Tahoe - opony i DRL
Moderator: Marcin-Kraków
Tahoe - opony i DRL
Witam wszystkich.Od 3 lat jestem szczęśliwym posiadaczem Tahoe z 2004r.
Na początek dwie sprawy .
1 . Czas na wymianę opon . W tej chwili mam założone 265/70/16 (BFGoodrich AT KO) i przymierzam się do opon w rozmiarze 285/75/16- (33 cale).
Moje pytanie - czy ktoś z Was lub znajomych zakładał takie opony , chodzi mi oto czy się zmieszczą , nie będą przycierać ?
2 . Druga sprawa to światła do jazdy dziennej (DRL).
Chevy posiada w/w światła , lecz niestety nie działają. Z tego co udało mi się ustalić to:
- żarówki są ok
- przekaźnik ok
- bezpiecznik ok
- czujnik oświetlenia zew. ok
Z tego co wiem to za działanie DRL odpowiada moduł sterujący BCM. Z kodów wyposażenia ( T62. LIGHTING DAYTIME RUNNING---DELETE T62 ) wynika że są albo wyłączone albo usunięte . Znalazłem gdzieś na forach w USA , że ponoć idzie tą funkcję zaprogramować w BCM-e. Znalazłem na allegro taki sam moduł jak u mnie (taki sam numer)i zastanawiam się nad podmianą.
Sam nie wiem co robić.
Dodam że jak wyciągnąłem przekaźnik i zwarłem ze sobą dwa odpowiednie styki- na krótko (nie pamiętam numerów ) to światła zadziałały.
proszę o jakieś porady
Na początek dwie sprawy .
1 . Czas na wymianę opon . W tej chwili mam założone 265/70/16 (BFGoodrich AT KO) i przymierzam się do opon w rozmiarze 285/75/16- (33 cale).
Moje pytanie - czy ktoś z Was lub znajomych zakładał takie opony , chodzi mi oto czy się zmieszczą , nie będą przycierać ?
2 . Druga sprawa to światła do jazdy dziennej (DRL).
Chevy posiada w/w światła , lecz niestety nie działają. Z tego co udało mi się ustalić to:
- żarówki są ok
- przekaźnik ok
- bezpiecznik ok
- czujnik oświetlenia zew. ok
Z tego co wiem to za działanie DRL odpowiada moduł sterujący BCM. Z kodów wyposażenia ( T62. LIGHTING DAYTIME RUNNING---DELETE T62 ) wynika że są albo wyłączone albo usunięte . Znalazłem gdzieś na forach w USA , że ponoć idzie tą funkcję zaprogramować w BCM-e. Znalazłem na allegro taki sam moduł jak u mnie (taki sam numer)i zastanawiam się nad podmianą.
Sam nie wiem co robić.
Dodam że jak wyciągnąłem przekaźnik i zwarłem ze sobą dwa odpowiednie styki- na krótko (nie pamiętam numerów ) to światła zadziałały.
proszę o jakieś porady
Tahoe LT 5.3 2004
Re: Tahoe - opony i DRL
nudy


Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii
Re: Tahoe - opony i DRL
No fakt
Zdaję sobie sprawę że są to błahostki ale może ktoś ma doświadczenia w tym temacie

Zdaję sobie sprawę że są to błahostki ale może ktoś ma doświadczenia w tym temacie
Tahoe LT 5.3 2004
- Wowos
-
- Posty: 6938
- Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
- Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
- Kontaktowanie:
Re: Tahoe - opony i DRL
Kluczu jesteś zwyczajnie niemiły
@autor - tutaj raczej nikt nie lata takim wozem... Odnośnie opon - miałeś 31", chcesz szerokie 33". Może być ciężko przy mocnym skręcie, czy dobiciu. Ale jedynym sposobem jest chyba pożyczenie od kogoś takich kółek i organoleptyczne sprawdzenie...
Odnośnie lampek - ja bym podjechał do jakiegoś kumatego człowieka od amerykańców - zapnie sobie kompa i będzie wsio wiedział.

@autor - tutaj raczej nikt nie lata takim wozem... Odnośnie opon - miałeś 31", chcesz szerokie 33". Może być ciężko przy mocnym skręcie, czy dobiciu. Ale jedynym sposobem jest chyba pożyczenie od kogoś takich kółek i organoleptyczne sprawdzenie...
Odnośnie lampek - ja bym podjechał do jakiegoś kumatego człowieka od amerykańców - zapnie sobie kompa i będzie wsio wiedział.
y60 autobus, czerwony.
Re: Tahoe - opony i DRL

A co do kół to właśnie szukam jakiejś starej opony w tym rozmiarze , założę na zapas i sobie sprawdzę . Na razie lipa. Objechałem trzech oponiarzy w okolicy i nawet na " złomie" nic takiego nie mają . Ale nie poddaje się i szukam dalej .
Tahoe LT 5.3 2004
Re: Tahoe - opony i DRL
jechałem z wrocka do Poznania żeby przymierzyć a potem kupić opony bo we wrocku gumiarze to sami uje


Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii
Re: Tahoe - opony i DRL
w suburbanie światła dzienne przełączało się z pozycji deski rozdzielczej więc a tahoe powinno być tak samo


Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii
Re: Tahoe - opony i DRL
W kwestii opon znalazłem najpierw coś takiego https://youtu.be/ykIiJqYim9c
a później to https://youtu.be/UsIGRtKh8ec
i w końcu to https://youtu.be/9Rk8PoTG74I
1 i 2 film to bliźniacze modele , a 3 to chyba silverado
A co do świateł to próbowałem różnych kombinacji z przyciskiem oświetlenia wewnętrznego ( bo chyba o to chodzi ), i nic .
Ten manewr chyba dotyczy wersji bez funkcji auto w włączniku świateł, ale nie jestem na 100% pewien. A mógłbyś bardziej rozwinąć jak to jest
w suburbanie

a później to https://youtu.be/UsIGRtKh8ec

i w końcu to https://youtu.be/9Rk8PoTG74I

1 i 2 film to bliźniacze modele , a 3 to chyba silverado
A co do świateł to próbowałem różnych kombinacji z przyciskiem oświetlenia wewnętrznego ( bo chyba o to chodzi ), i nic .
Ten manewr chyba dotyczy wersji bez funkcji auto w włączniku świateł, ale nie jestem na 100% pewien. A mógłbyś bardziej rozwinąć jak to jest
w suburbanie
Tahoe LT 5.3 2004
Re: Tahoe - opony i DRL
dla tego jechałem do poznaniasolto1 pisze:W kwestii opon znalazłem najpierw coś takiego https://youtu.be/ykIiJqYim9c![]()
a później to https://youtu.be/UsIGRtKh8ec![]()
i w końcu to https://youtu.be/9Rk8PoTG74I![]()
1 i 2 film to bliźniacze modele , a 3 to chyba silverado
A co do świateł to próbowałem różnych kombinacji z przyciskiem oświetlenia wewnętrznego ( bo chyba o to chodzi ), i nic .
Ten manewr chyba dotyczy wersji bez funkcji auto w włączniku świateł, ale nie jestem na 100% pewien. A mógłbyś bardziej rozwinąć jak to jest
w suburbanie


Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii
Re: Tahoe - opony i DRL
We wcześniejszym Tahoe, DRL sterowane są prawie zupełnie mechanicznie. Sterowanie tego komputerem to już perwersja i spisek.
Ciekawostką jest to, że w trybie DRL światła zasilane są niższym napięciem - włączane są szeregowo dwie diody, które powodują spadek napięcia.
U mnie jedna dioda była spalona i to powodowało brak DRL.
Ale jeżeli w tych mydelniczkowatych Tahoe, DRL sterowne są przez komputer, to równie dobrze może dawać na żarówki sygnał PWM i wtedy sam to możesz pojechać co najwyżej do warsztatu co ogarnia takie wynalazki - powodzenia
Ciekawostką jest to, że w trybie DRL światła zasilane są niższym napięciem - włączane są szeregowo dwie diody, które powodują spadek napięcia.
U mnie jedna dioda była spalona i to powodowało brak DRL.
Ale jeżeli w tych mydelniczkowatych Tahoe, DRL sterowne są przez komputer, to równie dobrze może dawać na żarówki sygnał PWM i wtedy sam to możesz pojechać co najwyżej do warsztatu co ogarnia takie wynalazki - powodzenia

Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Re: Tahoe - opony i DRL
W Tahoe 2000 do 2006 światła DRL zasilane są chyba normalnym napięciem ( raczej napewno) . Dzielą klosz razem ze światłami postojowymi, i są tam dwuwłókowe żarówki 7/27w - 7 postój i 27 DRL.
Tahoe LT 5.3 2004
Re: Tahoe - opony i DRL
Na 95 % jestem przekonany że światła nie działają ponieważ pierwszy właściciel prawdopodobnie zamówił auto z wyłączonymi światłami dziennymi, co chyba wynika z kodów wyposażenia które udało mi się zdobyć gdzieś w internecie za małą opłatą , bo po naklejce w schowku pozostał tylko klej

Chcąc je teraz uruchomić pozostają dwa wyjścia : albo znaleść kogoś kto takie rzeczy ogarnia komputerowo , albo wpiąć w układ jakiś uniwersalny moduł DRL i zsynchronizować go z automatycznym włączaniem się świateł .


Chcąc je teraz uruchomić pozostają dwa wyjścia : albo znaleść kogoś kto takie rzeczy ogarnia komputerowo , albo wpiąć w układ jakiś uniwersalny moduł DRL i zsynchronizować go z automatycznym włączaniem się świateł .
Tahoe LT 5.3 2004
Re: Tahoe - opony i DRL
Witam,
podlaczam sie pod watek bo mnie zainteresowal, chociaz mam Trailblazera z 2005 ,a nie Tahoe ale to taki mniejszy brat
Rowniez mam DRL i rowniez nie dzialaja. Jesli cos bedziesz wiedzial, to napisz na forum. Dodatkowo denerwuje mnie czujnik zmierzchowy, wlaczajacy swiatla mijania. Ma strasznie spowolniona reakcje. W drodze do pracy mam tunel 1800m. i swiatla wlaczaja sie dopiero przy jego koncu, mimo, ze zaciemnienie jest od samego poczatku. Tak samo w garazu podziemnym, zapalaja sie z mocnym opoznieniem. Czy to jest kwestia ustawienia czasu w ECU ,czy wymiana czujnika ?
Pozdrawiam
Pawel
podlaczam sie pod watek bo mnie zainteresowal, chociaz mam Trailblazera z 2005 ,a nie Tahoe ale to taki mniejszy brat

Pozdrawiam
Pawel
Traiblazer 4.2 LTZ 2005
Renault Master 2.3 2016
Renault Trafic 1.6 2018
Renault Master 2.3 2016
Renault Trafic 1.6 2018
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość