Witam wszystkich

Blazer

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
AREX
 
 
Posty: 209
Rejestracja: śr lip 27, 2005 9:58 pm
Lokalizacja: P-ń

Witam wszystkich

Post autor: AREX » czw lip 28, 2005 5:53 pm

Witam wszystkich blazerowiczow,
chcialem sie przywitac - od niedawna jestem posiadaczem blazerka `98. Na pewno bede mial kilka pytan bo musze zrobic troche rzeczy przy aucie ale to w swoim czasie - poki co milo znalezc takie fajne miejsce i pozdrowienia dla wszystkich.
AREK

Awatar użytkownika
golony
Posty: 656
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 1:29 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: golony » sob lip 30, 2005 1:46 pm

witam..mam nadzieje ze pare to znaczy nie duzo :P blazer to przeciez bezawatyjne auto :lol: :wink:

Awatar użytkownika
Eskapada
 
 
Posty: 6434
Rejestracja: pn paź 11, 2004 4:02 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Eskapada » sob lip 30, 2005 1:57 pm

golony pisze: blazer to przeciez bezawatyjne auto :lol: :wink:
jasne jak wszytskie :)21
Dżip z lebiodką :)21
GSM 501 44 66 33

GAZFAN
 
 
Posty: 11514
Rejestracja: pn lip 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Długa Szlachecka
Kontaktowanie:

Post autor: GAZFAN » sob lip 30, 2005 2:09 pm

Witam i pozdrawiam :)2
Stajnia: RR 99 RRC i GAZ 69 :)

Awatar użytkownika
AREX
 
 
Posty: 209
Rejestracja: śr lip 27, 2005 9:58 pm
Lokalizacja: P-ń

Post autor: AREX » pn sie 01, 2005 10:36 am

jestem po wymianach wszystkich plynow a bylo tego troche - w chlodnicy byla jakas dziwnia breja pewnie niemiaszki nie zmianialy za czesto - no ale wszystko wyplukanie i zmienione - zostaly mi tylko oleje w mostach - je sie wymienia? glupie pytanie ale nie bardzo widze korek spustowy :-) no i jak widac po moim innym poscie zaczela mi halasowac sprezarka od klima - no ale bez tez mozna jezdzic :-) zastanawiam sie nad jakimis delikatnymi modyfikacjami w zawieszeniu - ale nie wiem co by mozna zrobic za jakies rozsadne pieniadze i co ma sens biorac pod uwage ze rownoczesnie jezdze tym autem na co dzien po czarnym.... Pozdrawiam A.

Awatar użytkownika
lamina
 
 
Posty: 271
Rejestracja: wt paź 22, 2002 7:54 am
Lokalizacja: Pruszków
Kontaktowanie:

Post autor: lamina » pn sie 01, 2005 1:22 pm

z modyfikacja zawieszenia w blazerze jest problem finansowy... tyl to pikus, mozna dolozyc resory, wyklepac albo przelozyc resory nad most (normalnie jest pod mostem) niestety z prodem wiele nie powalczysz... mozna jakies 3-5cm na drazkach podniesc ale wtedy szybko padaja sworznie. a komp0letny porzadny lift polega na zmianie wachaczy (okolo 5-7,5cm i koszt kolo 650$) albo kompletny kit przenoszacy w dol pkt montazu wachaczy (okolo 1300$)
Lamina pozdrawia http://www.3dstudio.com.pl
SsangYong KYRON 2.0XDi + lift 3-4" +32" MT KM2

Awatar użytkownika
AREX
 
 
Posty: 209
Rejestracja: śr lip 27, 2005 9:58 pm
Lokalizacja: P-ń

Post autor: AREX » pn sie 01, 2005 5:07 pm

na jesien bede mial dostep do frezarki cnc - moznaby skopiowac jakies rozwiazanie (np ten zestaw przenoszacy mocowanie wachaczy) i dorobic elementy wzorujac sie na jakims konkretnym kit - no chyba ze trzeba wymieniac duzo elementow albo bardzo odpowiedzialne jak wachacze to chyba lepiej nie dorabiac ;-)
Macie moze jakies linki do tych kitow zebym gdzies to obejrzal?? Cos co wg was jest godne polecenia...
Plakiet - gdzie urzedujesz najczesciej? chetnie bym zobaczyl na zywo jak to wyglada........
Co do kółek - no wlasnie to mój kolejny dylemat - na razie mam oponki raczej typowo szosowe Yokohama 235x75x15 mam tez podobny rozmiar z Coopera zimowo-sniegowe - te maja juz lepszy bieznik... Zalozylbym cos bardziej terenowego ale jak potem wyglada jazda po asfalcie??

Awatar użytkownika
lamina
 
 
Posty: 271
Rejestracja: wt paź 22, 2002 7:54 am
Lokalizacja: Pruszków
Kontaktowanie:

Post autor: lamina » śr sie 03, 2005 11:16 am

kit jest dosc skomplikowany, wachacza, mocowania w sumie bez srub to kolo 40 elementow, inne amortyzatory itd....... sam myslalem nad dorobieniem.... ale to nie takie latwe..... w polsce nie ma ani jednego na wzor.... jak bardzo chesz... to zmien mocowania ramienia drazka skretnego, i podnies na drazkach... ale sworznie do wymiany co 20tys km.
co do dorobienia dlugich wieszakow z tylu... szkoda czasu ale mozna w sumie to 4 kawalki plaskownika.... efekt ciut wyzej ale gorsza trakcja (resor zaczyna pracowac na boki) jak lift tylko to przelozenie resorow nad most jak juz pisalem...
Lamina pozdrawia http://www.3dstudio.com.pl
SsangYong KYRON 2.0XDi + lift 3-4" +32" MT KM2

Awatar użytkownika
AREX
 
 
Posty: 209
Rejestracja: śr lip 27, 2005 9:58 pm
Lokalizacja: P-ń

Post autor: AREX » śr sie 03, 2005 1:21 pm

40 elementow - coz - brzmi przerazajaco ale moze nie byloby tak z zle z dorobieniem - gdyby zrobic 2-3 zestawy od razu to by znacznie obnizylo koszty - najgorzej ze nie ma na wzor :-( ze trza zalozyc inny amorek - no z tym moznaby sie pogodzic bo przy okazji moznaby zalozyc od razu cos lepszego ..... co do tylu - hmm resory nad most chyba nie chce - ponoc bardzo kolebie potem wiec jak juz to moze jedno pioro wiecej i tyle....... kurcze - myslalem ze bedzie latwiej z tymi przerobkami...... a inaczej - bez przerobek nie narzekacie ze jest za nisko i sie zawiesza w terenie? Mysle nad tym podniesieniem na drazkach - sworzenie co 20 tys to jeszcze od biedy nie tak zle biorac pod uwage regenerowane tylko oczywisci bo nowe to za drogo..... Pozdrowionka - A.

plakiet
 
 
Posty: 179
Rejestracja: ndz maja 23, 2004 3:06 pm
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: plakiet » śr sie 03, 2005 2:16 pm

Urzęduję najczęściej w Wieleniu (100km od Poznania). W Poznaniu czasami też bywam ale raczej rzadko.

A zastanawiam się czy widziałeś mojego posta? Bo nasmarowałem go i od razu skasowałem jak się zorientowałem, że masz przecież inną budę i wszystko może być inaczej. To jak to jest - było go widać?

I taki pomysł/plan: jak już ktoś kupi jakiegokolwiek kit'a i będziecie o tym wiedzieli to nie pozwólcie mu go zakładać dopóki nie pomierzymy żeby wyprodukować kopię!

Awatar użytkownika
AREX
 
 
Posty: 209
Rejestracja: śr lip 27, 2005 9:58 pm
Lokalizacja: P-ń

Post autor: AREX » śr sie 03, 2005 3:54 pm

nie widzialem twojego posta niestety - ale do budy mozesz sie mylic - ja mam `98 rok - slabo widze twoja fotke wiec trudno mi powiedziec ale od 94 jest chyba to samo tylko w 97 czy 96 sie zmienila buda ale to byly drobne zmiany w froncie i w srodku generalnie kosmetyka - z tego co wiem przynajmniej..... Mysle ze znam odpowiednich ludzi by zrobic taki zestaw z porzadnej stali i w odpowiedniej jakosci - chetnie obejrze cos takiego ale pytanie czy ktos w ogole zamowi taki kit dla siebie?? gdyby byla jakis w rozsadnej cenie moznaby sie na niego zrzucic :-) a potem skopiowac ..... tak czy inaczej mysle ciezko i mam juz kilak pomyslow na podniesienie przeswitu i wlozenie wiekszych kol bo tak jak patrze to zdecydowanie za nisko stoi ten blazer :-) jedynie co mnie hamuje przed bezkompromisowymi rozwiazania to fakt ze to auto sluzy mi rownoczesnie do codziennej jazdy po czarnym i robie ok 70km dziennie po czarnym tak wiec jest dla mnie wazne aby to nadal dobrze jezdzilo po asfalcie - co generalnie jak wiadomo jest ciezkie do osiagniecia zeby bylo dobrze i w terenie i w asfacie.... Plakiet - jak bedziesz wybieral do Poznania to daj znac - chetnie sie spotkam i poogladamy blazerki :-) Otwieram tez inny watek dotyczacy przerobek mozecie zajrzec tam tez i powiedziec co myslicie - ja zawsze lubilem uwalniac wszelkie mozliwosci jakie mozna z bryki i poprawiac po fabryce dlatego tez mam takie zapedy co do blazerka...... Zobaczcie przede wszytskim tutaj: http://www.s10forum.com/forum/showthread.php?t=167480 jesli chodzi o zawieche - generalnie to ta sama kasta i te same mozliwosci chyba - efelt koncowy jak dla mnie rewelka! Gdyby ktos sie zdecydowal zawsze razem byloby rozlozyc koszty gdyby dorabiac cos w kilku sztukach.... Pozdrawiam A.

Awatar użytkownika
golony
Posty: 656
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 1:29 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: golony » śr sie 03, 2005 7:34 pm

niestety nie masz takiej same budy jak Plakiet tylko taka jak ja.od 95 sie zmienila i poszlo za nia kilka zmian w innych podzespolach..poszukaj dobrze tej drugiej sondy za katalizatorem to ja niestety pewnie znajdziesz..u mne sa dwie 4 przewodowe...zalaczanie napedow tez masz tak jak u mnie sterowane przyciskami na konsoli

Awatar użytkownika
AREX
 
 
Posty: 209
Rejestracja: śr lip 27, 2005 9:58 pm
Lokalizacja: P-ń

Post autor: AREX » czw sie 04, 2005 9:04 am

w weekend wczolgam sie pod auto i popatrze - no jak jest druga sonda to bedzie troche gorzej..... tak napedy zalaczam guziczkami z konsoli ale nie mam jeszcze 4x4auto - ten wymysl wprowadzili chyba troche pozniej widzialem to w blazerku z 2002 ........

Awatar użytkownika
ac
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 59
Rejestracja: śr kwie 14, 2004 11:04 pm
Lokalizacja: Góry

Co sadzicie o podniesieniu budy?

Post autor: ac » czw sie 04, 2005 9:38 am

A moze podniesienie budy?
Co sadzicie na ten temat?
Nadwozie do gory, dystanse na kola lub duze ET felgi zeby nie zawadzal drazek stabilizatora i kolo 33 " wejdzie bez problemu.
Koszt w sumie niewielki , no moze poza okolicznascia szybszego zuzycia sworzni.
Ciekaw jestem waszch opinii gdyz planuje taka operacje, a z zawieszeniem na drazkach mam zadne doswiadczenia
Mam obecnie zalozone kola 31 cali i pomimo podciecia plastikow na nadkolach kolo zawadza w terenie . Kit zas, jak powszechnie wiadomo jest drogi i niedostepny do skopiowania w PL.
M.

Awatar użytkownika
AREX
 
 
Posty: 209
Rejestracja: śr lip 27, 2005 9:58 pm
Lokalizacja: P-ń

Post autor: AREX » czw sie 04, 2005 12:22 pm

mam dwie sondy niestety - z wycinki katalizatora nici........

Awatar użytkownika
AREX
 
 
Posty: 209
Rejestracja: śr lip 27, 2005 9:58 pm
Lokalizacja: P-ń

Post autor: AREX » czw sie 04, 2005 12:27 pm

a co do zawiechy, Przekladka resora nad most nie wchodziw rachube - chce aby auto normalnie jezdzilo - na dzisiaj mam taki pomysl - przedluzyc mocowanie resora z tylu aby bylo dluzsze. Z przodu rzeczywiscie przestawic na drazkach i trudno pogodzic z czestsza wymiana sworzni - regeneracja nie jest az tak droga wiec powiedzmy raz w roku od biedy mozna by to robic...... a potem sie zastanowic nad liftem budy - nie wiem na ile pozwoli drazek kierowniczy - pewnie trzebaby go przedluzyc?? co do reszty to mniejszy problem bo przewody hamulcowe moznaby zalozyc dluzsze w razie czego nie wiem co tam jeszce moze ograniczac. paliwowy? tylko jak bude od ramy podnosic to o ile?? zeby nie przesadzic :-)

Awatar użytkownika
AREX
 
 
Posty: 209
Rejestracja: śr lip 27, 2005 9:58 pm
Lokalizacja: P-ń

Post autor: AREX » czw sie 04, 2005 12:29 pm

hmm kolo 33cale to jest to co tygrysy lubia najbardziej... tylko jak tym sie jezdzi po czarnym? bo na moje nieszczescie duzo kilometrow robie po asfalcie jednak.....

Awatar użytkownika
golony
Posty: 656
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 1:29 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: golony » czw sie 04, 2005 4:50 pm

AREX pisze:a co do zawiechy, Przekladka resora nad most nie wchodziw rachube - chce aby auto normalnie jezdzilo - na dzisiaj mam taki pomysl - przedluzyc mocowanie resora z tylu aby bylo dluzsze. Z przodu rzeczywiscie przestawic na drazkach i trudno pogodzic z czestsza wymiana sworzni - regeneracja nie jest az tak droga wiec powiedzmy raz w roku od biedy mozna by to robic...... a potem sie zastanowic nad liftem budy - nie wiem na ile pozwoli drazek kierowniczy - pewnie trzebaby go przedluzyc?? co do reszty to mniejszy problem bo przewody hamulcowe moznaby zalozyc dluzsze w razie czego nie wiem co tam jeszce moze ograniczac. paliwowy? tylko jak bude od ramy podnosic to o ile?? zeby nie przesadzic :-)
wydaje mi sie ze 5 cm to max co mozesz na samych gumach uzyskac...duzo i malo :)2

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » czw sie 04, 2005 5:16 pm

Spokojnie możesz przekuć resor i dać dłuższe wieszaki, przód podkręcić na śrubach. Ja robiłem ostatnio wieszaki dłuższe 6cm i nawet nie wyglądają zbyt masywnie. A co do podniesienia budy na ramie to dostęp jest tak k... utrudniony, że pomimo wielkich chęci ostatnio sobie to odpuściłem. poza tym prowadzenia przewodów paliwowych itp. masakra.

Awatar użytkownika
AREX
 
 
Posty: 209
Rejestracja: śr lip 27, 2005 9:58 pm
Lokalizacja: P-ń

Post autor: AREX » pt sie 05, 2005 10:21 am

no to zaczyna mi sie cos klaorwac - czyli generalnie nastawial sie na dolozenie piora lub przekuwanie resorow i dorobie sobie nowe zawieszenia resorow - trzeba dorobic oba? bo mam znajomego ktory twierdzi ze tylko te z tylu prze zderzaku a tych przed kolem ni etrzeba ale mi wydaje sie ze trzeba oba...... musze tez dorobic wtedy mocowanie do amortyzatora zeby nadal pracowac w pelnym zakresie a nie byl wyciagniety.... hmm zastanawiam sie ile na maksa mozna by przedluzyc te mocowania resora - z 10-15 cm? :-) co do estetyki to cos wymusle zeby to ladnie wygladalo - bedzie frezowane na cnc wiec cos sie wymysli.... Co do przodu to przekrece drazki i zobacze ile wyjdzie tak zeby sie zrownalo z tylem.... Boris.blank - co do przodu miales na mysli drazki?bo napisales sruby? Kusi mnie jeszcze troche podniesienie budy na ramie - ale co sie podklada wtedy? cale gumowe podkladki? czy metal z gumowanymi powierzchniami? Moznaby dorobic ksztaltki odpowiednie i potem na nie podkladki z gumy z dwoch stron - wtedy znowu kilak dobrych centymetrow do gory i juz porzadne kolka by weszly :-) i wreszcie bedzie wygladalo to powazniej bo poki co to moj van Voyager jest wyzszy od Blazera :-( No i wtedy moglbym wreszcie dorobic orurowanie - przod i progi z bokow i pod zderzak na tyl - chce to pogiac z konkretnych rur i albo malowac albo chromowac :-) zaczyna byc ciekawie... :-)

Awatar użytkownika
ac
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 59
Rejestracja: śr kwie 14, 2004 11:04 pm
Lokalizacja: Góry

Post autor: ac » ndz sie 07, 2005 9:21 am

Boris B. ,
pisząc o trudnosciach z podnoszeniem budy masz na mysli nowa bude , starsza, czy obie ;-) ?
M.

Awatar użytkownika
lamina
 
 
Posty: 271
Rejestracja: wt paź 22, 2002 7:54 am
Lokalizacja: Pruszków
Kontaktowanie:

Post autor: lamina » pn wrz 26, 2005 7:26 pm

AREX pisze:hmm kolo 33cale to jest to co tygrysy lubia najbardziej... tylko jak tym sie jezdzi po czarnym? bo na moje nieszczescie duzo kilometrow robie po asfalcie jednak.....
33" - zapomnij.... najwiecej co fabryczne mosty wytrzymaja to 31". na 33" sie po prostu zmiela, zeby zalozyc 33" trzeba albo zakladac sztywne mosty albo wynienias srodki dyfrow na mocniejsze - chore pieniadze -
od prawie 10 lat zmagam sie z blazerkiem, sprawdzilem i przeliczylem wszystkie mozliwosci liftu i .... lift budy nie porozumienie i efekt zaden, rama jest dalej na tym samym poziomie, zeby wlozyc kola 31" trzeba
1. podkrecic na drazkach.
2. ztrymowac (podciac) blotniki.
3. z tylu nic nie trzeba kombinowac.
4. zeby podniesc do 5cm i opony 31" wystarczy pkt 1+2 plus trzeba podciac poduszki (odbijacze gorne wachaczy bo sa na granicy pracy po pkt 1 :):):):):)
4. kompletny lift wychodzi dosc znosnie gdy musimy zmieniac amortyzatory..... jest po prostu tanszy o ta kwote :) bo i tak je musimy kupic. czyli okolo 1000-1200zl taniej (mormalnie kit kosztuje okolo1200$)
Lamina pozdrawia http://www.3dstudio.com.pl
SsangYong KYRON 2.0XDi + lift 3-4" +32" MT KM2

Awatar użytkownika
lamina
 
 
Posty: 271
Rejestracja: wt paź 22, 2002 7:54 am
Lokalizacja: Pruszków
Kontaktowanie:

Post autor: lamina » pn wrz 26, 2005 7:28 pm

actionclub pisze:Boris B. ,
pisząc o trudnosciach z podnoszeniem budy masz na mysli nowa bude , starsza, czy obie ;-) ?
M.
problem z podniesieniem budy wystepuje w obu wersjach z abs,klima i automatem, w manualu bez klimy jest to latwiejsze.
podnoszenie budy daje tylko bulwarowy efekt...... zrobilem to w moim starym Pajero (wstyd) i oprocz pogorszenia sie parametrow jezdnych a pseudo poprawie wygladu nie zauwazylem roznic.
Lamina pozdrawia http://www.3dstudio.com.pl
SsangYong KYRON 2.0XDi + lift 3-4" +32" MT KM2

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » pn wrz 26, 2005 8:23 pm

I tu racja - przeniesienie środka ciężkości zniszczy jakość prowdzenia sie tego samochodu po asfalcie. Jedyną sytuacją kiedy trzebaby podnieść budę jest przejście na sztywne mosty. W przypadku niezaleznego zawieszenia nie potrzeba jej tak naprawde podnosić bo granica to 31'' i zakres pracy zawiasu tego nie wymaga.


Hmmm a może by tak niedługo jakiś mini zlocik S-10 ?
Tylko najpierw odbuduję swojego...

urbiandorbis10
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 23
Rejestracja: sob lis 10, 2007 3:50 pm

Post autor: urbiandorbis10 » pn lis 12, 2007 4:20 pm

Ja ostatnio nabyłem S10 od lamina podniesioną na dużych kołach i też zastanawiam sie nad podniesieniem jeszcze troche max 3cm. Ale nie wiem jka metoda bedzie optymalna. Czy faktycznie podnoszenie na budzie jest takie bezsensowne? S10 89r.
BLAZER S10 2,8 V6 MANUAL
ZERO ELEKTRONIKI

ODPOWIEDZ

Wróć do „Chevrolet”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość