BLAZER/YUKON co wybrać?

Blazer

Moderator: Marcin-Kraków

andrzejbadgirl
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 18
Rejestracja: czw sie 24, 2017 12:24 pm

BLAZER/YUKON co wybrać?

Post autor: andrzejbadgirl » czw sie 24, 2017 12:36 pm

Cześć

Mam pewien problem - potrzebuje dużego amerykańskiego SUVa do przewozu tobołów i 2 dużych psów. Dodatkowo chciałbym, żeby był na tyle sprawny bym mógł poszaleć w jakimś terenie oraz niezawodny bo planuje go używać do tras na wakacje w góry lub nad morze (niestety mam kilka aut i do żadnego się nie mogę spakować na spokojnie)
Dlaczego usa? bo mam camaro i trans ama i trochę czuję klimat ;-)
Nie chce wydać worka kasy i nie chce mieć nowego wozu żeby nie płakać jak coś obedrę w terenie albo pies mi rozwali tapicerke z nudów ;-)

Zaczałem zastanawiać się nad Blazerem 2giej generacji z 4.3 V6 lub YUKON/TAHOE z 5.7 V8 z podobnych lat. Czy warto dopłacać do YUKONA i V8? czy ten 4.3 V6 pozwoli na podróże 140km/h po trasie? Czy oba silniki dobrze znoszą LPG, które akurat w tym wozie bym założył. Co z napędami? Czy te elektryczne włączanie nie jest zawodne?

w ogóle na co zwracać uwagę oglądając takie wozy?

dzięki za wszystkie podpowiedzi i pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: BLAZER/YUKON co wybrać?

Post autor: Kostuch » pt sie 25, 2017 11:23 am

Blazer jest rozmiar mniejszy od Tahoe.
Na dwa DUŻE psy i toboły bierz Suburbana.
Silniki się gazują bez problemu.
Elektrycznie sterowany reduktor to pomysł typu: jak niepotrzebnie skomplikować prostą rzecz. Elektrycznie zapinana półoś to też zresztą wynalazek szatana. Ale ludzkość wymyślała już gorsze rzeczy - da się to obejść.

Ale żeby tymi pojazdami szaleć w terenie? Równie dobrze możesz w teren wziąć wagon kolejowy :)21
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Re: BLAZER/YUKON co wybrać?

Post autor: klucz13 » pt sie 25, 2017 8:16 pm

tahoe lub subi 5,3 ela
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

andrzejbadgirl
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 18
Rejestracja: czw sie 24, 2017 12:24 pm

Re: BLAZER/YUKON co wybrać?

Post autor: andrzejbadgirl » śr sie 30, 2017 7:38 am

no dobra faktycznie blazer odpada. celuje w TAHOE/YUKON 1gen. 5.7 vortec V8. ten nowszy mi się nie podoba, lubie oldschool klimaty ;-)

co warto zrobić z modów w takim wozie na początek jeśli chodzi o napędy/układ jezdny? jakie opony na zimę do niego polecacie?

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: BLAZER/YUKON co wybrać?

Post autor: Kostuch » śr sie 30, 2017 9:39 am

Nowe są brzydkie. Poza tym są mniejsze.
Na początek porządnie odszczurzyć po poprzednikach. No i standard - sprawdzić łożyska, uszczelniacze, luzy, płyny.
Modyfikować nic nie trzeba. Ewentualnie przeróbka zapinania półosi z termoaktuatora na mechaniczny (albo spiąć na stałe).
Szukaj z reduktorem z wajchą a nie na guziki - mniej problemów.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

andrzejbadgirl
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 18
Rejestracja: czw sie 24, 2017 12:24 pm

Re: BLAZER/YUKON co wybrać?

Post autor: andrzejbadgirl » śr sie 30, 2017 10:09 am

oleje płyny to jasna sprawa. Łożyska tam są stożkowe z przodu? czy całe piasty ze zwykłymi?

szczerze to te co są dostępne w PL z tego co widzę na necie to wszystkie są z przyciskami, z wajchą żadnego nie znalazłem. Czy te auta nie mają problemu z przegrzewaniem się przy dłuższej trasie? Chłodnice węże i pompę wody chyba warto wymienić.

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: BLAZER/YUKON co wybrać?

Post autor: Kostuch » śr sie 30, 2017 7:48 pm

Ręczny reduktor był do 96r. Potem na guziki part-time i full-time losowo.
Całe piasty się wymienia. Ale za to tanio.
Jak chłodnica dobra i pompa dobra, to po co psuć? :roll: W standardzie nic się nie przegrzewa - jest dodatkowa chłodnica oleju silnika i skrzyni.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

andrzejbadgirl
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 18
Rejestracja: czw sie 24, 2017 12:24 pm

Re: BLAZER/YUKON co wybrać?

Post autor: andrzejbadgirl » pn paź 09, 2017 10:52 am

dobra... ;-) wybrałem SUBURBAN GMT400 ;-)

szukam dobrego i pewnego egzemplarza. Może macie informację, że ktoś chce się pozbyć ?

pozdr

ODPOWIEDZ

Wróć do „Chevrolet”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość