Prośba nowicjusza:-)
Moderator: Marcin-Kraków
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 30
- Rejestracja: pn paź 22, 2007 11:34 am
- Lokalizacja: Wałbrzych
Prośba nowicjusza:-)
Kupiłem Blazera '97 4300 skrzynia automat tydzień temu. Nie mam instrukcji obsługi, udostępni ktoś skany?
Mam kilka pytan:
1. Jak włącza się napędy? Na P, N czy inaczej?
2. Mam kłopoty z 3 przy D. Porównująć ze skrzynią manualną 3ka zachowuje się jakby 'wypadała'. Oleju nie zmieniałem.
3. Jakie opony kupić na zimę w górach?
4. Trochę to juz za późno na to pytanie, ale na co zwrócić uwagę przy oględzinach auta przed zakupem.
5. KAŻDA WASZA UWAGA BĘDZIE MILE WIDZIANA.
Patrząc po nickach kilka osób znam z forum BMW KLUB POLSKA:-)
Pozdrawiam.
Leszek
Mam kilka pytan:
1. Jak włącza się napędy? Na P, N czy inaczej?
2. Mam kłopoty z 3 przy D. Porównująć ze skrzynią manualną 3ka zachowuje się jakby 'wypadała'. Oleju nie zmieniałem.
3. Jakie opony kupić na zimę w górach?
4. Trochę to juz za późno na to pytanie, ale na co zwrócić uwagę przy oględzinach auta przed zakupem.
5. KAŻDA WASZA UWAGA BĘDZIE MILE WIDZIANA.
Patrząc po nickach kilka osób znam z forum BMW KLUB POLSKA:-)
Pozdrawiam.
Leszek
-
- Posty: 1832
- Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
- Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa
Witam,
1. najlepiej na N
2. jak wypada bieg to skrzynia wyrzuca na N - czy tak jest u ciebie ?
3. 235/75/15 http://www.opony.pl/opony.asp?idb=714&rozmiar=238
4. nie podejmuję się odpowiedzeć na to pytanie - niech napiszą inni.
1. najlepiej na N
2. jak wypada bieg to skrzynia wyrzuca na N - czy tak jest u ciebie ?
3. 235/75/15 http://www.opony.pl/opony.asp?idb=714&rozmiar=238
4. nie podejmuję się odpowiedzeć na to pytanie - niech napiszą inni.
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 30
- Rejestracja: pn paź 22, 2007 11:34 am
- Lokalizacja: Wałbrzych
nowicjusz again
Dzieki za pomoc.
Dla laika kazda rada jest wazna.
2. Nie. Skrzynia nie wyrzuca. Wchodzi 1, 2 potem obroty skacza wysoko i 3ka wskakuje albo nie.. Często wskakuje przy spadających obrotach i utrzymuje się. Olej do zmiany??
3. Dzięki. Fajna sprawa. Zbieram kasę:-)
Dzieki ponownie
Dla laika kazda rada jest wazna.
2. Nie. Skrzynia nie wyrzuca. Wchodzi 1, 2 potem obroty skacza wysoko i 3ka wskakuje albo nie.. Często wskakuje przy spadających obrotach i utrzymuje się. Olej do zmiany??
3. Dzięki. Fajna sprawa. Zbieram kasę:-)
Dzieki ponownie
Re: nowicjusz again
Olej do zmiany, a skrzynia do naprawy. Zacina się zawór w płycie sterowania albo są wytarte tarczki. Najlepiej pojedź do jakiegos warsztatu, niech to dokładnie zobaczy ktoś, kto się zna. Jeśli bywasz w okolicach Warszawy, to zajrzyj do firmy EDMAR w Nadarzynie (namiary tutaj: www.automat.pl). U nich masz pewność, że cie nie będą naciągac, tylko rzeczowo powiedzą, co i jak.Leszek Wałbrzych pisze: 2. Nie. Skrzynia nie wyrzuca. Wchodzi 1, 2 potem obroty skacza wysoko i 3ka wskakuje albo nie.. Często wskakuje przy spadających obrotach i utrzymuje się. Olej do zmiany??
Pozdrawiam,
KG
Re: Prośba nowicjusza:-)
Ja kupiłem takie: http://www.opony.pl/opony.asp?idb=1358&rozmiar=236Leszek Wałbrzych pisze:Kupiłem Blazera '97 4300 skrzynia automat tydzień temu. Nie mam instrukcji obsługi, udostępni ktoś skany?
Mam kilka pytan:
3. Jakie opony kupić na zimę w górach?
Leszek
rozmiar zgodny z opisem na aucie.
M.
-
- Posty: 1832
- Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
- Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa
KG92RS -> napisz sobie w podpisie jakąś reklamę tej firmy EDMAR bo już nie mogę czytać o niej w każdym poście.
Z mojego doświadczenia wynika, że im większa firma robiąca automaty tym większy u nich syf.
Ja niestety naprawiam skrzynie metodą chałupniczą - rozbieram a do diagnozy i złożenia przyjeżdza koleś na telefon, który tylko z tego żyje, że sklada automaty. Dzięki tamu skrzynią zajmują się dwie osoby, ktorym moge ufać - ja i on.
Z mojego doświadczenia wynika, że im większa firma robiąca automaty tym większy u nich syf.
Ja niestety naprawiam skrzynie metodą chałupniczą - rozbieram a do diagnozy i złożenia przyjeżdza koleś na telefon, który tylko z tego żyje, że sklada automaty. Dzięki tamu skrzynią zajmują się dwie osoby, ktorym moge ufać - ja i on.
-
- Posty: 1832
- Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
- Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa
A co ja Ci poradzę, że co problem, to z automatem? Pewnie dlatego, że w kiepskich warsztatach serwisowane.boris.blank pisze:KG92RS -> napisz sobie w podpisie jakąś reklamę tej firmy EDMAR bo już nie mogę czytać o niej w każdym poście.
Z mojego doświadczenia wynika, że im większa firma robiąca automaty tym większy u nich syf.
Znam dobrą firmę, z własnego doświadczenia, bo dwie swoje skrzynie u nich robiłem (ZF4HP22 i TH700R4), to się dzielę tym doświadczeniem. Znam ich od 8 lat. Znam też kilka nie moich skrzyn u nich robionych.
Moje doświadczenia związane z warsztatami od automatów sa podobne, jak Twoje. Zanim trafiłem do Olczaka, przetestowałem osobiście kilka innych wokół Warszawy.
Dobrym doświadczeniem się na forum podzielić nie można? Zakaz jest?
A ja nie, bo nie mam gdzie, praktyki nie mam, ani sprzętu diagnostycznego. Ale ja - na szczęście - nie muszę się tym zajmować osobiście, bo znam kogoś, komu mogę zaufać. Nazywa sie Marek Olczak.boris.blank pisze:Ja niestety naprawiam skrzynie metodą chałupniczą - rozbieram a do diagnozy i złożenia przyjeżdza koleś na telefon, który tylko z tego żyje, że sklada automaty. Dzięki tamu skrzynią zajmują się dwie osoby, ktorym moge ufać - ja i on.
Sądzę, że autor tego wątku, podobnie jak ja, nie będzie sie osobiscie zajmował skrzyni naprawą.
Pozdrawiam,
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 30
- Rejestracja: pn paź 22, 2007 11:34 am
- Lokalizacja: Wałbrzych
dzięki za rady
Dzięki za rady. Jaki może być koszt naprawy opisanego wyżej przypuszczalnego uszkodzenia mojej skrzyni? To pierwsze pytanie, a drugie: Czy któryś z Kolegów udostępniłby mi kopię (xero lub skany) instrukcji obsługi??
Re: dzięki za rady
Jeśli chodzi o pierwsze pytanie: jeśli ktokolwiek poda Ci cenę naprawy na podstawie tak skąpego opisu i bez zdiagnozowania problemu -> to go goń, bo chce Cię naciągnąć. W ten sposób można tylko podać cenę generalnego remontu, a i to przy założeniu, że nie jest uszkodzone coś "dużego" (np. bęben albo przekładnia planetarna).Leszek Wałbrzych pisze:Dzięki za rady. Jaki może być koszt naprawy opisanego wyżej przypuszczalnego uszkodzenia mojej skrzyni? To pierwsze pytanie, a drugie: Czy któryś z Kolegów udostępniłby mi kopię (xero lub skany) instrukcji obsługi??
Drugie pytanie: najlepszym znanym mi źródłem książek/instrukcji jest www.books4cars.com
Ściągałem od nich komplety dokumentacji (shop manuals) do Peugeota 505, Camaro, Fiero, Dodge W200, teraz idzie druga paczka z książeczkami do Bronco. Zwykle są to nowe, bądź używane (ale w stanie "czytalnym") oryginały. Przynajmniej w przypadku samochodzików amerykańskich, bo tego u nich dużo

Ceny nie są wysokie, a do Polski wysyłaja pocztą (nic jeszcze mi nie zgninęło), więc też nie są to kosmiczne koszty.
Pozdrawiam,
-
- Posty: 1832
- Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
- Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa
Re: dzięki za rady
Jaki masz przebieg samochodu ?Leszek Wałbrzych pisze:Dzięki za rady. Jaki może być koszt naprawy opisanego wyżej przypuszczalnego uszkodzenia mojej skrzyni? To pierwsze pytanie, a drugie: Czy któryś z Kolegów udostępniłby mi kopię (xero lub skany) instrukcji obsługi??
Podaj mi swój e-mail to wyślę ci instrukcję obługi.
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 30
- Rejestracja: pn paź 22, 2007 11:34 am
- Lokalizacja: Wałbrzych
-
- Posty: 1832
- Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
- Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 30
- Rejestracja: pn paź 22, 2007 11:34 am
- Lokalizacja: Wałbrzych
No to nie koniec walki ze skrzynią
tarczki i zaworki nowe. Poskładane to do kupy jest, mam nadzieję, jak trzeba. Wsiadam i
jakby w jakimś trybie awaryjnym to chodziło, czy jak?! jeden bieg i wszystko. Tak mechanik twierdzi. Mówi, że na komputer trzebaby auto podłączyć. Jest tam jakaś elektronika, która nawalić może, czy ktoś mnie tu ściemnia





-
- Posty: 1832
- Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
- Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa
A jak pisałem o dobrym warsztacie, co się zna i wałków nie robi, to zostałem zjechany... Dlaczego u nas jest tak, że jak się o kimś mówi źle, to wszyscy słuchają, ale jak sie mówi dobrze, to olewka totalna i/lub "najazd"?Leszek Wałbrzych pisze:No to nie koniec walki ze skrzyniątarczki i zaworki nowe. Poskładane to do kupy jest, mam nadzieję, jak trzeba. Wsiadam i
jakby w jakimś trybie awaryjnym to chodziło, czy jak?! jeden bieg i wszystko. Tak mechanik twierdzi. Mówi, że na komputer trzebaby auto podłączyć. Jest tam jakaś elektronika, która nawalić może, czy ktoś mnie tu ściemnia
![]()
Przy składaniu automatu jest cała masa niuansów, które trzeba znać, żeby to zrobić dobrze. Pierwszy lepszy mechanik z dobrymi chęciami tego nie zrobi.
Dlaczego każdy musi, po prostu musi, przetestować to na własnej skórze?
A potem się słyszy różne głupoty, że automaty wciąż się sypią....
Pozdrawiam,
KG
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 30
- Rejestracja: pn paź 22, 2007 11:34 am
- Lokalizacja: Wałbrzych
No i odebrałem blazerka z warsztatu. Skrzynia chodziła bez zarzutu przez 25 km, potem zaświecił się check engine. I znów na jednym biegu jeździłem
Póżniej, po kolejnym starcie zgasł. I ok było. Wracałem z polowanka
i check pojawił się ponownie. O co może chodzić? Warsztatowcy umyli mi auto w międzyczasie, mogli coś zalać? 



25 km oj to nie za dlugo to chyba nie progowy przebieg kolega kg ma sporo racji dzielac sie doswiadczeniem ze wspolpraca z jakims sprawdzonym warsztatem bo pozniej sa takie kwiatki.ja swoja robilem w samco i nie bylo problemow.automat wymaga sporego doswiadczenia od mechaniora.pewnie ze najlepiej robic cos samemu ale przyznasz boris ze zeby tylko rozebrac automat trzeba miec spore pojecie w tym temacie. a jedyna rada dla kolegi to wracaj do warsztatu niech poprawiaja do skutku. tylko oni racza wiedziec co spierniczyli a poprawka-i
musi byc free

chevrolet blazer 4.3. 95r 255/55/18
-
- Posty: 1832
- Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
- Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 30
- Rejestracja: pn paź 22, 2007 11:34 am
- Lokalizacja: Wałbrzych
Kodu błędu nie znam, ale poznam jutro, mam nadzieję. Check czasem gaśnie i wtedy jest ok, alt to przez krótką chwilę. Jutro jadę do poprawki. Co do warsztatów to macie rację, ale w tym, w którym naprawiałem Blazerka, naprawiałem wcześniej służbowego Voyager'a, pojeździłem nim potem ze 120 tys, firma sprzedała go później i nadal widzę, że jeździ po mieście. Stąd uznałem, że dadzą radę. Mam nadzieję, że autko po poprawkach będzie ok.
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 30
- Rejestracja: pn paź 22, 2007 11:34 am
- Lokalizacja: Wałbrzych
problemó ciąg dalszy
nie mam kodu błędu, ale jego jakiś szczątkowy opis. Jest to shift solenoid valve B - o co kaman?;-) ktoś wie? Dzięki
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 30
- Rejestracja: pn paź 22, 2007 11:34 am
- Lokalizacja: Wałbrzych
witam ponownie
Problem rozwiązany, autko jeździ correct. Wymieniłem zawory elektryczne w skrzyni, dzięki Marcinowi! też gruchę spod akumulatora i jest git! Teraz do gazu poszedł - Dzięki Boris i Marcin1 za pomoc, nieocenioną. Jutro odbieram i rzeźbię okolice Trójgarbu w Sudetach - rewelacja dla lubiących widoki 

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość