Strona 1 z 1
Lift zawieszenia
: czw sty 27, 2011 11:53 pm
autor: uczniak
Czy ktoś z Was podnosił wyżej Blazera S10 wyżej niż te 2'' na drążkach? pomijam podnoszenie budy :]
Re: Lift zawieszenia
: pt sty 28, 2011 12:30 am
autor: xymenez
no z tyłu da się podnieść sporo wyżej - kwestia wykucia resorów i ew. dołożenia piór, ale pow. 2" trzeba myśleć o przedłużonych amorach; Ale pełno jest takich na allegro i na e-bayu, są też pompowane, i to niedrogie nawet (kpl. ok. 600 pln). Tylko wtedy będzie trochę dziwacznie wyglądał (w pierwszej wersji kowal zrobił mi chyba z 20 cm wyżej (!) i dołożył 2 pióra od Stara - w ogóle się nie uginał! Szkoda, że nie miałem czym zrobić wtedy zdjęcia! Auto wyglądało, jak z tych wyścigów na 1/3 mili...

Re: Lift zawieszenia
: pt sty 28, 2011 8:46 am
autor: uczniak
xymenez pisze:no z tyłu da się podnieść sporo wyżej - kwestia wykucia resorów i ew. dołożenia piór, ale pow. 2" trzeba myśleć o przedłużonych amorach; Ale pełno jest takich na allegro i na e-bayu, są też pompowane, i to niedrogie nawet (kpl. ok. 600 pln). Tylko wtedy będzie trochę dziwacznie wyglądał (w pierwszej wersji kowal zrobił mi chyba z 20 cm wyżej (!) i dołożył 2 pióra od Stara - w ogóle się nie uginał! Szkoda, że nie miałem czym zrobić wtedy zdjęcia! Auto wyglądało, jak z tych wyścigów na 1/3 mili...

no tak z tyłu nie ma problemu, albo dodatkowe pióra co znacznie utwardza albo przedłużone wieszaki, co wydaje się wygodniejsze :] (ja mam teraz jedno pióro więcej i jest twardy masakrycznie) bardziej problemowy wydaje się przód, przez te drążki, które znacznie utrudniają liftowanie... widziałem ostatnio gdzieś w siedzi Blazerka na piórach z przodu

bardzo podniesionego
EDIT//
znalazłem coś takiego :] pomysłowe
praktycznie opuszczamy całość ile chcemy, ciekawe jak to się ma do napędu i kątów
Re: Lift zawieszenia
: sob sty 29, 2011 12:26 am
autor: slepywilk
za dużo nie poszalejesz bo kąty na półosi i przegubach homo kinetycznych nie mogą być za duże bo będą lecieć przeguby, a chyba z przodu napęd wychodzi ze skrzyni czy jest coś w rodzaju skrzynki
(coś takiego- przykładowo)
bo to można obniżyć też i zmniejszyć kąty
Re: Lift zawieszenia
: sob sty 29, 2011 12:37 am
autor: uczniak
slepywilk pisze:za dużo nie poszalejesz bo kąty na półosi i przegubach homo kinetycznych nie mogą być za duże bo będą lecieć przeguby, a chyba z przodu napęd wychodzi ze skrzyni czy jest coś w rodzaju skrzynki
(coś takiego- przykładowo)
bo to można obniżyć też i zmniejszyć kąty
wilku, za dużo nie chce szaleć, chciałbym w przyszłości na spokojnie zmieścić koła 33"
znalazłem w usa zestaw do 6" liftu zawieszenia, komplecik ze jedyne 2200$ i 33" mieszczą się bez przeróbek budy
a tak poważnie to bardziej chciałem opuścić te 2" na drążkach co mam teraz w górze (bo twardy strasznie) i podnieść go tak aby miał finalnie około 4"
Re: Lift zawieszenia
: ndz sty 30, 2011 2:30 am
autor: xymenez
Osz w mordę, ale wahacz! (widać, że ktoś kocha swoje auto i wyda keżede $$$! albo ma znajomego metalurga)

(mówię o tym kółku 2 posty wyżej)
Re: Lift zawieszenia
: ndz sty 30, 2011 10:15 pm
autor: uczniak
xymenez pisze:Osz w mordę, ale wahacz! (widać, że ktoś kocha swoje auto i wyda keżede $$$! albo ma znajomego metalurga)

(mówię o tym kółku 2 posty wyżej)
takie wahacze są w kompletach na lift 6"
Re: Lift zawieszenia
: ndz sty 30, 2011 10:31 pm
autor: flomaker
A ma ktoś pomysł na lift tyłu, tak, by uzyskać ze 2 - 2,5 cala, ale bez tracenia i tak już wątpliwego komfortu? u mnie kosztuje klepnięcie i wrzucenie pióra 300 pln, ale będzie wtedy pewnie jak w wozie drabiniastym. Wysłużenie wieszaków to znowu oranie nimi w ziemi.
Druga sprawa - mam nowe zimówki 30x9,5x15 i już musiałem podcinać plastiki w nadkolach, bo tarło z tyłu (przednie koła). Z przodu jest jeszcze miejsce na 31x10,5 - da się jakoś na geometrii przesunąć koło z 15mm do przodu?
Szkoda,że Lena jest nieaktywna na forum - jej wiedza by się przydała w paru sprawach.
Re: Lift zawieszenia
: ndz sty 30, 2011 10:53 pm
autor: xymenez
+ jedno pióro nie powoduje znacznej utraty miękkości, a myślę, że nawet jest wskazane wręcz na całej długośći (jako drugie pióro pod głównym), bo w roczniku po 1998 jest tylko JEDNO pióro główne i po 10 latach jazdy jest wygięte w drugą stronę i to słaba konstrukcja generalnie... ja mam z tyłu wyżej o jakieś 8 cm i chcę chyba nowe amory pompowane dołożyć (ale to chyba na wiosnę).
Re: Lift zawieszenia
: ndz sty 30, 2011 11:20 pm
autor: flomaker
No ok - ale od czego to pióro wstawić by pracowało w podobnej charakterystyce jak istniejący zestaw?
Muszę trochę jeszcze podnieść, bo na popierdółkach z Patrolami bywa, że zawisam na ramie.
No i jeszcze przydałyby się jakieś dystanse na tył z 15mm, ale jakie i skąd zdobyć?
Re: Lift zawieszenia
: ndz sty 30, 2011 11:48 pm
autor: uczniak
flomaker pisze:
Druga sprawa - mam nowe zimówki 30x9,5x15 i już musiałem podcinać plastiki w nadkolach, bo tarło z tyłu (przednie koła). Z przodu jest jeszcze miejsce na 31x10,5 - da się jakoś na geometrii przesunąć koło z 15mm do przodu?
ja u siebie też podcinałem tam gdzie i ty, potem trochę jeszcze obcierało i generalnie teraz jest oki, czasem tylko na lekkim skręcie i dziurze jeszcze przytrze

moje opony to 30x10,5x15
obawiam się że nie da rady przesunąć koła do przodu, zwróciłeś uwagę na zdjęciu które dałem pare postów wyżej gdzie obniżone są wahacze, są one też przesunięte :] innego sposobu chyba nie ma
Re: Lift zawieszenia
: wt lut 01, 2011 1:34 pm
autor: xymenez
Już kowal będzie wiedział, jak mu powiesz, o co chodzi. Musi dobrać przede wszystkim pióro na taką samą szerokość. Ale resory, to resory - prosta, kowalska sprawa

Re: Lift zawieszenia
: wt lut 01, 2011 7:58 pm
autor: s1wy
właśnie jestem po regeneracji resorów i... jesu, jak mi fajnie teraz dupa blazerka wysoko się trzyma... nie spodziewałem się, aż takiej zmiany

Re: Lift zawieszenia
: wt lut 01, 2011 10:34 pm
autor: flomaker
No właśnie - tylko rozmawiałem z ludźmi ze sporym doświadczeniem z terenówkami i mówią, że na początku wszystko wygląda fajnie,ale samo klepanie resorów na niedługo starcza, bo wracają szybko do poprzedniego stanu, a dodatkowe pióro do tego jeszcze bardzo utwardza. Na rajdzie dla choinki nawet w pipie pękł klepany resor, bo to też utwardza materiał.W sumie ja nic nie chcę ciężkiego wozić, tylko chcę dużego prześwitu.
s1wy - dokładałeś pióro, czy tylko klepanie?
Re: Lift zawieszenia
: śr lut 02, 2011 10:07 am
autor: s1wy
U mnie zaistniała taka sytuacja, że jedna strona auta sporo opadła. Bałem się, że mogło pióro mi pójść. W warsztacie zdjęli dwa resory, sprawdzili czy są w porządku, zostały wyklepane i elegancko wyrównane. A skorzystałem z polecanego wrocławskiego warsztatu, który zajmuje się wyłącznie resorami i sprężynami. Tak więc mam nadzieje, że specjaliści wiedza co robią i ich robota będzie "wieczna"

Re: Lift zawieszenia
: ndz lut 06, 2011 9:10 pm
autor: flomaker
Też mam w mieście 2 warsztaty zajmujące się tylko sprężynami. A wie ktoś może jaka jest pierwotna odległość od ziemi do nadkola z tyłu ? Albo chociaż do jakiej wysokości podnieść tył, żeby w pełni wykorzystać skok amorów? Bo jeśli u mnie klapło np: 6cm, a podniosę go o 8-10cm, to faktycznego liftu będę miał 2-4cm, a jeśli nic się nie opuścił, to będę miał te 8-10cm, a to już trochę dużo dla amorów. Obecnie mam wkręcone drążki (max minus 1,5m) i przód stoi 6-7cm wyżej niż tył(zależnie ile paliwa w zbiornikach).
xymenez pisze:to resory - prosta, kowalska sprawa
Hmm no właściwie kowalstwo to jeden z najtrudniejszych zawodów rzemieślniczych. Zrobić coś, a zrobić to dobrze, to dwie różne sprawy. Przeklepać resor, to i ja jako ślusarz dam radę, ale zrobić to trwale i możliwie mało "męczyć" materiał to sztuka.
Podniesionego na resorach blazerka chciałbym wyposażyć w 31x10,5x15 oponki na tył i trochę mniejsze na przód, bo chyba 31cali na przód sie nie wciśnie - (podcinałem do 30" zimówek blizzaków) - tyle by mi starczyło,żeby w terenie pojeździć z terenówkami.
Re: Lift zawieszenia
: pt lut 11, 2011 8:57 am
autor: justforfun4x4
witam !
Mam co prawda starego blazera (małego s10) ale liftowałem go już na wszystkie strony!( próbuję udowodnić że chevy daje radę w terenie!

)
Z tyłu żaden problem ! Przekładamy pióra z dołu mostu na górę, wieszaki ,itd.
Z przodu drązki skrętne oczywiście można podkręcić ale potem zaczyna się jazda z wymianą drążków itd.
No to liftujemy tak jak ameryka (zdjęcie na samej górze postu) efekt jest super poza jedną istotną sprawą - drążki skrętne wystają spod ramy a to bryndza!
Jak znajdę chwilkę to prześlę fotki!
Ile uzyskałem liftu nie wiem ale jest tego sporo tak z 8 cali albo i lepiej
Oczywiście dojdzie do tego krytyka mechaników że tak nie wolno itd. ale to już inna sprawa!
Pozdrawiam wszystkich zapaleńców blazera
Re: Lift zawieszenia
: pt lut 11, 2011 9:27 am
autor: uczniak
justforfun4x4 pisze:witam !
Mam co prawda starego blazera (małego s10) ale liftowałem go już na wszystkie strony!( próbuję udowodnić że chevy daje radę w terenie!

)
Z tyłu żaden problem ! Przekładamy pióra z dołu mostu na górę, wieszaki ,itd.
Z przodu drązki skrętne oczywiście można podkręcić ale potem zaczyna się jazda z wymianą drążków itd.
No to liftujemy tak jak ameryka (zdjęcie na samej górze postu) efekt jest super poza jedną istotną sprawą - drążki skrętne wystają spod ramy a to bryndza!
Jak znajdę chwilkę to prześlę fotki!
Ile uzyskałem liftu nie wiem ale jest tego sporo tak z 8 cali albo i lepiej
Oczywiście dojdzie do tego krytyka mechaników że tak nie wolno itd. ale to już inna sprawa!
Pozdrawiam wszystkich zapaleńców blazera
koniecznie pokaż zdjęcia :] fajnie jak byś też dał radę od dało zrobić, tak aby było napędy widać. Skąd jesteś?