Strona 1 z 2

SPALANIE

: pn wrz 23, 2013 12:43 am
autor: Łukasz79
Ile palą wasze Blazery?
Mój pali :
-na benzynie: TRASA 12L MIASTO 25L
-na gazie: TRASA 16-17L MIASTO 30L

Trochę mnie dziwi dwukrotne spalanie na mieście ale może takie spalanie ma mieć. Na internecie są kolosalne różnice spalania.
Najmniej ktoś napisał, że mu pali 10,5L a najwięcej 40L.

Re: SPALANIE

: pn wrz 23, 2013 7:58 am
autor: arg80
Ponieważ mało jeżdżę na Benzynie to tu pewności nie mam. Na gazie:
Trasa
Stale utrzymywane 90 km/h = 12,5 l/100
Normalne ganianie 120+km/h = 16-18 l/100

Miasto 25 l/100 - w mieście trzeba przyjąć zasadę jak pociśniesz to wszystko zeżre także 40 mnie nie dziwią. Dwa ostrzejsze starty na baku i już możesz dokładać 5l/100.

Pozdr.,
Artur

Re: SPALANIE

: pn wrz 23, 2013 8:31 am
autor: Łukasz79
Aha czyli już nic się nie zmieni. Bo myślałem, że coś jest nie tak. U mnie bardzo dużo pali na mieście jak się wolno jeździ i na biegu jałowym.

Re: SPALANIE

: pn wrz 23, 2013 9:03 am
autor: arg80
Normalne, możesz spróbować kilku tricków:
W mieście używaj 3 - w ten sposób troche wcześniej załącza się lockup bo już na 3 biegu
Hamowanie silnikiem pomaga
nie przekraczaj 2000 obrotow

Ale u mnie najskuteczniej dziala ... przelknij swoja dume i jedz astrą 1.4 LPG :D

Re: SPALANIE

: pn wrz 23, 2013 9:47 am
autor: Kostuch
Tahoe 5,7
Trasa 20l lpg
Miasto 20l lpg
:)21

Re: SPALANIE

: pn wrz 23, 2013 9:56 am
autor: arg80
Benzyna czy Gaz?
Mieszalnik czy wielopunkt - jeśli gaz?

I w mieście raczej łagodnie jak sądzę? Albo mieszalnikowa instalacja :)~

Re: SPALANIE

: pn wrz 23, 2013 10:51 am
autor: Kostuch
Napisałem że lpg. Benzyny nigdy do pełna nie zalałem (zalać zbiornik 120l trochę kosztuje), więc trudno powiedzieć ile kotłuje pb.
Instalacja 2 generacji parownikowa.
Z pod świateł się nie ścigam - prawie ciężarówką to lekko bez sensu :)

Re: SPALANIE

: pn wrz 23, 2013 11:00 am
autor: arg80
To Szacun za wynik.
Mnie w mieście chyba nigdy poniżej 20 blazer nie wyszedl na gazie :D

Re: SPALANIE

: pn wrz 23, 2013 6:56 pm
autor: Łukasz79
arg80 pisze: W mieście używaj 3 - w ten sposób troche wcześniej załącza się lockup bo już na 3 biegu
Hamowanie silnikiem pomaga
To co ja mam ręcznie zmieniać te biegi, czy z trójki ruszać, bo nie czaję. Nie wiem co to "lockup".
W automatach nie ma chyba hamowania silnikiem na "D" albo jest bardzo słabe. U mnie nie ma i w mustangu 2007 też nie ma. Innymi automatami nie jeździłem.
Jedynie hamować silnikiem mogę zmieniając ręcznie bieg na jedynkę. Próbowałem to wyregulować na przepustnicy i hamował ale wtedy były za małe obroty biegu jałowego i mi gasł.

Re: SPALANIE

: pn wrz 23, 2013 7:10 pm
autor: arg80
Chamowanie silnikiem masz zmieniając biegi w dol.
Jadąc na 3 (ustawiasz skrzynie na 3. Skrzynia startuje na 1, potem 2, potem 3, potem 3+lockup czyli zwiększenie ciśnienia oleju ... właściwie na sztywno bez strat mocy jedziesz jak na zwykłym sprzegle) hamuje aż do momentu redukcji na 2.

Skrzynia w blazerze hamuje I to ostro silnikiem jeśli zredukujesz manualnie w dol. Jak nie hamuje to sprzęgła jednokierunkowe do wymiany :-) około 150 tysięcy przebiegu dla aut z hakiem.

Pozdr,
Artur

Re: SPALANIE

: pn wrz 23, 2013 7:36 pm
autor: Łukasz79
Ale to co mam zmieniać manualnie czy patrzeć po obrotach i zmieniać z D na 3?
U mnie hamuje tylko jak zmieniam z D na 3, 2, 1. Na D nie hamuje tylko lekko zwalnia.
Co do sprzęgła to nie mam zielonego pojęcia jak to jest w automatach. Nie widziałem nigdzie sprzęgła do blazera wśród części, które przeglądałem. Jedynie wiem jak to jest w manualach, bo wymieniałem. Tak samo nie mam pojęcia jak działa załączanie przedniej osi, bo nie ma tak jak w cherokee ręcznie tylko jest to skomplikowane. Nie ma w instrukcji serwisowej za wiele na ten temat.

Re: SPALANIE

: pn wrz 23, 2013 9:40 pm
autor: arg80
Łukasz na loozie :D
Przednią osie zapinasz tak jak w Cherokee, tyle że zamiast wajchy w podłodze masz wygodne przyciski na desce. Żadnych sprzegiel w piastach tylko automatycznie zapinany przedni most (2wd most jest rozpięty od wału).
2wd tył - jak masz LT to pewnie w karcie wyposażenia (wlepione kody w schowku na rerękawiczki) znajdziesz też G80 czyli samoblokujacy mechanizm rozbudowy tylnej oski.
4Hi - ciągnie przód I tył
4Lo - ciągnie przód I tył na reduktorze (2.73 ale mogę się mylić)
Auto 4WD - jedziesz na tyle, jak tył się slizga to sprzęgła wiskotyczne zalaczaja przód

Wszędzie gdzie jest 4 masz zapieta przednią osie.
Jak któreś światełko pomarańczowe mogą przy napędzie to oska się nie zapiela albo nie wypiela dla 2Hi
Jak miga Serwice 4WD na desce to jest problem z elektrycznym nastawnikiem w skrzynce rozdzielczej

Co do jazdy na 3 to poprobuj, zobaczysz że auto hamuje na 3 biegu, ale juz nie jak zredukuje na 2
Ustawienie na 2 jest na zimę lub blotko, auto rusza z 2 biegu (skrzynia na 3 - masz 123)
Ustawienie na 1 skrzynia trzyma 1 (dobre na zjazdy lub chamowanie awaryjne :-) )

Co do sprzęgła to masz chydrokinetyczne (torque converter), lockup powoduje podniesienie ciśnienia oleju w konwerterze (sprzegle) - obroty na autostradzie spadają o około 300-500RPM a faktyczną różnica obrotów silnika I skrzyni jest bliska 0. Dla porównania na biegu jalowym masz różnice równą ilości obrotów silnika, a przy gwałtownym przyspieszeniu około 1200. Maksymalna różnica obrotów konwertera w blazerach to około 1800RPM - czyli powyżej tej różnicy silnik będzie chciał wyrwać skrzynie. Ścianki hamulec do oporu I zobacz do ilu obrotów hamulce utrzymają skrzynie (albo lepiej nie bo cos spalisz ... uwierz mi na słowo).

Jeszcze cos ? :-D

Pozdr.,
Artur

Re: SPALANIE

: wt wrz 24, 2013 8:22 am
autor: Łukasz79
Co do napędu to zacina się z przejścia z 4HI na 2HI, miga pomarańczowe światełko ale się nie przełącza, tylko coś stuka pod spodem auta w momencie przełączania. W drugą stronę czyli 2HI -> 4HI przełącza się normalnie. Moje auto nie posiada 4WD (tylko 2HI, 4HI i 4LO).

Muszę sprawdzić czy w schowku coś jest (chodzi o schowek od strony pasażera czy w podłokietniku?).

U mnie właśnie jest odwrotnie. Jak jedzie np na D to nie redukuje, a jak przełączę 3 -> 2 -> 1 to hamuje. Jedynka przydała mi się w górach aby hamować silnikiem przy ostrych zjazdach.

Co do tych obrotów to ja nie czaję tego
obroty na autostradzie spadają o około 300-500RPM
. U mnie obroty na biegu jałowym są w granicach 550-600. Na autostradzie to zależy od prędkości ale 2000-3000RPM zazwyczaj. Możesz o tych obrotach jeszcze wyjaśnić, bo chyba czegoś nie zczaiłem

Re: SPALANIE

: wt wrz 24, 2013 9:12 am
autor: Kostuch
Łukasz,
Przeczytaj w jakiejś wikipedii o zasadzie działąnia skrzyni automatycznej - wiele ci to rozjaśni.
W skrócie: pozycje 3,2,1 nie pozwalają skrzyni zmienić biegu na wyższy niż ustawiony.

Problem ze zmianą 4->2 może być związany z silnikiem sterującym reduktorem i/lub jego czujnikami. Trzeba rozłożyć i popatrzeć oczami.

Re: SPALANIE

: wt wrz 24, 2013 10:16 am
autor: Łukasz79
Obejrzałem sobie filmik:
http://www.youtube.com/watch?v=3Fj-zivPLWs

i już wiem dlaczego ludzie często auto sprzedają na części jeśli im się coś posypie ze skrzynią :)

Na maxa skomplikowane. A jak to sprawdzić czy właściwie działa?

Re: SPALANIE

: wt wrz 24, 2013 10:56 am
autor: arg80
OK to tak z grubsza:
Obroty jałowe około 550-600RPM - czyli na postoju uślizg sprzęgła około 550-600RPM. Sprzęgło w każdym automacie musi się ślizgać, taka konstrukcja.
Lockup pozwala na podniesienie ciśnienia w celu minimalizacji strat mocy przy prędkościach autostradowych (pozycja D) lub przy prędkościach miejskich (pozycja 3).
Czy twój lockup działa? Omawialiśmy to w innym temacie na tym forum ale jest prosty test :) Lockup zapina się już około 80 km/h przy stałej prędkości. Warunkiem jest dobre rozgrzanie skrzyni i oleju. Ja sprawdzam zazwyczaj około 100 km/h bo wtedy to ewidentnie widać.
Przy 100km/h u mnie jest około 2100 bez lockupu i około 1800 z lockupem (straty mocy bliskie 0 RPM). Lockup rozpina się przy lekkim naciśnięciu hamulca. Procedura jest prosta - jedziesz równo setką i obserwujesz obroty. Naciskasz lekko hamulec - obroty powinny podskoczyć o około 300-500 RPM zależnie od prędkości. Jęsli nie zmieniają się to a) lockup wariuje b) brakuje oleju w skrzyni. Ponieważ to częsty błąd więc napiszę raz jeszcze - olej w skrzyni automatycznej sprawdza się na rozgrzanym i włączonym silniku po przejechaniu około 10-20km żeby skrzynia się rozgrzała, skrzynia w pozycji P.
Jak już pisałem lockup działa na pozycji D i pozycji 3 w skrzyni biegów.

Mam nadzieję że trochę się rozjaśniło :)

Pozdr.,
Artur

Re: SPALANIE

: wt wrz 24, 2013 2:11 pm
autor: Łukasz79
To ciekawe, bo nigdy o tym nie słyszałem. Chyba to działało, bo kiedyś naliczyłem 5 biegów jak zmieniał. Więc może ten lockup policzyłem jako 5 bieg. Właśnie mnie to dziwiło i nie wiedziałem do końca czy mam 4 czy 5 biegów do przodu. Sprawdzę jeszcze to sobie. Co do oleju, to odkąd go kupiłem to było dużo za dużo oleju i tak już zostało. Miałem wymienić i nawet kupiłem już filtr ale niektórzy mówili mi abym nie ruszał, bo można coś zrąbać i nie ruszałem. Olej wygląda na bagnecie dobrze, a jak wygląda filtr to nie mam pojęcia.
Fajnie się jeździ automatem ale jak by był blazer w manualu, to bym wolał manuala. Mniej by palił, zawsze można ruszyć na pych, nie ma problemu z holowaniem w razie w :). Na razie nie miałem problemów ale nie chciał bym kiedyś lawetą wracać.
Co do jazdy po mieście to kiedy zrzucasz z D na 3? Cały czas operujesz między D, a 3? Albo inaczej. Jakie obroty utrzymujesz?

Re: SPALANIE

: wt wrz 24, 2013 2:11 pm
autor: Łukasz79
To ciekawe, bo nigdy o tym nie słyszałem. Chyba to działało, bo kiedyś naliczyłem 5 biegów jak zmieniał. Więc może ten lockup policzyłem jako 5 bieg. Właśnie mnie to dziwiło i nie wiedziałem do końca czy mam 4 czy 5 biegów do przodu. Sprawdzę jeszcze to sobie. Co do oleju, to odkąd go kupiłem to było dużo za dużo oleju i tak już zostało. Miałem wymienić i nawet kupiłem już filtr ale niektórzy mówili mi abym nie ruszał, bo można coś zrąbać i nie ruszałem. Olej wygląda na bagnecie dobrze, a jak wygląda filtr to nie mam pojęcia.
Fajnie się jeździ automatem ale jak by był blazer w manualu, to bym wolał manuala. Mniej by palił, zawsze można ruszyć na pych, nie ma problemu z holowaniem w razie w :). Na razie nie miałem problemów ale nie chciał bym kiedyś lawetą wracać.
Co do jazdy po mieście to kiedy zrzucasz z D na 3? Cały czas operujesz między D, a 3? Albo inaczej. Jakie obroty utrzymujesz?

Re: SPALANIE

: wt wrz 24, 2013 2:31 pm
autor: arg80
I'm niższe tym lepiej.
Nie startuj z pod świateł za ostro I juz będzie lepiej.
Pojezdzij trochę to wyczujesz. Ale jak jedziesz normalnie 50 to trzymaj na 3 cały czas. Jak koło 70 to juz D. Pojezdzisz to wyczujesz.
Technicznie biegi są 4 + lockup. Ale 4 to nadbieg więc w górach tez raczej 3.

Jak ktoś przy amerykańskim automacie nie wymienia oleju co 30 tysięcy to prosi się o kłopoty. Olej I filtr co 30 tysięcy. Przy wymianie wchodzi około 5 litrów.
Tylko powiedz mechanikowi żeby zdjął belkę pod miska, bo przy składaniu miski urwie selenoid jasności ;-)

Pozdr,
Artur

Re: SPALANIE

: śr wrz 25, 2013 8:48 pm
autor: Łukasz79
Ja zrobiłem 17tys km i nie wymieniałem oleju w skrzyni. Nie wiem też kiedy był wymieniany i czy był od nowości wymieniany. Filtr już mam tylko olej muszę kupić. DEXTON 3 chyba tam ma być zastosowany? 5L mówisz, że wystarczy aby kupić? Bo słyszałem różne opinie.

Re: SPALANIE

: śr wrz 25, 2013 9:12 pm
autor: arg80
okolo 5l wejdzie.
ale lepiej miec zapas ;)
I nie proboj zdejmowac miski bez zdjecia belki ... przy wkladaniu na 95% urwiesz selenoid od nadbiegu ;)
Zdejmiesz belke masz latwy dostep i jest looz ;)

Re: SPALANIE

: czw wrz 26, 2013 7:04 am
autor: Łukasz79
Oglądałem filmik na youtube i gość nie zdejmował belki lecz podlewarował skrzynię. Ale ja tej belki całkiem nie wyjmę, bo są drążki skrętne. Może wystarczy tylko trochę opuścić belkę?

Re: SPALANIE

: czw wrz 26, 2013 9:53 am
autor: arg80
Wiesz co ... ostatnio nie zerkałem pod blaze ale belka na koncu skrzyni chyba jest na 4 srubach do ramy i 2 do poduszki pod skrzynią i tyle. Drązki są chyba kawałek wcześniej ale ni ejestem pewien na 100%

:D

Tak czy siak ogarniesz ale zadnego dopychania miski - bo urwiesz ten cholerny selenoid :)

Re: SPALANIE

: pt wrz 27, 2013 8:04 pm
autor: Łukasz79
Byłem dzisiaj w trasie i specjalnie zalałem tylko 20L i auto mi spaliło 19L na 100km. Jechałem 90-110km/h. W tym dwa wyprzedzania z gazem do dechy. Moim zdaniem coś jest nie tak. Trochę nawet zaczął na biegu jałowym szarpać i na gazie i na benzynie. Wymieniałem tylko katalizator, tłumik i sondę za katalizatorem. Nie wiem czy nie wrzucić z powrotem pustego katalizatora, bo palił poprzednio 17L (choć to też za dużo).
Myślę aby wymienić aparat zapłonowy, świece, wszystkie sondy na nowe (bo nie wiadomo czy nie zrąbane), filtr paliwa i przepływomierz powietrza. Chyba już nic innego nie wymyślę. Co wy o tym sądzicie? Czy może wywalić silnik cały i tą instalację i włożyć na pełnym wtrysku i sekwencję założyć nową? Jak będzie żarł dalej tyle, to go na części sprzedam i kupię coś innego.

Re: SPALANIE

: pt wrz 27, 2013 8:59 pm
autor: arg80
To może najpierw nam napiszesz co masz?
Paliwo TBI czy CSFI (Mono-wtrysk czy wielopunktowy na pajączku)?
Gaz - mieszalnik czy sekwencja?

Tak wymień świece, palec, kopułkę i przewody.

Nie nie wymieniaj LAMBD - najpierw sprawdź czy działają. Masz 2 czy 3 lambdy?
Przepływomierz? No to było by coś nowego jakby przepływomierz poleciał ;) - chyba że gaz Ci strzela - ale i wtedy raczej łapie ci fałszywe powietrze na podciśnieniu od serwa hamulcowego (bo najszybciej wystrzeli po gazie).

Kupiłeś katalizator? Od czego ? Wstępny i wtórny wymieniłeś katalizator? Tłumik też znalazłeś?

A co z nadbiegiem? Działa jak powinien? Bo jak straciłeś nadbieg to wcale mnie nie dziwi to spalanie.

Sprawdzałeś ciśnienie paliwa? Przy CSFI lubi polecieć regulator ciśnienia paliwa.

Pozdr.,
Artur