Blazer napędy PROBLEM!!! POMOCY!!!
Moderator: Marcin-Kraków
Blazer napędy PROBLEM!!! POMOCY!!!
Mam pytanie odnośnie napędu na 4 koła. Po naciśnięciu na guzik 4x słychać jak coś pod autem się przełącza ale napędu nie ma. Gruszka , która znajduje się pod akumulatorem zaciąga linkę zaraz po zapaleniu silnika bez względu na to czy jest włączony napęd na 2 czy na 4 koła. Po zgaszeniu samochodu puszcza linkę. Podobno ma ona się zaciągać tylko po włączeniu napędu na 4 koła ale u mnie zaciąga zawsze po zapaleniu samochodu. Proszę o pomoc co może być powodem, że napęd na 4 koła nie włącza się a kontrolka świeci, że niby jest włączony.
Jarek
GMC JIMMY
GMC JIMMY
Re: Blazer napędy PROBLEM!!! POMOCY!!!
Musisz napisać troche więcej. Były różne wersje napędu a 4 koła.
Generalnie wydaje mi się, że "gruszka", czyli 4wd actuator nie powinna zaciągać linki przy wyłączonym napędzie.
trzeba sprawdzić połączenia przewodów podciśnieniowych ale one są różne w zależności od wersji napędu.
Druga sprawa: Jeśli światełko nie mruga, tylko świeci na stałe po włączeniu napędu, to prawdopodobnie czujnik przy przednim mechaniźmie różnicowym sygnalizuje "załączenie" (sprawdzić czujnik i przewody), czyli raczej napęd na przód powinien być włączony. Chyba, że nie jest włączony w reduktorze.
Kiedyś na forum ktoś poradził, żeby podnieść samochód, włączyć bieg i poprzełączać napędy. Wtedy widać, czy po włączeniu napędu na 4 koła zaczyna kręcić się przedni wał napędowy, a jeśli tak, to czy kręcą się przednie koła.
No, cóż... Musisz wszystko po prostu sprawdzić...
I po kolei wyeliminować przyczyny awarii.
Generalnie wydaje mi się, że "gruszka", czyli 4wd actuator nie powinna zaciągać linki przy wyłączonym napędzie.
trzeba sprawdzić połączenia przewodów podciśnieniowych ale one są różne w zależności od wersji napędu.
Druga sprawa: Jeśli światełko nie mruga, tylko świeci na stałe po włączeniu napędu, to prawdopodobnie czujnik przy przednim mechaniźmie różnicowym sygnalizuje "załączenie" (sprawdzić czujnik i przewody), czyli raczej napęd na przód powinien być włączony. Chyba, że nie jest włączony w reduktorze.
Kiedyś na forum ktoś poradził, żeby podnieść samochód, włączyć bieg i poprzełączać napędy. Wtedy widać, czy po włączeniu napędu na 4 koła zaczyna kręcić się przedni wał napędowy, a jeśli tak, to czy kręcą się przednie koła.
No, cóż... Musisz wszystko po prostu sprawdzić...
I po kolei wyeliminować przyczyny awarii.
VZ
BLAZER 4,3 99'
BLAZER 4,3 99'
Re: Blazer napędy PROBLEM!!! POMOCY!!!
Więc tak, na podnośniku działają tylko tylne koła jak jest włączony napęd 2x. Po włączeniu napędu na 4 koła zaczyna się kręcić wał przedni wchodzący do mechanizmu półosi przednich lecz koła przednie stoją w miejscu.
Jarek
GMC JIMMY
GMC JIMMY
Re: Blazer napędy PROBLEM!!! POMOCY!!!
No, dobrze.
Czyli reduktor działa.
Być może masz problem w przednim mechaniźmie różnicowym. Sprawdź też, czy na pewno aktuator działa, tzn czy załącza napęd na przód. Byc może membrana za mało się cofa po włączeniu podciśnienia i nie załącza w związku z tym napędu. Pokombinuj z linką ...
Nie wiem co jeszcze może byc powodem...
Sprawdź też przewody podciśnieniowe. moim zdaniem aktuator nie powinien byc włączony cały czas, tylko wtedy, gdy załączony jesrt napęd na przód.
No i nie wiem czy to dobrzse, że po wyłączeniu zapłonu puszcza linkę... U mine na przykład trzyma jeśli połączę aktuator bezposrednio z podciśnieniem (ominę zawór aktuatora -nie wiem czy u ciebie jest)
I jeszcze jedno: U mnie jak aktuator nie załączy przedniego mechznizmu r., to lampka na przełączniku napędów w kabinie miga zamiast świecić na stałe.
A tak przy okazji: Nadal nie podałeś jaką masz opcje napędu. W skrócie: ja mam 4 przyciski: 2wd, Auto 4wd, 4hi, 4lo.
jeśli masz tylko 3 przyciski (bez auto 4wd), więcej nie mogę pomóc. Po prostu nie wiem jak tam jest wszystko rozwiązane.
Czyli reduktor działa.
Być może masz problem w przednim mechaniźmie różnicowym. Sprawdź też, czy na pewno aktuator działa, tzn czy załącza napęd na przód. Byc może membrana za mało się cofa po włączeniu podciśnienia i nie załącza w związku z tym napędu. Pokombinuj z linką ...
Nie wiem co jeszcze może byc powodem...
Sprawdź też przewody podciśnieniowe. moim zdaniem aktuator nie powinien byc włączony cały czas, tylko wtedy, gdy załączony jesrt napęd na przód.
No i nie wiem czy to dobrzse, że po wyłączeniu zapłonu puszcza linkę... U mine na przykład trzyma jeśli połączę aktuator bezposrednio z podciśnieniem (ominę zawór aktuatora -nie wiem czy u ciebie jest)
I jeszcze jedno: U mnie jak aktuator nie załączy przedniego mechznizmu r., to lampka na przełączniku napędów w kabinie miga zamiast świecić na stałe.
A tak przy okazji: Nadal nie podałeś jaką masz opcje napędu. W skrócie: ja mam 4 przyciski: 2wd, Auto 4wd, 4hi, 4lo.
jeśli masz tylko 3 przyciski (bez auto 4wd), więcej nie mogę pomóc. Po prostu nie wiem jak tam jest wszystko rozwiązane.
VZ
BLAZER 4,3 99'
BLAZER 4,3 99'
Re: Blazer napędy PROBLEM!!! POMOCY!!!
Mam 3 klawisze 2d, 4d, 4lo Zauważyłem jedną ważną rzecz, linka ma bardzo mały ruch jakieś 3 mm. Myślę, ze powinna się więcej wsuwać i wysuwać. Być może, że jest zblokowana w przednim napędzie i dlatego dioda na klawiszy 4d świeci. Jak jest zamontowana ta linka w przednim napędzie?, jak ją wyjąć aby zobaczyć co jest powodem, że się nie wsuwa? Czy będzie trzeba spuścić olej i to rozebrać? Hmm czy się za to zabierać czy zajechać gdzieś do warsztatu?
Jarek
GMC JIMMY
GMC JIMMY
Re: Blazer napędy PROBLEM!!! POMOCY!!!
O przednim napędzie było już 100 razy na forum - najlepiej poszukaj tematów.
Najprawdopodobniej w przewodach podciśnieniowych masz nieszczelność, albo sparciała gumowa membrana mechanizmu załączająego napęd (pod akumulatorem). Ale teoretycznie dioda powinna migać, jak się napęd nie włącza...
Niektórzy montują sobie linkę zaciąganą ręcznie, w kabinie - patent 100% pewny przynajmniej...
Najprawdopodobniej w przewodach podciśnieniowych masz nieszczelność, albo sparciała gumowa membrana mechanizmu załączająego napęd (pod akumulatorem). Ale teoretycznie dioda powinna migać, jak się napęd nie włącza...
Niektórzy montują sobie linkę zaciąganą ręcznie, w kabinie - patent 100% pewny przynajmniej...
Marcelo
- - - - - - -
Blazer S10 '95 i '99
& MIKROWAFLE
obecnie Explorer IV '07
- - - - - - -
Blazer S10 '95 i '99
& MIKROWAFLE
obecnie Explorer IV '07
Re: Blazer napędy PROBLEM!!! POMOCY!!!
Dokładnie tak jak pisze Xymenez. A czujnik nic nie sprawdza w żadnym moście tylko czy reduktor dopina przedni wał.
Pozdrawiam, Marcin
Pozdrawiam, Marcin
Blazer 4.3V6 LS 4x4
Re: Blazer napędy PROBLEM!!! POMOCY!!!
linka ma bardzo mały ruch jakieś 3 mm
to rzeczywiście będzie za mało. Możesz wyjąć akumulator i spróbować ręką wcisnąć membranę aktuatora. Dowiesz się przynajmniej czy linka jest dobra i czy aktuator załącza przedni mechanizm różnicowy.
VZ
BLAZER 4,3 99'
BLAZER 4,3 99'
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość