Strona 1 z 1
ZMIANA NAPĘDÓW
: pn wrz 23, 2013 12:31 am
autor: Łukasz79
Witam. Widzę, że to forum już umiera ale może jeszcze ktoś się znajdzie, kto miał podobny problem.
Jakiś czas temu jak zmieniłem napęd z 2 na 4x4 HI i próbowałem potem zmienić na 2 to dopiero wskoczył mi na drugim razem.
Dzisiaj nie chciał w ogóle i wskoczył może za dwudziestym.
Od czego to może zależeć?
Re: ZMIANA NAPĘDÓW
: pn wrz 23, 2013 7:54 am
autor: arg80
Zazwyczaj od dwóch rzeczy z mojej obserwacji.
1. Naprężenie na skrzyni - wyższe obroty i noga na hamulcu
2. Gwałtowne przyspieszanie, prawdopodobnie problemy z podciśnieniem.
Niestety jest też powód ostateczny - jak mnie się skrzynia zmieliła i nie wysprzęglał do końca na N to kontrolka od Service 4wd potrafiła się zapalić.
Pozdr,
Artur
Re: ZMIANA NAPĘDÓW
: pn wrz 23, 2013 6:58 pm
autor: Łukasz79
A co ma skrzynia do zmiany napędów? U mnie skrzynia na razie działa tylko zacina się zejście z 4x4HI na 2x2 i nie zmienia na 4x4LO.
A właśnie. Czy można jeździć Blazerem cały czas 4x4HI? Bo czytałem, że tylko po luźnych nawierzchniach ale też czytałem, że jest FULL TIME i teraz nie wiem. Bo jak mi się nie będzie chciał wyłączyć to już to tak bym zostawił. A to że palił będzie 5L więcej to już trudno. 30, a 35 to bez różnicy.
Re: ZMIANA NAPĘDÓW
: wt wrz 24, 2013 8:25 am
autor: arg80
Skrzynia jak daje za dużo momentu na skrzynkę rozdzielczą to lubią się napędy przycinać. Ale trzeba by pomyśleć co jeszcze może być nie tak.
Blazer ma FULL time ale do tego służy Auto 4WD - na 4Hi rozwalisz rozdzielczą na asfalcie.
Pozdr.,
Artur
Re: ZMIANA NAPĘDÓW
: wt wrz 24, 2013 8:32 am
autor: Łukasz79
Aby zmienić napędy, to muszę mieć włączony silnik? Bo jak zgasiłem i odpaliłem to się zmieniło. Staram się zmieniać napęd na N lub P ale czasem zmieniam podczas jazdy na 4HI. Lipa, bo mój nie ma w takim razie fulltime. Kolegi żona zajeździła w jeepie reduktor jeżdżąc 4x4 po asfalcie.
Re: ZMIANA NAPĘDÓW
: wt wrz 24, 2013 11:34 am
autor: arg80
Silnik musisz mieć włączony.
4Hi tylko na luźnym podłożu - bo zajeździsz reduktor
Przełączanie napędów:
2H --> 4H - przełączy się w czasie jazdy nawet przy 80 km/h w mojej skrzyni. Czasem trzeba zdjąć nogę z gazu na chwilke.
4H --> 2H - tak jak wyżej.
4L - niezależnie z czego przełączasz, zawsze na N i maksymalnie 7km/h. Lepiej na postoju bo duże obciążenia się pojawiają. Zawsze auto musi mieć możliwość potoczenia się w przód lub w tył czyli BEZ HAMULCA. Na 4L tylko luźne podłoże i zobaczysz jak z obrotami ale tak do 40km/h max. Używasz 1 i 2 tylko i pomalu z gazem
Pozdr.,
Artur
Re: ZMIANA NAPĘDÓW
: wt wrz 24, 2013 2:25 pm
autor: Łukasz79
No to dzięki za objaśnienie, bo nie wiedziałem jak się tego używa.
A właśnie mam pytanie. Kiedyś wyciągałem autokar 16t, który się zakopał. Włączyłem 4LO ale jedno z kół tylnych buksowało. Dlaczego 4 jednocześnie się nie kręciły? Czy mam coś uszkodzone w napędach skoro się nie kręcą na 4LO wszystkie koła? Da się jakoś to zablokować aby wszystkie 4 się kręciły?
Re: ZMIANA NAPĘDÓW
: wt wrz 24, 2013 2:40 pm
autor: arg80
Nie da się zablokować.
Reduktor to jedno blokady mostów to drugie.
Przy opcji G80 masz samoblokujacy tył. A blokady na przód nie znalazłem

W praktyce napęd jest więc 3x4 w zależności jak roznicowki złapią.
Re: ZMIANA NAPĘDÓW
: śr wrz 25, 2013 8:42 pm
autor: Łukasz79
No u mnie jedno z tyłu właśnie się kręciło, a drugie nie.
Re: ZMIANA NAPĘDÓW
: śr wrz 25, 2013 9:17 pm
autor: arg80
Naklejka w schowku

Jak jest G80 to sie skopsalo cos w moscie. Jak nie znajdziesz G80 to nie ma blokady i tak jest poprostu ze jest nieblokowany tyl.