Wiecej mocy??

Blazer

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
AREX
 
 
Posty: 209
Rejestracja: śr lip 27, 2005 9:58 pm
Lokalizacja: P-ń

Wiecej mocy??

Post autor: AREX » śr sie 03, 2005 3:58 pm

Czy robiliscie jakies usprawnienia w blazerku celem uwolnienia drzemiacych w nim mozliwosci?? Mam na mysli glownie wymiane wydechu lub wyciecie katalizatora (badz zalozenie strumienicy) ponoc to daje ok 20 KM i ew. zalozenie podkladki pod przepustnice pozwalajacej na pelne otwarcie to tez daje ok 20KM tak podaja przynajmniej amerykance - w sumie okolo 40KM do zrobienia w weekend :-) no i dynamika musi byc wieksza...... co do chipa nie mam zdania bo slyszalem ze jest lepiej ale tez i wiecej pali jak mu sie depnie... A wiec? pochwalcie sie please....

Awatar użytkownika
Albert_N
     
     
Posty: 4695
Rejestracja: pt lut 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Albert_N » śr sie 03, 2005 4:00 pm

ciekawe co na wyciecie katalizatora powiedza sondy lambda :)21
i czemu silnik zwariuje :)21
Pozdrawiam, Albert
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » śr sie 03, 2005 4:39 pm

Jak ma jedną sondę to moze ciąć. Choć osobiście jestem przeciwny wycinaniu katalizatora. Stracisz charakterystykę mocy silnika i będziesz musiał kombinować z wydechem. Daj wałki do zmiany czasów rozrządu i zakończysz temat. Potem dodasz dodatkowe wtryskiwacze, sprężarkę i coś się zacznie dziać...

Awatar użytkownika
AREX
 
 
Posty: 209
Rejestracja: śr lip 27, 2005 9:58 pm
Lokalizacja: P-ń

Post autor: AREX » śr sie 03, 2005 4:45 pm

mam jedna sonde i o ile sie nie myle jest przed katalizatorem wiec chyba mozna go wycinac?? strace charakterystyke mocy? hmm zawsze mi sie wydawalo ze wywalenie katalozatorka i zalozenie otwartego wydechu (z tlumikiem jakims oczywiscie ale o konkretnej przeliczonej do wylotow srednicy) poprawi sprawe w sposob zdecydowany........ Walki rozrzadu to zawsze jest dobry pomysl :-) mozna to zrobic gdzies u nas czy trzeba sprowadzac sportowne walki za oceanu? Sprezarka to dobry pomysl na duzy przyrost mocy ale chyba nie chce kombinowac az tyle.....

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » śr sie 03, 2005 4:48 pm

Wytnij wytnij.. a potem sie będziesz pytał - gdzie jest dół silnika ? dlaczego moc pojawia się przy 3000 obr ?

Awatar użytkownika
AREX
 
 
Posty: 209
Rejestracja: śr lip 27, 2005 9:58 pm
Lokalizacja: P-ń

Post autor: AREX » czw sie 04, 2005 9:03 am

serio? no a zalozenia strumienicy zamiast katalizatora rozwiazuje problem? Nic nie wiem o strumienicavh szczerze mowiac ale reklamuja je jako dobre rozwiazanie.......

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » czw sie 04, 2005 3:36 pm

Jeśli nikt nie policzy ci miejsca powstawania fali rezonansowej to wyjęcie katalizatora i włożenie strumienicy kończy się w 80% utratą mocy :)

Awatar użytkownika
Albert_N
     
     
Posty: 4695
Rejestracja: pt lut 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Albert_N » czw sie 04, 2005 3:44 pm

wez pojedz do jakiejs firmy ktora robi silniki do sportu i Ci wytlumacza ze taka dlubanina nic nie da. Jesli cos robic to u specjalisty, jesli grzebac przy wydechu to musi to byc obliczone pod silnik, z walkiem tez bym byl troche ostrozny. nie ma na swiecie prostych receptur na nagle zwiekszanie mocy za pomoca jednej przerobki ...
Pozdrawiam, Albert
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9

Norbert
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: pt wrz 19, 2003 3:13 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Norbert » wt sie 09, 2005 9:24 am

Opisze na wlasnym przykladzie co zostalo zrobione w moim blazerze - moze pojdziesz ta droga.
Blazer K5 lub jak kto woli 1500. Po wszystkich przerobkach (lift, 35", orurowanie, wzmocnienia, bagaznik i inne duperele) waga 2850kg. Silnik SB 5.7 oryginalnie 210KM (lub 230 - nie pamietam)
Co zostało zrobione:
1. Wywalony monowtrysk - zalozony gaznik Edelbroka 750 cfm
2. Odlaczony/wyjety komputer (bo mniej elektroniki to mniejsza szansa zalania woda)
3. Zlozone nowe GM'owskie aluminiowe glowice do Vetty z powiekszonymi i polerowanymi kanalami
4. Nowy kolektor dolotowy Edelbroka - polerowany i z powiekszonymi dolotami
5. Ostrzejszy walek
6. Nowy wydech przelotowy (podwojny)
7. Nowe swiece, kable + generalnie remont reszty silnika
8. Nowe chlodzenie (woda + olej)
Wynik tego cwiczenia:
Wg. tego co pisza na amerykanskich forach silnik po dokladnie takich zmianach powinien osiagnac jakies 350KM i 450Nm. Czy osiagnal nie wiem - nie sprawdzalem na hamowni. Pozatym z tego co wiem to nie ma w mojej okolicy takiej na ktorej da sie sprawdzic automat. A mniejsza o to. Czuc wyrazna poprawe osiagow. Nie jest to porsche ale porusza sie zdecyowanie zwawiej. Tylko tyle ze spalanie podskoczylo zdecdowanie na jakies 25l - ale to bylo wliczane w koszta "zabawy". Radze odpusc sobie strumienice (kiedys to mialem - szajs) i inne polsrodki - nie warto.

Awatar użytkownika
AREX
 
 
Posty: 209
Rejestracja: śr lip 27, 2005 9:58 pm
Lokalizacja: P-ń

Post autor: AREX » wt sie 09, 2005 10:19 am

no brzmi niezle :-) czesci sprowadzales z usa? jezdzisz na benzynie czy zalozyles gaz do tego (choc niektorzy uwazaja ze to profanacja) masz moze jakis fotki coby obejrzec monstera? lift zrobiles budy na ramie czy zawiechy w dol? kurcze prawie 3 tony - jak zaladujesz sie sprzetem to juz na pewno 3 tony - jak to jezdzi w terenie? duzo tych pytan :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Chevrolet”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości