P0758 - Shift selenoid (Electrical) - czyli zdejmij belke

Blazer

Moderator: Marcin-Kraków

arg80
 
 
Posty: 110
Rejestracja: śr lis 24, 2010 7:15 pm

P0758 - Shift selenoid (Electrical) - czyli zdejmij belke

Post autor: arg80 » pn lis 19, 2012 2:19 pm

:lol:
Tak ku przestrodze :)
Zmieniałem olej w skrzyni - zmieniał mechanik w moim aucie.
- Zdejmij sobie belke bedzie Ci łatwiej ściągnąć miske.
- Nie daj spokój jest dużo miejsca wyjdzie

No i wyszła ale wejść już nie chciała - w sumie weszła się skręciła przy okazji dokonując dekapitacji selenoidu.

Weekendzik na Limp Mode (2 i 3 bieg :( )
Dziś poszukiwania i wymiana selenoidu - no ale nic to, się zachował i sam zapłacił za selenoid i kolejną wymianę oleju :)

Pozdr.,
Artur
Blazer 5d 2001 CSFI 4.3, LPG
Blazer 5d 2000 CSFI 4.3
Astra F 5d 2002 - bo się nie psuje ;)

Awatar użytkownika
uczniak
 
 
Posty: 244
Rejestracja: wt maja 11, 2010 7:44 am
Lokalizacja: Oleśnica

Re: P0758 - Shift selenoid (Electrical) - czyli zdejmij belk

Post autor: uczniak » pn lis 19, 2012 10:40 pm

znaczy 2 i 3 bieg znikły czy tylko te zostały?

tak pytam bo ja u siebie mam tylko 2 i 3 bieg a diagnozy u każdego mechanika inne :]

arg80
 
 
Posty: 110
Rejestracja: śr lis 24, 2010 7:15 pm

Re: P0758 - Shift selenoid (Electrical) - czyli zdejmij belk

Post autor: arg80 » wt lis 20, 2012 11:13 am

Jak masz tylko 2 i 3 to zakladam ze masz skrzynie w Limp Mode - taki tryb serwisowy.
OD - masz 3
D lub 3 - masz 3
2 - masz 2
1 - masz 2

Tak zachowuje sie skrzynia w Limp Mode

Powodów jest wiele - masz jakis odczyt bledów?
A co do - skrzyni to mozesz dosc smialo pytac :) moja juz byla rozbierana i skladana kilka razy :D - czasem cos sie zuzylo czasem coz zle zlozylo - ale jezdzi i nie szarpie wiec teraz jest dobrze zmotana :)

Pozdr.,
Artur
Blazer 5d 2001 CSFI 4.3, LPG
Blazer 5d 2000 CSFI 4.3
Astra F 5d 2002 - bo się nie psuje ;)

Awatar użytkownika
uczniak
 
 
Posty: 244
Rejestracja: wt maja 11, 2010 7:44 am
Lokalizacja: Oleśnica

Re: P0758 - Shift selenoid (Electrical) - czyli zdejmij belk

Post autor: uczniak » wt lis 20, 2012 1:27 pm

arg80 pisze:Jak masz tylko 2 i 3 to zakladam ze masz skrzynie w Limp Mode - taki tryb serwisowy.
OD - masz 3
D lub 3 - masz 3
2 - masz 2
1 - masz 2

Tak zachowuje sie skrzynia w Limp Mode
mam dokładnie tak jak napisałeś....
nie pamiętam jaki był kod błędu bo dawno temu mi to sprawdzali ale pamiętam że było to coś z elektryką
Lena wymieniła mi całą wiązkę od skrzyni do kompa, jakieś kabelki czy blaszki w samej skrzyni pod miska, komputer skrzyni i nic.

arg80
 
 
Posty: 110
Rejestracja: śr lis 24, 2010 7:15 pm

Re: P0758 - Shift selenoid (Electrical) - czyli zdejmij belk

Post autor: arg80 » wt lis 20, 2012 2:50 pm

Czyli masz skrzynie w Limp i brak bledow na desce?
To az dziwne - ale skrzynia może przejsc w "tryb bezpieczny" z wielu powodow.

Poszukam w dokumentacji i dam znac co i jak.
Elektryczne bledy dotycza selenoidow najczesciej lub odczytu z selenoidow ale przydal by sie komp do odczytania skrzyni a z tym latwo nie jest - aczkolwiek do zrobienia w paru miejscach za $

Manualna procedure testowa juz przechodziłeś (miernik podpiety do okraglego 20 pinowego gniazda po prawej stronie skrzyni od gory?)

Jak ni eto postaram sie pozbierać wycinki z dokumentacji i Ci podeśle.

Pozdr.,
Artur
Blazer 5d 2001 CSFI 4.3, LPG
Blazer 5d 2000 CSFI 4.3
Astra F 5d 2002 - bo się nie psuje ;)

arg80
 
 
Posty: 110
Rejestracja: śr lis 24, 2010 7:15 pm

Re: P0758 - Shift selenoid (Electrical) - czyli zdejmij belk

Post autor: arg80 » wt lis 20, 2012 3:02 pm

No dobra znalazlem taki fragment - w przypadku gdy nie masz kodów.

3) If no DTCs are present and vehicle is in limp-in mode,
check fused power supply circuit to transmission solenoids. A nontransmission
related component system failure may cause this circuit
fuse to fail. Fuses such as ERLS or SHIFT SOL fuse supply power to
non-transmission related components (A/C clutch, EGR, EVAP or ABS
system) which may have caused fuse to fail.

W skrócie sprawdź czy działa KLIMA, ABS, EGR i czy szczelny jest system recyrkulacji oparów EVAP - a przedewszystkim ich bezpieczniki.

Jak coś to szukamy dalej :)
Blazer 5d 2001 CSFI 4.3, LPG
Blazer 5d 2000 CSFI 4.3
Astra F 5d 2002 - bo się nie psuje ;)

Awatar użytkownika
uczniak
 
 
Posty: 244
Rejestracja: wt maja 11, 2010 7:44 am
Lokalizacja: Oleśnica

Re: P0758 - Shift selenoid (Electrical) - czyli zdejmij belk

Post autor: uczniak » wt lis 20, 2012 3:40 pm

arg80 pisze:Czyli masz skrzynie w Limp i brak bledow na desce?
check engine ładnie gaśnie
arg80 pisze: Manualna procedure testowa juz przechodziłeś (miernik podpiety do okraglego 20 pinowego gniazda po prawej stronie skrzyni od gory?)
raczej nie
arg80 pisze: W skrócie sprawdź czy działa KLIMA, ABS, EGR i czy szczelny jest system recyrkulacji oparów EVAP - a przedewszystkim ich bezpieczniki.
klima działa aczkolwiek sprężarka ie jest bardzo szczelna, abs działał jak juz skrzynia nie działała poprawnie (teraz abs świruje i mam wyciągnięty bezpiecznik), egr nigdy nie sprawdzałem i nawet nie wiem gdzie on jest, nie wiem gdzie jest EVAP, jeśli jego bezpieczniki są tam gdzie wszystkie inne to są oki

arg80
 
 
Posty: 110
Rejestracja: śr lis 24, 2010 7:15 pm

Re: P0758 - Shift selenoid (Electrical) - czyli zdejmij belk

Post autor: arg80 » śr lis 21, 2012 10:35 am

No ok. Chyba chytam :)
Porada dnia:
Wyremontuj skrzynie, zregeneruj konverter, wymien plyte sterujaca, oraz wszystkie czujniki.
jak nie pomoze to pomyslimy.
A tak na powaznie to musze usiasc i sie zastanowic co i jak nie ustawi bledu a przelaczy skrzynie w LimpMode.
Zle info jest takie ze mechaniczne usterki zadko daja elektryczne sygnaly, ale nic pochopnie musze pokminic .

Pozdr.,
Artur
Blazer 5d 2001 CSFI 4.3, LPG
Blazer 5d 2000 CSFI 4.3
Astra F 5d 2002 - bo się nie psuje ;)

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: P0758 - Shift selenoid (Electrical) - czyli zdejmij belk

Post autor: Kostuch » śr lis 21, 2012 11:15 am

Brak zasilania na solenoidach nie zawsze wygeneruje błąd.
Ja np. miałem przerwę w obwodzie modulatora ciśnienia (jakich ch... pociął wiązkę i poskręcał kabelki palcami) i mi skrzynia szarpała przy zmianie biegów - bez żadnych kodów błędu.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
Janusz_32
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 31
Rejestracja: wt kwie 04, 2006 7:05 pm
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: P0758 - Shift selenoid (Electrical) - czyli zdejmij belk

Post autor: Janusz_32 » sob lis 24, 2012 3:11 pm

Cześć miałem kiedyś podobny przypadek w blazerze, właściwie to sam niechcący uszkodziłem selenid podczas wymiany oleju i ściągania miski - nie chciało mi się odkręcać belki, wydawało się, że miska powinna wyjść.
Objawy były jak u ciebie skrzynia w trybie awaryjnym dostępne dwa biegi, brak błędów na komputerze, Po ponownym zdjęciu miski okazało się, że selenoid czyli elektrozwor wypadł ze swojego mocowania i wisiał na przewodach, z których jeden się w trakcie jazdy urwał. Naprawa polegała na przylutowaniu tego przewodu-dało się trochę odwinąc z cewki i ponownym jego osadzeniu w mocowaniu, oczywiśce tym razem przy zdjejmowaniu miski odkręciłem najpierw belkę, Tak więc proponuję na spokojnie zdjąc miskę i dokładnie sprawdzić przewody wewnątrz skrzyni, zwłaszcza w okolicy elektrozaworów, być może ten wymieniony przez mechanika nie był sprawny a twój dało się naprawić, w razie dramatu dysponuję taką skrzynią, a w razie czego służę też pomocą na telefon 602601642
Pozdrawiam JJ

Awatar użytkownika
uczniak
 
 
Posty: 244
Rejestracja: wt maja 11, 2010 7:44 am
Lokalizacja: Oleśnica

Re: P0758 - Shift selenoid (Electrical) - czyli zdejmij belk

Post autor: uczniak » ndz lis 25, 2012 1:04 am

Janusz_32 pisze:Cześć miałem kiedyś podobny przypadek w blazerze, właściwie to sam niechcący uszkodziłem selenid podczas wymiany oleju i ściągania miski - nie chciało mi się odkręcać belki, wydawało się, że miska powinna wyjść.
Objawy były jak u ciebie skrzynia w trybie awaryjnym dostępne dwa biegi, brak błędów na komputerze, Po ponownym zdjęciu miski okazało się, że selenoid czyli elektrozwor wypadł ze swojego mocowania i wisiał na przewodach, z których jeden się w trakcie jazdy urwał. Naprawa polegała na przylutowaniu tego przewodu-dało się trochę odwinąc z cewki i ponownym jego osadzeniu w mocowaniu, oczywiśce tym razem przy zdjejmowaniu miski odkręciłem najpierw belkę, Tak więc proponuję na spokojnie zdjąc miskę i dokładnie sprawdzić przewody wewnątrz skrzyni, zwłaszcza w okolicy elektrozaworów, być może ten wymieniony przez mechanika nie był sprawny a twój dało się naprawić, w razie dramatu dysponuję taką skrzynią, a w razie czego służę też pomocą na telefon 602601642
Pozdrawiam JJ
jak można sprawdzić solenoid? wizualnie czy miernikiem?

Awatar użytkownika
Janusz_32
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 31
Rejestracja: wt kwie 04, 2006 7:05 pm
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: P0758 - Shift selenoid (Electrical) - czyli zdejmij belk

Post autor: Janusz_32 » ndz lis 25, 2012 11:58 am

u mnie usterka była widoczna gołym okiem no i nastąpiła praktycznie zaraz po zdejmowaniu miski skrzyni, myślę, że potrzebne są oględziny pod kątem tego czy nie są urwane przewody a i pomierzyć miernikiem też można czy jest obwód i czy nie ma przebić.
Pozdrawiam JJ

Awatar użytkownika
Tatuś
Posty: 681
Rejestracja: sob paź 01, 2005 12:21 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: P0758 - Shift selenoid (Electrical) - czyli zdejmij belk

Post autor: Tatuś » ndz lis 25, 2012 12:19 pm

Można sprawdzić jego oporność.
12 ohm prawidłowo,jeśli więcej nieprawidłowo.
SKYTROL-RB25DET,37'',2xdiff lock,Warn+Superwinch

arg80
 
 
Posty: 110
Rejestracja: śr lis 24, 2010 7:15 pm

Re: P0758 - Shift selenoid (Electrical) - czyli zdejmij belk

Post autor: arg80 » pn lis 26, 2012 12:22 pm

@ Tatuś:
Mogę się mylić ale selenoidy w 4L60E mają oporności - od 19 - 31 OHM zgodnie ze specyfikacją

@ Uczniak:
Można też przyłożyć zasilanie do selenoidu, lub do kostki po prawej stronie skrzyni i posłuchać czy zaskakuje. Funkcje zaworu pełni stalowa kulka więc dość wyraźnie słychać "klik" jak selenoid się zamyka.
Rozpięty - nieszczelnie zamocowany selenoid nie da wyniku na PCM bo stan logiczny będzie się zgadzał. To samo jeśli zawiesi się kulka pozostawiając odpowiednio otworzony lub zamknięty przepływ.

Pozdr.,
Artur
Blazer 5d 2001 CSFI 4.3, LPG
Blazer 5d 2000 CSFI 4.3
Astra F 5d 2002 - bo się nie psuje ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Chevrolet”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości