Blazer 4,3 94r.

Blazer

Moderator: Marcin-Kraków

MariuszM
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: ndz gru 11, 2005 9:46 pm

Blazer 4,3 94r.

Post autor: MariuszM » ndz gru 11, 2005 9:53 pm

Zwracam sie z ogromną prośbą do wszystkich osób które posiadają Blazera.

Potrzebuje książkę o blazerze z 1994 S10 4WD 4,3l silnik, najlepiej calą książkę albo link skąd moge ją ściągnąć. Kilka rzeczy mam do naprawy i nie wiem jak sie z tym uporać.

Pilnie chodzi mi o napędy 4Hi i 4LO nie chce sie załączyć.

Bede bardzo wdzieczny za kazdą pomoc.

plakiet
 
 
Posty: 179
Rejestracja: ndz maja 23, 2004 3:06 pm
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: plakiet » ndz gru 11, 2005 10:34 pm

Manual można ściągnąć ze strony chevroleta po zarejestrowaniu, a serwisówkę Chilton'a ściągnąłem eMule'm.

I poczytaj jeszcze to:
http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=11963

Awatar użytkownika
lamina
 
 
Posty: 271
Rejestracja: wt paź 22, 2002 7:54 am
Lokalizacja: Pruszków
Kontaktowanie:

Post autor: lamina » ndz gru 11, 2005 10:47 pm

brak napedu 4x4 moze byc spowodowany:
najprawdopodobniej urwany ktorys przewod podcisnieniowy... gorsza wersja to rozwalony piersciem wysprzeglika zalaczajacego naped na przod (jedna polos) w przednim dyfrze.
Lamina pozdrawia http://www.3dstudio.com.pl
SsangYong KYRON 2.0XDi + lift 3-4" +32" MT KM2

MariuszM
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: ndz gru 11, 2005 9:46 pm

Post autor: MariuszM » pn gru 12, 2005 10:32 am

Dzieki za ten temat o napedach napewno sie przyda.

Ale bylbym wdzieczny jezeli bys mogl udostepnic takowa ksiazke tzn moze moglbys wyslac mi ja no chyba ze bardzo duzo zajmuje ??

Szukalem na kazie i nic nie znalazlem a emule mi nie dziala nie wiem dlaczego, wiec bardzo prosze o udostepnienie.

plakiet
 
 
Posty: 179
Rejestracja: ndz maja 23, 2004 3:06 pm
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: plakiet » pn gru 12, 2005 5:19 pm

MariuszM pisze:... no chyba ze bardzo duzo zajmuje ??
630MB - bardzo dużo? :D

Laminie obiecałem już... dawno temu, że wyślę. Już leży wypalona, w podpisanej kopercie, tylko nie wiem kiedy mi się przypomni żeby na pocztę pojechać :oops:

MariuszM: podeślij adres na priv'a - jak już będę wysyłał to mogę od razu dwie na raz.
Lamina: twojego adresu też przecież nie mam! Chyba, że na firmę, to znajdę na stronie...

MariuszM
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: ndz gru 11, 2005 9:46 pm

Post autor: MariuszM » pn gru 12, 2005 5:46 pm

Wyjolem akumulator i pod nim sprawdzilem to urzadzenie co ciagnie linke od mostu, no i niby wszystko jest dobrze ale jak odlaczylem przewod od tegu urzadzenia (silnik pracowal) i ktos wlaczyl naped 4x4 to wydawola mi sie ze nie ciagnie powietrza, jak powinno byc ??

Jednoczesnie jak robilem sam dla sprawdzenia ciagnolem ta linka albo podlaczylem sobie wezyk i zasysalem powietrze to tez nie zalaczal sie naped 4x4 ale znowu juz zaczely mi sie zapalas 2 lampki jednoczesnie (4HI i 4LO).

Teraz nie wiem co moze byc wydaje mi sie ze to urzadzeniem jest dobre ale nie jetem pewien i napad nie zalacza sie tylko pala sie jednoczesnie 2 lapki co moze byc teraz nie tak ??

Jak mam sprawdzic podcisnienie bo tego tez nie jestem pewien ??

Awatar użytkownika
golony
Posty: 656
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 1:29 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: golony » pn gru 12, 2005 5:58 pm

to co badasz to tylko silownik ktory dolacza przednia polos.sterowany jest podcisnieniem .po wlaczeniu napedu 4x4 powinno pojawic sie podcisnienie w tej rurce co spowoduje jego zciagniecie i zablokowanie napedu.to cale ustrojstwo od podcisnienia znajduje sie gdzies na gorze skrzyni rozdzielczej kilka wezykow tam po wcisnieciu przycisku dolacza sie przedni wal i dodatkowo przelacza podcisnienie wlasnie na ten silownik.sprawdz dodatkowo zbiornik podcisnienia czy jest szczelny taka banka jak syrena alarmu po lewej stronie maski.powodzenia

MariuszM
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: ndz gru 11, 2005 9:46 pm

Post autor: MariuszM » pn gru 12, 2005 6:12 pm

jak zdejme wezyk z tego silownik i zasysam powietrze to slysze ze syczy z tej banki a jak znowu z tej banki zdejme wezyk to slysze ze zasysa powietrze, i z jednej strony niby jest nieszczelny bo slysze jak sycze a z drugiej znowu zasysa to powietrze i nie wiem czy tak powinno byc ??

Awatar użytkownika
golony
Posty: 656
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 1:29 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: golony » pn gru 12, 2005 6:20 pm

tak raczej nie sprawdzisz...bo tam jest jeszcze przelacznik ktory rozdziela podcisnienie on jest skitrany pod podwoziem nad skrzynka rozdzielcza...odpal silnik wlacz 4x4 i sprawdz czy podcisnienie zciaga ten silownik pod akumulatorem potem wlacz 2 wd i powinno do odpuscic...jesli to jest git moze nie obraca ci sie przedni wal?? na 4x4 przy odpalonym silniku i pozycji p nie powinien sie obracac reka

MariuszM
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: ndz gru 11, 2005 9:46 pm

Post autor: MariuszM » pn gru 12, 2005 6:31 pm

golony pisze:... na 4x4 przy odpalonym silniku i pozycji p nie powinien sie obracac reka
Wlasnie o to chodzi ze nie moge wlaczyc 4x4 i raczej tego nie sprawdze.

Ale jak chce wlaczyc 4x4 slysze ze silniczek sie wlacza kontrolki zaczynaja mrugac i sie zapalaja 2 naraz, ale naped sie nie wlacza.

Awatar użytkownika
golony
Posty: 656
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 1:29 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: golony » pn gru 12, 2005 6:41 pm

jak to nie mozesz?? wcisnij guzik wladu sie pod autko i sprawdz czy ci dopielo przedni wal..jesli tak to zajmij sie silownikiem tym pod aku...a jesli nic sie nie dzieje to masz cos z elektryka

MariuszM
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: ndz gru 11, 2005 9:46 pm

Post autor: MariuszM » pn gru 12, 2005 7:21 pm

o to chodzi ze nie dopina przedniego wału, własnie sprawdziłem.

Moze ktos z was mial podobny problem i wie co sie stalo i moze pomoc ??

Awatar użytkownika
golony
Posty: 656
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 1:29 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: golony » śr gru 14, 2005 5:29 pm

z tym niestety nie walczylem na szczescie jeszcze ale sa tu forumowicze ktozy rozegrali blazera na czesci i zlozyli spowrotem....nasz model troche sie rozni ale to drobne detale...aka jakies ustrojstwo sterujace elektryka zalaczania 4x 4 znajduje sie u nas pod deska rozdzielcza nad kanalem srodkowym (to to tak pyka jak sie zalacza napedy)ale nie mam serwisowki i nie mam bladego pojecia do czego to jest.powodzenia

MariuszM
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: ndz gru 11, 2005 9:46 pm

Post autor: MariuszM » czw gru 15, 2005 9:53 am

No moze i nasz sie rozni ze mamy elektroniczny wlacznik ale skoro ludzie rozebrali swoje auta to nie ktos pomoze bo naprawde nie wiem od czego mam sie najpierw zabrac ?

Skoro nie dopina mi walu to co moze byc zle co mam sprawdzic ??

Awatar użytkownika
lamina
 
 
Posty: 271
Rejestracja: wt paź 22, 2002 7:54 am
Lokalizacja: Pruszków
Kontaktowanie:

Post autor: lamina » czw gru 15, 2005 11:07 am

jesli nie dopina walu to optymistycznie.....
uszkodzony przycisk albo uklad sterowania zalaczaniem reduktora i wszystko co moze byc z tym zwiazane..... ewentualnie na kanale mozna odpiac sterowanie i recznie przelaczyc dzwignie reduktora ... jesli wtedy nie dziala to pesymistyczne :( .... urwany lancuch w reduktorze albo jesli juz takiego kupiles to po prostu mogl komus pasc i zebatki i lancuch zalaczajacy naped ktos ze srodka zdemontowal...
Lamina pozdrawia http://www.3dstudio.com.pl
SsangYong KYRON 2.0XDi + lift 3-4" +32" MT KM2

MariuszM
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: ndz gru 11, 2005 9:46 pm

Post autor: MariuszM » czw gru 15, 2005 1:07 pm

Wczesniej naped dziala, czasami dzialal za 1 raz a czasami nie, a teraz juz wogole nie dziala. Jak mozesz to napisz dokladnie jak moge to recznie zalaczyc (ten wal) bo nie wiem ?? Slyszalem ze moze tez byc zepsuty enkoder tylko nie wiem jak to mozna sprawdzic podobno to jest nierozbieralne i nie da sie tego naprawic tylko nowy trzeba kupowac. Enkoder znajduje sie przy szkrzynce rozdzielczej do niego dochodzi szeraka wtyczka z kilkoma kablami a czy jeszcze gdzies jest sterowanie to nie wiem. Dlatego prosze o dokladny opis co gdzie mam zrobic i gdzie sie znajduje ??

A i jeszcze przycisk sprawdzalem i jest dobry

Awatar użytkownika
golony
Posty: 656
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 1:29 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: golony » czw gru 15, 2005 4:03 pm

sprobuj poczyscic wszystkie styki bo sa w takim miejscu pod podwoziem ze sas narazone na zabrudzenie..odepnij kostke i ja oczysc a potem przesmaruj u mnie tez byl kiedys z tym problem ale nie pamietam jak sie zachowywaly wtedy kontrolki

Awatar użytkownika
golony
Posty: 656
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 1:29 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: golony » wt gru 20, 2005 1:41 pm

plakiet pisze:Manual można ściągnąć ze strony chevroleta po zarejestrowaniu, a serwisówkę Chilton'a ściągnąłem eMule'm.

I poczytaj jeszcze to:
http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=11963
zciagnolem ciltona emulem ale po rozpakowaniu nie chce dzialac:(

MariuszM
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: ndz gru 11, 2005 9:46 pm

Post autor: MariuszM » pn sty 02, 2006 3:10 pm

udało mi sie naprawić te napedy, powodem był silniczek(tryb na silniczku złapał luz), niby wszystko dobrze działa ale lzejszy naped(4 LO) nie chce sie załączyć za pierwszym razem tylko za drugim, trzecim. Mocniejszy napęd (4HI) załączasie bez problemowo.

NIe jestem pewiem czy dobrze jest to ustawione, wśrodku jest zebatka w kształcie półksięzyca ustawiłem ją na środek alenie jestem pewien czy to tak ma byc czy moze w jakieś innej pozycji.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Chevrolet”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość