zbieżność S10
Moderator: Marcin-Kraków
zbieżność S10
No i zachciało mi się głupot,
pojechałem do wulkanizatora i przy okazji przekladki kół poprosiłem o ustawienie zbieżności,
no pan majster powiedział żę ustawią i będzie ok,
no i stało się ale teraz to tak jakoś mam nie do końca,
byłem już na poprawkach ale jakiś taki duży hałas i ogólnie jakoś inaczej,
jako że majster nie miał info o kontach jakie powinny być no to zrobił na oko,
może ktoś zna kąty jakie powinny być w S10 LT 5D z 99?
To pojadę jeszcze raz na poprawkę.
pojechałem do wulkanizatora i przy okazji przekladki kół poprosiłem o ustawienie zbieżności,
no pan majster powiedział żę ustawią i będzie ok,
no i stało się ale teraz to tak jakoś mam nie do końca,
byłem już na poprawkach ale jakiś taki duży hałas i ogólnie jakoś inaczej,
jako że majster nie miał info o kontach jakie powinny być no to zrobił na oko,
może ktoś zna kąty jakie powinny być w S10 LT 5D z 99?
To pojadę jeszcze raz na poprawkę.
Artur K + Blazer
Re: zbieżność S10
Marcin1 z Łodzi ma kąty.
Ale jak dobry warsztat z laserem i mają dużo typów aut, to można dobrać coś podobnego - mnie np. ustawiali do Nissana Terrano i jeździło się git.
Ale fakt, że w blazerze te kąty są dość skomplikowane.
Poza tym - wymieniałeś wspornik? Jak ma już ponad rok, to zbieżność na niewiele się zda...
Ale jak dobry warsztat z laserem i mają dużo typów aut, to można dobrać coś podobnego - mnie np. ustawiali do Nissana Terrano i jeździło się git.
Ale fakt, że w blazerze te kąty są dość skomplikowane.
Poza tym - wymieniałeś wspornik? Jak ma już ponad rok, to zbieżność na niewiele się zda...
Marcelo
- - - - - - -
Blazer S10 '95 i '99
& MIKROWAFLE
obecnie Explorer IV '07
- - - - - - -
Blazer S10 '95 i '99
& MIKROWAFLE
obecnie Explorer IV '07
Re: zbieżność S10
w kazdym kompiuterowym ustawianiu w zasadzie maja te katy w bazie danych.
Lamina pozdrawia http://www.3dstudio.com.pl
SsangYong KYRON 2.0XDi + lift 3-4" +32" MT KM2
SsangYong KYRON 2.0XDi + lift 3-4" +32" MT KM2
Re: zbieżność S10
Xymenez,
wymieniłem wspornik tydzień przed robieniem zbieżności, tak więc ten problem odchodzi,
Lamina,
niestety to fachowiec starej daty i ustawiał już zanim pojawiły sie komputery do ustawiania
i tak zostało
odezwę się do Macin1 na priv to może podrzuci
,
Dzieki
wymieniłem wspornik tydzień przed robieniem zbieżności, tak więc ten problem odchodzi,

Lamina,
niestety to fachowiec starej daty i ustawiał już zanim pojawiły sie komputery do ustawiania


odezwę się do Macin1 na priv to może podrzuci

Dzieki

Artur K + Blazer
Re: zbieżność S10
lamina pisze:w kazdym kompiuterowym ustawianiu w zasadzie maja te katy w bazie danych.

Z ciekawości kiedyś zadzwoniłem do norauto i fauverta (bo się chwalili, że mają cud komputery).
Z chevroletów mieli w bazie modele aveo i lanos...
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Re: zbieżność S10
w wiekszosci komputerow blazer jest po "GM" a pod marka chevrolet sa koreanskie pozostalosci po deawoo.
mozna brac dane z GMC jimmy bo to dokladnie to samo.
mozna brac dane z GMC jimmy bo to dokladnie to samo.
Lamina pozdrawia http://www.3dstudio.com.pl
SsangYong KYRON 2.0XDi + lift 3-4" +32" MT KM2
SsangYong KYRON 2.0XDi + lift 3-4" +32" MT KM2
Re: zbieżność S10
No dobra poszukałem trochę i znalazłem
poszukiwane
http://www.caesionline.com/wheelalign/s ... olet4.html
dodatkowo inne ciekawe
http://www.caesionline.com/wheelalign/s ... tions.html
wrzucę do technicznych ogólnych

poszukiwane

http://www.caesionline.com/wheelalign/s ... olet4.html
dodatkowo inne ciekawe

http://www.caesionline.com/wheelalign/s ... tions.html
wrzucę do technicznych ogólnych
Artur K + Blazer
Re: zbieżność S10
witaj lamina:) po latach swietlnych widze ze dalej sie lubujesz w wynalazkach:) ale zdradzic blazera dla sankjunga jak mogles:) 

chevrolet blazer 4.3. 95r 255/55/18
Re: zbieżność S10
Cholera, żeby ten Kyron był chociaż ładny... ale toż to brzydactwo!!!! Ci Koreańczycy to mają jakiś dziwny gust 

Marcelo
- - - - - - -
Blazer S10 '95 i '99
& MIKROWAFLE
obecnie Explorer IV '07
- - - - - - -
Blazer S10 '95 i '99
& MIKROWAFLE
obecnie Explorer IV '07
Re: zbieżność S10
przeciętny Koreańczyk czy Koreanka też urodą nie grzeszy...
Re: zbieżność S10
No dobra, tak więc walka ze zbieżnością trwa
Stweirdziłem że zamiennik był słaby i się już rozsypał (4 miesiące) tak więc
na koniec czerwca kupiłem nowy wspornik AcDelco i wymieniłem
tydzień później pojechałem do Mustanga (Arturosxp robił u nich i ma ok),
wprowadzili na najazd i zaczeli oglądać po 1,5h była już diagnoza
Zbieżności nie ustawią bo oba wsporniki do wymiany (pitman i idler)
wg nich ten nowy idler Ac Delco jest do reklamacji
, (mam jechac do Polexu żeby zweryfikowali)
jak zaglądałem pod spód to pitman siedzi sztywno a idler ma lekkii ruch na kuli (w granicach normy jak dla mnie).
Oglądałem/sprawdzałem na podlewarowanym Blazerze. Dobra stan jest taki po podniesieniu ruszam prawym kołem na boki tak po kilka
stopni (takie skręcanie) i lewe nie rusza się
. Co ciekawe jak ruszam tak samo lewym to prawe rusza się
Na filmie widać jak zachowuje się idelr przy poruszaniu prawym kołem rękami (film zrobiony w trakcie sprawdzania w Mustangu):
http://www.youtube.com/watch?v=hECZQBojFO8
Co ciekawe dodatkowym objawem jest zwiększenie się promienia skrętu (narastająco) do 7-8 miesięcy, pomimo wymiany wspornika promień nie zmniejszył się. Może Ktoś ma jakiś pomysł bo już mi ręce opadają
co może być przyczyną
Logiczne wnioskowanie podpowiada mi że nie jest to wina ani idelr arm ani pitman raczej skłaniam się w kierunku końcówki zew lub wew (TIE ROD END - OUTER/INNER), a może łącznika (adjuster sleeves) lub odkręcajacego się na górze amortyzatora. Co do końcówek to moge wymieniać ale to znów kasa, a jeśli ma to zrobić to chciałbym być pewny to przyniesie oczekiwany efekt a nie wydam tlko kasę i stracę czas
.
W akcie desperacji dodatkowo załozyłem amortyzator skrętu co nie wyeliminowało zupełnie problemu poza zmiana zachowania układu kierowniczego z "dość agresywnego bezpośrednio reagującego" na "łagodny z opóźnieniem", no może plusem jest że nie pływa tak w koleinach ale nie po to to robiłem
.
Już ma dosyć tego tematu bo bujam się z nim od jakiś 6 m-cy i wydałem dość dużo kasy a problem nie zosatł wyeliminowany
Pomocy pls 



Stweirdziłem że zamiennik był słaby i się już rozsypał (4 miesiące) tak więc
na koniec czerwca kupiłem nowy wspornik AcDelco i wymieniłem

tydzień później pojechałem do Mustanga (Arturosxp robił u nich i ma ok),
wprowadzili na najazd i zaczeli oglądać po 1,5h była już diagnoza

Zbieżności nie ustawią bo oba wsporniki do wymiany (pitman i idler)


wg nich ten nowy idler Ac Delco jest do reklamacji


jak zaglądałem pod spód to pitman siedzi sztywno a idler ma lekkii ruch na kuli (w granicach normy jak dla mnie).
Oglądałem/sprawdzałem na podlewarowanym Blazerze. Dobra stan jest taki po podniesieniu ruszam prawym kołem na boki tak po kilka
stopni (takie skręcanie) i lewe nie rusza się





Na filmie widać jak zachowuje się idelr przy poruszaniu prawym kołem rękami (film zrobiony w trakcie sprawdzania w Mustangu):
http://www.youtube.com/watch?v=hECZQBojFO8
Co ciekawe dodatkowym objawem jest zwiększenie się promienia skrętu (narastająco) do 7-8 miesięcy, pomimo wymiany wspornika promień nie zmniejszył się. Może Ktoś ma jakiś pomysł bo już mi ręce opadają



Logiczne wnioskowanie podpowiada mi że nie jest to wina ani idelr arm ani pitman raczej skłaniam się w kierunku końcówki zew lub wew (TIE ROD END - OUTER/INNER), a może łącznika (adjuster sleeves) lub odkręcajacego się na górze amortyzatora. Co do końcówek to moge wymieniać ale to znów kasa, a jeśli ma to zrobić to chciałbym być pewny to przyniesie oczekiwany efekt a nie wydam tlko kasę i stracę czas

W akcie desperacji dodatkowo załozyłem amortyzator skrętu co nie wyeliminowało zupełnie problemu poza zmiana zachowania układu kierowniczego z "dość agresywnego bezpośrednio reagującego" na "łagodny z opóźnieniem", no może plusem jest że nie pływa tak w koleinach ale nie po to to robiłem

Już ma dosyć tego tematu bo bujam się z nim od jakiś 6 m-cy i wydałem dość dużo kasy a problem nie zosatł wyeliminowany




Artur K + Blazer
- anracz
- jestem tu nowy...
- Posty: 71
- Rejestracja: pt gru 14, 2007 1:01 am
- Lokalizacja: Kołobrzeg www.poddebem.ebaza.biz
- Kontaktowanie:
Re: zbieżność S10
Po ostatniej naprawie /wymiana wsporników, gumek, sworzni itd itp/ samochód nadal "plywał. Oczywiście nie tak mocno jak przed naprawą, ale jednak. Ustawiałem zbieżność, po raz drugi zresztą, w firmie "Jacex" w Kołobrzegu na ul. Bałtyckiej. Mam nadzieję, że nikt nie ma nic przeciwko, że podaje pełną nazwę firmy. Posiadają tam nowe /1,5 roku/ urządzenia do ustawiania zbiezności - co ważne - amerykańskie. Więc jest oryginalny program do ustawiania naszych autek. Program pokazuje którą śrubkę i ile razy dokręcić czy odkręcić, aby to wszystko pasowało. Rysunki, strzałeczki, strona w którą trzeba daną nakrętką pokręcić. Jednym słowem program amerykański dla amerykanów. Ustawianie trwało ok 1 godz. Autko po ustawieniu jest jakby przyklejone do asfaltu. Dlatego też pozwoliłem sobie dać namiary na ww firmę. Wiem, że dla niektórych Kołobrzeg to daleko, ale może kiedyś przy okazji...
Kto pyta, nie błądzi! Więc po co pytać?
Re: zbieżność S10
Anracz, dzięki za info.
Ze względu na odległość opcje niedostępna.
Ze względu na odległość opcje niedostępna.
Artur K + Blazer
Re: zbieżność S10
Jak ja się ostatnio przyjrzałem, to mam prawe przednie koło lekko pochylone w pionie, a lewe prosto - widać gołym okiem!
Coś mi chrupie w sworzniach, wiem, ze mam końcówkę i jeden sworzeń do wymiany, a na pewno amory. Amory, jak po kilku wątkach zobaczyłem - i jak tu kolega wyżej podkreślił - to istotny element prowadzenia w Blazerze, nie ma co wątpić. Na wszelki wypadek wspornik też nowy kupiłem, jak znam życie, to też do wymiany (ten wspornik zatruwa życie człowiekowi normalnie...)... Ale jakoś jeżdżę, nie mam na to czasu, hehe. Mimo tych luzów i tak jeszcze lepiej trzyma zbieżność, inż poprzedni, w którym ktoś tak skręcił przekładnię, że kierownica ciasno chodziła i nie wracałe na miejsce! 


Marcelo
- - - - - - -
Blazer S10 '95 i '99
& MIKROWAFLE
obecnie Explorer IV '07
- - - - - - -
Blazer S10 '95 i '99
& MIKROWAFLE
obecnie Explorer IV '07
Re: zbieżność S10
No dobra ciąg dalszy...
Zgłosiłem reklamację do Polexu na wspornik, umówiłem się w ich dawnym warsztacie na weryfikację, mechanior obejrzał i stwierdził że wspornik do wymiany a i pitman też
. No i się wkurr..
Pogadałem z Arturosxp i wziełem od niego stare 2 wspornik (kulowy i gwintowany) i dałem do regenracji. Co ciekawe zawiozłem do speca (starszy/siwy dziadek) i usłyszalem że weźmie ale jak nie będzie widział sensu (żeby było dobrze zrobione i na długo) to nie będzie robił wcale. Dodał że przemyśli temat i za dzień dwa przekręci do mnie co dalej. No i mineły 2 dni i dzowni że kulowy zrobił.
Pojechałem i odebrałem, zapłaciłem całą 100!
( dla porównania AcDelco 430, Moog 480
). Na moje pytanie ile wytrzyma usłyszałem że "wnuki bedą jeszcze jeździć". Tak więc z Arturosxp wieczorkiem zrobiliśmy spotkanie warsztatowe. Wymieniliśmy wspornik. Siedzi sztywno jak trzeba
, oblukaliśmy pitmana. Na końcówce przekładni ślimakowej siedzi sztywno, ale połączenie z ROD STRG LNKG chodzi dość mocno. I tak sobie pomyślałem że jest to taki sam element łącznikowy jak w Idler arm, tak więc chcę wyciągnąć Pitmana i dać do tego speca żeby zregenerował. No i tu poajwia się problem Pitman jako taki jest dość "mocno" nabity na końcówkę przekładni (może jakość dobrym ściągaczem by udało się zdjąć) zatem myslę nad zdjęciem przekładni z Pitmanem w całości.
Zdjęcie przekładni to odkęcenie 2 śrub, muszę tylko dokładnie przemyśleć jak do nich się dostać i już. Czy może ktoś zdejmował przkładnie lub Pitamana i może podzielic sie doświadczeniami w tym temcie
.
Jeszcze pojawił się "bonus" w postaci możliwości testowego założenia amorków Bilsteina (B6) na jakiś czas, ale oglądałem przód pod kątem wymiany i tak troche mało miejsca żeby je bezproblemowo wyjąć i wpasować inne. Jakieś podpowiedzi jak to zrobić w miarę "bezkolizyjnie" i żeby bez sensu się nie nagimnastykować z przekładką
Zgłosiłem reklamację do Polexu na wspornik, umówiłem się w ich dawnym warsztacie na weryfikację, mechanior obejrzał i stwierdził że wspornik do wymiany a i pitman też


Pogadałem z Arturosxp i wziełem od niego stare 2 wspornik (kulowy i gwintowany) i dałem do regenracji. Co ciekawe zawiozłem do speca (starszy/siwy dziadek) i usłyszalem że weźmie ale jak nie będzie widział sensu (żeby było dobrze zrobione i na długo) to nie będzie robił wcale. Dodał że przemyśli temat i za dzień dwa przekręci do mnie co dalej. No i mineły 2 dni i dzowni że kulowy zrobił.
Pojechałem i odebrałem, zapłaciłem całą 100!




Zdjęcie przekładni to odkęcenie 2 śrub, muszę tylko dokładnie przemyśleć jak do nich się dostać i już. Czy może ktoś zdejmował przkładnie lub Pitamana i może podzielic sie doświadczeniami w tym temcie

Jeszcze pojawił się "bonus" w postaci możliwości testowego założenia amorków Bilsteina (B6) na jakiś czas, ale oglądałem przód pod kątem wymiany i tak troche mało miejsca żeby je bezproblemowo wyjąć i wpasować inne. Jakieś podpowiedzi jak to zrobić w miarę "bezkolizyjnie" i żeby bez sensu się nie nagimnastykować z przekładką

Artur K + Blazer
Re: zbieżność S10
U mnie, jak zdejmowali pitmana, to musieli go przeciąć flexem z boku i był do wyrzucenia. Tak mocno to diabelstwo siedzi na tej zębatce od przekładni.
Jak ci ten fajny pan może zrobić, to kup nowy najtańszy i daj mu do przeróbki! Może i ja tak zrobię.
Ten pan to pewnie urzęduje gdzieś u ciebie?
Jak ci ten fajny pan może zrobić, to kup nowy najtańszy i daj mu do przeróbki! Może i ja tak zrobię.
Ten pan to pewnie urzęduje gdzieś u ciebie?
Marcelo
- - - - - - -
Blazer S10 '95 i '99
& MIKROWAFLE
obecnie Explorer IV '07
- - - - - - -
Blazer S10 '95 i '99
& MIKROWAFLE
obecnie Explorer IV '07
- anracz
- jestem tu nowy...
- Posty: 71
- Rejestracja: pt gru 14, 2007 1:01 am
- Lokalizacja: Kołobrzeg www.poddebem.ebaza.biz
- Kontaktowanie:
Re: zbieżność S10
U mnie było dokładnie tak samo. Musieli zdemontować razem z kolumną i pojechali fleksem. Żaden sciągacz się nie mieścił, tyle tam jest miejsca.xymenez pisze:U mnie, jak zdejmowali pitmana, to musieli go przeciąć flexem z boku i był do wyrzucenia. Tak mocno to diabelstwo siedzi na tej zębatce od przekładni.
Kto pyta, nie błądzi! Więc po co pytać?
- anracz
- jestem tu nowy...
- Posty: 71
- Rejestracja: pt gru 14, 2007 1:01 am
- Lokalizacja: Kołobrzeg www.poddebem.ebaza.biz
- Kontaktowanie:
Re: zbieżność S10
U mnie było dokładnie tak samo. Musieli zdemontować razem z kolumną i pojechali fleksem. Żaden sciągacz się nie mieścił, tyle tam jest miejsca.xymenez pisze:U mnie, jak zdejmowali pitmana, to musieli go przeciąć flexem z boku i był do wyrzucenia. Tak mocno to diabelstwo siedzi na tej zębatce od przekładni.
Kto pyta, nie błądzi! Więc po co pytać?
Re: zbieżność S10
Tak u mnie to samo mechanior mówił że inaczej pitmana nie idzie wymienić,
dlatego chcę wyjąć całość z przkładnią ślimakową i pitmanem w całości.
Ale przymiarkę zrobie dopiero po wakacjach, bo na razie z czasem marnie
.
Xymenez - faktycznie magik w Warszawce przy Powstańców Śląskich główne jego zajęcie to regeneracja końcówek drążków kierowniczych, ale robi też podobne tematy
.
Akurat zrobię ze 2 tys km do czasu podejścia do pitmana to już będe wiedział czy łapie luzy czy nie.
Może poszukaj speca od regeneracji końcówek w Łodzi, to może coś wykombinuje. Jakby co to możemy się jakoś zgadać jak będę przymiarke robił do pitmana
dlatego chcę wyjąć całość z przkładnią ślimakową i pitmanem w całości.
Ale przymiarkę zrobie dopiero po wakacjach, bo na razie z czasem marnie

Xymenez - faktycznie magik w Warszawce przy Powstańców Śląskich główne jego zajęcie to regeneracja końcówek drążków kierowniczych, ale robi też podobne tematy

Akurat zrobię ze 2 tys km do czasu podejścia do pitmana to już będe wiedział czy łapie luzy czy nie.
Może poszukaj speca od regeneracji końcówek w Łodzi, to może coś wykombinuje. Jakby co to możemy się jakoś zgadać jak będę przymiarke robił do pitmana

Artur K + Blazer
- Janusz_32
- jestem tu nowy...
- Posty: 31
- Rejestracja: wt kwie 04, 2006 7:05 pm
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
Re: zbieżność S10
Witam, z całą pewnością da się zdjąć pitmana z przekładni w całości, bez jego rozcinania, wymaga to jednak zdemontowania przekładni z samochodu i dorobienia ściągacza z dwóch dość grubych blach ok 8-10 mm połączonych z uniwersalnym ściągaczem ja go nazywam belkowym tj. kawałkiem płaskownika z dorobioną śrubą do ściągania i dwoma otworami służącymi do połączenia z wcześniej wymienionymi blachami, które w tym wypadku służą za "pazurki, łapki" ściągacza, pomiędzy te blachy a płaskownik oczywiście trzeba dać elementy dystansowe np. dwie nasadki od kluczy. Pomysł sprawdzony i skuteczny, do zrobienia w imadle w przeciętnym garażu - oczywiście łatwiej jest przeciąć flexem ale co wtedy regenerować.
Ciekawi mnie też jakie osiągniesz efekty, ja w swoim blazerze pomimo braku luzów i ustawienia geometrii kół nie mogę powiedzieć aby jego prowadzenie rzucało mnie na kolana, miałem trzy terenówki i blazer pod względem prowadzenia się wypada fatalnie.
Gdybyś posiadał oryginalne kąty kół to byłbym wdzięczny za ich podanie na forum gdyż podczas ustawiania geometrii jest to największy problem, zaś te które wcześniej były podane w linkach są nieczytelne dla fachowca od geometrii w Polsce południowej.
Pozdrawiam Janusz
Ciekawi mnie też jakie osiągniesz efekty, ja w swoim blazerze pomimo braku luzów i ustawienia geometrii kół nie mogę powiedzieć aby jego prowadzenie rzucało mnie na kolana, miałem trzy terenówki i blazer pod względem prowadzenia się wypada fatalnie.
Gdybyś posiadał oryginalne kąty kół to byłbym wdzięczny za ich podanie na forum gdyż podczas ustawiania geometrii jest to największy problem, zaś te które wcześniej były podane w linkach są nieczytelne dla fachowca od geometrii w Polsce południowej.
Pozdrawiam Janusz
Re: zbieżność S10
Janusz,
dzieki za podpowiedź
, tak coś nie do końca mi pasował tan sciągacz, muszę dobrze pomysleć nad tą robotą żebym zrobił to szybko i co innego nie spier....
a tu masz podpowiedź obrazkową do ustawień
http://www.mustangklub.pl/viewtopic.php ... df8962cb3c,
z tym przewodnikiem powinny być juz czytelne,
jeśli będą potrzebne dodatkowe podpowiedzi to daj znać
,
pzdr
ps testowo jeszcze chcę zmienić amortyzatory z Gabrielów (bardzo miękkie) na Bilstein B6 (twarde sportowe od ZR2)
dzieki za podpowiedź

a tu masz podpowiedź obrazkową do ustawień
http://www.mustangklub.pl/viewtopic.php ... df8962cb3c,
z tym przewodnikiem powinny być juz czytelne,
jeśli będą potrzebne dodatkowe podpowiedzi to daj znać

pzdr

ps testowo jeszcze chcę zmienić amortyzatory z Gabrielów (bardzo miękkie) na Bilstein B6 (twarde sportowe od ZR2)

Artur K + Blazer
Re: zbieżność S10
W tym wszystkim cieszy mnie to, że nie tylko mój samochód się tak prowadzi niezbyt dobrze. Teraz na amortyzatorach Rancho przy skrajnym ustwieniu jest komfortowo i w jako tako akceptowalnie jeśli chodzi o prowadzenie, choć nadal na nierównych asfaltowych drogach utrzymanie tego wozu jest trudne. Na Gabrielach proawdził się wyczuwalnie gorzej, na oryginalnych amortyzatorach jeszcze gorzej, choć przechodziły nawet test stacji diagnostycznej. Do tego duża "gumowatość" układu kierowniczego.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość