Dużo pytań od nowego

Blazer

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
anracz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 71
Rejestracja: pt gru 14, 2007 1:01 am
Lokalizacja: Kołobrzeg www.poddebem.ebaza.biz
Kontaktowanie:

Dużo pytań od nowego

Post autor: anracz » pt gru 14, 2007 8:07 am

Dzieńdoberek bardzo :D
Pytań dużo, ale widzę, że tutaj prawie sami znawcy i fachowcy /się podlizuję/
Jeździłem na motorku, ale po trzeciej kraksie i prawie 2 latach w szpitalnych betach, stwierdzilem, że to nie sport dla mnie - mało zdolny jestem, a chętnych na moje nerki i inne podroby cale mnóstwo.
A więc ad rem. Będąc w Stanach jeździłem Blazerem, ktorego to zakupiłem i właśnie odebrałem. 1999, 4,3. automat. Stan ogólny dobry, ale wymaga troszkę przeglądu. W Stanach cały czas świeciła się kontrolka "kontrola trakcji" - po podróży przez ocean już nie świeci - dlaczego i z czym to się je? Mam oznaczenia 2HI, 4HI, 4HO - co one oznaczają i kiedy je załączać? Nigdy tego nie włączałem-jazda tylko po autostradzie. Jakie opony? - większość czasu na będę jeździł po asfalcie- a jeśli w teren to średnio średni - bez szaleństw. Gdzie zagazować autko? w Kołobrzegu nikt się nie chce podjąć /plastikowy kolektor/ Jaki olej do silnika (10W30?) a jaki do skrzyni? Układ wydechowy oryginalny - czy jakiś zamiennik - jaki? Puka mi jeden z przegubów- gdzie dostać? Po tych kilku drobnych pytankach idę sobie zrobic kawkę i czekam z niecierpliwością na odpowiedzi. Może jest jakiś zapaleniec i pasjonat takich autek w pobliżu?? Daj telefon - zadzwonię. Mój 695584711

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » pt gru 14, 2007 5:12 pm

Przeguby są dostępne na www.lmctruck.com ale taniej chyba w www.napaonline.com. Co do gazu to niech się wypwiedzą Arturo i Marcin bo przynajmiej jeden robił z tego doktorat :)21
Olej do silnika 5W30 - kup sobie na Allegro Genuine GM i będzie super.
Filtr może pasować OP579. Do skrzyni redukcyjnej lej ATF 2 lub 3 w zależności od stanu portfela. Do mostów 75W90 syntetyk (nawet Lotos może być). Do skrzyni biegów ATF 3.

2H - napęd na tył, szybkie przełożenie
4H - napęd na 4 koła, szybkie przełożenie
4L - naped na 4 koła przełożenie terenowe

Swoim autem nie powinieneś jeździć 4x4 po nawierzchniach o dobrej przyczepności.

Opony to 235/75/15 i kup cokolwiek co ci się spodoba. Jak chcesz bezpieczeństwa w zimie i ładnego wyglądu to kup General Grabber AT2.
Jak interesuje cię cena i uniwersalność to kup Matador MP-71.
Jak małe spalanie i szybkość na asfalcie to BFG Long Trail.

Tłumik możesz zostawić oryginalny lub poszukać przelotowego 65mm średnicy rury i jakieś 20cm całkowitej. Długość nie mniej niż 50cm. Do tego rura 60-65mm i będzie ładnie banglać.

Wymień sobie olej w automacie i filtr. Filtr kupuj ten płaski z wycięciem na elektronikę.

Awatar użytkownika
anracz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 71
Rejestracja: pt gru 14, 2007 1:01 am
Lokalizacja: Kołobrzeg www.poddebem.ebaza.biz
Kontaktowanie:

Post autor: anracz » pt gru 14, 2007 7:06 pm

"boris.blank" wielki ukłon w Twoją stronę.
Ależ wyczerpująco i na temat. Dziękuję bardzo.
Okazało się jednak, że to nie przegub a łożysko na lewym przednim kole. No cóż, muszę nauczyć się słuchać tego miłego autka. Ale byłem blisko.
Ale musisz przyznać, że miło się słucha silnika jak pracuje, czuć, że ma duszę.
Po dzisiejszym przegłądzie u mechanika /zacny fachura/ z wykazem co mam zakupić udałem się do auto sklepów. I tu szok!!! Odpowiedzi które usłyszałem to : nie ma, nie u nas, nie prowadzimy i najlepsza: z choinki żeś się pan urwał ? :lol:
Czyli przed szukaniem części muszę najpierw znaleść odpowiedni sklep :D
Ale lubię wyzwania!
Potrzebuję tylko amortyzatorów, łożyska i prawej końcówki - i będę mógł sobie śmigać.
Acha - może ktoś wie jak przerobić mile na kilometry /wprawdzie nie bardzo mi to przeszkadza, ale jesteśmy w europie/ i gdzie dostać europejskie tarcze na zegary.
pozdrawiam i życzę szerokiej drogi i jeszcze szerszych bezdroży

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » pt gru 14, 2007 7:32 pm

Jakbyś jeszcze mi przybliżył jaką wersję nadwoziową posiadasz.

Nie masz licznika wyskalowanego w milach i mniejszą czcionką w kilometrach ?

Marcin1
Posty: 592
Rejestracja: wt sie 22, 2006 9:54 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin1 » pt gru 14, 2007 10:06 pm

anracz pisze:"boris.blank" wielki ukłon w Twoją stronę.
Ależ wyczerpująco i na temat. Dziękuję bardzo.
Okazało się jednak, że to nie przegub a łożysko na lewym przednim kole.
O witam w klubie. Pierwsza rada - nie kupuj chińszczyzny. Jest w Elblągu hurtownia (sprzedają wysyłkowo) i oferują niedrogo piasty (niestety w Blazerze zmieniasz całą piastę) DNA ale to byle co. Ja kupuję na http://www.rock-auto.com i stamtąd ściągnąłem piasty AC Delco - polecam. Jeśli chodzi o gaz to mam KME i nie narzekam, może poza tym, że na wolnych obrotach silnik lekko drży ale żadne "service engine soon" się nie świeci. Jeśli chodzi o opony to na zimę mam Dunlop Grandtrek SJ6 - tanie i przyzwoite, a na lato Toyo Open Country - dla mnie super.

M.

Awatar użytkownika
anracz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 71
Rejestracja: pt gru 14, 2007 1:01 am
Lokalizacja: Kołobrzeg www.poddebem.ebaza.biz
Kontaktowanie:

Post autor: anracz » sob gru 15, 2007 8:15 am

boris.blank pisze:Jakbyś jeszcze mi przybliżył jaką wersję nadwoziową posiadasz.

Nie masz licznika wyskalowanego w milach i mniejszą czcionką w kilometrach ?
Czterodrzwiowy LS. Doszedlem do wniosku, że nie będę zmieniał zegarów, niech zostaną oryginalne. Licznik jest wyskalowany również w kilometrach.
O przeróbkę na kilometrową chodziło mi w przypadku elektronicznego wyświetlacza dziennego i ogólnego przebiegu.
A samochodzik mam ładny - napisali "red" - ale to bardziej "wiśnia" ze srebrnymi dodatkami i cztero-warstwowym lakierem :D
A o sklepy w Polsce pytam się ze względu na czas dostaw - nie chcę się bujać po śniegu z niesprawnymi amortyzatorami. No i ten szum od łożyska w kabinie -trochę to denerwujące.
I jeszcze jedno BARDZO ważne pytanie!!
Czy napędy mogę zmieniać w trakcie jazdy?
Spisałem sobie nr Twojego telefonu. Jeśli pozwolisz - zadzwonię o normalnej porze z nienormalnymi pytaniami. :lol:
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
anracz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 71
Rejestracja: pt gru 14, 2007 1:01 am
Lokalizacja: Kołobrzeg www.poddebem.ebaza.biz
Kontaktowanie:

Post autor: anracz » sob gru 15, 2007 8:29 am

Dziękuję Marcinie
Ten portal jest jakiś dziwny.
Wszyscy chcą aby ktoś inny nie popełnił jego błędów. DZIWNE i NIESPOTYKANE gdzie indziej.
Może to auto jednak zobowiązuje i wymusza pewne /dobre/ zachowania.
Co do części - właśnie chcę zakładać oryginalne /może początkowo większy wydatek, ale na dłużej wystarcza/.
Tak robiłem z moimi dotychczasowymi pojazdami i bardzo się to opłacało.
Za adres dziękuję.
Nadal jednak szukam warsztatu gdzie mógłbym zagazować auto. Wszystko w pobliżu odmawia - za dużo roboty i za duże ryzyko
Pozdrawiam

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » sob gru 15, 2007 8:46 am

anracz pisze:napisali "red" - ale to bardziej "wiśnia" ze srebrnymi dodatkami i cztero-warstwowym lakierem :D
Dwie warstwy fabryczne i dwie po dachowaniu :)21

Masz rację to forum jest dziwne bo siedzi tutaj masa skretyniałej gówniażerii ale Chevroleta Blazera kupują dojrzali emocjonalnie ludzie więc komunikacja łatwiejsza...

Awatar użytkownika
Arturosxp
Posty: 606
Rejestracja: śr mar 21, 2007 3:51 pm
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Arturosxp » pn gru 17, 2007 10:39 pm

Jezeli chodzi o LPG to elektronika nie ma takiego wplywu jak jakosc wykonania mechaniki. Mi sie udało z gazem. Pali okolo 1 L wiecej niz PB.
Ja zdecydowalem sie na Staga(www.ac.com.pl). Dlaczego ?? Elektronike mozna uaktualniac, łatwa regulacja, poznalem gazownika ktory ma w jednym palcu wlasnie ta instalcje.
Jezlei chodzi o KME to zachowałem reduktor. Podstawową wada elektroniki jest to ze brakuje korekty po temp gazu.

Napisałes ze wszyscy Ci odmawiaja. Prawdziwy warsztat LPG zrobi w kazdym samochodzie. Oczywiscie nie dokona tego w 4 h. Ale w jakim samochodzie da sie w 4 h zrobic. (Robilem forda galaxy - bardziej prz... robota)
Poszukaj na www.ac.com.pl - forum. Jezeli bedziesz w Wawie to polecę Ci kolesia. Jest zakręcony ale bardzo dokładny. AB
Artur B

Awatar użytkownika
anracz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 71
Rejestracja: pt gru 14, 2007 1:01 am
Lokalizacja: Kołobrzeg www.poddebem.ebaza.biz
Kontaktowanie:

Post autor: anracz » wt gru 18, 2007 3:53 pm

No tak, przyjdzie mi jechac albo do stolicy, albo na inny koniec Polski. Jest w Kołobrzegu "gazownik" krory umie takie autko zagazować, ale jak powiedział szkoda mu czasu, bo zwyklego chłamu ma tyle, że sie opędzic nie może - bez ryzyka i bez zabawy. A do Blazera potrzeba nie tylko umiejętności, ale i serca troszkę włożyc. Na razie czekam na łożysko i końcówkę drążka ze stanów, bo coś mnie podkusiło :evil: kupic takie autko, że nie ma do niego części. Myślę jednak , że jak je dopracuję to bedzie mi długo i bezawaryjnie służyło. Pozdrawiam, dziękuję za rady i pomysly. Gdyby ktoś wybierał sie do Kolobrzegu, zapraszam www.poddebem.ebaza.biz jest tu jeszcze troche dróg do zdobycia :D

Awatar użytkownika
Arturosxp
Posty: 606
Rejestracja: śr mar 21, 2007 3:51 pm
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Arturosxp » wt gru 18, 2007 3:57 pm

wysłałem zapytanie na forum LPG dotyczace warsztatu w Kolobrzegu.
Zobaczymy
Artur B

ODPOWIEDZ

Wróć do „Chevrolet”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości