Dziwne objawy - skrzynia biegów GMC
Moderator: Marcin-Kraków
Dziwne objawy - skrzynia biegów GMC
Witam! Jestem użytkownikiem GMC - Gimmy 1995, nie było problemów z eksploatacją do dzisiaj. Już po ruszeniu zaniepokoiło mnie zbyt późne przerzucenie z jedynki na dwójkę - dopiero powyżej 3 tys. obrotów. Dwójka natomiast po wskoczeniu tak jakby "wyskakiwała" straszne szarpanie, trójka to samo. Wyżej nie próbowałem bo szkoda mi auta. Jak wymuszę 2 bieg przez dźwignię to jest OK - ale na dwójce nie da się jeździć... Dodatkowo zauważyłem złe wskazania prędkościomierza - zaniża mniej więcej połowę. Dodam ,że płyn w skrzyni ma prawidłowy stan i przejechałem na nim od wymiany 12 tys, przy wymianie był też wymieniany filtr. Problem może się okazać spory bo w Pile to raczej mi nikt nie pomoże, a jak ma pomocą zaszkodzić to lepiej niech nie pomaga. Najbliżej gdzie mnie nie "naciągną" jest zaufany serwis w Poznaniu (odległość 100 km). Lecz zanim tam pojadę chcę zapytać czy ktoś w was nie spotkał się z podobnym problemem - bo wygląda mi to na problem ze sterowaniem albo na jakiś czujnik bo te wskazania prędkościomierza są jakieś dziwne. To mój drugi automat i wiem , że skrzynia jest w dobrym stanie - biegi wchodziły gładko z wyczuwalnym momentem zmiany, nie występował też problem ze ślizgającymi się tarczkami. Jeśli ktoś miał podobny problem i go rozgryzł to proszę o radę - może to jakaś "pierdoła" jak większość problemów w tym samochodzie. Pozdrawiam i czekam na sugestie.
-
- Posty: 1832
- Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
- Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa
Jeździłem dzisiaj po całej Pile i jedyne co pasuje do tego samochodu to wtyczki od komputerów... bo niestety nie dało się odczytać wskazań. Czy GMC ma inne oprogramowanie niż Blazer? Nigdy nie zaglądałem pod spód bo nie było powodu - czas poznać bestię. Boris wiesz może gdzie jest ten czujnik albo masz jakiegoś linka do instrukcji żeby obadać sprawę z tym czujnkiem bo tam trochę kręcenia jest (osłony), a w garażu nie mam kanału więc lipa. Zgóry dzięki za podpowiedź.
-
- Posty: 1832
- Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
- Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa
Czujnik jest na flanszy wyjściowej wału z reduktora. Wystarczy odkręcić jedną płytę aby go zobaczyć. Jutro zapytam czy znajomy, który kupował ode mnie skrzynie ma stary toby ci wysłał do sprawdzenia.
W GMC powinien chodzić każdy skaner z protokołem VPW. Jeśli nie chodzi to znaczy, że masz jeszcze stary komp i powinien wtedy działać ALDL.
W GMC powinien chodzić każdy skaner z protokołem VPW. Jeśli nie chodzi to znaczy, że masz jeszcze stary komp i powinien wtedy działać ALDL.
Z tym kompem to najprawdopodobniej masz racje. Co do czujnika jutro sprawdzę stan połączeń. Fajnie by było gdyby dało sie sprawdzić np: przy pomocy miernika rezystancję lub jakiś inny parametr (bez problemu sobie z tym poradzę) może zwykły obwód w czujniku - odwzorowujący sprawnosć - to wówczas obyło by się bez wysyłania tego czujnika - po prostu zamówiłbym nowy - choć to dość ryzykowna decyzja (CENA!!!). Odezwę się w Niedzielę wieczorem po sprawdzeniu połączeń pomiędzy czujnikiem i sterownikiem. Będę bardzo wdzięczny gdyby Twój znajomy sprawdził czy ma ten czujnik, i czy da się wyciągnąć z nigo jakieś wskazania na mierniku, a wtedy będzięmy "gęgać" dalej. Oj chyba do Poznania na dwójce popędzę... Pozdrawiam.
Warto zobaczyć tutaj: http://www.alldatadiy.com/Pawwwel77 pisze:masz jakiegoś linka do instrukcji
Książeczki drukowane najlepiej tu: http://www.books4cars.com/
Możesz też popytać na forum: http://www.automat.pl/ (więcej o tym nie piszę, bo mnie Boris rozjedzie

Pozdrawiam,
KG
Dzięki KG... szkoda tylko, że kasują ale kto wie... może zamówię.
W kwestii czujnika nie jestem pewien bo auto postało przez nocy i pół dnia bez zasilania, przewody sprawdziłem - wszystko w jak najlepszym pożądku. I.... nagle po przejechaniu kilkudziesięciu metrów na wstecznym z gazem prawie w podłodze i ponownym uruchomieniu wszystko wróciło do normy
. Nie wiem o co biega - we wtorek jadę do poznania na diagnostykę niech sprawdzą kody błędów.
Pozdrawiam i dziękuję za pomoc jak bedą jakieś hocki-klocki to napiszę.
P.S.Boris mam prośbę niezobowiązującą, dowiedz się czy ten kumpel ma ten czujnik, bo jakoś dyskomfort czuję jak auto nie jest pewne.
W kwestii czujnika nie jestem pewien bo auto postało przez nocy i pół dnia bez zasilania, przewody sprawdziłem - wszystko w jak najlepszym pożądku. I.... nagle po przejechaniu kilkudziesięciu metrów na wstecznym z gazem prawie w podłodze i ponownym uruchomieniu wszystko wróciło do normy

Pozdrawiam i dziękuję za pomoc jak bedą jakieś hocki-klocki to napiszę.
P.S.Boris mam prośbę niezobowiązującą, dowiedz się czy ten kumpel ma ten czujnik, bo jakoś dyskomfort czuję jak auto nie jest pewne.
Warto. Informacje te same, co w drukowanych książeczkach, ale - dodatkowo - jest wyszukiwarka(!!) i są firmowe biuletyny serwisowe. Kilka razy, szczególnie w przypadku Fiero, które jest jednym wielkim błędem konstrukcyjnym (ale i tak go lubię!), zaoszczędziło mi to sporo pracy. A dwadzieścia kilka $ za rok, to nie jest powalająca kwota.Pawwwel77 pisze:Dzięki KG... szkoda tylko, że kasują ale kto wie... może zamówię.
Ponadto, warto zaopatrzyć się w firmowy "shop manual". Takie coś da się kupić do praktycznie każdego samochodu produkowanego lub sprzedawanego w USA -> to taka grubachna książka (np. do Camaro prawie 10 cm, a kartki niemal przeźroczyste), w której jest wszystko. Dodatkiem do tego jest "parts manual", albo "parts catalog" -> lista wszystkich części wraz z rysunkami i numerami katalogowymi.
Pozdrawiam,
KG
-
- Posty: 1832
- Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
- Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa
Pawwel-> a nie przysżło ci do głowy, że masz brak kontaktu na stykach.
Wyjmij wtyczkę z czujnika i psiknij tam chociażby WD40. Kiedyś naprawiałem jednego Caprice, w którym nie działał poprawnie prędkościomierz i okazało się, że komputer nie miał dobrej masy.
Także sprawdź przepływy a ja zadzwonię i zapytam o ten czujnik.
Wyjmij wtyczkę z czujnika i psiknij tam chociażby WD40. Kiedyś naprawiałem jednego Caprice, w którym nie działał poprawnie prędkościomierz i okazało się, że komputer nie miał dobrej masy.
Także sprawdź przepływy a ja zadzwonię i zapytam o ten czujnik.
Oczywiście, że przyszło do głowy - styki sprawdziłem już przy pierwszym ściągnięciu osłony jednak nie pomogło. Boris, zasugerowałeś problem masowy więc kompleksowo przeczyściłem wszystkie możliwe styki masowe i zrobiłem dwa dodatkowe mostki na skrzynię i karoserię i to o dziwo pomogło
! Jednak silnik i skrzynia były ciepłe - poczekam do rana z autem na dworze. Póki co, bardzo wam dziękuję i liczę na pomoc w razie dalszych problemów.
Pozdrowienia z Piły!

Pozdrowienia z Piły!
A gdzie toto do Blazera kupić? Ja mam Haynesa ale nie jest zbyt dokładny. No i wyszukałem takie coś http://www.autorepairmanuals.biz/site/5 ... 0801993024KG92RS pisze: Ponadto, warto zaopatrzyć się w firmowy "shop manual". Takie coś da się kupić do praktycznie każdego samochodu produkowanego lub sprzedawanego w USA -> to taka grubachna książka (np. do Camaro prawie 10 cm, a kartki niemal przeźroczyste), w której jest wszystko. Dodatkiem do tego jest "parts manual", albo "parts catalog" -> lista wszystkich części wraz z rysunkami i numerami katalogowymi.
Pozdrawiam,
KG
tylko czy to warto kupić?
M.
Chilton jest nieco lepszy od Hynesa, ale to i tak nie to. Przetrenowałem na Camaro.Marcin1 pisze:A gdzie toto do Blazera kupić? Ja mam Haynesa ale nie jest zbyt dokładny. No i wyszukałem takie coś http://www.autorepairmanuals.biz/site/5 ... 0801993024
tylko czy to warto kupić?
Książki zawsze kupuję tutaj: http://www.books4cars.com/ - jeszcze mnie nigdy nie zawiedli. Nawet do Peugeot-a 505 znaleźli

Czasami też coś się trafi na eBay-u - do tej pory udało mi sie raz (komplecik Body&Engine do Bronco 80). Ale parts manual i tak znalazłem tylko na books4cars.
Pierwszą książeczkę kupiłem u nich w 1999.
Pozdrawiam,
KG
-
- Posty: 1832
- Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
- Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa
Hehe ... Gdyby to było takie proste.... Próbowałem toto skanować na skanerze, który miał 6400 dpi optycznie. Okazało się, że to zbyt mało.boris.blank pisze:To sobie kupisz skaner z przystawką do slajdów i w jeden wieczór będziesz miał .pdf'y.
Na jednej fiszy (95x155 mm) są 392 strony A4. Komplet do Camaro III generacji, to 5 fiszek. Nawet zakladając, że masz odpowiedni skaner, to musisz mieć jeszcze wyjątkowo długi wieczór

Pozdrawiam,
KG
-
- Posty: 1832
- Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
- Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa
W kwestii czujnika moze coś słychać?
Ogólnie to nie wiadomo o co loto, fachowcy stwierdzili, że to chyba!!! nie czujnik... Codziennie po ruszeniu muszę przejechać jakieś 200m do 1km na dwójce po czym wszystko wraca do normy, do tego "fachowcy" nie mogą się wpiąć do kompa, ale myślę ,że sobe poradzę - jestem optymistą.
Mam jesze jedno pytanie - gdzie kupujecie części do zawieszenia konkretnie końcówki drążka (wewnętrzne) - nie chcę się zfrajerować... Nie chodzi o to żeby zaraz jakąś kryptoreklamę uprawiać, ale z autopsji wiem, że można nieźle przepłacić. Obiecuję sobie że nie będę zaglądał pod spód do wiosny... bo ciągle coś znajduję.
Pozdrawiam.

Mam jesze jedno pytanie - gdzie kupujecie części do zawieszenia konkretnie końcówki drążka (wewnętrzne) - nie chcę się zfrajerować... Nie chodzi o to żeby zaraz jakąś kryptoreklamę uprawiać, ale z autopsji wiem, że można nieźle przepłacić. Obiecuję sobie że nie będę zaglądał pod spód do wiosny... bo ciągle coś znajduję.
Pozdrawiam.
-
- Posty: 1832
- Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
- Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa
Powracając do tematu skrzyni:
jak chcesz sprawdzić czy to nie błąd skrzyni to musisz poszukać kogoś kto posiada skaner SNAPON TECH I lub TECH II - do sa skanery dedykowane do GM i mają diagnostykę skrzyni.
Nie jestem pewien czy skaner MT2500 SNAPON'a ma też diagnostykę skrzyni, przy odpowiedniej karcie rozszerzenia powinien mieć.
jak chcesz sprawdzić czy to nie błąd skrzyni to musisz poszukać kogoś kto posiada skaner SNAPON TECH I lub TECH II - do sa skanery dedykowane do GM i mają diagnostykę skrzyni.
Nie jestem pewien czy skaner MT2500 SNAPON'a ma też diagnostykę skrzyni, przy odpowiedniej karcie rozszerzenia powinien mieć.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość