Strona 1 z 1

Więcej basów.

: sob gru 08, 2007 7:29 pm
autor: boris.blank
Dzisiaj wymieniłem tłumik na przelotowy. Efekt - na wolnych dudni jak V8. Przy dodaniu gazu w zakresie 500-1500 basy zatykają uszy. Potem wydech zaczyna "śpiewać". Doskonałe jest to, że przy wykręcaniu 2000-5000 jest ciszej niż na wolnych. 1000-1800 w trasie - słychać tylko gulgotanie z tyłu samochodu. Za to dojazdy na redukcjach do skrzyżowań - jakby nadchodziła burza :)21 . Zostawiłem katalizator a) bo nie lubię smrodu spalin b) aby uzyskać poprawne wsteczne ciśnienie w kolektorze. Za to tlumik przelotowy długości 50cm i średnicy rury 65mm całkowicie wycina wysokie dźwięki pozostawiając sam "sos". Niestety nie jestem w stanie nagrać tego w tej chwili na kamerę albowiem automatyka mi od razu wszystko wycina i jutro nagram kompem. Rura od tłumika do końca 65mm od BMW. W ZR2 tłumik wchodzi idealnie w miejsce fabrycznego. Odciąłem jedynie płytę mocującą do katalizatora i mocowania od fabrycznego tłumika i dospawałem do prototypu.
W/g mnie jest malinowo.

: sob gru 08, 2007 7:58 pm
autor: czesław&jarząbek
to teraz opanuj taką sztuczkę do hemi
chłopaki w okolicy ćwiczą różne importowane kombinacje ale efekty są...mierne w porywach do rozpaczliwych
:)21

: sob gru 08, 2007 9:35 pm
autor: boris.blank
Wiesz ja opieram się na swoich doświadczeniach i tej stronie http://www.fiat-furious.pl/html/tuning_ ... wydech.htm
Wydechy Flowmaster 30, 40 są wydechami grodziowymi a te tłumią basy. Musisz dać coś takiego jak Glasspack albo DNA ! (doskonałe) - czyli tłumik absorbcyjny i najlepiej lejkowy dyfuzor na końcówce. Oczywiście katalizator przy tłumiku absorbcyjnym zostawiasz. Nie ma sensu dawać dużo większej rury od tłumika do końca bo i tak największe opory będą na łączeniu kolektorów.
Ważne ! Tłumik musi mieć jak największą pojemność wtedy dźwięk jest przyjemny i ciepły, jak brzmienie amerykańskiego audio.
Jak wycinasz katalizator to daj dławik w puszce kata aby zachować rezonans układu bo stracisz cały moment obrotowy na dole.
Można to reanimować zmianą krzywek wałka ale...nie o to chodzi.
Ja mam tu RAM'a 1500 z 5.7Hemi na przelotowym Magnaflow i chodzi tak, że spodenki opadają,.. :)21

Tu masz temat do odsłuchu - mój brzmi jak DNA ze strony 2.
http://www.zr2usa.com/mboard/index.php? ... 1837&st=15


ach.,.. i jeszcze jedno - otwórz sobie stronę DNA i odsłuchaj tego 540CID Hemi - mnie szybkość wkręcania tego silnika rozkleja... normalnie jakby chciał rzygnąć korbowodami :)21

: pn gru 10, 2007 9:32 pm
autor: WOTEK TYRRAN
fucktycznie, poezja wydechu.......ach co to byl za wydech......

: pn gru 17, 2007 7:27 pm
autor: boris.blank
A tu próbka tego co zmajstrowałem.

Ngrywane dobrym sprzętem.

http://www.modyfikator.pl/pub/exh2.mp3

Nagrywane kamerą.

http://www.modyfikator.pl/pub/exh3.mp3

A tu z jazdy nagrane kamerą.

http://www.modyfikator.pl/pub/exh1.mp3


Wydech wyglada tak.

Obrazek

: pn gru 17, 2007 8:15 pm
autor: mercg280ge
boris.blank pisze:........Wydechy Flowmaster 30, 40 są wydechami grodziowymi a te tłumią basy. .......
:)21
mam zamontowany 50 Series Big Block - http://www.flowmastermufflers.com/sound.html

odtworz sound clip ( dolny lewy rog ) :)22
w rzeczywistosci mierne , czy koncowy tlumik trzeba usunac , zeby uzyskac efekt jak wyzej ?

: pn gru 17, 2007 10:14 pm
autor: boris.blank
A jakiego typu masz wydech końcowy ?
I czy jest fabryczny czy tuningowy ?

: wt gru 18, 2007 6:57 am
autor: mercg280ge
boris.blank pisze:A jakiego typu masz wydech końcowy ?
I czy jest fabryczny czy tuningowy ?
fabryczny

: wt gru 18, 2007 8:17 am
autor: boris.blank
No to wytnij go i daj do końca rurę 3'' z jakimś fletem na końcówce.
Albo wytnij wszystko, zrób za katalizatorem rozejście na 2x 2,5cala i podepnij dwa tłumiki Asmet OS.015 i z nich oddzielnie każdą rurę 2,5'' do końca - będzie sam sos. Zestaw 1w2. Jak nie masz katalizatora to trzeba wstawić jeszcze coś na początku, krótki przelotowy 3'' albo katalizator highflow bo będzie za głośno i może się przy wykręcaniu pojawić ten paskudny odgłos znany z Polonezów z pustym tłumikiem - ośmiozaworowe pierdzenie.

Zestaw dwóch tłumików przelotowych i rura 55mm zastosowany w Vitarze 8V daje odgłos pracy wydechu jak 2.0 16V (pierwszy tłumik Fiat Uno 1,4, drugi Toyota Avensis).

Jeszcze jedno małe pytanie: jaki samochód lub jaka pojemność silnika ?

: wt gru 18, 2007 1:07 pm
autor: mercg280ge
boris.blank pisze:.......... pojemność silnika ?
hemi ,
sprobuje wyjac ostatni , ( mniej roboty 8) )
dzieki

Re: Więcej basów.

: pn sie 01, 2011 3:46 pm
autor: JERY76
Wide ze temat ma juz pare lat, ale sprobuje go ozywic.

Kupilem Cheviego S10 pickup 2.2 r4 '96

Da sie z niego wycisnac jakis bardziej amerykanski dzwiek? Na YT jest pelno filmikow na ktorych Flowmaster 40 robi cuda z 2.2. Na wolnych bulgocze jak V8 :P Doradzcie czy da sie z niego wyciagnac cos milego dla ucha.

http://www.youtube.com/watch?v=MXQfqiRI ... re=related

http://www.youtube.com/watch?v=poqObZfG ... re=related Jakby moj tak gadal to bym byl wiecej niz zadowolony :)

http://www.youtube.com/watch?v=8DbU_mf8 ... re=related

http://www.youtube.com/watch?v=TFMNd4ZM ... re=related