napędy

Blazer

Moderator: Marcin-Kraków

Leszek Wałbrzych
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 30
Rejestracja: pn paź 22, 2007 11:34 am
Lokalizacja: Wałbrzych

napędy

Post autor: Leszek Wałbrzych » pn lut 11, 2008 7:49 pm

Dzięki za dotychczasowe rady. Proszę o jeszcze. Najczęstszą przyczyną problemów z napędami, wspominaną na tym forum, jest kłopot z układem ciśnieniowym, a w szczeólności z 'kujawiakiem', który jest pod akumulatorem. Takowy jest w moim autku w strzępach. Pytanie proste: gdzie i za ile można takowy kupić. Blazer 97, 4,3

Marcin1
Posty: 592
Rejestracja: wt sie 22, 2006 9:54 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin1 » pn lut 11, 2008 7:57 pm

A co to takiego ten "kujawiak"? Ja sobie ostatnio wymieniłem zawór i tę puszkę z membrana zwaną ze staropolska actuator'em, a problemem okazał się być kabel uszkodzony przez blacharza. Dobrze, że starego zaworu i actuatora nie wyrzuciłem, bo są ok.

M.

Leszek Wałbrzych
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 30
Rejestracja: pn paź 22, 2007 11:34 am
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: Leszek Wałbrzych » pn lut 11, 2008 8:29 pm

To właśnie ta puszka z gumą, sprężyną pod akumulatorem. Taka wyższa forma membrany w junkersie;-) gdzie to zdobyć?

Marcin1
Posty: 592
Rejestracja: wt sie 22, 2006 9:54 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin1 » pn lut 11, 2008 8:37 pm

Ja ściągałem ze Stanów.

M.

Leszek Wałbrzych
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 30
Rejestracja: pn paź 22, 2007 11:34 am
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: Leszek Wałbrzych » pn lut 11, 2008 8:40 pm

To może odsprzedasz koledze jak stare ok są?

Leszek Wałbrzych
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 30
Rejestracja: pn paź 22, 2007 11:34 am
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: Leszek Wałbrzych » pn lut 11, 2008 8:57 pm

A zaworu, Kolego, to gdzie szukać? Gdzie jest zainstalowany?

Marcin1
Posty: 592
Rejestracja: wt sie 22, 2006 9:54 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin1 » pn lut 11, 2008 9:00 pm

Po pierwsze primo nie wiem czy do Twojego rocznika mój pasuje. :) Jeśli tak to możemy na privie rozpocząć negocjacje ;)

M.

Awatar użytkownika
pori
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 32
Rejestracja: czw sty 27, 2005 10:19 pm
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: pori » wt lut 12, 2008 11:39 am

o i temat na czasie
w mym ten smieszny mieszek jest pod samochodem przykrecony do ramy i sie wzięła i sypneła ta delikatna membranka i nie mam pojęcia skąd ja wytarać. a moze to gówno wywalić i na jakąś linkę zmotać. obecnie mam załączanie manualne tzn na sznurek :lol:
a tak wogóle to jak włączę czyt jak pociągnę za sznurek a nie włączę dzwignia 4H to i tak nie ma przodu zapiętego i odwrotnie jak wącze 4H a nie pociągnę za sznurek to też nie ma przodu
wniskuję z tego że aby załączyć przód to 2 elementy muszę zadziałać
Blazer 88 4.2+gaz
Parchaty plaskacz GR 95

Awatar użytkownika
golony
Posty: 656
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 1:29 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: golony » śr lut 13, 2008 6:10 pm

ja rozebralem rozgiolem ten aluminiowy pierscien i dorobilem z plachty gumy,zaklepalem spowrotem i lata juz 2 lata polecam epdm.w sklepie jakies chore pieniadze to kosztowalo
chevrolet blazer 4.3. 95r 255/55/18

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » czw lut 14, 2008 8:01 am

A nie prościej wyrzucić mieszek i dać do kabiny linkę ssania od Żuka z blokadą ?

Awatar użytkownika
motylusowaty
 
 
Posty: 250
Rejestracja: śr sty 30, 2008 1:43 pm
Lokalizacja: gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: motylusowaty » czw lut 14, 2008 9:06 am

Jako siłownik podciśnieniowy możesz użyć siłownik wykonawczy od tempomatu. Natomiast steruje nim włącznik na skrzyni redukcyjnej . Jest on na klucz 22. Od góry za przekładniom planetarną sterującą włączaniem napędów. Takich gratów jest pełno na allegro.

Awatar użytkownika
golony
Posty: 656
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 1:29 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: golony » pt lut 15, 2008 12:11 am

boris.blank pisze:A nie prościej wyrzucić mieszek i dać do kabiny linkę ssania od Żuka z blokadą ?
troszke dziadostwem zajezdza...nic nie mam do zuka ale....po co jak mozna naprawic
chevrolet blazer 4.3. 95r 255/55/18

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » pt lut 15, 2008 8:00 am

Po to kolego abyś mógł niazleżnie od rodzaju wybranego napędu mieć dołączony przedni most lub nie. I wtedy bez względu na prędkość samochodu klikasz 4x4 lub ciągniesz wajhę i masz 4x4 bez zatrzymywania.

Awatar użytkownika
golony
Posty: 656
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 1:29 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: golony » sob lut 16, 2008 10:35 pm

no tak ale po coz przy tylko tyle zapiety przedni most? a pozatym 4hi mozna i tak dopinac w czasie jazdy
chevrolet blazer 4.3. 95r 255/55/18

boris.blank
Posty: 1832
Rejestracja: wt sie 17, 2004 12:35 pm
Lokalizacja: Zbójna Góra Wawa

Post autor: boris.blank » ndz lut 17, 2008 12:35 pm

To zapnij go przy 120km/h.

Awatar użytkownika
golony
Posty: 656
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 1:29 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: golony » ndz lut 17, 2008 10:50 pm

boris.blank pisze:To zapnij go przy 120km/h.
hahaha a potem wpadnij do mnie na naprawe :P
chevrolet blazer 4.3. 95r 255/55/18

wojtas0330
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 77
Rejestracja: sob gru 08, 2007 11:46 am
Lokalizacja: Ksawerów-pabinice

Post autor: wojtas0330 » śr mar 19, 2008 5:59 pm

witam. koledzy mam chyba problem z przelaczaniem napedu :( . przelaczajac napedzy na AUTO4WD, 4HI i 4LO slychac ze sie naped zapina ale jest cos nie tak bo diody na przelacznikach od napedu migaja a powinny sie palic caly czas. jak przelacze na naped 2HI jest wszystko normalnie dioda pali sie caly czas. co to moze byc?? jak sprawdzic czy rzeczywiscie napedy sie zalaczaja??
z gory dziekuje za porade.
pozdrawiam
BLAZER ZR2 4,3L VORTEC 99r

Marcin1
Posty: 592
Rejestracja: wt sie 22, 2006 9:54 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin1 » śr mar 19, 2008 8:00 pm

Z tego co pamiętam 4LO u mnie wchodzi tylko po włączeniu N na automacie. Poza tym poza "kliknięciem" z przodu, przy włączaniu 4LO musi być słychać silnik załączający reduktor. Wg forum Blazera z USA ten silnik potrafi płatać figle i jest dosyć kosztowny. Przy czym to pisali Amerykanie więc w Polsce pewnie są magicy co w razie potrzeby naprawią silnik.

M.

wojtas0330
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 77
Rejestracja: sob gru 08, 2007 11:46 am
Lokalizacja: Ksawerów-pabinice

Post autor: wojtas0330 » czw mar 20, 2008 8:51 am

u mnie tez slychac jak sie przelacze ale tylko pod autem a z przodu nic nie slychac zeby sie zazebialo. diody na przyciskach migaja i jeszcze na dodatek tego zaczelo cos wyc i buczec w czasie jazdy, masakra :cry: zwlaszcza tak przy 60km/h teraz to juz na pewno jest nie wesolo. juz wszystkiego prubowalem wlaczalem na N, P i tez delikatnie probowalem ruszac zeby sie zazebilo i nic caly czas miga. no ale to wycie nie oznacza nic dobrego pewnie juz grubsz sprawa :)15 .
co to moze byc i co to moglo spowodowac ??
BLAZER ZR2 4,3L VORTEC 99r

wojtas0330
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 77
Rejestracja: sob gru 08, 2007 11:46 am
Lokalizacja: Ksawerów-pabinice

Post autor: wojtas0330 » czw mar 20, 2008 9:51 am

juz wiem co moglo spowodowac ten problem w aucie a raczej kto :)11 . przedwoczoraj oddalem auto do zagazowania i gazownicy przyznali sie ze podczas proby przelaczali napedy dokladnie nie powiedzieli co robili ale przelaczali w czasie jazdy. ja juz mam problem z glowy teraz to ci gazownicy beda mieli problem ze mna :evil:
jesli ktos moze mi podpowiedziec co sie moglo stac z napedem bede wdzieczny za naprawe i tak zaplaca gazownicy.
pozdrawiam.
BLAZER ZR2 4,3L VORTEC 99r

Awatar użytkownika
golony
Posty: 656
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 1:29 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: golony » czw mar 20, 2008 9:55 am

problem jest u ciebie z zalaczaniem polosi nie dopina ci i dlatego to wycie jak by zab na zab nie trafial.albo masz silownik dziorawy albo ci sie linka rozregulowala.ten silownik jest pod akumulatorem jak odkrecisz ta blache na ktorej stoi albo jak bazownicy grzebali cos z podcisnieniem popieprzyli a on jest wlasnie podcisnieniem sterowany.nie spadla ci rurka z tej plastikowej banki przykreconej do maski nad pompa hamulcowa? bo to zbiornik podcisnienia
chevrolet blazer 4.3. 95r 255/55/18

wojtas0330
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 77
Rejestracja: sob gru 08, 2007 11:46 am
Lokalizacja: Ksawerów-pabinice

Post autor: wojtas0330 » czw mar 20, 2008 10:19 am

wlasnie przed chwila patrzylem i niema takiej banki plastkowej przykrecanej do maski i nie bylo. to stalo sie jak oni zakladali gaz. oddalem auto sprawne a po odbiorze zaczely sie te cyrki. tez czasami czuc smrod taki jak ze sprzegla lub cos takiego.
BLAZER ZR2 4,3L VORTEC 99r

wojtas0330
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 77
Rejestracja: sob gru 08, 2007 11:46 am
Lokalizacja: Ksawerów-pabinice

Post autor: wojtas0330 » czw mar 20, 2008 10:23 am

to wycie rowniz slychac jak nie zalaczam zadnego napedy, jak jezdze na 2HI.
BLAZER ZR2 4,3L VORTEC 99r

Awatar użytkownika
golony
Posty: 656
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 1:29 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: golony » czw mar 20, 2008 10:24 am

moze w twoim roczniku jest w innym miejscu :D ale to raczej napewno problem z podcisnieniem.gazownicy musieli sie raczej wwiercic w kolektor zeby wziac stamtad podcisnienie do reduktorow i moze jakiejs rurki nie zalozyli albo cos jest nieszczelnie. amoze jak kolektor caly sciagali to uszczelki nie dali albo stara dali i gubi podcisnienie.a nawiewy ci dzialaja i przelaczaja?
chevrolet blazer 4.3. 95r 255/55/18

Awatar użytkownika
golony
Posty: 656
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 1:29 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: golony » czw mar 20, 2008 10:26 am

wojtas0330 pisze:to wycie rowniz slychac jak nie zalaczam zadnego napedy, jak jezdze na 2HI.
odlacz linke dopinajaca przednia polos pod tym akumulatorem i wtedy sprawdz a potem sprobuj ja dopiac recznie
chevrolet blazer 4.3. 95r 255/55/18

ODPOWIEDZ

Wróć do „Chevrolet”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości