Strona 1 z 1

problem z odpalaniem na "zimno" pomocy

: wt paź 12, 2010 8:52 pm
autor: vortec
dziękuje.

Re: problem z odpalaniem na "zimno" pomocy

: śr paź 13, 2010 11:07 am
autor: Kostuch
vortec pisze:Witam wszystkich na forum, jestem nowym posiadaczem blazera z "97r silnik 4,3 vortec lpg sekw. Nabyłem to cudo amerykańskiej techniki i mam z nim problem, a dotyczy on odpalania gdy silnik jest zimny, trzeba "kręcic" nim kilka razy po kilkanaście sekund aż łaskawie zaskoczy,dodam że najpierw przekręcam stacyjke i czekam chwilę aż pompa pal rozłączy się i wtedy zaczynam kręcić. Jak już zaskoczy i go zgaszę to następne odpalenie po kilku skundach przerwy jest bez najmiejszego problemu. Jak jadę rano na benzynie zanim przeskoczy na gaz to przy spokojnymzachamowaniu silnik zgasnie , na lpg nie ma tego problemu, a i na benzynie jak wrzucę wsteczny i prubuję cofac po kilku metrach zgaśnie, na lpg nie ma problemu, po podłączeniu do kompa wykazał błąd "czujnika położenia przepustnicy" po wykasowaniu już sie nie pojawił, wydaje mi się że słyszę syczenie " jakby podciśnienie" gdzieś za przepustnicą w okolicy tej dużej wtyczki od elektryki wtrysków a może to własnie przy samej wtyczce, wydaje mi sie że naciskając na nią palcem ugina sie to całe gniazdo do środka ? Bardzo proszę jeśli ktoś z Was miał podobne problemy o podpowiedz, może jakieś sugestie pomogą mi zlikwidować tą dolegliwość, najbardziej problematyczne jest ranne odpalanie, a może to coś z ukł paliw? Bardzo prosze o pomoc i z góry dziękuje.
Czujnik temperatury?
Jak masz jakiś software obd2 to zobacz jaką temperaturę melduje komputer.
Siknij na zimno samostartem do dolotu. Jak odpali, to znaczy że za uboga mieszanka do odpalenia na zimno. Komputer "myśli" że ma ciepły silnik i nie wzbogaca.

Re: problem z odpalaniem na "zimno" pomocy

: śr paź 13, 2010 7:39 pm
autor: vortec
Dzięki

Re: problem z odpalaniem na "zimno" pomocy

: czw paź 14, 2010 8:58 am
autor: Kostuch
vortec pisze:Dzięki za podpowiedz, sprawdziłem i czujnik działa prawidłowo. a zapomniałem o ja=eszcze jednym problemie jak odpale go i chodzi na benzynie wyłącze centralke od lpg to silnik zaczyna pracowac na 5 a może 4 cylindry , jak włacze lpg ale nadal chodzi na benzynie jest ok chodzi równo. OBD II pokazuje ubogą mieszanke na 1 i 2 cylindrze. Własnie zamówiłem kopółkę i palec , w piątek będe zmieniał może cos to pomoże , zastanawiam się też nad pompą paliwa, ale jak jadęna benzynie i cisnę w pedał to ma normalne odejscie i moc, więc może silniczek krokowy?Nadal czekam na jakieś podpowiedzi .Pozdrawiam
U siebie miałem coś podobnego (co prawda vortec 5,7 na lpg 2 generacji) jak wypadła wtyczka od jednego emulatora wtryskiwaczy i v8 chodziło na benzynie na czterech cylindrach. Żona przyjechała na tym jakieś 100km i narzeka, że jakoś trochę inaczej się jedzie :)21
Posprawdzaj wtyczki...

ps.
Jak możesz mieć odczyt ubogiej mieszanki tylko na 1 i 2 cylindrze? Przecież sonda lambda jest za kolektorem wydechowym i można co najwyżej odróżnić afr lewego banku od prawego (jak są dwie sondy).

Re: problem z odpalaniem na "zimno" pomocy

: ndz paź 17, 2010 7:23 pm
autor: vortec
witam

Re: problem z odpalaniem na "zimno" pomocy

: ndz paź 17, 2010 10:37 pm
autor: xymenez
Ha... A może tak z innej beczki: zapchany wydech - np. starym katalizatorem?...

Re: problem z odpalaniem na "zimno" pomocy

: pn paź 18, 2010 9:03 am
autor: Kostuch
@vortec

Jak masz kabelek do instalacji gazowej, to się podepnij i przy pracy na benzynie obserwuj jak wygląda sygnał z lambdy (software gazowy powinien mieć taką funkcję) przy wolnych obrotach. Powinien być w przybliżeniu prostokąt o częstotliwości circa 0,5Hz - czyli zmiana raz na dwie sekundy.
Jak jest cały czas w okolicach zera, to jest uboga mieszanka. Nie wiem czy ta twoja instalacja lpg np sama na bieżąco nie kasuje błędów - niektóre robią takie myki. A ten krokowy profilaktycznie bym wymienił, bo może przez ten wyłamany plastyk wieje...

Re: problem z odpalaniem na "zimno" pomocy

: wt paź 19, 2010 8:01 pm
autor: vortec
Witam

Re: problem z odpalaniem na "zimno" pomocy

: śr paź 20, 2010 4:35 pm
autor: Marcin1
W Fordach Explorerach taki efekt dawał czujnik położenia wału korbowego. Albo się go wymieniało, albo wystarczyło nieco przesunąć na mocowaniu i koniecznie wyczyścić kontakty we wtyczce.

Pozdrawiam, Marcin

Re: problem z odpalaniem na "zimno" pomocy

: pn lis 15, 2010 9:18 pm
autor: vortec
Witam

Re: problem z odpalaniem na "zimno" pomocy

: wt lis 16, 2010 2:37 am
autor: xymenez
Fiu fiu! To ci się nazywa fachowe rozwiązanie problemu! :)

Swoją drogą: gdzie ten zawór jest? Nie trza do tego rozbierać skrzyni?...

Re: problem z odpalaniem na "zimno" pomocy

: wt lis 16, 2010 11:44 am
autor: Kostuch
vortec pisze:... ale znalazłem sposób na ominięcie go i wszystko działa ok , a dodam że na ten zawór naprowadził mnie mój kabelek do laptopa i wyswietlił błąd P1870 jakby ktoś potrzebował porady to proszę pisać. Pozdrowienia dla wszystkich zblazerowanych
Odłączyłeś go po prostu?
To skrzynia działa trochę jak w trybie awaryjnym :)3

Re: problem z odpalaniem na "zimno" pomocy

: pt lis 19, 2010 10:28 pm
autor: vortec
skrzynia

Re: problem z odpalaniem na "zimno" pomocy

: pt lis 19, 2010 11:16 pm
autor: Kostuch
vortec pisze:skrzynia działa normalnie , ...
Dlatego napisałem "trochę jak w trybie awaryjnym"
Nie chce mi się przepisywać wszystkich funkcji TCC - generalnie bez tego zawsze będziesz miał poślizg na konwerterze, nawet w sytuacji gdy można napęd przekazywać bezpośrednio. Przy dużym obciążeniu można ugotować skrzynię :)3