Strona 1 z 4

BLAZER 98...GAZ...GAZ...GAZ??? PROSZE O POMOC!!!

: wt paź 16, 2007 10:24 pm
autor: diuuuna2
:D wczoraj nabylam blazera 98' - pieknie plynie, tylko nie jestem wlascicielka stacji benzynowej...))) W kilku punktach dowiedzialam sie, ze w tym modelu mozliwe jest wylacznie zalozenie gazu standardowego a nie sekwencji - z tego, co przeczytalam na forum jest to raczej bzdura - prosze napisac, czy jest to mozliwe, bo jedyny punkt, ktory pozytywnie podszedl do tematu nie chcial dac gwarancji na instalacje sekwencyjna - dodam, ze jestem z Lublina i jesli ktos posiada info z tych okolic, prosze o pomoc. SILNIK 4,3 VORTEC.
Pozdrawiam i z gory dziekuje za info.

: wt paź 16, 2007 10:26 pm
autor: gri74
tylko instalacja na węgiel drzewny :)2 :D

: wt paź 16, 2007 10:27 pm
autor: klucz13
A dzień dobry to gdzie ?? Blazera kupuje a słoma z butów...........
:)21

: wt paź 16, 2007 10:36 pm
autor: diuuuna2
:P w takim razie serdecznie witam, w szczegolnosci hrabiego, ktoremu sloma z butow nie wystaje, a tak na marginesie pytajac na tym forum nie oczekuje zlosliwosci tylko pomocy...))) - ponawiam zatem apel do znajacych sie na rzeczy...
Pozdrawienie z Lublina. Magda

: wt paź 16, 2007 10:38 pm
autor: chiquito83
klucz13 pisze:A dzień dobry to gdzie ?? Blazera kupuje a słoma z butów...........
:)21
przyganial kociol garnkowi :lol:

: wt paź 16, 2007 10:41 pm
autor: chiquito83
diuuuna2 pisze::P w takim razie serdecznie witam, szczegolnosci hrabiego, ktoremu sloma z butow nie wystaje, a tak na marginesie pytajac na tym forum nie oczekuje zlosliwosci tylko pomocy...))) - ponawiam zatem apel do znajacych sie na rzeczy...
Pozdrawienie z Lublina. Magda
http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=17498

: wt paź 16, 2007 10:42 pm
autor: klucz13
chiquito83 pisze:
klucz13 pisze:A dzień dobry to gdzie ?? Blazera kupuje a słoma z butów...........
:)21
przyganial kociol garnkowi :lol:
Enteligent bananowy powiedział co wiedział :)25
:)20

: wt paź 16, 2007 11:06 pm
autor: diuuuna2
Chiquito83, bardzo dziekuje za podpowiedz - wiec jednak mozliwe jest zalozenie sekwencji, z tym ze u dobrych fachowcow - moze ktos z forum zna dobrych specjalistow z okolic Lublina...???
Pozdrawiam. Magda

: śr paź 17, 2007 6:30 am
autor: boris.blank
klucz13 pisze:A dzień dobry to gdzie ?? Blazera kupuje a słoma z butów...........
:)21
Klusz13 czy ty się zawsze musisz przypierdalać ?

W/g mnie trzeba być wyjątkowo niewychowanym aby ciągle permanentnie zwracać komuś uwagę. Z jakiegoś chamowa pochodzisz, że tak cię to boli ?

: śr paź 17, 2007 6:36 am
autor: boris.blank
Kolega Plakiet miał w swoim Vortec'u instalację II-generacji (klasyczną) i NIE MIAŁ ŻADNYCH PROBLEMÓW. Prosiłem go nawet aby spisał sobie dane reduktora, miksera, centralki do przyszłych zastosowań.

Jeśli chcesz informację o instalacji klasycznej to pisz do ->Plakiet'a
Jak o problemach z sekwencją to do ->Arturosxp
a jak o braku broblemów to do ->Marcin1

: śr paź 17, 2007 8:09 am
autor: plakiet
Faktycznie miałem kiedyś to spisać... trzeba było przypominać przynajmniej raz dziennie ;)

Teraz już za późno - Blazer sprzedany i żadnych danych nie podam.

Borys - kiedyś coś Ci na gadu pisałem, może z archiwum wygrzebię. Ale to dopiero w łikend.

: śr paź 17, 2007 9:06 am
autor: Arturosxp
boris.blank pisze:Jak o problemach z sekwencją to do ->Arturosxp
Witam,
W zasadzie na początek trzeba sobie odpowiedzieć co to znaczy problemy.? Samochód mi jeździł nie gasł. Miał jedynie lekkie szarpanie na wolnych obrotach i wydaje mi się ze dużo palił. W Warszawie w korkach około 20 - 21 L/100km. Jedni by to olali a mnie skusiło do sprawdzenia dlaczego 21 skoro wachy palił około 15-16 l/100 km. (ostatnio zrobilem test na PB98 i srednia spalania mi wyszla 13l/100km ;-))
Ale mam nadzieje ze już te problemy z instalacja lada moment znikną.
Największy problem instalacji czy to jest podciśnieniowa czy sekwencja jest jakość wykonania. Musisz znaleźć gazownika który przyłoży się do roboty i naprawdę dobrze to zrobi. Niestety kolektor i wtryski są tak zbudowane ze montaż instalacji sekwencyjnej jest delikatnie mówiąc prz….. Amerykanie chyba nie przewidują napraw ;-)
Wydaje mi się ze najlepszym rozwiązaniem dla tego silnika jest zestaw
a. Wtryskiwacze - Macic Jet pojedyncze. Stosując je możemy w znacznym stopniu skrócić rurki doprowadzające LPG do kolektora. są to bardzo dobre wtryskiwacze niestety uczulone na jakość gazu wiec trzeba zastosować odolejacz i filtr fazy lotnej.
b. Reduktor - Jeżeli jeden to chyba najlepszym w stosunku do ceny jest KME GOLD.
c. Rurki od wtryskiwaczy do kolektora najcieńsze jakie się da. Ja wczoraj zmieniłem na 4.
d. Rurka doprowadzająca gaz z butli do reduktora 8mm.
e. Elektronika . Tu w zasadzie bez różnicy. Moim zdaniem najlepiej STAG 300. Można sam sterownik uaktualniać, łatwa regulacja i jest bardzo dobre forum dostępne na http://www.ac.com.pl.

Jak uda mi się już usunąć problemy z moim LPG to opisze to na forum.

Jeżeli chodzi o instalacje podciśnieniowa to plusem jest łatwy montaż. Niestety ze względu na plastikowy kolektor trzeba dać klapki antystrzałowe.

Poczytaj sobie forum na WWW.ac.com.pl.

: śr paź 17, 2007 12:28 pm
autor: boris.blank
Arturosxp pisze: Witam,[ciach] (ostatnio zrobilem test na PB98 i srednia spalania mi wyszla 13l/100km ;-)) [ciach]

Zdradź mi czy wskazówka obrotomierza przekroczyła 1500obr w czasie testu ?

: śr paź 17, 2007 12:46 pm
autor: salskip
z własnego doświadczenia i przepraw z różnymi zakładami nieśmiało polecam zakład z ul.Lotniczej ... jedyne miejsce gdzie w momencie gdy przyjeżdżałem i mówiłem że jest coś nie tak z zakładanym u nich gazem nie słyszałem tekstów jeszcze przed otwarciem maski "trzeba wymienić przewody, świece...itd." :)2
spróbuj zapytać tam...

: śr paź 17, 2007 12:56 pm
autor: greaser
boris, moze to byl test w nocy, w trasie przy 80km/godz na tempomacie ?
ja jak wracalem do domu swoim z niemcowni to na autostradzie wyszla mi srednia okolo 14-15, przy 100-120km/godz, po miescie, bez zadnych przelotow w trasie, tylko korki, male odcinki itp itd to od 17-20 i to raczej tez przy umiarkowanej jezdzie

: śr paź 17, 2007 1:38 pm
autor: Arturosxp
Nie przekroczyla 2400.
Czesc Kilometrów zrobilem po Warszawie w niedziele a czesc rano i wieczorem w poniedzialek.

Naprawde az bylem zdziwiony. Byc moze to takze zasługa tego paliwa.
Wczesniej srednia wychodzila mi na 95 w granicach 16 L.

Dobra zrobie jeszcze raz ale na 95 !!

: śr paź 17, 2007 6:49 pm
autor: siwy74204
witam moj blazio spalil 16l jazda po autostradzie ok.160 nonstop

: śr paź 17, 2007 9:14 pm
autor: Marcin1
Arturosxp pisze:
Jedni by to olali a mnie skusiło do sprawdzenia dlaczego 21 skoro wachy palił około 15-16 l/100 km. (ostatnio zrobilem test na PB98 i srednia spalania mi wyszla 13l/100km ;-))
Nigdy, ale to nigdy na benzynie nie wyszło mi mniej niż 15 (bardzo spokojna jazda w długiej trasie, a w mieście nigdy mniej niż 18. Gazu odpowiednio po 1l. więcej. Jak Ty jeździsz??

M.

: czw paź 18, 2007 12:25 pm
autor: Arturosxp
Obroty do 2000 i zmiana biegu.
Zobaczymy jak wyjdzie na 95.
Nie wiem jak masz ustawiony ten samochod ze pali CI okolo 1 l wiecej LPG.

: czw paź 18, 2007 1:34 pm
autor: Marcin1
Nie będę się bił - może 1-1,5l więcej gazu. Ale nie więcej :)

M.

: czw paź 18, 2007 1:40 pm
autor: diuuuna2
Serdecznie dziekuje wszystkim za pomoc i cenne wskazowki-pomoglo mi to w wyborze warsztatu-( w niektorych w ogole nie wiedzieli o co w tym silniku chodzi).W poniedzialek zakladam sekwencje,pojezdze kilka dni i napisze jakie wrazenia ,spalanie itd-jesli warsztat sie sprawdzi podam zainteresowanym namiary
Pozdrawiam i dziekuje Magda

: czw paź 18, 2007 7:03 pm
autor: siwy74204
zapomnialem dodac ze benzynki... gaz zaloze chyba w grudniu

: czw paź 18, 2007 7:11 pm
autor: Arturosxp
diuuuna2 pisze:Serdecznie dziekuje wszystkim za pomoc i cenne wskazowki-pomoglo mi to w wyborze warsztatu-( w niektorych w ogole nie wiedzieli o co w tym silniku chodzi).W poniedzialek zakladam sekwencje,pojezdze kilka dni i napisze jakie wrazenia ,spalanie itd-jesli warsztat sie sprawdzi podam zainteresowanym namiary
Pozdrawiam i dziekuje Magda
Kolego ale uczul gazownikow na kolektor ssacy. Co tam bedzie zrobione pozniej wyjdzie w tracje eksploatacji. Pozniejsze ponowne rozbieranie jest kłopotliwe. WIEM COS O TYM.
Boris mial gdzies ładna instrukcje monatżu rurek w kolektorze.
Z ciekawosci jaka instalacje zakładasz?

: czw paź 18, 2007 7:16 pm
autor: Arturosxp
Marcin1 pisze:Nie będę się bił - może 1-1,5l więcej gazu. Ale nie więcej :)

M.
Marcin,
Gratulacje trafnego wyboru warsztatu. Ja gdybym wiedzial pewnie takze do nich bym sie udał

: czw paź 18, 2007 9:59 pm
autor: diuuuna2
Arturosxp pisze:
diuuuna2 pisze:Serdecznie dziekuje wszystkim za pomoc i cenne wskazowki-pomoglo mi to w wyborze warsztatu-( w niektorych w ogole nie wiedzieli o co w tym silniku chodzi).W poniedzialek zakladam sekwencje,pojezdze kilka dni i napisze jakie wrazenia ,spalanie itd-jesli warsztat sie sprawdzi podam zainteresowanym namiary
Pozdrawiam i dziekuje Magda
Kolego ale uczul gazownikow na kolektor ssacy. Co tam bedzie zrobione pozniej wyjdzie w tracje eksploatacji. Pozniejsze ponowne rozbieranie jest kłopotliwe. WIEM COS O TYM.
Boris mial gdzies ładna instrukcje monatżu rurek w kolektorze.
Z ciekawosci jaka instalacje zakładasz?

bylam w kilku warsztatach - w dwoch powiedziano mi, ze nie zaloza sekwencji, bo jest to niemozliwe...))). Szczesliwym trafem zajechalam do "GARAZU SZYMONA" ( swoja droga swietny punkt naprawczy aut amerykanskich w Lublinie ) - tam dowiedzialam sie, ze jesli gaz do tego modelu to tylko w ZAVOLI - faktycznie, potwierdzilo sie wszystko, czego dowiedzialam sie na forum - trudno jest zalozyc sekwencyjny gaz w tym modelu ( nie calkiem wiem na czym to polega, ale przekazalam mechanikowi uwagi z forum i faktycznie wszystko sie potwierdzilo ). Ten czlowiek montowal juz instalacje w tym modelu i z tego, co mowil wszystko gra. Nie znam sie na tym kompletnie, stad moja prosba o pomoc na tym forum....))) Jak juz zaloze gaz ( poniedzialek/wtorek ), dam znac - mysle zreszta, ze troche to potrwa zanim dokladniej go przetestuje. Pod koniec nastepnego tygodnie jade w dluzsza trase, wiec bedzie ku temu swietna okazja - w zwiazku z tym mam jeszcze jedno pytanko - mam zamiar zmienic olej i nie wiem jakiej firmy i parametrow - czytalam, ze do tych silnikow leje sie olej 10W30 a poprzedni wlasciciel lal 10W40 - wiec ktory z tych? Ile fabrycznie wchodzi oleju do tego silnika i jak czesto najlepiej go zmieniac.
z gory dziekuje za pomoc i pozadrwiam - MAGDA