Amortyzatory pompowane - jak dorobić sprężarkę?
Moderator: Marcin-Kraków
Amortyzatory pompowane - jak dorobić sprężarkę?
Jak w tytule.
Wpadłem na myśl, żeby na tył przynajmniej wrzucić sobie amory pompowane. Ale zdaje się, S10 nie są produkowane seryjnie ze sprężarkami do nich?
Widziałem kiedyś w K5 taką wersję, że w bagażniku było wyprowadzenie rurki + zaworek (normalny wentyl od koła) i można było sobie spuścić lub podpompować kompresorem ręcznie - w sumie też dobry patent.
Czy ktoś ma doświadczenie z takimi patentami i doradziłby:
- od czego sprężarka
- gdzie zamontować
- jak połączyć.
Jak by co, znalazłem przyzwoite amory pompowane do Blazera za 600 pln komplet.
Wpadłem na myśl, żeby na tył przynajmniej wrzucić sobie amory pompowane. Ale zdaje się, S10 nie są produkowane seryjnie ze sprężarkami do nich?
Widziałem kiedyś w K5 taką wersję, że w bagażniku było wyprowadzenie rurki + zaworek (normalny wentyl od koła) i można było sobie spuścić lub podpompować kompresorem ręcznie - w sumie też dobry patent.
Czy ktoś ma doświadczenie z takimi patentami i doradziłby:
- od czego sprężarka
- gdzie zamontować
- jak połączyć.
Jak by co, znalazłem przyzwoite amory pompowane do Blazera za 600 pln komplet.
Marcelo
- - - - - - -
Blazer S10 '95 i '99
& MIKROWAFLE
obecnie Explorer IV '07
- - - - - - -
Blazer S10 '95 i '99
& MIKROWAFLE
obecnie Explorer IV '07
Re: Amortyzatory pompowane - jak dorobić sprężarkę?
Jak by co, znalazłem przyzwoite amory pompowane do Blazera za 600 pln komplet.[/quote]
gdzie znalazłes? pokasz obejzymy
gdzie znalazłes? pokasz obejzymy
Re: Amortyzatory pompowane - jak dorobić sprężarkę?
Xymenez, taki paten z pompowaniem na full wypasie w swoim Bazylu ZR2 ma Arturosxp, może u niego podpatrzysz i coś podpowie.
Artur K + Blazer
Re: Amortyzatory pompowane - jak dorobić sprężarkę?
Mam w swoim starą zardzewiałą sprężarkę pod autem po prawej stronie obok nadkola (kiedyś musiał być w nim pompowane amorki). Jest tam miejsce, wygląda jak oryginalne, taka skrzyneczka metalowa bez jednej ścianki w której jest sprężarka.
- Jerry JEEP
- jestem tu nowy...
- Posty: 67
- Rejestracja: sob kwie 30, 2005 2:58 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Amortyzatory pompowane - jak dorobić sprężarkę?
W swojej K5 wstawiłem mały dwutłokowy kompresorek + 10 litrowy zbiornik. Obsługuje mi to kilka rzeczy: amory, blokady, fanfary i w razie potrzeby mogę sobie podpąpować opony - mała rzecz a cieszy 

K5 5700 SILVERADO
Re: Amortyzatory pompowane - jak dorobić sprężarkę?
No to widzę, że nie jest to jakaś skomplikowana akcja.
Amory są takie: http://allegro.pl/amortyzator-pompowany ... 46133.html - z tym, że czekam jeszcze na potwierdzenie, ze są też do S10;
A tutaj do Bronco - wyglądają masywniej, bo i Bronco jest chyba cięższy: http://allegro.pl/amortyzator-pompowany ... 30325.html (ponoć dla S10 też występują tej firmy).
A kompresorek to może by pasował może od merca albo bmw? : http://allegro.pl/kompresor-mercedes-cl ... 73951.html
albo ten od audi?: http://allegro.pl/audi-allroad-c5-2002- ... 38819.html
- czyli, słowem, nie trzeba wydawać jakiejś mega kasy, żeby zrobić sobie przynajmniej z tyłu regulowane zawieszenie... :>
Amory są takie: http://allegro.pl/amortyzator-pompowany ... 46133.html - z tym, że czekam jeszcze na potwierdzenie, ze są też do S10;
A tutaj do Bronco - wyglądają masywniej, bo i Bronco jest chyba cięższy: http://allegro.pl/amortyzator-pompowany ... 30325.html (ponoć dla S10 też występują tej firmy).
A kompresorek to może by pasował może od merca albo bmw? : http://allegro.pl/kompresor-mercedes-cl ... 73951.html
albo ten od audi?: http://allegro.pl/audi-allroad-c5-2002- ... 38819.html
- czyli, słowem, nie trzeba wydawać jakiejś mega kasy, żeby zrobić sobie przynajmniej z tyłu regulowane zawieszenie... :>
Marcelo
- - - - - - -
Blazer S10 '95 i '99
& MIKROWAFLE
obecnie Explorer IV '07
- - - - - - -
Blazer S10 '95 i '99
& MIKROWAFLE
obecnie Explorer IV '07
Re: Amortyzatory pompowane - jak dorobić sprężarkę?
Jak coś to 649 zł za sztukęxymenez pisze:Jak w tytule.
Wpadłem na myśl, żeby na tył przynajmniej wrzucić sobie amory pompowane. Ale zdaje się, S10 nie są produkowane seryjnie ze sprężarkami do nich?
Widziałem kiedyś w K5 taką wersję, że w bagażniku było wyprowadzenie rurki + zaworek (normalny wentyl od koła) i można było sobie spuścić lub podpompować kompresorem ręcznie - w sumie też dobry patent.
Czy ktoś ma doświadczenie z takimi patentami i doradziłby:
- od czego sprężarka
- gdzie zamontować
- jak połączyć.
Jak by co, znalazłem przyzwoite amory pompowane do Blazera za 600 pln komplet.

ZMOTA SCORPION Y60
Re: Amortyzatory pompowane - jak dorobić sprężarkę?
Xymenez
poszukaj Rancho 9000 za komplet przód + tył zapłacisz razem jakieś 1400
, one mogą być regulowane na 2 sposoby
albo pokrętłem na amorku albo ciśnieniowo przez kompresor. Widziałem na allegro firmę z Lublina która nimi handluje
.
poszukaj Rancho 9000 za komplet przód + tył zapłacisz razem jakieś 1400



Artur K + Blazer
- Jerry JEEP
- jestem tu nowy...
- Posty: 67
- Rejestracja: sob kwie 30, 2005 2:58 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Amortyzatory pompowane - jak dorobić sprężarkę?
W Rancho 9000 regulowany jest jedynie przepływ oleju (twardość) - można je regulować manualnie każdy osobno lub po podaniu kitu z wnętrza samochodu. 1400za kmp. to zależy do czego
bo do liftowanych maszyn to cena za 2szt.

K5 5700 SILVERADO
Re: Amortyzatory pompowane - jak dorobić sprężarkę?
Firma z Lublina zaproponowała mi popmpowane Rancho-Monroe Max Air w cenie 800zl za pare. No, jeśli te Rancho są faktycznie dedykowane do terenówek, to może warto. No właśnie, nie chozi mi o stopniowanie twardości, tylko regulację wysokości. Nawet myślę opcjonalnie o takich niepompowanych, ale o wydłużonym skoku (lub do liftów, +5 cm), chociaż fajnie by móc opuszczać auto na szosę, a podwyższyć w lesie...
No wlaśnie sama kwestia sprężarki: czy taka od audi czy bmw podoła? Ja tu widzę, że faktycznie chyba musi być cała instalacja, czyli zbiorniczek wyrównawczy, czy cuś... zupełnie nie znam się na pneumatyce.
No wlaśnie sama kwestia sprężarki: czy taka od audi czy bmw podoła? Ja tu widzę, że faktycznie chyba musi być cała instalacja, czyli zbiorniczek wyrównawczy, czy cuś... zupełnie nie znam się na pneumatyce.
Marcelo
- - - - - - -
Blazer S10 '95 i '99
& MIKROWAFLE
obecnie Explorer IV '07
- - - - - - -
Blazer S10 '95 i '99
& MIKROWAFLE
obecnie Explorer IV '07
- Jerry JEEP
- jestem tu nowy...
- Posty: 67
- Rejestracja: sob kwie 30, 2005 2:58 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Amortyzatory pompowane - jak dorobić sprężarkę?
Raczej z regulowania wysokości zawieszenia nic nie wyjdzie
Pompowane amory wstawiamy do samochodów w celu zwiększenia ładowności tylnej osi np. do ciągnięcia dużej przyczepy lub przewozu ciężkich ładunków. Standardowo amory połączone są wężykiem w który wpięty trójnik z odejściem na zaworek do pompowania (zwykły wentyl jak w oponie)
Jak siedzi zadek - dopompowujesz powietrze i się podnosi
Jak w dostawczaku.

Jak siedzi zadek - dopompowujesz powietrze i się podnosi

K5 5700 SILVERADO
Re: Amortyzatory pompowane - jak dorobić sprężarkę?
Ja mam u siebie Rancho pompowane. Kupiłem po dobrej cenie razem ze zdalnym sterowaniem.
Niestety po kilku miesiącach użytkowania czasami ucieka gdzieś powietrze i sprężarka zaczyna częściej pracować.
Gdyby nie niska cena sterownika to pewnie zakupiłbym tylko same amorki. Rzadko używam sterowania.
Niestety po kilku miesiącach użytkowania czasami ucieka gdzieś powietrze i sprężarka zaczyna częściej pracować.
Gdyby nie niska cena sterownika to pewnie zakupiłbym tylko same amorki. Rzadko używam sterowania.
Artur B
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość