Prośba nowicjusza:-)

Blazer

Moderator: Marcin-Kraków

Leszek Wałbrzych
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 30
Rejestracja: pn paź 22, 2007 11:34 am
Lokalizacja: Wałbrzych

Prośba nowicjusza:-)

Post autor: Leszek Wałbrzych » wt paź 23, 2007 8:01 pm

Kupiłem Blazera '97 4300 skrzynia automat tydzień temu. Nie mam instrukcji obsługi, udostępni ktoś skany?
Mam kilka pytan:
1. Jak włącza się napędy? Na P, N czy inaczej?
2. Mam kłopoty z 3 przy D. Porównująć ze skrzynią manualną 3ka zachowuje się jakby 'wypadała'. Oleju nie zmieniałem.
3. Jakie opony kupić na zimę w górach?
4. Trochę to juz za późno na to pytanie, ale na co zwrócić uwagę przy oględzinach auta przed zakupem.
5. KAŻDA WASZA UWAGA BĘDZIE MILE WIDZIANA.
Patrząc po nickach kilka osób znam z forum BMW KLUB POLSKA:-)
Pozdrawiam.
Leszek

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » wt paź 23, 2007 9:23 pm

Witam,
1. najlepiej na N
2. jak wypada bieg to skrzynia wyrzuca na N - czy tak jest u ciebie ?
3. 235/75/15 http://www.opony.pl/opony.asp?idb=714&rozmiar=238
4. nie podejmuję się odpowiedzeć na to pytanie - niech napiszą inni.

Leszek Wałbrzych
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 30
Rejestracja: pn paź 22, 2007 11:34 am
Lokalizacja: Wałbrzych

nowicjusz again

Post autor: Leszek Wałbrzych » wt paź 23, 2007 10:05 pm

Dzieki za pomoc.
Dla laika kazda rada jest wazna.
2. Nie. Skrzynia nie wyrzuca. Wchodzi 1, 2 potem obroty skacza wysoko i 3ka wskakuje albo nie.. Często wskakuje przy spadających obrotach i utrzymuje się. Olej do zmiany??
3. Dzięki. Fajna sprawa. Zbieram kasę:-)
Dzieki ponownie

KG92RS
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 61
Rejestracja: pn sie 18, 2003 3:14 pm

Re: nowicjusz again

Post autor: KG92RS » wt paź 23, 2007 10:20 pm

Leszek Wałbrzych pisze: 2. Nie. Skrzynia nie wyrzuca. Wchodzi 1, 2 potem obroty skacza wysoko i 3ka wskakuje albo nie.. Często wskakuje przy spadających obrotach i utrzymuje się. Olej do zmiany??
Olej do zmiany, a skrzynia do naprawy. Zacina się zawór w płycie sterowania albo są wytarte tarczki. Najlepiej pojedź do jakiegos warsztatu, niech to dokładnie zobaczy ktoś, kto się zna. Jeśli bywasz w okolicach Warszawy, to zajrzyj do firmy EDMAR w Nadarzynie (namiary tutaj: www.automat.pl). U nich masz pewność, że cie nie będą naciągac, tylko rzeczowo powiedzą, co i jak.

Pozdrawiam,
KG

Marcin1
Posty: 592
Rejestracja: wt sie 22, 2006 9:54 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Re: Prośba nowicjusza:-)

Post autor: Marcin1 » wt paź 23, 2007 11:11 pm

Leszek Wałbrzych pisze:Kupiłem Blazera '97 4300 skrzynia automat tydzień temu. Nie mam instrukcji obsługi, udostępni ktoś skany?
Mam kilka pytan:

3. Jakie opony kupić na zimę w górach?

Leszek
Ja kupiłem takie: http://www.opony.pl/opony.asp?idb=1358&rozmiar=236
rozmiar zgodny z opisem na aucie.

M.

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » śr paź 24, 2007 6:45 am

KG92RS -> napisz sobie w podpisie jakąś reklamę tej firmy EDMAR bo już nie mogę czytać o niej w każdym poście.

Z mojego doświadczenia wynika, że im większa firma robiąca automaty tym większy u nich syf.

Ja niestety naprawiam skrzynie metodą chałupniczą - rozbieram a do diagnozy i złożenia przyjeżdza koleś na telefon, który tylko z tego żyje, że sklada automaty. Dzięki tamu skrzynią zajmują się dwie osoby, ktorym moge ufać - ja i on.

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » śr paź 24, 2007 6:47 am

Te Dunlop'y podobają mi się bardziej od Michelin'ów.

KG92RS
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 61
Rejestracja: pn sie 18, 2003 3:14 pm

Post autor: KG92RS » śr paź 24, 2007 8:43 am

boris.blank pisze:KG92RS -> napisz sobie w podpisie jakąś reklamę tej firmy EDMAR bo już nie mogę czytać o niej w każdym poście.
Z mojego doświadczenia wynika, że im większa firma robiąca automaty tym większy u nich syf.
A co ja Ci poradzę, że co problem, to z automatem? Pewnie dlatego, że w kiepskich warsztatach serwisowane.
Znam dobrą firmę, z własnego doświadczenia, bo dwie swoje skrzynie u nich robiłem (ZF4HP22 i TH700R4), to się dzielę tym doświadczeniem. Znam ich od 8 lat. Znam też kilka nie moich skrzyn u nich robionych.
Moje doświadczenia związane z warsztatami od automatów sa podobne, jak Twoje. Zanim trafiłem do Olczaka, przetestowałem osobiście kilka innych wokół Warszawy.
Dobrym doświadczeniem się na forum podzielić nie można? Zakaz jest?
boris.blank pisze:Ja niestety naprawiam skrzynie metodą chałupniczą - rozbieram a do diagnozy i złożenia przyjeżdza koleś na telefon, który tylko z tego żyje, że sklada automaty. Dzięki tamu skrzynią zajmują się dwie osoby, ktorym moge ufać - ja i on.
A ja nie, bo nie mam gdzie, praktyki nie mam, ani sprzętu diagnostycznego. Ale ja - na szczęście - nie muszę się tym zajmować osobiście, bo znam kogoś, komu mogę zaufać. Nazywa sie Marek Olczak.

Sądzę, że autor tego wątku, podobnie jak ja, nie będzie sie osobiscie zajmował skrzyni naprawą.

Pozdrawiam,

Leszek Wałbrzych
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 30
Rejestracja: pn paź 22, 2007 11:34 am
Lokalizacja: Wałbrzych

dzięki za rady

Post autor: Leszek Wałbrzych » śr paź 24, 2007 9:00 am

Dzięki za rady. Jaki może być koszt naprawy opisanego wyżej przypuszczalnego uszkodzenia mojej skrzyni? To pierwsze pytanie, a drugie: Czy któryś z Kolegów udostępniłby mi kopię (xero lub skany) instrukcji obsługi??

Awatar użytkownika
Maki280
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 17
Rejestracja: śr paź 17, 2007 11:30 pm

Post autor: Maki280 » śr paź 24, 2007 9:13 am

hehe fakt ja jestem z BMW ale moją 7-kę jużsprzedałem

KG92RS
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 61
Rejestracja: pn sie 18, 2003 3:14 pm

Re: dzięki za rady

Post autor: KG92RS » śr paź 24, 2007 9:22 am

Leszek Wałbrzych pisze:Dzięki za rady. Jaki może być koszt naprawy opisanego wyżej przypuszczalnego uszkodzenia mojej skrzyni? To pierwsze pytanie, a drugie: Czy któryś z Kolegów udostępniłby mi kopię (xero lub skany) instrukcji obsługi??
Jeśli chodzi o pierwsze pytanie: jeśli ktokolwiek poda Ci cenę naprawy na podstawie tak skąpego opisu i bez zdiagnozowania problemu -> to go goń, bo chce Cię naciągnąć. W ten sposób można tylko podać cenę generalnego remontu, a i to przy założeniu, że nie jest uszkodzone coś "dużego" (np. bęben albo przekładnia planetarna).

Drugie pytanie: najlepszym znanym mi źródłem książek/instrukcji jest www.books4cars.com
Ściągałem od nich komplety dokumentacji (shop manuals) do Peugeota 505, Camaro, Fiero, Dodge W200, teraz idzie druga paczka z książeczkami do Bronco. Zwykle są to nowe, bądź używane (ale w stanie "czytalnym") oryginały. Przynajmniej w przypadku samochodzików amerykańskich, bo tego u nich dużo :) Tylko do P505 były kopie.
Ceny nie są wysokie, a do Polski wysyłaja pocztą (nic jeszcze mi nie zgninęło), więc też nie są to kosmiczne koszty.

Pozdrawiam,

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Re: dzięki za rady

Post autor: boris.blank » śr paź 24, 2007 12:42 pm

Leszek Wałbrzych pisze:Dzięki za rady. Jaki może być koszt naprawy opisanego wyżej przypuszczalnego uszkodzenia mojej skrzyni? To pierwsze pytanie, a drugie: Czy któryś z Kolegów udostępniłby mi kopię (xero lub skany) instrukcji obsługi??
Jaki masz przebieg samochodu ?
Podaj mi swój e-mail to wyślę ci instrukcję obługi.

Leszek Wałbrzych
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 30
Rejestracja: pn paź 22, 2007 11:34 am
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: Leszek Wałbrzych » śr paź 24, 2007 1:06 pm

Dzieki serdeczne za chęć pomocy. Maila wysłałem. Autko ma przebieg 187000km. Czy to jest jakaś progowa liczba?

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » śr paź 24, 2007 3:58 pm

Nie słyszałem o oprogramowaniu do korekcji liczników w Blazerach ale przy 180tyś to raczej takie problemy wskazują na intensywną eksploatację lub niewymieniony olej od 100.000km Czy twój blazer ma hak ? Bo może ciągał przyczepy aby zarobić na siebie ?

Awatar użytkownika
VZ
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 94
Rejestracja: czw lip 05, 2007 10:29 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: VZ » śr paź 24, 2007 11:37 pm

Kupiłem Blazera '97 4300 skrzynia automat tydzień temu
O, kurdę!
Czyżbyś kupił terrorystę?

VZ
VZ

BLAZER 4,3 99'

Leszek Wałbrzych
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 30
Rejestracja: pn paź 22, 2007 11:34 am
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: Leszek Wałbrzych » czw sty 03, 2008 7:59 pm

No to nie koniec walki ze skrzynią :evil: tarczki i zaworki nowe. Poskładane to do kupy jest, mam nadzieję, jak trzeba. Wsiadam i :o jakby w jakimś trybie awaryjnym to chodziło, czy jak?! jeden bieg i wszystko. Tak mechanik twierdzi. Mówi, że na komputer trzebaby auto podłączyć. Jest tam jakaś elektronika, która nawalić może, czy ktoś mnie tu ściemnia :x :)3

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » pt sty 04, 2008 9:11 am

Coś żle złożył. Powinien wymienić płytę separującą bo się wyrabiają obsady kulek. Obstawiam źle złożony akumulator 3-go biegu bo to daje taki efekt, że bieg wypada w kosmos a potem Łup wskakuje trójka.

KG92RS
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 61
Rejestracja: pn sie 18, 2003 3:14 pm

Post autor: KG92RS » pt sty 04, 2008 10:47 am

Leszek Wałbrzych pisze:No to nie koniec walki ze skrzynią :evil: tarczki i zaworki nowe. Poskładane to do kupy jest, mam nadzieję, jak trzeba. Wsiadam i :o jakby w jakimś trybie awaryjnym to chodziło, czy jak?! jeden bieg i wszystko. Tak mechanik twierdzi. Mówi, że na komputer trzebaby auto podłączyć. Jest tam jakaś elektronika, która nawalić może, czy ktoś mnie tu ściemnia :x :)3
A jak pisałem o dobrym warsztacie, co się zna i wałków nie robi, to zostałem zjechany... Dlaczego u nas jest tak, że jak się o kimś mówi źle, to wszyscy słuchają, ale jak sie mówi dobrze, to olewka totalna i/lub "najazd"?

Przy składaniu automatu jest cała masa niuansów, które trzeba znać, żeby to zrobić dobrze. Pierwszy lepszy mechanik z dobrymi chęciami tego nie zrobi.

Dlaczego każdy musi, po prostu musi, przetestować to na własnej skórze?

A potem się słyszy różne głupoty, że automaty wciąż się sypią....

Pozdrawiam,
KG

Leszek Wałbrzych
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 30
Rejestracja: pn paź 22, 2007 11:34 am
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: Leszek Wałbrzych » pt sty 04, 2008 11:33 pm

No i odebrałem blazerka z warsztatu. Skrzynia chodziła bez zarzutu przez 25 km, potem zaświecił się check engine. I znów na jednym biegu jeździłem :evil: Póżniej, po kolejnym starcie zgasł. I ok było. Wracałem z polowanka :D i check pojawił się ponownie. O co może chodzić? Warsztatowcy umyli mi auto w międzyczasie, mogli coś zalać? :)3

Awatar użytkownika
golony
Posty: 656
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 1:29 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: golony » sob sty 05, 2008 1:11 am

25 km oj to nie za dlugo to chyba nie progowy przebieg kolega kg ma sporo racji dzielac sie doswiadczeniem ze wspolpraca z jakims sprawdzonym warsztatem bo pozniej sa takie kwiatki.ja swoja robilem w samco i nie bylo problemow.automat wymaga sporego doswiadczenia od mechaniora.pewnie ze najlepiej robic cos samemu ale przyznasz boris ze zeby tylko rozebrac automat trzeba miec spore pojecie w tym temacie. a jedyna rada dla kolegi to wracaj do warsztatu niech poprawiaja do skutku. tylko oni racza wiedziec co spierniczyli a poprawka-i :-? musi byc free
chevrolet blazer 4.3. 95r 255/55/18

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » sob sty 05, 2008 1:33 pm

jaki kod błędu ?

Leszek Wałbrzych
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 30
Rejestracja: pn paź 22, 2007 11:34 am
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: Leszek Wałbrzych » ndz sty 06, 2008 1:48 pm

Kodu błędu nie znam, ale poznam jutro, mam nadzieję. Check czasem gaśnie i wtedy jest ok, alt to przez krótką chwilę. Jutro jadę do poprawki. Co do warsztatów to macie rację, ale w tym, w którym naprawiałem Blazerka, naprawiałem wcześniej służbowego Voyager'a, pojeździłem nim potem ze 120 tys, firma sprzedała go później i nadal widzę, że jeździ po mieście. Stąd uznałem, że dadzą radę. Mam nadzieję, że autko po poprawkach będzie ok.

Leszek Wałbrzych
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 30
Rejestracja: pn paź 22, 2007 11:34 am
Lokalizacja: Wałbrzych

problemó ciąg dalszy

Post autor: Leszek Wałbrzych » pn sty 14, 2008 12:06 pm

nie mam kodu błędu, ale jego jakiś szczątkowy opis. Jest to shift solenoid valve B - o co kaman?;-) ktoś wie? Dzięki

Leszek Wałbrzych
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 30
Rejestracja: pn paź 22, 2007 11:34 am
Lokalizacja: Wałbrzych

witam ponownie

Post autor: Leszek Wałbrzych » wt lut 19, 2008 5:44 pm

Problem rozwiązany, autko jeździ correct. Wymieniłem zawory elektryczne w skrzyni, dzięki Marcinowi! też gruchę spod akumulatora i jest git! Teraz do gazu poszedł - Dzięki Boris i Marcin1 za pomoc, nieocenioną. Jutro odbieram i rzeźbię okolice Trójgarbu w Sudetach - rewelacja dla lubiących widoki :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Chevrolet”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość