Przełączenia trakcji

Blazer

Moderator: Marcin-Kraków

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Przełączenia trakcji

Post autor: klucz13 » ndz sie 07, 2011 8:17 pm

Wpioł mi się reduktor , na wyswietlaczu zapalił napis SERVICE4X4 , pogasły kontrolki przełączenia ustawień skrzyni biegów i nie da rady tego z kabiny sterować , jak to na szybko ogarnąć ??
Mam slaby dostęp do netu bo tylko EDGE i foruma co chwilę mnie wyrzuca :( Radźta Pany na szybko dla ulatwienia Subi 5,3 l. 2004r wypustu
:)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Przełączenia trakcji

Post autor: Kostuch » ndz sie 07, 2011 9:08 pm

klucz13 pisze:Wpioł mi się reduktor , na wyswietlaczu zapalił napis SERVICE4X4 , pogasły kontrolki przełączenia ustawień skrzyni biegów i nie da rady tego z kabiny sterować , jak to na szybko ogarnąć ??
Mam slaby dostęp do netu bo tylko EDGE i foruma co chwilę mnie wyrzuca :( Radźta Pany na szybko dla ulatwienia Subi 5,3 l. 2004r wypustu
:)21
Znalezione:

Kod: Zaznacz cały

if you are getting a message that say service 4x4 and you can see the all the lights on you 4x4 buttons are not light up you are going to need a new 2 wd 4wd switch sensor it comes as a whole button cluster the cost of this part a chevy is 90.00. now if you get a message that says service 4x4 and stability system disabled , and when i say stability system disabled i mean like if you where to push your traction control off ,you will know if you have this message cause you will not be able to turn the traction on or off and the the t/c light will be on in the upper left corner of your dash .if this happend with the service 4x4 message you will need to get a encoder motor that is on the side of the transfer case this part will cost 450 at the chevy dealer the motor also comes with the sensor .if you you have access to a good code reader and not some cheap one from your local parts store i am sure you are going to get the c0327 code that means you are going to need that encoder motor .i see this problem at my shop with at least 50 chevy trucks a year this is a very known problem with chevy they just do want to say anything about it so they dont have to recall it .both of these parts you can change your self in a few hrs ,you also do not have to program the encoder motor .
Czyli wychodzi na to, że przełącznik się skończył, jeżeli kontrolki pogasły.
Jak to ogarnąć nie mam pojęcia - mam uczciwą wajchę w podłodze.
Odkręcić przedni wał może?
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Re: Przełączenia trakcji

Post autor: klucz13 » ndz sie 07, 2011 9:41 pm

Przełącznik w kabinie to same styki i to dziobie , jebło gdzieś niżej ale co :roll:
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Przełączenia trakcji

Post autor: Kostuch » pn sie 08, 2011 9:04 am

klucz13 pisze:Przełącznik w kabinie to same styki i to dziobie , jebło gdzieś niżej ale co :roll:
Musisz odczytać kody DTC jakimś mądrym skanerem.
Może to ten enkoder położenia/sensor przy silniczku siłownika?
A jakby tak posterować go "na krótko" i potem odpiąć w pozycji 2H, jak raczy się przestawić :roll:
Chyba że w nim tez jakaś elektronika siedzi, to słabo...
Da się to wyjąć i obejrzeć oczami? Może kawałek poxipolu i spinacza biurowego załatwi problem :)
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

PLAYAUTO
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 38
Rejestracja: sob gru 10, 2011 9:53 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Przełączenia trakcji

Post autor: PLAYAUTO » czw gru 22, 2011 10:35 pm

To ja się podepnę pod posta. I tak Spadł śnieg i rano zdziwiłem sie jak w aucie zaczęło wozić tył załączam 4 koła słychać jak reduktor coś zapina kontrolki się przełączają a napędu na przednie koła niema jak niebyło jaka przyczyna może być. Kontrolka servis się nie zapala ani nic nie wskazuje że napędu niema . Tył blokady się zapinają bo są chyba na tarczkach LSD, reduktor słychać jak przekłada .
Jeep ZJ 4.0 96r. Jeep WJ 4.7 99r. Blazer 4.3 4WD 98r. Były
Ford Explorer 4.0 SOHC 97r. Jest

Awatar użytkownika
uczniak
 
 
Posty: 244
Rejestracja: wt maja 11, 2010 7:44 am
Lokalizacja: Oleśnica

Re: Przełączenia trakcji

Post autor: uczniak » pt gru 23, 2011 10:08 am

klucz13 pisze:Wpioł mi się reduktor , na wyswietlaczu zapalił napis SERVICE4X4 , pogasły kontrolki przełączenia ustawień skrzyni biegów i nie da rady tego z kabiny sterować , jak to na szybko ogarnąć ??
Mam slaby dostęp do netu bo tylko EDGE i foruma co chwilę mnie wyrzuca :( Radźta Pany na szybko dla ulatwienia Subi 5,3 l. 2004r wypustu
:)21
ostatnio przerabiałem to samou kolegi, pomogło odpięcie komputera tego co jest w kabinie w nogach pasażera po prawej pod plastikiem, odepnij obie wtyczki odczekaj chwilę i zapnij, właczniki napędów powinny ożyć
PLAYAUTO pisze:To ja się podepnę pod posta. I tak Spadł śnieg i rano zdziwiłem sie jak w aucie zaczęło wozić tył załączam 4 koła słychać jak reduktor coś zapina kontrolki się przełączają a napędu na przednie koła niema jak niebyło jaka przyczyna może być. Kontrolka servis się nie zapala ani nic nie wskazuje że napędu niema . Tył blokady się zapinają bo są chyba na tarczkach LSD, reduktor słychać jak przekłada .
to też już przerabiałem :] nie jestem pewien zależności ale zauważyłem ten problem u siebie tylko jak temperatura na dworze spada w okolice 0 i jak auto jest zimne, wtedy przód mi się nie włącza, jak auto się zagrzeje działa :]

Awatar użytkownika
gn11.wasyl
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 28
Rejestracja: pn lut 15, 2010 3:36 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Przełączenia trakcji

Post autor: gn11.wasyl » pt gru 23, 2011 11:46 am

PLAYAUTO pisze:To ja się podepnę pod posta. I tak Spadł śnieg i rano zdziwiłem sie jak w aucie zaczęło wozić tył załączam 4 koła słychać jak reduktor coś zapina kontrolki się przełączają a napędu na przednie koła niema jak niebyło jaka przyczyna może być. Kontrolka servis się nie zapala ani nic nie wskazuje że napędu niema . Tył blokady się zapinają bo są chyba na tarczkach LSD, reduktor słychać jak przekłada .
Blazy czasem wymagają by po wpięciu 4x4 wrzucić wsteczny i przejechać 0,5-1m i dopiero do przodu choć kontrolki pokazują że już zapięte

pzdr
Chevy Camaro '87 6,3L V8
Chevy S-10 (Blazer) '87 2,8L V6
AMC Concord '78 4,2L L6
www.NormCar.pl

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Przełączenia trakcji

Post autor: Kostuch » pt gru 23, 2011 11:48 am

Jeżeli półośka jest zapinana termicznym aktuatorem, to jest to problem znany i leczony przez 'posilock'.
Przynajmniej w Tahoe/Suburban występuje takie coś...
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
uczniak
 
 
Posty: 244
Rejestracja: wt maja 11, 2010 7:44 am
Lokalizacja: Oleśnica

Re: Przełączenia trakcji

Post autor: uczniak » pt gru 23, 2011 1:51 pm

Kostuch pisze: 'posilock'.

cóż to takiego?

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Przełączenia trakcji

Post autor: Kostuch » pt gru 23, 2011 3:11 pm

uczniak pisze:
Kostuch pisze: 'posilock'.

cóż to takiego?
Leniuszek...
http://www.4x4posi-lok.ca/
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
uczniak
 
 
Posty: 244
Rejestracja: wt maja 11, 2010 7:44 am
Lokalizacja: Oleśnica

Re: Przełączenia trakcji

Post autor: uczniak » pt gru 23, 2011 3:58 pm

Kostuch pisze:
uczniak pisze:
Kostuch pisze: 'posilock'.

cóż to takiego?
Leniuszek...
http://www.4x4posi-lok.ca/
oj tam, oj tam
myślałem że to jakaś potoczna nazwa, bo tak jakoś brzmi jak puciopucio :P hehe

dzięki Kostuch

PLAYAUTO
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 38
Rejestracja: sob gru 10, 2011 9:53 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Przełączenia trakcji

Post autor: PLAYAUTO » pt gru 23, 2011 7:13 pm

Dzięki koledzy naprawiłem 4 problemy a zepsuło się co innego i tak napęd na przednia oś dział już choć jest do wymiany półośka i piasta jakiś matoł który poprzednikowi naprawiał auto nie dokręcił półośki i latała w piaście aż wycięła frezy wystarczyło doraźnie dokręcić na maxa i napędy wróciły kont się na kołach udało ustawić od razu po dokręceniu itp. Napęd załączany klasycznie podciśnieniem do gruszki i potem linka.
Jeep ZJ 4.0 96r. Jeep WJ 4.7 99r. Blazer 4.3 4WD 98r. Były
Ford Explorer 4.0 SOHC 97r. Jest

ODPOWIEDZ

Wróć do „Chevrolet”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość