napęd przód nie wchodzi!

Blazer

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
kmiecio
Posty: 340
Rejestracja: sob gru 10, 2005 1:26 pm
Lokalizacja: świdnik

napęd przód nie wchodzi!

Post autor: kmiecio » śr lis 22, 2006 6:56 pm

Chłopaki przymierzam się do kupna Blazera 2.8! mam jednego na oku! dzwoniłem do właściciela i mówi że czasem mu przedni napęd nie wchodzi! mówił że to jest kwestia regulacji dzwigni! czy to możliwe! w razie czego jakie koszty naprawy jeśli to redukor albo most??? czy warto?? mówił mi gość że blacha i rama wporządku! więc problem tylko z napędem!

Marcin1
Posty: 592
Rejestracja: wt sie 22, 2006 9:54 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin1 » śr lis 22, 2006 10:19 pm

Napęd właczany dźwignią, a nie przyciskiem? Bo jeśli przyciskiem to silniki lecą, a koszt silnika to 3.000zł.

M.

Awatar użytkownika
kmiecio
Posty: 340
Rejestracja: sob gru 10, 2005 1:26 pm
Lokalizacja: świdnik

Post autor: kmiecio » śr lis 22, 2006 10:30 pm

napęd włańczany mechanicznie! jest to 87r. silnik 2.8 B

plakiet
 
 
Posty: 179
Rejestracja: ndz maja 23, 2004 3:06 pm
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: plakiet » czw lis 23, 2006 9:44 am

To prawdopodobnie błachostka - podciśnienie. Ale lepiej sprawdź osobiście.

Poczytaj ten wątek

Awatar użytkownika
kmiecio
Posty: 340
Rejestracja: sob gru 10, 2005 1:26 pm
Lokalizacja: świdnik

Post autor: kmiecio » czw lis 23, 2006 11:06 am

plakiet pisze:To prawdopodobnie błachostka - podciśnienie. Ale lepiej sprawdź osobiście.

Poczytaj ten wątek

dzięki :)2 będe miał na uwadze!
jutro jade obejrzeć auto i zobacze co i jak! w razie problemów będe pisał
pozdrwaiam

Awatar użytkownika
kmiecio
Posty: 340
Rejestracja: sob gru 10, 2005 1:26 pm
Lokalizacja: świdnik

Post autor: kmiecio » czw lis 23, 2006 8:23 pm

aaa jeszcze mam pytanko: jak sprawuje się skrzynia automatyczna w tym aucie??? jak sobie radzi w terenie i czy nie ma z nią problemów???

plakiet
 
 
Posty: 179
Rejestracja: ndz maja 23, 2004 3:06 pm
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: plakiet » pt lis 24, 2006 10:06 am

Jeśli sprawna to spisuje się bardzo dobrze.
Ty masz chyba 4l60 lub TH400, ale powinny pracować podobnie do mojej.

Powoli zaczynam się zastanawiać nad naprawą/wymianą skrzyni. Póki zimny olej nie zmienia biegów zbyt dobrze. Po 2-5 minutach pracy wszystko działa jak należy. Z tego co się dowiedziałem może to być płyta sterująca, elektrozawory, albo jeszcze kilka innych rzeczy.
Rozebranie skrzyni i diagnoza - 1200zł, regeneracja płyty - 800zł. To ceny z moich okolic.

To jest jedna z najpopularniejszych skrzyń GM i jak zajrzysz na Ebay.com to znajdziesz dziesiątki ofert pt. regeneracja/upgrade skrzyni. Wysyłasz swoją skrzynię i dostajesz taką samą po przebudowie. Ceny 600-1300$. Wymieniają wszystkie zużyte podzespoły, dodają shift kit + dodatkowa pompa (lock-up na każdym biegu przy dowolnych obrotach), opcje do silników nawet do 600HP.
Czyli za cenę naszej diagnozy i wątpliwej regeneracji samej tylko płyty za oceanem dostajesz nową skrzynię heavy duty...
Nie znam cen przesyłek, ale wydaje mi się, że jest to opcja do przemyślenia.

Nie o to pytałeś, ale akurat wczoraj to wszystko wyczytałem więc napisałem przy okazji ;)

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » pt lis 24, 2006 9:57 pm

Nie licz, że po rozebraniu skończy się na zaworach :).
Skrzynia robi 250kkm i tyle. Troszkę zdzierają u was bo ja robię taki dil: rozbieram skrzynię, myję i dzwonię do gościa, który diagnozuje i potem po kupnie części składa to wszystko do kupy. Koleś kosztuje 600 i daje gwarancję. Oczywiście patrzę mu na ręce i niedługo pewnie będę musiał sobie jakąś złożyć a szykuje mi się taka ładna TH700...

Pytanie z innej beczki. Jak klocki ? Ile kkm przejechałeś i ile ich jeszcze zostało ? Potrzebuję to do statystyki.

Don Ton
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 25
Rejestracja: pt sie 18, 2006 7:51 am
Lokalizacja: Kaniów

Post autor: Don Ton » sob lis 25, 2006 10:03 am

ja mam przejechane 250kkm i moja skrzynia jeszcze zyje no i oczywiście mam nadzieje ze jeszcze pozyje:) a tak wogule to narazie chodzi nieźle. troche olejku sobie bierze ale to jak go ciągne na obrotach.
Zbliżają się sztandary króla piekieł

Awatar użytkownika
kmiecio
Posty: 340
Rejestracja: sob gru 10, 2005 1:26 pm
Lokalizacja: świdnik

Post autor: kmiecio » sob lis 25, 2006 4:53 pm

oglądałem autko !! sprawa jest następująca:
-blacha i rama zdrowa
-reduktor jest w pełnum manualu, przy pracującym silniku podczas próby dołączenia napędu przedniego i włożenia 4H słychać zgrzytanie i za bardzo nie chce wejść, zas przy wyłączonym silniku wchodzi elegandzko! napędy 4H jest sprawny i przód ciągnie zaś na 4L przód się nie załańcza! rozmawiałem z gościem to mówił że nie używał on i poprzedni właściciel przedniego napędu i że to kwestia jedynie regulacji!! pojawił się za to inny problem! gościowi jak odpalił zaczeło coś stukać i myślałe że to tłumik ! wszedł pod auto i tłumaczym mi to tak że gdzieś pod osłoną aluminiową na dużym kole jest ułamany ząbek i trzeba go pospawać!! rozumiem to tak że jest to koło zamachowe i będzie wymagało auto jego wymiany! czy dostane to bez problemów i jakie koszty są z tym związane!
co sądzicie o tym aucie! czy warto je wziąść (cena jest atrakcyjna) ?

Awatar użytkownika
kmiecio
Posty: 340
Rejestracja: sob gru 10, 2005 1:26 pm
Lokalizacja: świdnik

Post autor: kmiecio » sob lis 25, 2006 5:05 pm

zapomniałem! miał oś przednią dosyć blisko błotnika skierowaną do pasażerów! czy jest to normalne w tych autach?? oponki jakie pownny wejść bez problemów do tego auta??

Awatar użytkownika
kmiecio
Posty: 340
Rejestracja: sob gru 10, 2005 1:26 pm
Lokalizacja: świdnik

Post autor: kmiecio » ndz lis 26, 2006 9:38 am

i jeszcze jedno: jak ogólnie z eksploatacją blazera?? czy części są na rynku i jak z ich cenami (czy nie przerastają zwykłego śmiertelnika)??

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » ndz lis 26, 2006 9:51 am

Jak przy 4L nie wchodzi przód to sterowanie podcisnieniami na reduktorze padło. Co stuka dokładnie ? Ząbka na flyweel nie dospawasz ale kupisz całe koło w Radzyminie za max 200zł. Części jest dużo bo nawieźli złomu i teraz tną na plasterki. Auto przy regularnym serwisowaniu jest bezawaryjne, czasem padnie coś w elektryce jak to z amerykańcami.

Nie rozumiem o co chodzi z ta osią skierowaną do pasażera ?? Jaśniej proszę...

Opony wchodzą 31x10.5x15

Awatar użytkownika
kmiecio
Posty: 340
Rejestracja: sob gru 10, 2005 1:26 pm
Lokalizacja: świdnik

Post autor: kmiecio » ndz lis 26, 2006 10:56 am

żeby było jaśniej chodzi o przednią ośke! poprostu koło a raczej opona jest blisko nadkola a jest założona zwykła 205/75/r15! tyle tylko że założony jest hlapak więc może to tylko tak się zdaje! dzięki za wszystkie informacje! w poniedziałek jeszcze podjade do serwisu aut amerykańskich "garaż u szymona" znajduje się blisko lublina i wypytam o szczgóły! jeszcze się wacham co do kupna ale wszystko wskazuje że go wezme! napiszcie jeszcze jak sprawuje się on w terenie bez żadnego liftu poza zmianą oponek!


pozdrawiam

Marcin1
Posty: 592
Rejestracja: wt sie 22, 2006 9:54 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin1 » ndz lis 26, 2006 12:19 pm

Witam

Odnośnie części to podam przykłady do swojego autka (Blazer rok 2000), przy czym zaznaczam, że ja zawsze kupuję tylko nówki. Podam z cenami i miejscem pochodzenia. Tak jak na dziś wyniósł mnie "pakiet startowy".

1) płyny i oleje - kupowane na Allegro lub w sklepach w Łodzi (olej 5W30 GM - 5l, Dexron III Midland - 7l) - 220zł

2) Filtry i uszczelki (powietrza, oleju, skrzyni) - 150zł w asu.pl

3) Pasek wieloklinowy - 100zł w asu.pl

4) światła komplet - miałem światła amerykańskie i nie chciałem ich przerabiać tylko zanabyłem przez internet w USA oryginalne światła (reflektory i lampy tylne) GM ze znakiem homologacji E za 1900zł z przesyłką i do tego doszło cło i VAT (22%) płacone w Polsce czyli łącznie 2400zł. W Polsce w serwisie za komplet takich zamych światęł chcieli 4900zł !!!. Łącznie z zabawą z urzedem celnym czas sprowadzenia świateł to nieco ponad miesiąc.

5) piasta przednia (1 szt.) oraz komplet tulei górnych wahaczy z przodu 800zł w asu.pl

6) komplet tarcz (przód i tył) z klockami 1200zł kupiony przez swistak.pl

7) wczoraj zamówiłem wspornik układu kierowniczego (idler arm) przez Ebay.com - łacznie z przesyłką 45USD (135zł)

8) dźwignia regulacji pochylenia oparcia kupiona w USA przez internet - 30USD z przesyłką - czas oczekiwania 4 dni (rekord jak na razie !!!)

Wszystko to części nowe i ceny z fakturą.

Do zakupu pozostały mi przewody do filtra i chłodzenia oleju silnikowego (mam wersję ze "zdalnym filtrem"). Zakłądam, że powinienem się zmieścic w 100USD z przesyłką.

Generalnie części podstawowe są w Polsce stosunkowo łatwo dostępne ale są spore różnice w cenie - np. piasta od 600zł do 1800zł. Niektórych części brak w Polsce np. tarcze tylnie miał w jednym komplecie jeden sklep i podobno nie mogli ich sprzedać od prawie dwóch lat. Za to tarcze przednie są od ręki. Sprowadzenie części z USA jest proste jednak wymaga podstawowej znajomości angielskiego. Trzeba bardzo uważać na ceny przesyłek, bo w przypadku świateł oferty miałem (na przesłanie do Polski) od 90USD do 450USD.

Pozdrawiam, Marcin

Awatar użytkownika
kmiecio
Posty: 340
Rejestracja: sob gru 10, 2005 1:26 pm
Lokalizacja: świdnik

Post autor: kmiecio » ndz lis 26, 2006 12:56 pm

a części do starszych modeli z końcówki lat 80 i początku 90??

Marcin1
Posty: 592
Rejestracja: wt sie 22, 2006 9:54 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin1 » ndz lis 26, 2006 3:14 pm

Szukając części w internecie widzę, że z reguły ceny są zbliżone jednak zupełnie nie mam pojęcia jak z dostępnością w Polsce. Choć z drugiej strony na Allegro wudac sporo części używanych własnie do tych starszych roczników.

M.

Awatar użytkownika
golony
Posty: 656
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 1:29 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: golony » śr lis 29, 2006 9:56 am

Marcin1 pisze:Witam

Odnośnie części to podam przykłady do swojego autka (Blazer rok 2000), przy czym zaznaczam, że ja zawsze kupuję tylko nówki. Podam z cenami i miejscem pochodzenia. Tak jak na dziś wyniósł mnie "pakiet startowy".

1) płyny i oleje - kupowane na Allegro lub w sklepach w Łodzi (olej 5W30 GM - 5l, Dexron III Midland - 7l) - 220zł

2) Filtry i uszczelki (powietrza, oleju, skrzyni) - 150zł w asu.pl

3) Pasek wieloklinowy - 100zł w asu.pl

4) światła komplet - miałem światła amerykańskie i nie chciałem ich przerabiać tylko zanabyłem przez internet w USA oryginalne światła (reflektory i lampy tylne) GM ze znakiem homologacji E za 1900zł z przesyłką i do tego doszło cło i VAT (22%) płacone w Polsce czyli łącznie 2400zł. W Polsce w serwisie za komplet takich zamych światęł chcieli 4900zł !!!. Łącznie z zabawą z urzedem celnym czas sprowadzenia świateł to nieco ponad miesiąc.

5) piasta przednia (1 szt.) oraz komplet tulei górnych wahaczy z przodu 800zł w asu.pl

6) komplet tarcz (przód i tył) z klockami 1200zł kupiony przez swistak.pl

7) wczoraj zamówiłem wspornik układu kierowniczego (idler arm) przez Ebay.com - łacznie z przesyłką 45USD (135zł)

8) dźwignia regulacji pochylenia oparcia kupiona w USA przez internet - 30USD z przesyłką - czas oczekiwania 4 dni (rekord jak na razie !!!)

Wszystko to części nowe i ceny z fakturą.

Do zakupu pozostały mi przewody do filtra i chłodzenia oleju silnikowego (mam wersję ze "zdalnym filtrem"). Zakłądam, że powinienem się zmieścic w 100USD z przesyłką.

Generalnie części podstawowe są w Polsce stosunkowo łatwo dostępne ale są spore różnice w cenie - np. piasta od 600zł do 1800zł. Niektórych części brak w Polsce np. tarcze tylnie miał w jednym komplecie jeden sklep i podobno nie mogli ich sprzedać od prawie dwóch lat. Za to tarcze przednie są od ręki. Sprowadzenie części z USA jest proste jednak wymaga podstawowej znajomości angielskiego. Trzeba bardzo uważać na ceny przesyłek, bo w przypadku świateł oferty miałem (na przesłanie do Polski) od 90USD do 450USD.

Pozdrawiam, Marcin
czy ta piasta jest razem z czujnikiem od ABS?czy gola bo sam czujnik 600zl kosztuje i mam dylemat bo mi sie oberwal
chevrolet blazer 4.3. 95r 255/55/18

Marcin1
Posty: 592
Rejestracja: wt sie 22, 2006 9:54 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin1 » śr lis 29, 2006 4:12 pm

Miała to być piasta z ABS i jakiś "drut" od niej odchodzi.

M.

Awatar użytkownika
golony
Posty: 656
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 1:29 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: golony » śr lis 29, 2006 5:39 pm

drut??chyba kabelek 2 zylowy z kostka
chevrolet blazer 4.3. 95r 255/55/18

Marcin1
Posty: 592
Rejestracja: wt sie 22, 2006 9:54 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin1 » śr lis 29, 2006 10:06 pm

Tak drut dwużyłowy ze złączką ;) a firmowane toto jest DNA.

M

Marcin1
Posty: 592
Rejestracja: wt sie 22, 2006 9:54 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin1 » sob sty 13, 2007 10:19 pm

No i wszystkie części mechaniczne jakie miały być wymienione, wymienione zostały. Teraz tylko muszę zmienić reflektory i koniec. Reflektory europejskie z uchwytami czekają tylko pogoda nie zachęca do zabawy.

Marcin

ODPOWIEDZ

Wróć do „Chevrolet”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość