Strona 1 z 1
napęd przód nie wchodzi!
: śr lis 22, 2006 6:56 pm
autor: kmiecio
Chłopaki przymierzam się do kupna Blazera 2.8! mam jednego na oku! dzwoniłem do właściciela i mówi że czasem mu przedni napęd nie wchodzi! mówił że to jest kwestia regulacji dzwigni! czy to możliwe! w razie czego jakie koszty naprawy jeśli to redukor albo most??? czy warto?? mówił mi gość że blacha i rama wporządku! więc problem tylko z napędem!
: śr lis 22, 2006 10:19 pm
autor: Marcin1
Napęd właczany dźwignią, a nie przyciskiem? Bo jeśli przyciskiem to silniki lecą, a koszt silnika to 3.000zł.
M.
: śr lis 22, 2006 10:30 pm
autor: kmiecio
napęd włańczany mechanicznie! jest to 87r. silnik 2.8 B
: czw lis 23, 2006 9:44 am
autor: plakiet
To prawdopodobnie błachostka - podciśnienie. Ale lepiej sprawdź osobiście.
Poczytaj
ten wątek
: czw lis 23, 2006 11:06 am
autor: kmiecio
plakiet pisze:To prawdopodobnie błachostka - podciśnienie. Ale lepiej sprawdź osobiście.
Poczytaj
ten wątek
dzięki

będe miał na uwadze!
jutro jade obejrzeć auto i zobacze co i jak! w razie problemów będe pisał
pozdrwaiam
: czw lis 23, 2006 8:23 pm
autor: kmiecio
aaa jeszcze mam pytanko: jak sprawuje się skrzynia automatyczna w tym aucie??? jak sobie radzi w terenie i czy nie ma z nią problemów???
: pt lis 24, 2006 10:06 am
autor: plakiet
Jeśli sprawna to spisuje się bardzo dobrze.
Ty masz chyba 4l60 lub TH400, ale powinny pracować podobnie do mojej.
Powoli zaczynam się zastanawiać nad naprawą/wymianą skrzyni. Póki zimny olej nie zmienia biegów zbyt dobrze. Po 2-5 minutach pracy wszystko działa jak należy. Z tego co się dowiedziałem może to być płyta sterująca, elektrozawory, albo jeszcze kilka innych rzeczy.
Rozebranie skrzyni i diagnoza - 1200zł, regeneracja płyty - 800zł. To ceny z moich okolic.
To jest jedna z najpopularniejszych skrzyń GM i jak zajrzysz na Ebay.com to znajdziesz dziesiątki ofert pt. regeneracja/upgrade skrzyni. Wysyłasz swoją skrzynię i dostajesz taką samą po przebudowie. Ceny 600-1300$. Wymieniają wszystkie zużyte podzespoły, dodają shift kit + dodatkowa pompa (lock-up na każdym biegu przy dowolnych obrotach), opcje do silników nawet do 600HP.
Czyli za cenę naszej diagnozy i wątpliwej regeneracji samej tylko płyty za oceanem dostajesz nową skrzynię heavy duty...
Nie znam cen przesyłek, ale wydaje mi się, że jest to opcja do przemyślenia.
Nie o to pytałeś, ale akurat wczoraj to wszystko wyczytałem więc napisałem przy okazji

: pt lis 24, 2006 9:57 pm
autor: boris.blank
Nie licz, że po rozebraniu skończy się na zaworach

.
Skrzynia robi 250kkm i tyle. Troszkę zdzierają u was bo ja robię taki dil: rozbieram skrzynię, myję i dzwonię do gościa, który diagnozuje i potem po kupnie części składa to wszystko do kupy. Koleś kosztuje 600 i daje gwarancję. Oczywiście patrzę mu na ręce i niedługo pewnie będę musiał sobie jakąś złożyć a szykuje mi się taka ładna TH700...
Pytanie z innej beczki. Jak klocki ? Ile kkm przejechałeś i ile ich jeszcze zostało ? Potrzebuję to do statystyki.
: sob lis 25, 2006 10:03 am
autor: Don Ton
ja mam przejechane 250kkm i moja skrzynia jeszcze zyje no i oczywiście mam nadzieje ze jeszcze pozyje:) a tak wogule to narazie chodzi nieźle. troche olejku sobie bierze ale to jak go ciągne na obrotach.
: sob lis 25, 2006 4:53 pm
autor: kmiecio
oglądałem autko

sprawa jest następująca:
-blacha i rama zdrowa
-reduktor jest w pełnum manualu, przy pracującym silniku podczas próby dołączenia napędu przedniego i włożenia 4H słychać zgrzytanie i za bardzo nie chce wejść, zas przy wyłączonym silniku wchodzi elegandzko! napędy 4H jest sprawny i przód ciągnie zaś na 4L przód się nie załańcza! rozmawiałem z gościem to mówił że nie używał on i poprzedni właściciel przedniego napędu i że to kwestia jedynie regulacji!! pojawił się za to inny problem! gościowi jak odpalił zaczeło coś stukać i myślałe że to tłumik ! wszedł pod auto i tłumaczym mi to tak że gdzieś pod osłoną aluminiową na dużym kole jest ułamany ząbek i trzeba go pospawać!! rozumiem to tak że jest to koło zamachowe i będzie wymagało auto jego wymiany! czy dostane to bez problemów i jakie koszty są z tym związane!
co sądzicie o tym aucie! czy warto je wziąść (cena jest atrakcyjna) ?
: sob lis 25, 2006 5:05 pm
autor: kmiecio
zapomniałem! miał oś przednią dosyć blisko błotnika skierowaną do pasażerów! czy jest to normalne w tych autach?? oponki jakie pownny wejść bez problemów do tego auta??
: ndz lis 26, 2006 9:38 am
autor: kmiecio
i jeszcze jedno: jak ogólnie z eksploatacją blazera?? czy części są na rynku i jak z ich cenami (czy nie przerastają zwykłego śmiertelnika)??
: ndz lis 26, 2006 9:51 am
autor: boris.blank
Jak przy 4L nie wchodzi przód to sterowanie podcisnieniami na reduktorze padło. Co stuka dokładnie ? Ząbka na flyweel nie dospawasz ale kupisz całe koło w Radzyminie za max 200zł. Części jest dużo bo nawieźli złomu i teraz tną na plasterki. Auto przy regularnym serwisowaniu jest bezawaryjne, czasem padnie coś w elektryce jak to z amerykańcami.
Nie rozumiem o co chodzi z ta osią skierowaną do pasażera

Jaśniej proszę...
Opony wchodzą 31x10.5x15
: ndz lis 26, 2006 10:56 am
autor: kmiecio
żeby było jaśniej chodzi o przednią ośke! poprostu koło a raczej opona jest blisko nadkola a jest założona zwykła 205/75/r15! tyle tylko że założony jest hlapak więc może to tylko tak się zdaje! dzięki za wszystkie informacje! w poniedziałek jeszcze podjade do serwisu aut amerykańskich "garaż u szymona" znajduje się blisko lublina i wypytam o szczgóły! jeszcze się wacham co do kupna ale wszystko wskazuje że go wezme! napiszcie jeszcze jak sprawuje się on w terenie bez żadnego liftu poza zmianą oponek!
pozdrawiam
: ndz lis 26, 2006 12:19 pm
autor: Marcin1
Witam
Odnośnie części to podam przykłady do swojego autka (Blazer rok 2000), przy czym zaznaczam, że ja zawsze kupuję tylko nówki. Podam z cenami i miejscem pochodzenia. Tak jak na dziś wyniósł mnie "pakiet startowy".
1) płyny i oleje - kupowane na Allegro lub w sklepach w Łodzi (olej 5W30 GM - 5l, Dexron III Midland - 7l) - 220zł
2) Filtry i uszczelki (powietrza, oleju, skrzyni) - 150zł w asu.pl
3) Pasek wieloklinowy - 100zł w asu.pl
4) światła komplet - miałem światła amerykańskie i nie chciałem ich przerabiać tylko zanabyłem przez internet w USA oryginalne światła (reflektory i lampy tylne) GM ze znakiem homologacji E za 1900zł z przesyłką i do tego doszło cło i VAT (22%) płacone w Polsce czyli łącznie 2400zł. W Polsce w serwisie za komplet takich zamych światęł chcieli 4900zł

!. Łącznie z zabawą z urzedem celnym czas sprowadzenia świateł to nieco ponad miesiąc.
5) piasta przednia (1 szt.) oraz komplet tulei górnych wahaczy z przodu 800zł w asu.pl
6) komplet tarcz (przód i tył) z klockami 1200zł kupiony przez swistak.pl
7) wczoraj zamówiłem wspornik układu kierowniczego (idler arm) przez Ebay.com - łacznie z przesyłką 45USD (135zł)

dźwignia regulacji pochylenia oparcia kupiona w USA przez internet - 30USD z przesyłką - czas oczekiwania 4 dni (rekord jak na razie

!)
Wszystko to części nowe i ceny z fakturą.
Do zakupu pozostały mi przewody do filtra i chłodzenia oleju silnikowego (mam wersję ze "zdalnym filtrem"). Zakłądam, że powinienem się zmieścic w 100USD z przesyłką.
Generalnie części podstawowe są w Polsce stosunkowo łatwo dostępne ale są spore różnice w cenie - np. piasta od 600zł do 1800zł. Niektórych części brak w Polsce np. tarcze tylnie miał w jednym komplecie jeden sklep i podobno nie mogli ich sprzedać od prawie dwóch lat. Za to tarcze przednie są od ręki. Sprowadzenie części z USA jest proste jednak wymaga podstawowej znajomości angielskiego. Trzeba bardzo uważać na ceny przesyłek, bo w przypadku świateł oferty miałem (na przesłanie do Polski) od 90USD do 450USD.
Pozdrawiam, Marcin
: ndz lis 26, 2006 12:56 pm
autor: kmiecio
a części do starszych modeli z końcówki lat 80 i początku 90??
: ndz lis 26, 2006 3:14 pm
autor: Marcin1
Szukając części w internecie widzę, że z reguły ceny są zbliżone jednak zupełnie nie mam pojęcia jak z dostępnością w Polsce. Choć z drugiej strony na Allegro wudac sporo części używanych własnie do tych starszych roczników.
M.
: śr lis 29, 2006 9:56 am
autor: golony
Marcin1 pisze:Witam
Odnośnie części to podam przykłady do swojego autka (Blazer rok 2000), przy czym zaznaczam, że ja zawsze kupuję tylko nówki. Podam z cenami i miejscem pochodzenia. Tak jak na dziś wyniósł mnie "pakiet startowy".
1) płyny i oleje - kupowane na Allegro lub w sklepach w Łodzi (olej 5W30 GM - 5l, Dexron III Midland - 7l) - 220zł
2) Filtry i uszczelki (powietrza, oleju, skrzyni) - 150zł w asu.pl
3) Pasek wieloklinowy - 100zł w asu.pl
4) światła komplet - miałem światła amerykańskie i nie chciałem ich przerabiać tylko zanabyłem przez internet w USA oryginalne światła (reflektory i lampy tylne) GM ze znakiem homologacji E za 1900zł z przesyłką i do tego doszło cło i VAT (22%) płacone w Polsce czyli łącznie 2400zł. W Polsce w serwisie za komplet takich zamych światęł chcieli 4900zł

!. Łącznie z zabawą z urzedem celnym czas sprowadzenia świateł to nieco ponad miesiąc.
5) piasta przednia (1 szt.) oraz komplet tulei górnych wahaczy z przodu 800zł w asu.pl
6) komplet tarcz (przód i tył) z klockami 1200zł kupiony przez swistak.pl
7) wczoraj zamówiłem wspornik układu kierowniczego (idler arm) przez Ebay.com - łacznie z przesyłką 45USD (135zł)

dźwignia regulacji pochylenia oparcia kupiona w USA przez internet - 30USD z przesyłką - czas oczekiwania 4 dni (rekord jak na razie

!)
Wszystko to części nowe i ceny z fakturą.
Do zakupu pozostały mi przewody do filtra i chłodzenia oleju silnikowego (mam wersję ze "zdalnym filtrem"). Zakłądam, że powinienem się zmieścic w 100USD z przesyłką.
Generalnie części podstawowe są w Polsce stosunkowo łatwo dostępne ale są spore różnice w cenie - np. piasta od 600zł do 1800zł. Niektórych części brak w Polsce np. tarcze tylnie miał w jednym komplecie jeden sklep i podobno nie mogli ich sprzedać od prawie dwóch lat. Za to tarcze przednie są od ręki. Sprowadzenie części z USA jest proste jednak wymaga podstawowej znajomości angielskiego. Trzeba bardzo uważać na ceny przesyłek, bo w przypadku świateł oferty miałem (na przesłanie do Polski) od 90USD do 450USD.
Pozdrawiam, Marcin
czy ta piasta jest razem z czujnikiem od ABS?czy gola bo sam czujnik 600zl kosztuje i mam dylemat bo mi sie oberwal
: śr lis 29, 2006 4:12 pm
autor: Marcin1
Miała to być piasta z ABS i jakiś "drut" od niej odchodzi.
M.
: śr lis 29, 2006 5:39 pm
autor: golony
drut??chyba kabelek 2 zylowy z kostka
: śr lis 29, 2006 10:06 pm
autor: Marcin1
Tak drut dwużyłowy ze złączką

a firmowane toto jest DNA.
M
: sob sty 13, 2007 10:19 pm
autor: Marcin1
No i wszystkie części mechaniczne jakie miały być wymienione, wymienione zostały. Teraz tylko muszę zmienić reflektory i koniec. Reflektory europejskie z uchwytami czekają tylko pogoda nie zachęca do zabawy.
Marcin