Lift zawieszenia
Moderator: Marcin-Kraków
Lift zawieszenia
Czy ktoś z Was podnosił wyżej Blazera S10 wyżej niż te 2'' na drążkach? pomijam podnoszenie budy :]
Re: Lift zawieszenia
no z tyłu da się podnieść sporo wyżej - kwestia wykucia resorów i ew. dołożenia piór, ale pow. 2" trzeba myśleć o przedłużonych amorach; Ale pełno jest takich na allegro i na e-bayu, są też pompowane, i to niedrogie nawet (kpl. ok. 600 pln). Tylko wtedy będzie trochę dziwacznie wyglądał (w pierwszej wersji kowal zrobił mi chyba z 20 cm wyżej (!) i dołożył 2 pióra od Stara - w ogóle się nie uginał! Szkoda, że nie miałem czym zrobić wtedy zdjęcia! Auto wyglądało, jak z tych wyścigów na 1/3 mili... 

Marcelo
- - - - - - -
Blazer S10 '95 i '99
& MIKROWAFLE
obecnie Explorer IV '07
- - - - - - -
Blazer S10 '95 i '99
& MIKROWAFLE
obecnie Explorer IV '07
Re: Lift zawieszenia
no tak z tyłu nie ma problemu, albo dodatkowe pióra co znacznie utwardza albo przedłużone wieszaki, co wydaje się wygodniejsze :] (ja mam teraz jedno pióro więcej i jest twardy masakrycznie) bardziej problemowy wydaje się przód, przez te drążki, które znacznie utrudniają liftowanie... widziałem ostatnio gdzieś w siedzi Blazerka na piórach z przoduxymenez pisze:no z tyłu da się podnieść sporo wyżej - kwestia wykucia resorów i ew. dołożenia piór, ale pow. 2" trzeba myśleć o przedłużonych amorach; Ale pełno jest takich na allegro i na e-bayu, są też pompowane, i to niedrogie nawet (kpl. ok. 600 pln). Tylko wtedy będzie trochę dziwacznie wyglądał (w pierwszej wersji kowal zrobił mi chyba z 20 cm wyżej (!) i dołożył 2 pióra od Stara - w ogóle się nie uginał! Szkoda, że nie miałem czym zrobić wtedy zdjęcia! Auto wyglądało, jak z tych wyścigów na 1/3 mili...

EDIT//
znalazłem coś takiego :] pomysłowe

praktycznie opuszczamy całość ile chcemy, ciekawe jak to się ma do napędu i kątów
- slepywilk
- jestem tu nowy...
- Posty: 31
- Rejestracja: sob cze 13, 2009 1:20 pm
- Lokalizacja: Wrocław/Głuchołazy
- Kontaktowanie:
Re: Lift zawieszenia
za dużo nie poszalejesz bo kąty na półosi i przegubach homo kinetycznych nie mogą być za duże bo będą lecieć przeguby, a chyba z przodu napęd wychodzi ze skrzyni czy jest coś w rodzaju skrzynki
(coś takiego- przykładowo)
bo to można obniżyć też i zmniejszyć kąty
(coś takiego- przykładowo)
bo to można obniżyć też i zmniejszyć kąty
XJ '90, 4.0 + "podtlenek lpg-y", +6" , 33" BF Goodrich MT
Re: Lift zawieszenia
wilku, za dużo nie chce szaleć, chciałbym w przyszłości na spokojnie zmieścić koła 33"slepywilk pisze:za dużo nie poszalejesz bo kąty na półosi i przegubach homo kinetycznych nie mogą być za duże bo będą lecieć przeguby, a chyba z przodu napęd wychodzi ze skrzyni czy jest coś w rodzaju skrzynki
(coś takiego- przykładowo)
![]()
bo to można obniżyć też i zmniejszyć kąty

znalazłem w usa zestaw do 6" liftu zawieszenia, komplecik ze jedyne 2200$ i 33" mieszczą się bez przeróbek budy

a tak poważnie to bardziej chciałem opuścić te 2" na drążkach co mam teraz w górze (bo twardy strasznie) i podnieść go tak aby miał finalnie około 4"
Re: Lift zawieszenia
Osz w mordę, ale wahacz! (widać, że ktoś kocha swoje auto i wyda keżede $$$! albo ma znajomego metalurga)
(mówię o tym kółku 2 posty wyżej)

Marcelo
- - - - - - -
Blazer S10 '95 i '99
& MIKROWAFLE
obecnie Explorer IV '07
- - - - - - -
Blazer S10 '95 i '99
& MIKROWAFLE
obecnie Explorer IV '07
Re: Lift zawieszenia
takie wahacze są w kompletach na lift 6"xymenez pisze:Osz w mordę, ale wahacz! (widać, że ktoś kocha swoje auto i wyda keżede $$$! albo ma znajomego metalurga)(mówię o tym kółku 2 posty wyżej)
Re: Lift zawieszenia
A ma ktoś pomysł na lift tyłu, tak, by uzyskać ze 2 - 2,5 cala, ale bez tracenia i tak już wątpliwego komfortu? u mnie kosztuje klepnięcie i wrzucenie pióra 300 pln, ale będzie wtedy pewnie jak w wozie drabiniastym. Wysłużenie wieszaków to znowu oranie nimi w ziemi.
Druga sprawa - mam nowe zimówki 30x9,5x15 i już musiałem podcinać plastiki w nadkolach, bo tarło z tyłu (przednie koła). Z przodu jest jeszcze miejsce na 31x10,5 - da się jakoś na geometrii przesunąć koło z 15mm do przodu?
Szkoda,że Lena jest nieaktywna na forum - jej wiedza by się przydała w paru sprawach.
Druga sprawa - mam nowe zimówki 30x9,5x15 i już musiałem podcinać plastiki w nadkolach, bo tarło z tyłu (przednie koła). Z przodu jest jeszcze miejsce na 31x10,5 - da się jakoś na geometrii przesunąć koło z 15mm do przodu?
Szkoda,że Lena jest nieaktywna na forum - jej wiedza by się przydała w paru sprawach.
Blazer 99'
Re: Lift zawieszenia
+ jedno pióro nie powoduje znacznej utraty miękkości, a myślę, że nawet jest wskazane wręcz na całej długośći (jako drugie pióro pod głównym), bo w roczniku po 1998 jest tylko JEDNO pióro główne i po 10 latach jazdy jest wygięte w drugą stronę i to słaba konstrukcja generalnie... ja mam z tyłu wyżej o jakieś 8 cm i chcę chyba nowe amory pompowane dołożyć (ale to chyba na wiosnę).
Marcelo
- - - - - - -
Blazer S10 '95 i '99
& MIKROWAFLE
obecnie Explorer IV '07
- - - - - - -
Blazer S10 '95 i '99
& MIKROWAFLE
obecnie Explorer IV '07
Re: Lift zawieszenia
No ok - ale od czego to pióro wstawić by pracowało w podobnej charakterystyce jak istniejący zestaw?
Muszę trochę jeszcze podnieść, bo na popierdółkach z Patrolami bywa, że zawisam na ramie.
No i jeszcze przydałyby się jakieś dystanse na tył z 15mm, ale jakie i skąd zdobyć?
Muszę trochę jeszcze podnieść, bo na popierdółkach z Patrolami bywa, że zawisam na ramie.
No i jeszcze przydałyby się jakieś dystanse na tył z 15mm, ale jakie i skąd zdobyć?
Ostatnio zmieniony sob lut 19, 2011 5:25 am przez flomaker, łącznie zmieniany 1 raz.
Blazer 99'
Re: Lift zawieszenia
ja u siebie też podcinałem tam gdzie i ty, potem trochę jeszcze obcierało i generalnie teraz jest oki, czasem tylko na lekkim skręcie i dziurze jeszcze przytrzeflomaker pisze: Druga sprawa - mam nowe zimówki 30x9,5x15 i już musiałem podcinać plastiki w nadkolach, bo tarło z tyłu (przednie koła). Z przodu jest jeszcze miejsce na 31x10,5 - da się jakoś na geometrii przesunąć koło z 15mm do przodu?

obawiam się że nie da rady przesunąć koła do przodu, zwróciłeś uwagę na zdjęciu które dałem pare postów wyżej gdzie obniżone są wahacze, są one też przesunięte :] innego sposobu chyba nie ma
Re: Lift zawieszenia
Już kowal będzie wiedział, jak mu powiesz, o co chodzi. Musi dobrać przede wszystkim pióro na taką samą szerokość. Ale resory, to resory - prosta, kowalska sprawa 

Marcelo
- - - - - - -
Blazer S10 '95 i '99
& MIKROWAFLE
obecnie Explorer IV '07
- - - - - - -
Blazer S10 '95 i '99
& MIKROWAFLE
obecnie Explorer IV '07
Re: Lift zawieszenia
właśnie jestem po regeneracji resorów i... jesu, jak mi fajnie teraz dupa blazerka wysoko się trzyma... nie spodziewałem się, aż takiej zmiany 

Re: Lift zawieszenia
No właśnie - tylko rozmawiałem z ludźmi ze sporym doświadczeniem z terenówkami i mówią, że na początku wszystko wygląda fajnie,ale samo klepanie resorów na niedługo starcza, bo wracają szybko do poprzedniego stanu, a dodatkowe pióro do tego jeszcze bardzo utwardza. Na rajdzie dla choinki nawet w pipie pękł klepany resor, bo to też utwardza materiał.W sumie ja nic nie chcę ciężkiego wozić, tylko chcę dużego prześwitu.
s1wy - dokładałeś pióro, czy tylko klepanie?
s1wy - dokładałeś pióro, czy tylko klepanie?
Blazer 99'
Re: Lift zawieszenia
U mnie zaistniała taka sytuacja, że jedna strona auta sporo opadła. Bałem się, że mogło pióro mi pójść. W warsztacie zdjęli dwa resory, sprawdzili czy są w porządku, zostały wyklepane i elegancko wyrównane. A skorzystałem z polecanego wrocławskiego warsztatu, który zajmuje się wyłącznie resorami i sprężynami. Tak więc mam nadzieje, że specjaliści wiedza co robią i ich robota będzie "wieczna" 

Re: Lift zawieszenia
Też mam w mieście 2 warsztaty zajmujące się tylko sprężynami. A wie ktoś może jaka jest pierwotna odległość od ziemi do nadkola z tyłu ? Albo chociaż do jakiej wysokości podnieść tył, żeby w pełni wykorzystać skok amorów? Bo jeśli u mnie klapło np: 6cm, a podniosę go o 8-10cm, to faktycznego liftu będę miał 2-4cm, a jeśli nic się nie opuścił, to będę miał te 8-10cm, a to już trochę dużo dla amorów. Obecnie mam wkręcone drążki (max minus 1,5m) i przód stoi 6-7cm wyżej niż tył(zależnie ile paliwa w zbiornikach).
Podniesionego na resorach blazerka chciałbym wyposażyć w 31x10,5x15 oponki na tył i trochę mniejsze na przód, bo chyba 31cali na przód sie nie wciśnie - (podcinałem do 30" zimówek blizzaków) - tyle by mi starczyło,żeby w terenie pojeździć z terenówkami.
Hmm no właściwie kowalstwo to jeden z najtrudniejszych zawodów rzemieślniczych. Zrobić coś, a zrobić to dobrze, to dwie różne sprawy. Przeklepać resor, to i ja jako ślusarz dam radę, ale zrobić to trwale i możliwie mało "męczyć" materiał to sztuka.xymenez pisze:to resory - prosta, kowalska sprawa
Podniesionego na resorach blazerka chciałbym wyposażyć w 31x10,5x15 oponki na tył i trochę mniejsze na przód, bo chyba 31cali na przód sie nie wciśnie - (podcinałem do 30" zimówek blizzaków) - tyle by mi starczyło,żeby w terenie pojeździć z terenówkami.
Blazer 99'
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 7
- Rejestracja: ndz sty 30, 2011 8:57 pm
Re: Lift zawieszenia
witam !
Mam co prawda starego blazera (małego s10) ale liftowałem go już na wszystkie strony!( próbuję udowodnić że chevy daje radę w terenie!
)
Z tyłu żaden problem ! Przekładamy pióra z dołu mostu na górę, wieszaki ,itd.
Z przodu drązki skrętne oczywiście można podkręcić ale potem zaczyna się jazda z wymianą drążków itd.
No to liftujemy tak jak ameryka (zdjęcie na samej górze postu) efekt jest super poza jedną istotną sprawą - drążki skrętne wystają spod ramy a to bryndza!
Jak znajdę chwilkę to prześlę fotki!
Ile uzyskałem liftu nie wiem ale jest tego sporo tak z 8 cali albo i lepiej
Oczywiście dojdzie do tego krytyka mechaników że tak nie wolno itd. ale to już inna sprawa!
Pozdrawiam wszystkich zapaleńców blazera
Mam co prawda starego blazera (małego s10) ale liftowałem go już na wszystkie strony!( próbuję udowodnić że chevy daje radę w terenie!

Z tyłu żaden problem ! Przekładamy pióra z dołu mostu na górę, wieszaki ,itd.
Z przodu drązki skrętne oczywiście można podkręcić ale potem zaczyna się jazda z wymianą drążków itd.
No to liftujemy tak jak ameryka (zdjęcie na samej górze postu) efekt jest super poza jedną istotną sprawą - drążki skrętne wystają spod ramy a to bryndza!
Jak znajdę chwilkę to prześlę fotki!
Ile uzyskałem liftu nie wiem ale jest tego sporo tak z 8 cali albo i lepiej
Oczywiście dojdzie do tego krytyka mechaników że tak nie wolno itd. ale to już inna sprawa!
Pozdrawiam wszystkich zapaleńców blazera
S10 Blazer 91"
35/12,5/15 CC
teraz już pickup
35/12,5/15 CC
teraz już pickup
Re: Lift zawieszenia
koniecznie pokaż zdjęcia :] fajnie jak byś też dał radę od dało zrobić, tak aby było napędy widać. Skąd jesteś?justforfun4x4 pisze:witam !
Mam co prawda starego blazera (małego s10) ale liftowałem go już na wszystkie strony!( próbuję udowodnić że chevy daje radę w terenie!)
Z tyłu żaden problem ! Przekładamy pióra z dołu mostu na górę, wieszaki ,itd.
Z przodu drązki skrętne oczywiście można podkręcić ale potem zaczyna się jazda z wymianą drążków itd.
No to liftujemy tak jak ameryka (zdjęcie na samej górze postu) efekt jest super poza jedną istotną sprawą - drążki skrętne wystają spod ramy a to bryndza!
Jak znajdę chwilkę to prześlę fotki!
Ile uzyskałem liftu nie wiem ale jest tego sporo tak z 8 cali albo i lepiej
Oczywiście dojdzie do tego krytyka mechaników że tak nie wolno itd. ale to już inna sprawa!
Pozdrawiam wszystkich zapaleńców blazera
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość