olej do silnik

Blazer

Moderator: Marcin-Kraków

Andjeep
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 35
Rejestracja: czw sty 03, 2008 3:54 pm
Lokalizacja: Lublin i okolice

olej do silnik

Post autor: Andjeep » śr kwie 23, 2008 4:41 pm

Wiem, że było i wiem, iż należy lać 5w30 lub 10w30 (i taki leję). Mam natomiast pytanie dotyczące silników z dużym przebiegiem. Czy także taki olej lać, czy też można/należy inny (np. 10w40)?
Co prawda manual nie zaleca olejów klasy w40, ale najczęsciej zalecenia manuala kończą się gdzieś na 200 000 km a samochodziki nasze będą (mam nadzieję) jeździły dłużej.
Co koledzy doświadczeni bardziej powiedzą?
Andrzej...and...Jeep

Marcin1
Posty: 592
Rejestracja: wt sie 22, 2006 9:54 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin1 » śr kwie 23, 2008 7:14 pm

A co to jest duży przebieg? Ja mam około 160.000km i leję syntetyk GM 5W30. Nie ubywa w czasie jazdy :)

M.

Andjeep
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 35
Rejestracja: czw sty 03, 2008 3:54 pm
Lokalizacja: Lublin i okolice

Post autor: Andjeep » czw kwie 24, 2008 7:51 am

no teraz mam 200 kkm, ale wydaje się, że to jest jedynie oficjalne wskazanie.
Andrzej...and...Jeep

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » czw kwie 24, 2008 7:55 am

Ale co Ci się dzieje z silnikiem, że chcesz zmieniać klasę oleju ?

aha.. nie klasa W40 tylko jak już to 10W tudzież 40.
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

greaser
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 64
Rejestracja: czw sie 02, 2007 3:03 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: greaser » czw kwie 24, 2008 12:57 pm

ja mam 260 000, leje GM 5w30 i nie narzekam
*************************
Greaser, Ruda i Chevy Blazer

HAIL HAIL ROCK AND ROLL

Andjeep
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 35
Rejestracja: czw sty 03, 2008 3:54 pm
Lokalizacja: Lublin i okolice

Post autor: Andjeep » czw kwie 24, 2008 3:17 pm

co się dzieje? - gdzieś klekocze na jednym cylindrze. Może być zawór (popychacz), może sworzeń, może panewka, może coś innego. No i pomiedzy wymianami troszkę trzeba dolać (ok. 0,5l). A i ciśnienie jak jest gorący troszkę niskie - 1,5 kPa na biegu jałowym.
Irokez przy podobnym przebiegu ma ciśnienie dwa razy większe.
Teraz kupiłem znowu 5w30 ale zastanawiam się co dalej? Czy zmienić olej, czy też rozbebeszyć silnik?
Andrzej...and...Jeep

Awatar użytkownika
anracz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 71
Rejestracja: pt gru 14, 2007 1:01 am
Lokalizacja: Kołobrzeg www.poddebem.ebaza.biz
Kontaktowanie:

Post autor: anracz » pt kwie 25, 2008 9:41 am

250000 km - Elf Evolution 5w/30 - hydrosyntetik. Nic nie dolewam pomiędzy wymanami. ten silnik ma takie wymagania - jak będziesz kombinowal różnie się to może skończyć.
Kto pyta, nie błądzi! Więc po co pytać?

Janko
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 13
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 2:49 pm
Lokalizacja: RYBNIK

olej

Post autor: Janko » pt cze 06, 2008 5:16 am

a tak rzeczywiście to ile oleju muszę kupić bo mnie czeka wymiana,ile wchodzi do 4,3L
blazer 4,3 92r

Marcin1
Posty: 592
Rejestracja: wt sie 22, 2006 9:54 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin1 » pt cze 06, 2008 6:39 pm

Kup 5l. Wchodzi nieco ponad 4l i trochę zostaje na dolewki.

Pozdrawiam, Marcin
Blazer 4.3V6 LS 4x4

Janko
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 13
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 2:49 pm
Lokalizacja: RYBNIK

Post autor: Janko » pt cze 06, 2008 10:27 pm

ooo !!! to fajnie tylko dziwne bo do toyoty 1,6 też mi wchodzi 4 litry
blazer 4,3 92r

ODPOWIEDZ

Wróć do „Chevrolet”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości