Strona 1 z 2
mam pytanie o oleje do mostu i skrzyni
: ndz sie 31, 2008 9:18 pm
autor: gelu
jestem tu nowy i zaczynam szykowac auto pod siebie
narazie na forum znalazlem odnosnie oleju do silnika, a nie wiem co zalac do skrzyni i mostu o jakich parametrach

Re: mam pytanie o oleje do mostu i skrzyni
: pn wrz 08, 2008 1:21 pm
autor: anracz
gelu pisze:jestem tu nowy i zaczynam szykowac auto pod siebie
narazie na forum znalazlem odnosnie oleju do silnika, a nie wiem co zalac do skrzyni i mostu o jakich parametrach

Filtr do skrzyni AT65 + uszczelka - olej Shell Donaxtx A20 /dextronIII/ olej do mostów - Mobil Mobilube 80/90 A208 - tak mam ja, a co bardziej doświadczeni zaraz zobaczymy. Do silnika Elf Evolut 5W/30 /hydrosyntetic/ + filtr L297/PH390
: śr wrz 10, 2008 5:58 am
autor: gelu
dzieki za wyczerpujaca odpowiedz tylko mam z silnikiem problem czym zalac bo nie mam pojecia czym byl wczesniej zalany
a znalazlem slady cofniecia silnika a mam teraz 240 tys km
czy mu nie zaszkodzi jakis rzadki olej
: śr wrz 10, 2008 12:19 pm
autor: anracz
gelu pisze:czy mu nie zaszkodzi jakis rzadki olej
, ale taki jest przeznaczony do tych silników. Jak już tak kompleksowo wymieniasz płyny i filtry to nie zapomnij o filtrze powietrza.
: śr wrz 10, 2008 9:02 pm
autor: gelu
ok nie zapomne

jesszcze raz dzieki
Re: mam pytanie o oleje do mostu i skrzyni
: wt sty 06, 2009 10:18 am
autor: Zun
anracz pisze:gelu pisze:jestem tu nowy i zaczynam szykowac auto pod siebie
narazie na forum znalazlem odnosnie oleju do silnika, a nie wiem co zalac do skrzyni i mostu o jakich parametrach

Filtr do skrzyni AT65 + uszczelka - olej Shell Donaxtx A20 /dextronIII/ olej do mostów - Mobil Mobilube 80/90 A208 - tak mam ja, a co bardziej doświadczeni zaraz zobaczymy. Do silnika Elf Evolut 5W/30 /hydrosyntetic/ + filtr L297/PH390
Ale czy napewno pelen syntetyk
Co do olejow - moze abstrahujemy od producenta

Wiec tak :
- olej do automatu -> dextron III
- olej do mostów -> 80W90
- olej do silnika -> 5W30 lub 10W30 ale imho powinien to byc olej amerykanskiego producenta , ogolnie dostepny i stosunkowo tani u nas w kraju jest Mopar , do dostania w kazdym ASO Chryslera za wbrew pozorom nie duże pieniądze

Re: mam pytanie o oleje do mostu i skrzyni
: czw sty 08, 2009 11:50 pm
autor: boris.blank
Olej GM z Allegro 5W30 jest w/g mnie numer 1. Jako jeden z nielicznych spełnia wymogi klasy B4 (nadaje się do nowszych silników CRDI).
Filtr oleju to OP699, ja do mostów leję Lotosa 75W90, blokada G80 nie potrzebuje dodatków zmieniających tarcie. Skrzynia - ATF +3 jakiegokolwiek producenta.
Re: mam pytanie o oleje do mostu i skrzyni
: pt sty 09, 2009 12:02 am
autor: klucz13
Ja leję do silnika LIQUI MOLY 5W40

Re: mam pytanie o oleje do mostu i skrzyni
: sob sty 10, 2009 4:05 pm
autor: boris.blank
Bardzo słusznie albowiem fabryka w serwisówce zaleca ! DO NOT USE 5W40 OR 10W40 OIL INSTEAD 5W30 OR 10W30 !
Re: mam pytanie o oleje do mostu i skrzyni
: sob sty 10, 2009 6:03 pm
autor: Zun
boris.blank pisze:Bardzo słusznie albowiem fabryka w serwisówce zaleca ! DO NOT USE 5W40 OR 10W40 OIL INSTEAD 5W30 OR 10W30 !
dokładnie

To samo we wszelakich Chryslerach , Jeepach i Dodge'ach (oprócz V8 z odłączanymi cylindrami gdzie zalecany jest 5w20

)
Re: mam pytanie o oleje do mostu i skrzyni
: sob sty 10, 2009 6:47 pm
autor: Marcin1
boris.blank pisze:Olej GM z Allegro 5W30 jest w/g mnie numer 1. Jako jeden z nielicznych spełnia wymogi klasy B4 (nadaje się do nowszych silników CRDI).
Filtr oleju to OP699, ja do mostów leję Lotosa 75W90, blokada G80 nie potrzebuje dodatków zmieniających tarcie. Skrzynia - ATF +3 jakiegokolwiek producenta.
Też kupuję ten z Allegro. Do tego sprzedający od ręki wymienia (bo jest z Pabianic koło Łodzi

), a olej śmiesznie tani.
Pozdrawiam, Marcin
Re: mam pytanie o oleje do mostu i skrzyni
: sob sty 10, 2009 7:18 pm
autor: smuggler
Ja osobiście leję Motul 10W-40.
BTW, kto jest producentem oleju dla GM?
Re: mam pytanie o oleje do mostu i skrzyni
: sob sty 10, 2009 8:44 pm
autor: Marcin1
Czyli niszczysz silnik.
Re: mam pytanie o oleje do mostu i skrzyni
: sob sty 10, 2009 9:47 pm
autor: Zun
smuggler pisze:
BTW, kto jest producentem oleju dla GM?
Podobno Mobil1 , ale to niesprawdzona plotka , także trudno powiedzieć. Jakość jednak jest dobra , sam jeżdżę we wszystkim od kilku lat na tym oleju i jest ok - rzesza ludzi na nim jeździ nie narzekając. Napewno olej nie jest rozlewany w Polsce. To duży plus. Ale prawda jest taka , iż ta sama rzesza ludzi gdyby jeździła na najtańszym oleju na rynku też by nie narzekała. Ja kupuje GM bo primo nie jest rozlewany w Polsce co świadczy na jego korzyść , secundo bo GM nie sprzedawał by kichy zalecając go do swojego samochodu , tertio jest tani
Gdybym miał pod maską kilkuset konnego potwora wyżyłowanego na maxa i kręciłbym go nonstop pod czerwone pole jeździłbym na Motulu

Że nie mam żadnej tiuningowanej japońskiej szlifierki to uważam za bezsensowne rozpieszczanie go takim olejem.
Marcin1 pisze:Czyli niszczysz silnik.
Ja bym nie dramatyzował . Ale nie zmienia to faktu , że napewno lepiej temu silnikowi (a szczególnie jego popychaczom

)na oleju przewidzianym przez producenta. Z ciekawostek właśnie związanych z popychaczami. Na codzień jeżdzę passatem 1.9 td , przebieg ponad 300 tysięcy , przez pewnie kilkadziesiąt tysięcy , a może i nawet więcej - kto wie może nawet przez 200 tysięcy jeździł na 15w40 . Mineralny oczywiście

. Każdy pseudo fachowiec wam powie , że do takiego starego silnika po tak dużym przebiegu i to jeszcze karmionym minerałem tylko idiota i laik wleje polsyntetyk 10w30. No ale widzicie. Producent nie przewidzial dla tego silnika takiego oleju jak xW40 . Po zalaniu polsynteykiem (GM'a

) autko jezdzi , nie cieknie , zbiera sie tak jak sie zbieralo - ale silniczek przycichl

nie klepie juz tak mocno jak wczesniej

. Jak by jeden z drugim magistrów mechaniki zamiast branzlowac sie przekonujac wszystkich o ogromie swojej wiedzy choc raz zajrzal do dokumentacji producenta chocby dostepnej kazdemu serwisowemu technologowi to by wiedzial , ze popychacze hydrauliczne VW nie toleruja olejow innych niz 5w30 i 10w30 (choc teraz podobno sa oleje gestsze kltore spelniaja norme VW) . Oczywiscie takie diesle od wielu lat w polsce jezdza na 15w40 i jezdza. Ale jest jednak jakies tam nadmierne zuzycie , dla przecietnego Kowalskiego moze i nie zauważalne . Ale po co robić coś wbrew producentowi ? Jaki to niby ma mieć sens ?
Re: mam pytanie o oleje do mostu i skrzyni
: ndz sty 11, 2009 11:54 am
autor: smuggler
Marcin1 pisze:Czyli niszczysz silnik.
Co konkretnie niszczę i jak? Jeśli faktycznie powinienem przejść na 5W-30 to chętnie wysłucham dlaczego.
Nie, żebym podważał to zdanie, po prostu nie mam mechanicznej świadomości. Olej typu 10W-40 zalewam jak kontynuacja tego, co robił poprzedni właściciel. Ponieważ silnik chodzi cicho, równo i oleum nie ubywa, uznałem, że nie będę na siłę kombinował (tak, wiem, że instrukcja zaleca 5W-30). Z kolei firmę Motul cenię za bardzo dobre oleje - stąd mój wybór.
Jeszcze jedno - 5W-30 jest olejem syntetycznym, a 10W-40 półsyntetycznym. Nasłuchałem się w swoim życiu mnóstwo historii przekonujących, aby nie przechodzić na olej wyższej klasy. Wciąż jednak nie wiem na ile to urban legend, a na ile prawda.
Re: mam pytanie o oleje do mostu i skrzyni
: ndz sty 11, 2009 12:28 pm
autor: boris.blank
to kupuj Shell'a 10W30 - to jest półsyntetyk. Mój znajomy mechanik leje do Blazera z 1989r 5W30 syntetyk, ja leję do każdego Blazera 5W30 - wszystkie żyją i bez względu na przebieg maja się dobrze. Kombinujesz waść.
A z tym przechodzeniem z oleju półsyntetycznego na syntetyk to w/g mnie mniemanologia stosowana.
Re: mam pytanie o oleje do mostu i skrzyni
: ndz sty 11, 2009 9:27 pm
autor: Zun
boris.blank pisze:to kupuj Shell'a 10W30 - to jest półsyntetyk.
Hmmm gdzie masz tego polsyntetyka shella

Ja takiego w ofercie nie znalazlem - co nie oznacza ze go nie ma , moge miec uboga oferte poprostu

Re: mam pytanie o oleje do mostu i skrzyni
: pt sty 16, 2009 10:28 pm
autor: smuggler
Zun pisze:Hmmm gdzie masz tego polsyntetyka shella

Jest taki olej Shell, ale raczej mało popularny. Generalnie oleje klasy 10W-30 są raczej rzadko (jeśli w ogóle) używane w samochodach europejskich.
Ja jednak nie będę przesiadał się na inny olej. Silnik trzyma ciśnienie, jest suchy i pracuje naprawdę rewelacyjnie. Zawory z całą pewnością nie dają o sobie znać. Co więcej, kupując auto nie wiedziałem jaki olej był wcześniej zalany. Zdecydowałem się na wspomniany Motul 10W-40 i po operacji wymiany silnik zdecydowanie przycichł i zaczął łagodniej pracować.
Re: mam pytanie o oleje do mostu i skrzyni
: sob sty 17, 2009 1:10 pm
autor: Marcin1
Więcej pali z takim olejem i źle działają samoregulatory luzu zaworowego. Zatem nie zmieniaj, absolutnie.
Naprawdę nie rozumiem tego dziwacznego zabobonu polskiego, że zmiana typu oleju w używanym samochodzie może coś zepsuć. Nigdy nie zastanawiałem się co lał poprzedni właściciel tylko lałem co fabryka zaleca i nigdy nie miałem żadnych problemów z tego powodu.
Marcin
Re: mam pytanie o oleje do mostu i skrzyni
: sob sty 17, 2009 7:20 pm
autor: smuggler
Wybór był konsultowany z człowiekiem, który zna amerykańskie silniki od podszewki. Pomijając serwisowanie i samodzielne użytkowanie różnych modeli, własnoręcznie dłubał dragstery do wyścigów na 1/4 mili, więc zaufałem jego wiedzy, sam będąc jej pozbawiony
Na tyle jednak jestem zaintrygowany Waszym negatywnym nastawieniem do 10W-40, że przy następnej zmianie wleję na próbę GM'owski 10W-30. A potem może 5W-30, jak dalej będzie banglał bez problemów.
Re: mam pytanie o oleje do mostu i skrzyni
: sob sty 17, 2009 9:39 pm
autor: Marcin1
Nie wiem kto zacz ów znawca. Jednak od lat jestem bywalcem forów Blazera i Grand Am w USA i tam jest wielu mechaników i setki użytkowników. I niejednokrotnie były zgłaszane problemy z olejami xW40.
Pozdrawiam, Marcin
Re: mam pytanie o oleje do mostu i skrzyni
: ndz kwie 05, 2009 5:35 pm
autor: zibiwoz
mówiąc szczerze ja leje tylko amerykańskie oleje a czy ktoś z Was wymienił olej w skrzyni redukcyjnej bo piszecie , tylko o skrzyni biegów , olej do silnika też powinien byc z rynku amerykańskiego , inna specyfika przcy silników , ( wolnoobrotowy silnik ) , poza tym do skrzyni biegów ja leje dexron VI najnowszy olej .
pozdr
Re: mam pytanie o oleje do mostu i skrzyni
: ndz kwie 05, 2009 5:38 pm
autor: Marcin1
Co interes słabo idzie, że takie nagłe nabijanie postów na forum? Bez treści, bez tematu, bez sensu byle napisać.
Re: mam pytanie o oleje do mostu i skrzyni
: ndz kwie 05, 2009 5:42 pm
autor: zibiwoz
nie marcinie przy niedzieli odpoczywam
poza tym wdze ze jezdzimy takimi samymi autami
zapomniałem że w skrzynce rekukcyjnej autotruck II
pozdr
Re: mam pytanie o oleje do mostu i skrzyni
: ndz kwie 05, 2009 6:34 pm
autor: Lena
GM Autotrak tylko przy NP246, przy NP236 ATF II/III
choć w zasadzie NP246 chodzą na ATF III i nic się nie dzieje.