i sterowanie nawiewami zaczęło działać.
Siłownik 2 jak zauważyłem służy w sytuacji włączenia klimy na max. Wtedy otwiera klapkę.
Pytanie brzmi - do czego służy 1? Gdzie ew można nabyć coś takiego. Chociaż jak "wbiłem" go ręcznie i podłączyłem wężyk, to podciśnienie go trzymało, do pierwszej zmiany ustawienia. Wynika z tego, że podciśnienie za słabe, choć drobna nieszczelność też nie jest wykluczona.

Sterowanie ogrzewaniem - cold-hot. Na panelu do pokrętła sterowania ogrzewaniem dochodzą przewody elektryczne. Czy sterownia nagrzewnicą odbywa się elektrycznie? U mnie auto grzeje nader słabo. Przy odkręceniu ogrzewania na maxa, w obecnych temp., można śmiało jechać bez uczucia ukropu. Jak się zaczną mrozy będę musiał jeździć w kufajce :-) Temp silnika, dwie kreski poniżej 210 F. Czyli termostat ok.
Gdzie szukać przyczyny?

pozdrawiam
Blazer S-10 '97 4.3

jezy888
 
 
Posty: 130
Rejestracja: czw mar 06, 2014 11:01 am

Re: nawiew, ogrzewanie - próbuje zrozumieć co i jak

Post autor: jezy888 » czw paź 16, 2014 9:29 am

kiedys czytalem i za wadliwie dzialajacy system podcisnien odpowiedzialny jest ten przelacznik w skrzyni biegow po stronie pasazera
http://picasaweb.google.com/lh/photo/fI ... bedwebsite
cos takiego: http://www.ebay.com/itm/Dorman-4WD-Swit ... 5e&vxp=mtr

jak jest walniety to puszcza olej ktory dostaje sie do wezykow podcisnienia, efekt wadliwie dzialajacy system zapinania 4x4 i wlasnie system nawiewow. Wszystko tam dziala na podcisnienie tak jak zauwazyles. (skoro napisales,ze nie trzyma podcisnienia to bym szukal wlasnie w nim przyczyny badz jakies przewody sparciały juz)

gdzies kiedys czytalem watek o nawiewach ze zdjeciami co i jak, jak znajde to wkleje
1995 S-10 4.3 4x4 Ext. Cab
sprzedam JGC SRT.

jezy888
 
 
Posty: 130
Rejestracja: czw mar 06, 2014 11:01 am

Re: nawiew, ogrzewanie - próbuje zrozumieć co i jak

Post autor: jezy888 » czw paź 16, 2014 9:49 am

1995 S-10 4.3 4x4 Ext. Cab
sprzedam JGC SRT.

jezy888
 
 
Posty: 130
Rejestracja: czw mar 06, 2014 11:01 am

Re: nawiew, ogrzewanie - próbuje zrozumieć co i jak

Post autor: jezy888 » pt paź 17, 2014 7:20 am

jescze cos takiego znalazlem -> 'typowe problemy z nawiewem'
http://www.s10forum.com/forum/f299/heat ... ng-499579/
1995 S-10 4.3 4x4 Ext. Cab
sprzedam JGC SRT.

kmc1974
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 15
Rejestracja: pn paź 06, 2014 7:07 am

Re: nawiew, ogrzewanie - próbuje zrozumieć co i jak

Post autor: kmc1974 » pn paź 20, 2014 10:48 am

dzięki bardzo - studiuję. Nadal jednak nie kumam jak jest otwierana nagrzewnica, czyli ciepłe powietrze. Na panelu sterowniczym do sterownia dochodza przewody elektryczne... tylko co dalej
Blazer S-10 '97 4.3

flomaker
Posty: 498
Rejestracja: sob sie 07, 2010 2:26 pm
Lokalizacja: Szczecin

Re: nawiew, ogrzewanie - próbuje zrozumieć co i jak

Post autor: flomaker » pt paź 24, 2014 5:49 pm

A mierzyłeś wartość podciśnienia w instalacji? Nie wiem, jaka ma być, ale we wszystkich urządzeniach, które obsługuję w przemyśle, to około -0,6bar jest wymagane do prawidłowego działania, więc i tyle trzeba było by w aucie mieć. Zasysałeś wężyk idący do siłownika 1?
Też mam problem ze wszystkim, co działa na podciśnienie w aucie, ale nie mam się kiedy zabrać.
Jak w weekend zmierzę, to napiszę.
Blazer 99'

kmc1974
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 15
Rejestracja: pn paź 06, 2014 7:07 am

Re: nawiew, ogrzewanie - próbuje zrozumieć co i jak

Post autor: kmc1974 » wt lis 04, 2014 1:50 pm

flomaker pisze:A mierzyłeś wartość podciśnienia w instalacji? Nie wiem, jaka ma być, ale we wszystkich urządzeniach, które obsługuję w przemyśle, to około -0,6bar jest wymagane do prawidłowego działania, więc i tyle trzeba było by w aucie mieć. Zasysałeś wężyk idący do siłownika 1?
Też mam problem ze wszystkim, co działa na podciśnienie w aucie, ale nie mam się kiedy zabrać.
Jak w weekend zmierzę, to napiszę.

jedyny wakuometr jaki posiadam to rtęciowy do synchronizacji gaźników w motocyklach. :-)
Wężyka zasysałem z nr 1 - cofa się niby ok. Po wciśnieciu hand made z podłączonym siłownikiem normalnie do podciśnienia, też stoi (pozostaje wciśnięty). Każda zmiana jednak powoduje jego cofnięcie i sam już się nie wbija.
Siłownik 1 służy do?
który konkretnie otwiera nagrzewnice - klapę nagrzewnicy?
Blazer S-10 '97 4.3

Awatar użytkownika
xymenez
Posty: 399
Rejestracja: wt cze 30, 2009 10:39 pm
Lokalizacja: Łódź

Re: nawiew, ogrzewanie - próbuje zrozumieć co i jak

Post autor: xymenez » śr lis 05, 2014 6:30 pm

Klapą nawiewu z nagrzewnicy steruje elektryczny silnik krokowy, który jest umieszczony za tym metalowym cięgłem przepony z numerem 1. Mnie się ten silnik zaciąl i co chwila bzyczał, co mnie denerwowało, nie mówiąc o tym, że cały czas było włączone ogrzewanie. Normalnie, żeby się tam dostać, trzebaby faktycznie zdjąć calą deskę rozdzielczą. Ja jednak jakoś sprytnie rozruszałem ten silnik długimi szczypcami-obcęgami - no i jakoś ruszył. Ale ma tendencje do zacinania. Nie wiem tylko, czy nagrzewnica dziala cały czas, czy tylko włącza się, gdy silnik otwiera klapę...
Marcelo
- - - - - - -
Blazer S10 '95 i '99
& MIKROWAFLE
obecnie Explorer IV '07

kmc1974
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 15
Rejestracja: pn paź 06, 2014 7:07 am

Re: nawiew, ogrzewanie - próbuje zrozumieć co i jak

Post autor: kmc1974 » czw lis 06, 2014 11:32 am

Dzięki wielkie, czyli jednak dobrze myślałem,że jest to sterowane elektrycznie, a nie podciśnieniem... mnie się nie zacina, ale mam wrażenie, nie do końca otwiera. Bedę musiał tam pozaglądać... ;-)
Blazer S-10 '97 4.3

flomaker
Posty: 498
Rejestracja: sob sie 07, 2010 2:26 pm
Lokalizacja: Szczecin

Re: nawiew, ogrzewanie - próbuje zrozumieć co i jak

Post autor: flomaker » ndz gru 07, 2014 11:27 pm

Jakieś postępy?
Blazer 99'

McGyver
 
 
Posty: 108
Rejestracja: czw paź 22, 2015 11:51 am
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontaktowanie:

Re: nawiew, ogrzewanie - próbuje zrozumieć co i jak

Post autor: McGyver » pt paź 23, 2015 12:00 am

Ten silniczek z tylu jest zupełnie normalny i najcześciej pada w nim jedna z zębatek. Pozycja ustalana jest za pomocą potencjometru 8k ohm a zakres działania od 2k do 6k omów... Silniczek da sie wyciągnąć przez otwór schowka choć jest to dość mecząca robota i trzeba miec klucz nasadowy 5,5. Silniczek ustawia sie w pozycji środkowej i wtedy klapa kierująca powietrze puszcza przez nagrzewnice i chłodniczki klimy jednocześnie. Zeby silniczek dobrze sie ustawił trzeba go zalozyc w połowie zakresu czyli ok 4k omów i potem uruchomić stacyjkę przed czym wyciągamy bezpiecznik od zegarów na minutkę i włączamy stacyjkę... Silniczek sie wtedy ustawi i sam wykryje skrajne położenia. W przypadku problemow z ciagle lecącym zimnym lub ciepłym powietrzem jest to jedyne wyjście.
Nie można testować silniczka "na sucho" bo przejedzie do 0 i tak sie zatrzyma... Musi dostać opór wczesniej.
Generalnie sa dwa rodzaje tych silniczków... Manualna klima ma prostszy bez tego potencjometru a automatyczna ma bardziej skomplikowany... Czesci miedzy nimi sa mniej wiecej podobne i daja sie podmienić.
Podciśnienia sterują klapa mieszająca powietrze z wnętrza, kierująca nawiew na poszczególne sekcje auta... Wiec jeśli Ci to nie działa to mozesz miec problem z wężykami podciśnienia albo ten okrągły siłownik sie rozszczelnil, a najlepiej go wymontować i sprawdzic czy gdzies guma nie pękła.
Ostatnio zmieniony pt paź 23, 2015 9:34 am przez McGyver, łącznie zmieniany 1 raz.
Chevrolet Blazer 1999 LT - 4,3 Automat - wersja europejska

ODPOWIEDZ

Wróć do „Chevrolet”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość