Cewka zapłonowa

Blazer

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
Arturosxp
Posty: 606
Rejestracja: śr mar 21, 2007 3:51 pm
Lokalizacja: Piaseczno

Cewka zapłonowa

Post autor: Arturosxp » śr paź 10, 2007 1:35 pm

Wita,.
Koledzy zauważylem u siebie na cewce zapłonowej dziwny nalot (bialy) .
Podejrzewam ze cewka ma ta przebicie. W zwiazku z tym mam pytanie.
Czy mam wymienić ta cewke na nowa, czy wystarczy jak odizoluje bardziej uzwojenie od rdzenia ?
Artur B

Awatar użytkownika
kozlos
 
 
Posty: 142
Rejestracja: czw wrz 06, 2007 10:01 pm
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: kozlos » śr paź 10, 2007 1:56 pm

Z doświadczenia wiem że nie warto bawić się w taką rzeźbę i wymienić cewkę na nową. Koszt relatywnie niewielki a nie tracisz czasu i masz pewność że będzie działać długo. Pytanie tylko czy jesteś pewien że są przebicia.
1994 Chevy Suburban

Awatar użytkownika
Arturosxp
Posty: 606
Rejestracja: śr mar 21, 2007 3:51 pm
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Arturosxp » śr paź 10, 2007 2:31 pm

pewnosci nie mam, ale wkazuje na to kolorystyka cewki.
Musze jakos to sprawdzic. moze językiem ;-)
Artur B

Awatar użytkownika
kozlos
 
 
Posty: 142
Rejestracja: czw wrz 06, 2007 10:01 pm
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: kozlos » śr paź 10, 2007 2:39 pm

Na przewodach wys napięcia sprawdzasz w nocy przy odpalonym silniku ze spryskiwaczem do kwiatków w ręku. Rozpylasz nad silnikiem i jak masz przebicia to pięknie świeci :lol: Ja nie próbowałem ale widziałem jak chłopaki w warsztacie sprawdzali.
1994 Chevy Suburban

Awatar użytkownika
Arturosxp
Posty: 606
Rejestracja: śr mar 21, 2007 3:51 pm
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Arturosxp » śr paź 10, 2007 5:10 pm

dzisiaj sprawdze.
Dzieki
Artur B

Awatar użytkownika
Arturosxp
Posty: 606
Rejestracja: śr mar 21, 2007 3:51 pm
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Arturosxp » pt paź 12, 2007 8:23 pm

I sprawdziłem.
Rzeczywiście mam jakieś przebicie w jednym miejscu na cewce.
Przed kupnem nowej postaram sie najpierw ta lepiej odizolować od rdzenia. Może sie poprawi.
Zastanawiam sie czy sprawdzić także palec.
Artur B

Awatar użytkownika
kozlos
 
 
Posty: 142
Rejestracja: czw wrz 06, 2007 10:01 pm
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: kozlos » pt paź 12, 2007 8:28 pm

Rozpylałeś wodę i błyskało? :lol: Jeżeli palec rozdzielacza będziesz wymieniał to wywal od razu kopułkę, groszowa sprawa a napewno lepiej będzie działać
1994 Chevy Suburban

Awatar użytkownika
Arturosxp
Posty: 606
Rejestracja: śr mar 21, 2007 3:51 pm
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Arturosxp » pt paź 12, 2007 8:38 pm

Tak. Zrobilem tak jak napisales.
Przy cewce pojawila sie iskra tylko w jednym miejscu.
Zaraz poszukam tych czesci gdzies w sklepach
Artur B

Awatar użytkownika
kozlos
 
 
Posty: 142
Rejestracja: czw wrz 06, 2007 10:01 pm
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: kozlos » pt paź 12, 2007 8:44 pm

Swoją drogą jak masz gaz to sprawdź też przewody wys. napięcia bo jak liche już są to też będą problemy. Palec i kopułkę rozdzielacza jak są nieznacznie utlenione możesz spróbować oczyścić
1994 Chevy Suburban

Awatar użytkownika
Arturosxp
Posty: 606
Rejestracja: śr mar 21, 2007 3:51 pm
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Arturosxp » pt paź 12, 2007 8:52 pm

przewody takze sprawdze.
Ale w tym wozie dojscie do swiec a tym samym przewodow jest bardzo klopotliwe.
Ale czlowiek nie jest taki aby nie dal rady
Artur B

Awatar użytkownika
kozlos
 
 
Posty: 142
Rejestracja: czw wrz 06, 2007 10:01 pm
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: kozlos » pt paź 12, 2007 8:58 pm

U mnie to samo, dojście do świec masakra. No ale przy gazie świece i przewody muszą być naprawdę w dobrej kondycji
1994 Chevy Suburban

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » sob paź 13, 2007 7:00 am

Ja swoje przewody słyszałem już w radiu. Miałem też przebicie przy cewce ale oczyściłem papierkiem ściernym i jest ok. Kopułkę wymieniłem i oczyściłem palec rozdzielacza. Przewody Janmor :)2 .

Teraz jedynie czeka mnie wymiana szczotek bo słyszę alternator w CB.

Awatar użytkownika
Arturosxp
Posty: 606
Rejestracja: śr mar 21, 2007 3:51 pm
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Arturosxp » sob paź 13, 2007 7:52 pm

Ja tez wlasnie to zrobilem. Mialem troche opalone styki w kopółce.
Ale zainteresowal mnie jeden rysunek z manuala... Chyba jakas pomyłka

Obrazek
Artur B

Awatar użytkownika
Arturosxp
Posty: 606
Rejestracja: śr mar 21, 2007 3:51 pm
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Arturosxp » ndz paź 14, 2007 8:47 am

Witam,
Koledzy mam jeszcze jedno pytanie dotyczące palca.
Ty odległość zaznaczona na zdjęciu to normalka, czy należy wymienić palec?

Obrazek
Artur B

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » ndz paź 14, 2007 9:59 am

Manual kłamie :)21 a odległość jest ok.

Awatar użytkownika
Arturosxp
Posty: 606
Rejestracja: śr mar 21, 2007 3:51 pm
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Arturosxp » ndz paź 14, 2007 10:07 am

Kłamie to prawda. Sprawdzilem

Jezeli chodzi o palec to dobrze bo myslalem ze bede musial zmieniac.
wyslalem Ci cos na priva. Zobacz
Artur B

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » ndz paź 14, 2007 10:27 am

Jakość taka...że nic nie widzę..
Ale w/g mnie są dobre - długośc tych rurek i tak musi być taka aby dało się podnieść pokrywę dolotu. mój pomysł jest jeszcze inny - podpiąć rurki miedziane i zgrupować w jednym miejscu przy spodzie pokrywy i wyciać jeden otwór na wszystkie rurki. Rurki obsadzić w gumie i nie byłoby tego problemu z podnoszeniem pokrywy.

Awatar użytkownika
Arturosxp
Posty: 606
Rejestracja: śr mar 21, 2007 3:51 pm
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Arturosxp » ndz paź 14, 2007 10:43 am

podesle Ci odpowiedz na priva
Artur B

ODPOWIEDZ

Wróć do „Chevrolet”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość