Jaki aparat
Moderator: Albert_N
Jaki aparat
Witam. Potrzebuje rady kolegow na temat aparatu GPS. Wybor jest taki, ze sie juz pogubilem. Potrzebuje niedrogiego aparatu, majacego wszystkie podstawowe funkcje. Sa w ofercie aparaty Geko i eTrex, GPS 60 i 76. Czy sa one cos warte?
Trooper 3.1 TDI
Toyota KDJ95
Toyota KDJ95
Wymieniłeś je w kolejności od najmniejszego do największego - wszystkie to odbiorniki bez mapy - rysują Twoją trasę na pustym ekranie (ewentualnie zawierającym wpisane wczesniej punkty) - potrafią poprowadzić Cię z powrotem do wpisanego punkt i po przejechanej trasie, zapisać punkt, określić pozycję, podać prędkość i dystans, poza geko współpracują z komputerem (na nim można mieć mapę), dwa największe pozwalają dolączyć zewnętrzną antenę. Wszystkie sa wodoodporne a 76 pływa i wtym towarzystwie króluje (także ceną).
Upraszczając - geko na rower, etrex do plecaka, 60 do auta (ale do auta to każdy z tych będzie słaby) i 76 na jacht.
Jednak zabawa jest wtedy, gdy są mapy i routing - nawet w terenie, poza drogą odniesienia na dróg i wsi pomagają - polecam minimum Legend Cx lub GPSMAP60, a i tak zaraz będą komentarze, że do auta za mały ekran (ja miałem Summita, bez map i też pomagał czasem w samochodzie, teraz mam Vistę C w w aucie wystarczy, byle kierowca nie próbował nic ustawiać w ruchu, mam też palmtopa z GPS - duży ekran, szybko liczy gada i bierze najróżniejsze oprogramowanie - ale miętki jest
, czasem podłączam Vistę do laptopa i wtedy dopiero jest komfort nawigacji, ale też plątanina kabli)
Upraszczając - geko na rower, etrex do plecaka, 60 do auta (ale do auta to każdy z tych będzie słaby) i 76 na jacht.
Jednak zabawa jest wtedy, gdy są mapy i routing - nawet w terenie, poza drogą odniesienia na dróg i wsi pomagają - polecam minimum Legend Cx lub GPSMAP60, a i tak zaraz będą komentarze, że do auta za mały ekran (ja miałem Summita, bez map i też pomagał czasem w samochodzie, teraz mam Vistę C w w aucie wystarczy, byle kierowca nie próbował nic ustawiać w ruchu, mam też palmtopa z GPS - duży ekran, szybko liczy gada i bierze najróżniejsze oprogramowanie - ale miętki jest

Była Alfa 4x4, było Pajero, są Ssangyong i Subaru
Niestety 60csx na liście nie było - tylko GPS 60 - bezmapowy odpowiednik żółtka w obudowie serii 60 - i z tej listy taniego sprzętu to wybór dobry, ale....darkman pisze:z tych co wymieniłeś to 60 CSX.
kwestia bezmapowago GPS w aucie wymaga wyrozumiałego właściciela, który stosuje jedną z poniższych metod:
Na środku pustyni określamy GPS-em pozycję na mapie i delaj jedziemy na azymut
Jedziemy na ślepo, GPS rejestruje i wiemy jak wrócić
Pracowicie wpisujemy kolejne punkty i nawigujemy po trasie
podłączamy GPS do laptopa, w którym mamy program z mapami.
Nie jest to jednak ani "automatyczna" nawigacja po drogach, ani natychmiastowa orientacja co do pozycji po spojrzeniu na mapę terenu w GPS - wymaga cierpliwości, obeznanego pilota i dobrych map papierowych.
Była Alfa 4x4, było Pajero, są Ssangyong i Subaru
jeśli nie będziesz się zapuszczał w zbyt gęsty las polecam garmina GPSMap60cs jest naprawdę super ale potrafi gubić sygnał w gęstym lesie przy pochmurnej pogodzie
jeśli masz kilka złotych więcej do wydania zakup 60csx wsparty o moduł sirfsterIII jak to na niego mówia to mercedes outdooru... jeśli zgubi sygnał to tylko z powodu wyczerpanych baterii
jeśli masz kilka złotych więcej do wydania zakup 60csx wsparty o moduł sirfsterIII jak to na niego mówia to mercedes outdooru... jeśli zgubi sygnał to tylko z powodu wyczerpanych baterii

Pozdrawiam
Przemo
TERRANO II 2,7td black long ; FREELANDER 2.0di
Przemo
TERRANO II 2,7td black long ; FREELANDER 2.0di
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 71 gości