Strona 1 z 1
Blazer LT 96 rok i mnóstwo pytań
: pn mar 21, 2011 8:32 pm
autor: sajnek
Witam wszystkich serdecznie,
W piątek stałem się dość przypadkowo posiadaczem w.w. Chevroleta za rozsądną cenę. Nigdy nie byłem posiadaczem auta amerykańskiego, tym bardziej trochę terenowego.... to dla mnie w ogóle inna bajka motoryzacyjna niż do tej pory, stąd liczę na Waszą pomoc!
1) Obsługa napędów (2wd, 4wd hi, 4wd lo); rozumiem że na co dzień jezdze na 2wd... kiedy uzywam 4wd hi i lo? Czy muszę się zatrzymywać aby przelaczac je ?
2) Obsługa panelu klimy - jest cos takiego jak AC off i tylko nawiew ? Bo z tego co patrzę to jest AC off ale wtedy nic nie leci - tak ?
3) Nie podświetla się kabina jak wchodzę do auta - to normalne czy powinna się świecić ? (jest gdzies włącznik/wyłącznik tego? )
4) Ile autko powinno palić ? (ja mam sekwencyjny gaz)
5) Wskaźniki na desce... Pierwszy raz mam taki zestaw i pytania - ile powinna wynosić temp wody? 90? Ile ciśnienie oleju ? Ładowanie pokazuje mi minimalnie poniżej 14... to chyba przy mało? Wskazówka paliwa przy przyspieszaniu lekko się podnosi przy hamowaniu lekko opada - ten typ tak ma ?
6) Dramat.... oświetlenie - czy reflektory z przodu (rozumiem że to te uniwersalne ogólnodostępne prostokąty na H4) to świeczki? u każdego taki dramat przy świeceniu ? Tak ma być ?
7) Czy te auto generalnie może coś zdziałać w terenie ? Czy wejdą mi bez przeróbek koła 31`` AT ? (mogę mieć w rozsądnej cenie)
Dobra, chyba tyle wystarczy na początek, mam nadzieję że dobrze sprecyzowałem pytania
ps. jakieś foto postaram się dodać na dniach
Pozdrawiam, Marcin
Re: Blazer LS 96 rok i mnóstwo pytań
: wt mar 22, 2011 10:15 am
autor: arthurr
1. na co dzień po asfalcie jeździsz na 2wd, 4wd hi możesz załączyć w czasie jazdy ale żeby nie rozwalić napędu powinieneś tego używać na luźnych nawierzchniach (śnieg, błoto, szuter itp) - nie masz centralnego mechanizmu różnicowego i dlatego na suchym asfalcie nie używasz 4wd. 4wd lo to po prostu ten sam napęd na 4 tylko z reduktorem - przydatny jak potrzebna siła ciągu a nie prędkość

2. nie wiem jaki masz panel klimy - jeśli wszyskie regulacje na pokrętle to pewnie część z nich nie używa klimy, część używa, a ostatnia pozycja - ac off - pewnie wyłącza wszystko - musi odpowiedzieć ktoś kto ma taki panel jak ty
3. powinieneś mieć po lewej stronie przy kierownicy przycisk dome override czy jakoś tak - on wyłącza oświetlenie kabiny
4. ile zalejesz tyle weźmie

a tak poważnie to nie wiem, mam auto bez gazu
5. woda będzie dochodziła do ok. 80, olej najprościej tłumacząc - na rozgrzanym i wolnych obrotach ma się wskazówka podnosić, po zwiększeniu obrotów - ma rosnąć. jednostek nie kojarzę do dziś. Wędrówek wskaźnika paliwa nie zauważyłem u siebie - ale skoro przy przyspieszaniu się podnosi to widać oszczędnie jest twoim autem tylko przyspieszać

Ładowanie masz ok - regulator jest ustawiany na 13,6 - 13,8 V
6. nie wiem - mam inne reflektory (też nie najlepsze

)
7. nie wiem - w zasadzie oprócz jazd po łące - nie próbowałem. Kółka pewnie upchniesz, ale musisz pamiętać że to ciężki kloc
Re: Blazer LS 96 rok i mnóstwo pytań
: wt mar 22, 2011 11:16 am
autor: sajnek
Dzięki serdeczne za pomoc!
Porobię fotki swojego panelu i wrzucę

Re: Blazer LS 96 rok i mnóstwo pytań
: wt mar 22, 2011 1:36 pm
autor: xymenez
- zgodnie z instrukcją, napęd 4wd HI można właczać do 120 km/h, ale lepiej przy mniejszych prędkościach;
- z klimą i nawiewami bywają jaja; Sprawdź, czy nie masz sparciałych i nieszczelnych tych wszystkich rurek pod maską i czy masz podpięta tę gruszkę podciśnieniową;
- wskaźnik paliwa tak czasem się wychyla; ja tak miałem w starszym, w nowszym nie mam;
- światła kwadratowe są najgorsze, fakt. Wyjmij je, wyczyść czymś od środka (z kurzu, osadów), wstaw żarówki 70-90W, wyreguluj i może będzie lepiej

- bez podniesienia auta i spiłowania nadkoli nie wstawisz 31" na przód; Nawet z podniesionym są kłopoty przy skrętach, trza trochę przerobić owe nadkola...
- wlasciwości terenowe są całkiem nienajgorsze, nawet ze średnimi oponami (polecam np. Kumho A/T).
Wstaw fotkę!
Re: Blazer LS 96 rok i mnóstwo pytań
: śr mar 23, 2011 9:12 am
autor: sajnek
Hej
Wg kalkulatora opon teraz moja ma 29 cali (225/80/15), przy odpowiednich felgach mysle ze cos tam upchnę, tymbardziej ze z tego co czytalem opona oponie nie równa

Zamówiłem sobie H4 OSRAM nightbreaker, niby 90% wiecej swiatla i w ogole oh ah, wieczorem się okaze, bo reflektory mam nowe...
Muszę jeszcze kilka rzeczy ogarnąć i powinien mi posłużyć, widze sporo moich bolączek jest opisanych na forum (np. ciężkie odpalanie na zimnym).
Pytanko jeszcze kto w Warszawie lub okolicy ogarnia te autka najlepiej ? Komu go powierzyć ?
Pozdrawiam
Re: Blazer LT 96 rok i mnóstwo pytań
: śr mar 23, 2011 7:27 pm
autor: uczniak
ja u siebie mam opony fulda tramp 265/75/15 czyli 30" lekko przy skręcie obcierała nadkole ale ja mam podniesione auto na drążkach o 2". w terenie już parę razy byłem i daje radę całkiem nieźle, myśle że podniesiony jeszcze o 2-3" z 33" oponami MT śmigał by całkiem dobrze (taki mam plan na najbliższy czas). Możesz zobaczyć w podpisie mam link a w nim kilka galerii z wypadów w teren :]
PS. światła w moim też są jak świeczki i nie pomogły żarówki osram +50%
Re: Blazer LT 96 rok i mnóstwo pytań
: pn mar 28, 2011 11:41 am
autor: sajnek
Witam
Na chwilę obecną wygląda on tak:
Nie podobają mi się te halogeny ale to już sobie wymienie... no i beznadziejnie wygląda na tych kołach, dlatego muszę zmienić felgi z oponami żeby ładnie wypełniły całe nadkola.
Pytanie jeszcze odnośnie lamp, aby wymienić głupie żarówki trzeba je wykręcić całe? Bo tam z tyłu to miejsca nie ma w ogóle za nimi...
Re: Blazer LT 96 rok i mnóstwo pytań
: pn mar 28, 2011 12:05 pm
autor: xymenez
Lampy trzeba odkręcić, niestety. Ten typ tak ma...
Re: Blazer LT 96 rok i mnóstwo pytań
: pn mar 28, 2011 8:57 pm
autor: uczniak
sajnek pisze:Witam
Na chwilę obecną wygląda on tak:
Nie podobają mi się te halogeny ale to już sobie wymienie... no i beznadziejnie wygląda na tych kołach, dlatego muszę zmienić felgi z oponami żeby ładnie wypełniły całe nadkola.
Pytanie jeszcze odnośnie lamp, aby wymienić głupie żarówki trzeba je wykręcić całe? Bo tam z tyłu to miejsca nie ma w ogóle za nimi...
jak byś chciał się pozbyć tej lotki z maski to ja chętnie odkupię

Re: Blazer LT 96 rok i mnóstwo pytań
: pn mar 28, 2011 10:11 pm
autor: sajnek
Mam co do niej mieszane uczucia ale chyba zostanie
Pytanie kolejne - od czego pasuje do niego termostat ? bo w kilku katalogach pod blazerkiem nic nie ma a zawiesil mi sie chyba na 60 stopniach i pali mi po 25l gazu ...
Re: Blazer LT 96 rok i mnóstwo pytań
: wt mar 29, 2011 9:58 am
autor: uczniak
ja bez problemu kupiłem u nas na wsi podając rocznik i silnik, dałem coś około 40zł. ale powiem Ci że auto nagrzewa się do około 90s i podam spada na 60s i tak jest cały czas w takich temp jakie były zimą i są teraz. Pamiętam latem było coś około 80-90s a w upałach nawet więcej.
Re: Blazer LT 96 rok i mnóstwo pytań
: pt kwie 01, 2011 8:38 pm
autor: sajnek
Witam
Zrodziło się kolejne zapytanie - auto ma silnik na łańcuchu tak ? Teoretycznie mam 200.000 tys km... powinienem się tym zająć?
Re: Blazer LT 96 rok i mnóstwo pytań
: sob kwie 02, 2011 10:20 pm
autor: gelu
termostat pasuje od matiza idealnie i duzo tanszy