NP236 GM - jak to działa?
Moderator: Marcin-Kraków
NP236 GM - jak to działa?
cześć, potrzebuję pomocy/rady,
od niedawna mam GMC Safari rocznik 99 z napędem awd dołączanym automatycznie, niestety napęd nie działa, zmieniłem silniczek sterujący i tyle się zmieniło, że kontrolka "serwis awd" gaśnie po uruchomieniu silnika, ale po około 100-200 metrach jazdy już się zapala, wychodzi mi na to, że są zużyte tarczki w reduktorze (to raczej skrzynia rozdzielcza nie reduktor) tarczki nie majątek, ale docelowo nie o to mi chodzi...
na jakimś amerykańskim forum znalazłem opis jak podmienić skrzynkę NP136GM na NP236GM od Blazera i zachować opcję awd plus mieć prawdziwe terenowe przełożenia ( moje Safari czasem będzie pokonywać krótkie terenowe odcinki)
kupiłem więc używany reduktor 236GM od Blazera LT z 99 roku z rozbiórki, nie mam w nim silniczka załączającego i sprawdzając działanie "na sucho"
przełączam przełożenia kręcąc trzpieniem w reduktorze i tu mam zagadkę - wyczuwalne są tylko trzy pozycje; w pierwszej pozycji napęd przenoszony jest na przedni i tylny wał, w drugiej jest "luz" - wały się nie kręcą, w trzeciej znów napęd na przednim i tylnym wyjściu...
poza skrajnymi pozycjami trzpień obraca się sprężyście (coś "sprężynuje") jakieś 1,5 cm, ale nic się nie dzieje jeśli chodzi o przełożenia...
czy tak ma być? w jaki sposób przekazywany jest w nim napęd 2H i AWD?
generajnie zależy mi na stałym napędzie 4x4 z możliwością jazdy po asfalcie i mozliwością redukcji napędu w razie potrzeby ( na miękkim)
ktoś zna temat? może ten 236GM który kupiłem ma tylko trzy pozycje? (4x4 stały i 4x4lo)
dodam, że ma dwa czujniki (tylny i przedni wał)
inaczej stawiając pytanie - czy NP236GM pozwala na jazdę po twardej nawierzchni z napędem na wszystkie koła?
dzięki.
od niedawna mam GMC Safari rocznik 99 z napędem awd dołączanym automatycznie, niestety napęd nie działa, zmieniłem silniczek sterujący i tyle się zmieniło, że kontrolka "serwis awd" gaśnie po uruchomieniu silnika, ale po około 100-200 metrach jazdy już się zapala, wychodzi mi na to, że są zużyte tarczki w reduktorze (to raczej skrzynia rozdzielcza nie reduktor) tarczki nie majątek, ale docelowo nie o to mi chodzi...
na jakimś amerykańskim forum znalazłem opis jak podmienić skrzynkę NP136GM na NP236GM od Blazera i zachować opcję awd plus mieć prawdziwe terenowe przełożenia ( moje Safari czasem będzie pokonywać krótkie terenowe odcinki)
kupiłem więc używany reduktor 236GM od Blazera LT z 99 roku z rozbiórki, nie mam w nim silniczka załączającego i sprawdzając działanie "na sucho"
przełączam przełożenia kręcąc trzpieniem w reduktorze i tu mam zagadkę - wyczuwalne są tylko trzy pozycje; w pierwszej pozycji napęd przenoszony jest na przedni i tylny wał, w drugiej jest "luz" - wały się nie kręcą, w trzeciej znów napęd na przednim i tylnym wyjściu...
poza skrajnymi pozycjami trzpień obraca się sprężyście (coś "sprężynuje") jakieś 1,5 cm, ale nic się nie dzieje jeśli chodzi o przełożenia...
czy tak ma być? w jaki sposób przekazywany jest w nim napęd 2H i AWD?
generajnie zależy mi na stałym napędzie 4x4 z możliwością jazdy po asfalcie i mozliwością redukcji napędu w razie potrzeby ( na miękkim)
ktoś zna temat? może ten 236GM który kupiłem ma tylko trzy pozycje? (4x4 stały i 4x4lo)
dodam, że ma dwa czujniki (tylny i przedni wał)
inaczej stawiając pytanie - czy NP236GM pozwala na jazdę po twardej nawierzchni z napędem na wszystkie koła?
dzięki.
jak nie kijem go, to młotkiem
Re: NP236 GM - jak to działa?
halo?
tyle tematów na forum, tylu użytkowników z wiedzą?
i nic?
od jakiegoś czasu forum "nie żyje" a szkoda...
Blazery raczej powinny jeździć dalej - ja ze swojego pickupa jestem zadowolony
troche podupadło zawieszenie od ciężkiej pracy,
ale nigdy nie zawiódł!
teraz coś bardziej cywilnego/uniwersalnego szykuję - stąd mój wpis
pomoże ktoś?
tyle tematów na forum, tylu użytkowników z wiedzą?
i nic?
od jakiegoś czasu forum "nie żyje" a szkoda...
Blazery raczej powinny jeździć dalej - ja ze swojego pickupa jestem zadowolony

ale nigdy nie zawiódł!
teraz coś bardziej cywilnego/uniwersalnego szykuję - stąd mój wpis
pomoże ktoś?
jak nie kijem go, to młotkiem
Re: NP236 GM - jak to działa?
Mało jest użytkowników amerykańskich aut to i nie dziwota..Napisz do Patryka lub Croochego - oni z tymi modelami coś szperali.
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli.
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli.

Re: NP236 GM - jak to działa?
lub idź na forum, jeep.org.pl
lodz4x4.weebly.com
d23 pickup
790-71-74-74
d23 pickup

790-71-74-74
Re: NP236 GM - jak to działa?

najwyżej wrzucę jak jest i w realu się okaże jak to jest z tym 236, w sensie jazdy na twardym
no może ktoś jeszcze wyświetli i pomoże.
jak nie kijem go, to młotkiem
Re: NP236 GM - jak to działa?
A nie łaska ściągnąć sobie z internetu "rozkładówkę" takiego reduktora i popatrzeć co on ma za flaki w środku?
Jak ktoś ma takie rzeczy ogarnięte, to z takiej wiedzy stara się przeżyć do końca dobrej zmiany...
Jak ktoś ma takie rzeczy ogarnięte, to z takiej wiedzy stara się przeżyć do końca dobrej zmiany...
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Re: NP236 GM - jak to działa?
to mam za sobą... w realu pojawiły się niezgodności, te trzy pozycje mam na myśli, w opisach taki 236 ma opcję 2h, a ten co kupiłem nijak nie ma, więc albo cos z nim nie tak, albo to jakiś inny model 236 - badając to bez literatury wychodzi mi, że są dwa przełożenia 4x4 rozdzielone luzem, cos w podobie do ZJ 5,2 czyli 4x4 stały 4x4 lo
a przy okazji korzystając z czyichś doświadczeń nie zamierzam nikomu "chleba" zabierać
mam inny sposób na życie - dłubanie w aucie/motocyklu to hobby
jak w końcu "zbuduję" to przeprawowe pudło, to bardzo chętnie wiedzę i doświadczenia oddam następnym,
bo takie mam wyobrażenie o forach - zakładam, że służą pomocą
a przy okazji korzystając z czyichś doświadczeń nie zamierzam nikomu "chleba" zabierać

mam inny sposób na życie - dłubanie w aucie/motocyklu to hobby
jak w końcu "zbuduję" to przeprawowe pudło, to bardzo chętnie wiedzę i doświadczenia oddam następnym,
bo takie mam wyobrażenie o forach - zakładam, że służą pomocą

jak nie kijem go, to młotkiem
-
-
- Posty: 7370
- Rejestracja: ndz lis 23, 2008 9:31 pm
- Lokalizacja: ściernisko
Re: NP236 GM - jak to działa?
To zbieżność nazw, ale to w rzeczywistości całkiem inne auta są
ten samochodzik o którym pisze autor tematu zabiera się do bagażnika suburbana
Ten kto wolny nad swym losem nie płacze
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu
Re: NP236 GM - jak to działa?
coś za coś, wcześniej jeździłem econoline i to dopiero była wielkość i komfort,
ale niestety nie wszędzie się mieścił
safari/astro to kompromis - po wywaleniu siedzeń masz przestrzeń 2,5/1,4, plus drzwi kowbojki, więc czterometrowe elementy wejdą.
jak jeszcze ogarnę opcje z prawdziwym reduktorem to będzie całkiem uniwersalny.
a w pole i do lasu mam jeszcze pickupa, więc sie będa na zmianę wyciągać
ale niestety nie wszędzie się mieścił
safari/astro to kompromis - po wywaleniu siedzeń masz przestrzeń 2,5/1,4, plus drzwi kowbojki, więc czterometrowe elementy wejdą.
jak jeszcze ogarnę opcje z prawdziwym reduktorem to będzie całkiem uniwersalny.
a w pole i do lasu mam jeszcze pickupa, więc sie będa na zmianę wyciągać

jak nie kijem go, to młotkiem
Re: NP236 GM - jak to działa?
http://www.astrosafari.com/viewforum.php?f=169
https://sites.google.com/site/astrosafa ... sfer-cases
szukaj, ogólnie to co jest w safari zwykle to nie jest reduktor, jeśli chcesz mieć reduktor w pełnym tego słowa znaczeniu to można wsadzić z S10
na forum jest dokładny opis zmian elektrycznych bo mechanicznie pasuje P&P,
https://sites.google.com/site/astrosafa ... sfer-cases
szukaj, ogólnie to co jest w safari zwykle to nie jest reduktor, jeśli chcesz mieć reduktor w pełnym tego słowa znaczeniu to można wsadzić z S10
na forum jest dokładny opis zmian elektrycznych bo mechanicznie pasuje P&P,
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Re: NP236 GM - jak to działa?
dzięki,
właśnie na tym forum z linku jest opis zmiany skrzynki rozdzielczej np136 na reduktor np236, krok po kroku rozpisany,
w rzeczywistości temat nie jest jednak tak jasny, jakby się wydawało,
dlatego próbuję się dowiedzieć jak działa np236 w Blazerach, a dokładnie na jakiej zasadzie dołączana jest przednia oś w trybie auto4wd,
oraz co jest rozłączone w napędzie w trybie 2h, bo w tym 236 co mam nie ma takiej opcji.
może ktoś wie? inaczej czeka mnie opcja "poznaj swój reduktor" czyli rozbieranie żeby zdiagnozować, a może nie jest to konieczne.
właśnie na tym forum z linku jest opis zmiany skrzynki rozdzielczej np136 na reduktor np236, krok po kroku rozpisany,
w rzeczywistości temat nie jest jednak tak jasny, jakby się wydawało,
dlatego próbuję się dowiedzieć jak działa np236 w Blazerach, a dokładnie na jakiej zasadzie dołączana jest przednia oś w trybie auto4wd,
oraz co jest rozłączone w napędzie w trybie 2h, bo w tym 236 co mam nie ma takiej opcji.
może ktoś wie? inaczej czeka mnie opcja "poznaj swój reduktor" czyli rozbieranie żeby zdiagnozować, a może nie jest to konieczne.
jak nie kijem go, to młotkiem
Re: NP236 GM - jak to działa?
tyle że w Blazerze nie jest NP236 tylko NV236 a to są zasadniczo dwie różne skrzynki rozdzielcze, co na forum jest jasno napisane
przede wszystkim NP jest sterowana mechanicznie a NV elektrycznie, ale to nie koniec różnic, na jutubie masz kilka filmóœ z diagnozowania tej skrzynki i wymiany sprzęgła na przykład

przede wszystkim NP jest sterowana mechanicznie a NV elektrycznie, ale to nie koniec różnic, na jutubie masz kilka filmóœ z diagnozowania tej skrzynki i wymiany sprzęgła na przykład
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Re: NP236 GM - jak to działa?
jest o konwersji z np136 (to co u mnie) na np236 (blazer z auto4WD)
ten 236, który kupiłem jest z Blazera LT z 99r i jest sterowany elektrycznie
w linku na końcu jest drugi link do opisu i pdf
https://translate.google.pl/translate?h ... rev=search
ten 236, który kupiłem jest z Blazera LT z 99r i jest sterowany elektrycznie,
a czy symbol np. czy nv - na tabliczce tego nie ma jest tylko 236GM,
i w jednym i drugim zmiana przełożeń jest za pomocą silniczka elektrycznego
ten 236, który kupiłem jest z Blazera LT z 99r i jest sterowany elektrycznie
w linku na końcu jest drugi link do opisu i pdf
https://translate.google.pl/translate?h ... rev=search
ten 236, który kupiłem jest z Blazera LT z 99r i jest sterowany elektrycznie,
a czy symbol np. czy nv - na tabliczce tego nie ma jest tylko 236GM,
i w jednym i drugim zmiana przełożeń jest za pomocą silniczka elektrycznego
jak nie kijem go, to młotkiem
Re: NP236 GM - jak to działa?
sprawa się wyjaśniła - dotarłem do dawcy tego 236 i okazało się, że auto posiada odłączaną przednią półoś,
dokładnie taką samą jak mam w starym S15, stąd tylko trzy pozycje zmian przełożeń,
czyli na 2h jeździ z "rozpiętym" przednim dyfrem, na auto4wd załącza przy poślizgu itd..
dzięki Wszystkim za chęć pomocy lub zabranie głosu
pozdrawiam.
dokładnie taką samą jak mam w starym S15, stąd tylko trzy pozycje zmian przełożeń,
czyli na 2h jeździ z "rozpiętym" przednim dyfrem, na auto4wd załącza przy poślizgu itd..
dzięki Wszystkim za chęć pomocy lub zabranie głosu
pozdrawiam.
jak nie kijem go, to młotkiem
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość