Temp silnika...
Moderator: Marcin-Kraków
Temp silnika...
Witam,
W ostatnim tygodniu zauważylem iż wskazówka określająca temp silnika jest nizej niz normalnie. Wskazówka znajdowała nieco powyżej grubej kreski pomiedzy pozycja 40 a 100 stopni.
Podłączyłem skaner wskazało na 73 - 77 stopni.
Czy to jest normalne wskazanie dla tego silnika ? Jak to u Was wygląda ?
W ostatnim tygodniu zauważylem iż wskazówka określająca temp silnika jest nizej niz normalnie. Wskazówka znajdowała nieco powyżej grubej kreski pomiedzy pozycja 40 a 100 stopni.
Podłączyłem skaner wskazało na 73 - 77 stopni.
Czy to jest normalne wskazanie dla tego silnika ? Jak to u Was wygląda ?
Artur B
Re: Temp silnika...
Przyjrzę się dokładniej, ale to możliwe dopiero za kilka dni - z tego co kojarzę, tempreturę mam prawie zawsze taką samą (po rozgrzaniu ) , poniżej 100st , na oko wygląda na 85.
Re: Temp silnika...
Niestety chyba dopiero za dwa tygodnie ruszę tego drogiego grata.
Re: Temp silnika...
U mnie jest nieco poniżej (1-2 podziałki) 210F, czyli pewnie około 90C - wymieniałem niedawno termostat, jak to ja włożyłem oryginał.Arturosxp pisze:Czesc. Czy udalo Ci sie sprawdzic?
Pozdrawiam, Marcin
Blazer 4.3V6 LS 4x4
Re: Temp silnika...
Musiałem zmienic plany i ruszyć klocka z garażu aby przymierzyć akumulator.
Otóż po rogrzaniu wskaźnik temperatury wskazuje tuż za pierwszą kreseczką w prawą stronę od środkowej grubej. Czyli:
na podziałce jest 40 z lewej, 100 w środku, 125 z prawej. Pomiędzy 40 a 100 jest jedna gruba przedziałka. Między tą grubą a 100 są 3 cieńkie. I wskazówka zostaje tuż za pierwszą.
Otóż po rogrzaniu wskaźnik temperatury wskazuje tuż za pierwszą kreseczką w prawą stronę od środkowej grubej. Czyli:
na podziałce jest 40 z lewej, 100 w środku, 125 z prawej. Pomiędzy 40 a 100 jest jedna gruba przedziałka. Między tą grubą a 100 są 3 cieńkie. I wskazówka zostaje tuż za pierwszą.
Re: Temp silnika...
Zastanów się czy aby na pewno ludzie w Polsce zmieniają termostaty wtedy gdy potrzeba....
Blazer 4.3V6 LS 4x4
Re: Temp silnika...
to tez prowda.
Bo dziwne by bylo aby normalna temp tego byla okolo 75 '.
Bylem ostatnio w sklepie i koles mi powiedział iż sś rożne termostaty o rożnych zakresach temperatury. Trochę sie zdziwiłem. Może wyjaśnicie mi to ?
Bo dziwne by bylo aby normalna temp tego byla okolo 75 '.
Bylem ostatnio w sklepie i koles mi powiedział iż sś rożne termostaty o rożnych zakresach temperatury. Trochę sie zdziwiłem. Może wyjaśnicie mi to ?
Artur B
Re: Temp silnika...
Takim silnikiem jezdze od niedawna , a w zasadzie to przejechalem dopiero kilkadzieista kilometrow wiec sie nie bede wypowiadal. Ale wypowiem sie o innych amerykanskich silnikach ze stajni Chryslera przy których pracuje na codzieńArturosxp pisze:termostat zakupiony....
W weekend zabiorę sie za wymianę i zobaczymy
A


Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek

Re: Temp silnika...
No dobra, miałem temperaturę około 75-77 stopni C, no i jak przyszły mrozy to jak załączyłem ogrzewanie na 21 stopni Auto to głowę urywało, tak mocno nawiewy pracowały a jednak dość chłodno było, wiedziałem że mam termostat nowy ale z temp otwarcia 80C180F, wnerwiło mnie to i zmieniłem na zalecany 195F/90C, no i teraz głowy nie urywa a ciepło jak trzeba, a temp silnika jest 87-89C.
Wydaje mi się że 195F/90C jest lepszy, może dlatego w katalogu ACDelco 195F jest rekomendowany, a z 180F jest jako alternatywny.
A może to jest taki wybór w odniesieniu do warunków w jakich pracuje silnik?
Myślicie że na lato zmieniać termostat jak się jeździ w korkach?
Zastanawiam się też nad teorią pracy silnika, jaka powinna być optymalna temperatura aby silnik był najbardziej efektywny? Czy niedogrzany <90C nie powoduje dodatkowego wtrysku paliwa jak przy włączonym ssaniu?
Czy ktoś wie dlaczego są do wyboru dwie temperatury 180F i 195F?
Wydaje mi się że 195F/90C jest lepszy, może dlatego w katalogu ACDelco 195F jest rekomendowany, a z 180F jest jako alternatywny.
A może to jest taki wybór w odniesieniu do warunków w jakich pracuje silnik?
Myślicie że na lato zmieniać termostat jak się jeździ w korkach?
Zastanawiam się też nad teorią pracy silnika, jaka powinna być optymalna temperatura aby silnik był najbardziej efektywny? Czy niedogrzany <90C nie powoduje dodatkowego wtrysku paliwa jak przy włączonym ssaniu?
Czy ktoś wie dlaczego są do wyboru dwie temperatury 180F i 195F?
Artur K + Blazer
Re: Temp silnika...
Nie wiem czemu sa dwie temperatury. Wiem natomiast ze dzisiaj przy temperaturze ponizej zera minelo ledwie z dwie minuty zanim zaczelo dmuchac cieplo
Gdzie w Fabii potrzebuje na to z 15 minut - jak to normalnie w samochodach z europejskimi silnikami
. A jesli chodzi o temperature pracy silnika to takowa wynika z konstrukcji silnika , tak a nie inaczej projektuje inzynier silnik by ten pracowal w takiej a nie innej temperaturze.


Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek

Re: Temp silnika...
Przeszukałem oryginalne papiery od Blazera jakie były przy zakupie w salonie przez 1 właściciela i tam jest napisane że termostat ma temperaturę otwarcia 90 stopni C
tak więc nie będę już kombinował ze zmianą i tyle a propo inżyniera
może ktoś zna jakieś fakty za termostatem z 80stC
bardzo jestem ciekaw konkretów

tak więc nie będę już kombinował ze zmianą i tyle a propo inżyniera

może ktoś zna jakieś fakty za termostatem z 80stC



bardzo jestem ciekaw konkretów

Artur K + Blazer
Re: Temp silnika...
Byc moze to termostaty na cieplejsze klimaty.
Ja uwazam ze powinien byc 90.
P.S Zauwazylem iz mniej mi spalil. W ostatni weekend zrobilem 600 km i srednia spalanaia mi w trasie wyszla 15,5 L. Wiec jakos znosnie
Ja uwazam ze powinien byc 90.
P.S Zauwazylem iz mniej mi spalil. W ostatni weekend zrobilem 600 km i srednia spalanaia mi w trasie wyszla 15,5 L. Wiec jakos znosnie

Artur B
Re: Temp silnika...
a u mnie masakra, nie dogrzewa sie, musiałem założyć tekture za atrape, bo normalnie grenlandia
Easy
Easy
nie ma to jak porządnie się ubłocić...
CHEVROLET BLAZER LT 4.3 1998
CHEVROLET BLAZER LT 4.3 1998
Re: Temp silnika...
a na ktorej kresce masz wskaznik. U mnie przy starym termostacie bylo w zasadzie zimo w samochodzi. Przy temp -15' skaner pokazywal temp silnika 67 '. Po wymianie zauwazylem iz woda zaczela plynac do chlodnicy przy temp 89'.
W samochodzie goraco.
Polecam zmien termostat. Wymiana samemu okolo 30 min z czasem na upuszczenie plynu z chlodnicy. ( zastosowalem cienki wezyk kupiony w aptece)
W samochodzie goraco.
Polecam zmien termostat. Wymiana samemu okolo 30 min z czasem na upuszczenie plynu z chlodnicy. ( zastosowalem cienki wezyk kupiony w aptece)
Artur B
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość