ZMIANA NAPĘDÓW

Blazer

Moderator: Marcin-Kraków

Łukasz79
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 98
Rejestracja: pn sie 22, 2011 12:32 pm

ZMIANA NAPĘDÓW

Post autor: Łukasz79 » pn wrz 23, 2013 12:31 am

Witam. Widzę, że to forum już umiera ale może jeszcze ktoś się znajdzie, kto miał podobny problem.
Jakiś czas temu jak zmieniłem napęd z 2 na 4x4 HI i próbowałem potem zmienić na 2 to dopiero wskoczył mi na drugim razem.
Dzisiaj nie chciał w ogóle i wskoczył może za dwudziestym.
Od czego to może zależeć?
BLAZER 98' LT

arg80
 
 
Posty: 110
Rejestracja: śr lis 24, 2010 7:15 pm

Re: ZMIANA NAPĘDÓW

Post autor: arg80 » pn wrz 23, 2013 7:54 am

Zazwyczaj od dwóch rzeczy z mojej obserwacji.
1. Naprężenie na skrzyni - wyższe obroty i noga na hamulcu
2. Gwałtowne przyspieszanie, prawdopodobnie problemy z podciśnieniem.

Niestety jest też powód ostateczny - jak mnie się skrzynia zmieliła i nie wysprzęglał do końca na N to kontrolka od Service 4wd potrafiła się zapalić.

Pozdr,
Artur
Blazer 5d 2001 CSFI 4.3, LPG
Blazer 5d 2000 CSFI 4.3
Astra F 5d 2002 - bo się nie psuje ;)

Łukasz79
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 98
Rejestracja: pn sie 22, 2011 12:32 pm

Re: ZMIANA NAPĘDÓW

Post autor: Łukasz79 » pn wrz 23, 2013 6:58 pm

A co ma skrzynia do zmiany napędów? U mnie skrzynia na razie działa tylko zacina się zejście z 4x4HI na 2x2 i nie zmienia na 4x4LO.

A właśnie. Czy można jeździć Blazerem cały czas 4x4HI? Bo czytałem, że tylko po luźnych nawierzchniach ale też czytałem, że jest FULL TIME i teraz nie wiem. Bo jak mi się nie będzie chciał wyłączyć to już to tak bym zostawił. A to że palił będzie 5L więcej to już trudno. 30, a 35 to bez różnicy.
BLAZER 98' LT

arg80
 
 
Posty: 110
Rejestracja: śr lis 24, 2010 7:15 pm

Re: ZMIANA NAPĘDÓW

Post autor: arg80 » wt wrz 24, 2013 8:25 am

Skrzynia jak daje za dużo momentu na skrzynkę rozdzielczą to lubią się napędy przycinać. Ale trzeba by pomyśleć co jeszcze może być nie tak.

Blazer ma FULL time ale do tego służy Auto 4WD - na 4Hi rozwalisz rozdzielczą na asfalcie.

Pozdr.,
Artur
Blazer 5d 2001 CSFI 4.3, LPG
Blazer 5d 2000 CSFI 4.3
Astra F 5d 2002 - bo się nie psuje ;)

Łukasz79
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 98
Rejestracja: pn sie 22, 2011 12:32 pm

Re: ZMIANA NAPĘDÓW

Post autor: Łukasz79 » wt wrz 24, 2013 8:32 am

Aby zmienić napędy, to muszę mieć włączony silnik? Bo jak zgasiłem i odpaliłem to się zmieniło. Staram się zmieniać napęd na N lub P ale czasem zmieniam podczas jazdy na 4HI. Lipa, bo mój nie ma w takim razie fulltime. Kolegi żona zajeździła w jeepie reduktor jeżdżąc 4x4 po asfalcie.
BLAZER 98' LT

arg80
 
 
Posty: 110
Rejestracja: śr lis 24, 2010 7:15 pm

Re: ZMIANA NAPĘDÓW

Post autor: arg80 » wt wrz 24, 2013 11:34 am

Silnik musisz mieć włączony.
4Hi tylko na luźnym podłożu - bo zajeździsz reduktor ;)

Przełączanie napędów:
2H --> 4H - przełączy się w czasie jazdy nawet przy 80 km/h w mojej skrzyni. Czasem trzeba zdjąć nogę z gazu na chwilke.
4H --> 2H - tak jak wyżej.
4L - niezależnie z czego przełączasz, zawsze na N i maksymalnie 7km/h. Lepiej na postoju bo duże obciążenia się pojawiają. Zawsze auto musi mieć możliwość potoczenia się w przód lub w tył czyli BEZ HAMULCA. Na 4L tylko luźne podłoże i zobaczysz jak z obrotami ale tak do 40km/h max. Używasz 1 i 2 tylko i pomalu z gazem :)

Pozdr.,
Artur
Blazer 5d 2001 CSFI 4.3, LPG
Blazer 5d 2000 CSFI 4.3
Astra F 5d 2002 - bo się nie psuje ;)

Łukasz79
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 98
Rejestracja: pn sie 22, 2011 12:32 pm

Re: ZMIANA NAPĘDÓW

Post autor: Łukasz79 » wt wrz 24, 2013 2:25 pm

No to dzięki za objaśnienie, bo nie wiedziałem jak się tego używa.
A właśnie mam pytanie. Kiedyś wyciągałem autokar 16t, który się zakopał. Włączyłem 4LO ale jedno z kół tylnych buksowało. Dlaczego 4 jednocześnie się nie kręciły? Czy mam coś uszkodzone w napędach skoro się nie kręcą na 4LO wszystkie koła? Da się jakoś to zablokować aby wszystkie 4 się kręciły?
BLAZER 98' LT

arg80
 
 
Posty: 110
Rejestracja: śr lis 24, 2010 7:15 pm

Re: ZMIANA NAPĘDÓW

Post autor: arg80 » wt wrz 24, 2013 2:40 pm

Nie da się zablokować.
Reduktor to jedno blokady mostów to drugie.
Przy opcji G80 masz samoblokujacy tył. A blokady na przód nie znalazłem :-(
W praktyce napęd jest więc 3x4 w zależności jak roznicowki złapią.
Blazer 5d 2001 CSFI 4.3, LPG
Blazer 5d 2000 CSFI 4.3
Astra F 5d 2002 - bo się nie psuje ;)

Łukasz79
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 98
Rejestracja: pn sie 22, 2011 12:32 pm

Re: ZMIANA NAPĘDÓW

Post autor: Łukasz79 » śr wrz 25, 2013 8:42 pm

No u mnie jedno z tyłu właśnie się kręciło, a drugie nie.
BLAZER 98' LT

arg80
 
 
Posty: 110
Rejestracja: śr lis 24, 2010 7:15 pm

Re: ZMIANA NAPĘDÓW

Post autor: arg80 » śr wrz 25, 2013 9:17 pm

Naklejka w schowku :)
Jak jest G80 to sie skopsalo cos w moscie. Jak nie znajdziesz G80 to nie ma blokady i tak jest poprostu ze jest nieblokowany tyl.
Blazer 5d 2001 CSFI 4.3, LPG
Blazer 5d 2000 CSFI 4.3
Astra F 5d 2002 - bo się nie psuje ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Chevrolet”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość