Błąd P1870 - nieprawidłowa praca skrzyni.
Moderator: Marcin-Kraków
- michal_oca
- jestem tu nowy...
- Posty: 26
- Rejestracja: śr gru 07, 2011 2:14 pm
- Lokalizacja: Oleśnica
Błąd P1870 - nieprawidłowa praca skrzyni.
Witajcie,
Mam pewien problem z Blazerem (podobno dość częsty w tym modelu).
Mianowicie po przejechaniu w trasie ok. 10 km zaczyna być odczuwalna zmiana z 1 na 2. Szarpnięcie raz jest mocniejsze raz słabsze, nie ma reguły.
Skaner pokazał błąd P1870. Wskazujący na wiele możliwych usterek.
Po rozmowie z kilkoma mechanikami i użytkownikami Blazerów mam 4 diagnozy.
1. Do wymiany zawór TCC.
2. Do wymiany płyta sterująca skrzyni.
oraz dwie moim zdaniem mocno na wyrost i wymagające zrzucenia skrzyni
3. Konwerter.
4. Czwarty kosz (czy coś takiego).
Jeśli nie dowiem się nic nowego to zacznę od rzeczy najtańszych, czyli najpierw wymiana TCC. Jeśli to nie pomoże - wymienię całą płytę.
Jednak jak pewnie każdy z Was nie chciałbym po kolei w ciemno wydawać siana na kolejne części nie wiedząc czy da to cień szansy na poprawę.
Jeśli ktoś kiedyś miał podobny problem ze skrzynią - bardzo proszę o podzielenie się doświadczeniem.
Pozdro
Mam pewien problem z Blazerem (podobno dość częsty w tym modelu).
Mianowicie po przejechaniu w trasie ok. 10 km zaczyna być odczuwalna zmiana z 1 na 2. Szarpnięcie raz jest mocniejsze raz słabsze, nie ma reguły.
Skaner pokazał błąd P1870. Wskazujący na wiele możliwych usterek.
Po rozmowie z kilkoma mechanikami i użytkownikami Blazerów mam 4 diagnozy.
1. Do wymiany zawór TCC.
2. Do wymiany płyta sterująca skrzyni.
oraz dwie moim zdaniem mocno na wyrost i wymagające zrzucenia skrzyni
3. Konwerter.
4. Czwarty kosz (czy coś takiego).
Jeśli nie dowiem się nic nowego to zacznę od rzeczy najtańszych, czyli najpierw wymiana TCC. Jeśli to nie pomoże - wymienię całą płytę.
Jednak jak pewnie każdy z Was nie chciałbym po kolei w ciemno wydawać siana na kolejne części nie wiedząc czy da to cień szansy na poprawę.
Jeśli ktoś kiedyś miał podobny problem ze skrzynią - bardzo proszę o podzielenie się doświadczeniem.
Pozdro
1998 Chevrolet Blazer 4.3 V6 + LPG
Re: Błąd P1870 - nieprawidłowa praca skrzyni.
Ja miałem.
Wymiana płyty sterującej wyleczyła P1870.
Oczywiście może być wiele innych przyczyn
Podobno jest to jedna z typowych usterek skrzyni 4l60e (a nie blazera jako auta). Są dostępne specjalne zestawy leczące tą przypadłość (poszukaj na ebayu zestawów trans-go).
ps.
Wyczuwalna zmiana 1->2 nie musi być związana z P1870 i może kosztować dodatkowo...
Wymiana płyty sterującej wyleczyła P1870.
Oczywiście może być wiele innych przyczyn

Podobno jest to jedna z typowych usterek skrzyni 4l60e (a nie blazera jako auta). Są dostępne specjalne zestawy leczące tą przypadłość (poszukaj na ebayu zestawów trans-go).
ps.
Wyczuwalna zmiana 1->2 nie musi być związana z P1870 i może kosztować dodatkowo...
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
- michal_oca
- jestem tu nowy...
- Posty: 26
- Rejestracja: śr gru 07, 2011 2:14 pm
- Lokalizacja: Oleśnica
Re: Błąd P1870 - nieprawidłowa praca skrzyni.
Diagnozowaliśmy go jakieś 30 km jeżdżąc i po obwodnicy i po mieście.
Na zapiętym lockup'ie przy "normalnym" otwarciu przepustnicy zawór TCC powinien pokazywać wartości 50 lub mniej. U mnie pokazuje 100-200.
Najbardziej wiarygodna diagnoza i najmocniej uzasadniona była właśnie na temat wymiany płyty.
Płyta na midparts kosztuje trochę ponad 700 zł.
Ale poszukam tych zestawów, tak jak radzisz.
Na zapiętym lockup'ie przy "normalnym" otwarciu przepustnicy zawór TCC powinien pokazywać wartości 50 lub mniej. U mnie pokazuje 100-200.
Najbardziej wiarygodna diagnoza i najmocniej uzasadniona była właśnie na temat wymiany płyty.
Płyta na midparts kosztuje trochę ponad 700 zł.
Ale poszukam tych zestawów, tak jak radzisz.
1998 Chevrolet Blazer 4.3 V6 + LPG
Re: Błąd P1870 - nieprawidłowa praca skrzyni.
Ale płyta ma się raczej nijak do sterowania zaworem TCC.michal_oca pisze:Diagnozowaliśmy go jakieś 30 km jeżdżąc i po obwodnicy i po mieście.
Na zapiętym lockup'ie przy "normalnym" otwarciu przepustnicy zawór TCC powinien pokazywać wartości 50 lub mniej. U mnie pokazuje 100-200.
Najbardziej wiarygodna diagnoza i najmocniej uzasadniona była właśnie na temat wymiany płyty.
Płyta na midparts kosztuje trochę ponad 700 zł.
Ale poszukam tych zestawów, tak jak radzisz.
Poza tym z tego co czytałęm, to TCC jest ON/OFF a nie sterowany przez PWM. Co to za wartości 50 100-200

Może masz na myśli PCS (Pressure Control Solenoid)?
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Re: Błąd P1870 - nieprawidłowa praca skrzyni.

znalazlem fajna opisowke skrzyni, bledow i napraw pod adresem:
http://jd.offroadtb.com/trans-docs/4l60 ... ntrols.pdf
/// moze sie przyda komus, oby nie musialo
------------------------------
byly GMC Sonoma,Toyota Hilux
jest GMC Jimmy i troche innego zlomu
byly GMC Sonoma,Toyota Hilux
jest GMC Jimmy i troche innego zlomu
- michal_oca
- jestem tu nowy...
- Posty: 26
- Rejestracja: śr gru 07, 2011 2:14 pm
- Lokalizacja: Oleśnica
Re: Błąd P1870 - nieprawidłowa praca skrzyni.
W przyszłym tygodniu chce się w końcu za to zabrać i wymienić płytę sterującą.
Ale bądź tu mądry i pisz wiersze... na midparts.pl znalazłem 3 rodzaje.
Podpowiecie, którą łyknąć ?
Nr 1 - http://www.midparts.com.pl/pl/p/4L60E4L ... -01-up/110
Nr 2 - http://www.midparts.com.pl/pl/p/4L60E-S ... ontrol/111
Nr 3 - http://www.midparts.com.pl/pl/p/4L60E-S ... -96-00/109
Auto to Blazer LT z 1998 roku.
A może macie jakieś lepsze źródło pozyskania tej części w Polsce ?
Ale bądź tu mądry i pisz wiersze... na midparts.pl znalazłem 3 rodzaje.
Podpowiecie, którą łyknąć ?
Nr 1 - http://www.midparts.com.pl/pl/p/4L60E4L ... -01-up/110
Nr 2 - http://www.midparts.com.pl/pl/p/4L60E-S ... ontrol/111
Nr 3 - http://www.midparts.com.pl/pl/p/4L60E-S ... -96-00/109
Auto to Blazer LT z 1998 roku.
A może macie jakieś lepsze źródło pozyskania tej części w Polsce ?
1998 Chevrolet Blazer 4.3 V6 + LPG
Re: Błąd P1870 - nieprawidłowa praca skrzyni.
A dlaczego w Polsce. Swego czasu ściągałem części do skrzyni Forda Explorera od pewnego speca z Oklahomy - dużo taniej niż w Polsce.
Blazer 4.3V6 LS 4x4
Re: Błąd P1870 - nieprawidłowa praca skrzyni.
Jak wiesz na 100% co potrzebujesz, to dużo lepiej z hameryki.Marcin1 pisze:A dlaczego w Polsce. Swego czasu ściągałem części do skrzyni Forda Explorera od pewnego speca z Oklahomy - dużo taniej niż w Polsce.
A tutaj jest 1/3 szans na trafienie - lepiej mieć możliwość odesłania i wymiany żelaza na pasujące

Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Re: Błąd P1870 - nieprawidłowa praca skrzyni.
Miałem podobna przypadłość 3 lata temu jak kupiłem swojego.
No i kupiłem poprawiony sterownik w USA za 120$ i przysłali. Ta poprawiona płyta ma 1 kulkę więcej niż standard.
Wymieniłem płytę sterującą i po problemie.
Taki sam problem wcześniej miał Artursxp w swoim, wymienił płytę za 4 lata temu i do tej pory nie ma problemu.
Poszukaj na forum pod Artursxp dobrzeg go opisał co i jak.
No i kupiłem poprawiony sterownik w USA za 120$ i przysłali. Ta poprawiona płyta ma 1 kulkę więcej niż standard.
Wymieniłem płytę sterującą i po problemie.

Taki sam problem wcześniej miał Artursxp w swoim, wymienił płytę za 4 lata temu i do tej pory nie ma problemu.
Poszukaj na forum pod Artursxp dobrzeg go opisał co i jak.

Artur K + Blazer
Re: Błąd P1870 - nieprawidłowa praca skrzyni.
Na 99% zaworek. Ale lepiej zmienić cala plyte. Nawet na e-bay jak wpiszesz P1870 w wyszukiwanie to znajdziesz płytę.
Taka płytę kupisz tu za około 600 PLN. Nie kombinuj ze skrzynia i jej zdejmowaniem.
Taka płytę kupisz tu za około 600 PLN. Nie kombinuj ze skrzynia i jej zdejmowaniem.
Artur B
Re: Błąd P1870 - nieprawidłowa praca skrzyni.
Nie wiem, czy ktoś jeszcze tutaj spojrzy na tego posta.
Ale: mam podobny problem: P1870.
Wszyscy radzą wymianę sterownika, fakt. Ale jak czytam o konwerterach, to zaczynam się mocno zastanawiać, czy jednak nie zacząć od niego - choć to już droższa zabawa (choćby ze względu na wyjęcie skrzyni). Albowiem: odczuwalne problemy, czyli szarpanie przy przelączaniu z 1 na 2, występują dopiero po przegrzaniu się, gdy wskazówka termometru dochodzi do 100, a przegrzanie następuje dopiero, gdy jadę pow. 100 km/h - czyli gdy zalącza się lock-up. Więc móglby być to objaw zużycia sprzęgla ciernego w konwerterze. A tak, poniżej 100 km/h, zwlaszcza przy zimnym zilniku, wszystko hula idealnie. No i pow. 110 km/h pojawiają się wibracje. A przy zmianie biegu na wsteczny, jest metaliczny dźwięk ze skrzyni (ale on byl prawie zawsze).
Z drugiej strony - płyn w skrzyni nie śmierdzi (niedawno wymieniany był dynamicznie!), zaś auto ma przejechane ok. 260 tys. km - więc trochę mało na zużycie konwertera.
A z trzeciej beczki: cale skrzynie są na Allegro za 900-1200 zł. Oczywiście nie wiedomo, w jakim stanie itd, ale zakladając, że sprawne...
I co tu robić, człowieku?

Ale: mam podobny problem: P1870.
Wszyscy radzą wymianę sterownika, fakt. Ale jak czytam o konwerterach, to zaczynam się mocno zastanawiać, czy jednak nie zacząć od niego - choć to już droższa zabawa (choćby ze względu na wyjęcie skrzyni). Albowiem: odczuwalne problemy, czyli szarpanie przy przelączaniu z 1 na 2, występują dopiero po przegrzaniu się, gdy wskazówka termometru dochodzi do 100, a przegrzanie następuje dopiero, gdy jadę pow. 100 km/h - czyli gdy zalącza się lock-up. Więc móglby być to objaw zużycia sprzęgla ciernego w konwerterze. A tak, poniżej 100 km/h, zwlaszcza przy zimnym zilniku, wszystko hula idealnie. No i pow. 110 km/h pojawiają się wibracje. A przy zmianie biegu na wsteczny, jest metaliczny dźwięk ze skrzyni (ale on byl prawie zawsze).
Z drugiej strony - płyn w skrzyni nie śmierdzi (niedawno wymieniany był dynamicznie!), zaś auto ma przejechane ok. 260 tys. km - więc trochę mało na zużycie konwertera.
A z trzeciej beczki: cale skrzynie są na Allegro za 900-1200 zł. Oczywiście nie wiedomo, w jakim stanie itd, ale zakladając, że sprawne...
I co tu robić, człowieku?

Marcelo
- - - - - - -
Blazer S10 '95 i '99
& MIKROWAFLE
obecnie Explorer IV '07
- - - - - - -
Blazer S10 '95 i '99
& MIKROWAFLE
obecnie Explorer IV '07
Re: Błąd P1870 - nieprawidłowa praca skrzyni.
jak masz chec pobaw sie samemu, transgo shift kit kosztuje jakies 30 $, sciagnij obejrzyj filmiki jak to sie robi i sam zrob
-https://www.youtube.com/watch?v=ldjFHf0 ... OamRUeSKtR generelnie jego kanal jest dobra skarbnica wiedzy, jest jeszcze ten https://www.youtube.com/watch?v=OErip2k ... xWfppQIupF
tak sie naogladalem,ze samemu chcialem to zrobic ale nie mam miejsca i narzedzi
ja zaczalem od elektrozaworow, o dziwo zmiana biegu z p na r czy na 2 jest juz plynna nie ma tego walniecia... ale nie zlikwidowalo to glownego issue. Ten zestaw naprawczy mam akurat ale mysle,ze to cos wewnatrz jest spaprane a nie sterowanie wiec lezy na polce i zrobi sie jak juz skrzynia bedzie poprawnie pracowac.

tak sie naogladalem,ze samemu chcialem to zrobic ale nie mam miejsca i narzedzi
ja zaczalem od elektrozaworow, o dziwo zmiana biegu z p na r czy na 2 jest juz plynna nie ma tego walniecia... ale nie zlikwidowalo to glownego issue. Ten zestaw naprawczy mam akurat ale mysle,ze to cos wewnatrz jest spaprane a nie sterowanie wiec lezy na polce i zrobi sie jak juz skrzynia bedzie poprawnie pracowac.
1995 S-10 4.3 4x4 Ext. Cab
sprzedam JGC SRT.
sprzedam JGC SRT.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość