
GPs metromierz jaki model ?
Moderator: Albert_N
ok to i ja się odezwe.
mam FS pocket loox n560 oczywiście z gps i potrzebuje do tego metromierz taki co by kożystał z tego gps funkcje ma mieć 2----> pierwsza to wyświetlać na całym ekranie metry a druga funkcja to przez naciśnięcie jakiego kolwiek klawisza oprócz power ma zerować te metry, koniec. ma ktoś coś co by mi pasowało
mam FS pocket loox n560 oczywiście z gps i potrzebuje do tego metromierz taki co by kożystał z tego gps funkcje ma mieć 2----> pierwsza to wyświetlać na całym ekranie metry a druga funkcja to przez naciśnięcie jakiego kolwiek klawisza oprócz power ma zerować te metry, koniec. ma ktoś coś co by mi pasowało

- Piasecznik
- jestem tu nowy...
- Posty: 73
- Rejestracja: pn cze 26, 2006 12:16 pm
- Lokalizacja: Piaseczno
Zapraszam http://www.jeep.org.pl/forum/viewtopic.php?t=2845
Możecie uwagi pisać tutaj.
Możecie uwagi pisać tutaj.
- Piasecznik
- jestem tu nowy...
- Posty: 73
- Rejestracja: pn cze 26, 2006 12:16 pm
- Lokalizacja: Piaseczno
- Piasecznik
- jestem tu nowy...
- Posty: 73
- Rejestracja: pn cze 26, 2006 12:16 pm
- Lokalizacja: Piaseczno
Kolejna wersja czeka na testy. https://filegen.com/getfile/?84DC5A
- Piasecznik
- jestem tu nowy...
- Posty: 73
- Rejestracja: pn cze 26, 2006 12:16 pm
- Lokalizacja: Piaseczno
- Piasecznik
- jestem tu nowy...
- Posty: 73
- Rejestracja: pn cze 26, 2006 12:16 pm
- Lokalizacja: Piaseczno
- Piasecznik
- jestem tu nowy...
- Posty: 73
- Rejestracja: pn cze 26, 2006 12:16 pm
- Lokalizacja: Piaseczno
- Piasecznik
- jestem tu nowy...
- Posty: 73
- Rejestracja: pn cze 26, 2006 12:16 pm
- Lokalizacja: Piaseczno
To najnowsza wersja. https://filegen.com/getfile/?416D8ABFC24B
Mi też na emulatorach jakoś serialport nie chce sie zapiąć. Dlatego też zależy mi na tym aby najwięcej osób przetestowało na swoich sprzętach.
Mi też na emulatorach jakoś serialport nie chce sie zapiąć. Dlatego też zależy mi na tym aby najwięcej osób przetestowało na swoich sprzętach.
Witam, wreszcie się dziś chwilę tym pobawiłem w drodze do roboty. Niestety nie mam odniesienia do typowego metromierza, więc czekam też na test Bigi, ale jak na mój "nos" i porównanie do mojego licznika (i słupków kilometrowych przy drodze) dość dokładnego o dziwo (na kliku roadbookach testowane) to wygląda, że Twój sofcik ładnie się sprawuje - błąd odległości w granicach 3% tyle, że nie wiem czy to mój licznik czy soft - he he.
Sprawdzany na płaskim terenie na 40km odcinku, IPAQ H4150 i G-Space na SirfStar III rzucony luzem koło lewarków
Warto by sprawdzić to przy dużych różnicach wzniesień (tu sirf może mocno kłamać, co się przełoży na błąd pomiaru) i dłuższym pełzaniu z małą prędkością. Tak jakoś poniżej 4,5km/h przestaje mierzyć, więc mogą wychodzić totalne głupoty po np. godzinnym czołganiu w bagnie.
Aha jeden babol jaki zuważyłem to wycofaniu z garażu naliczył na + ponad 30m - a było tego z 8m do tyłu, tu warto by chyba dodać jakiś przycisk "cofanie" - coby se te metry odejmował po naciśnięciu go, np jak przejechaliśmy skręt i wracamy. Wiem, że to już bajer full, ale zdaża się w nocy przelecieć 100m za daleko i potem się zaczyna kombinacja.
Poza tym wrażenia jak najbardziej ok - prosto, czytelnie, wyświetla tylko to co trzeba i wmiarę sprawnie kasuje licznik, a zajmuje na tyle mało zasobów że przez portsplittera chodzi sobie róznocześnie Ozi zapisując tracka i pozwalając zorientować się co jakiś czas na mapie
Test bojowy w terenie zrobię za jakieś 2-3 tyg. zobaczymy jak sie wtedy sprawdzi.
Sprawdzany na płaskim terenie na 40km odcinku, IPAQ H4150 i G-Space na SirfStar III rzucony luzem koło lewarków

Warto by sprawdzić to przy dużych różnicach wzniesień (tu sirf może mocno kłamać, co się przełoży na błąd pomiaru) i dłuższym pełzaniu z małą prędkością. Tak jakoś poniżej 4,5km/h przestaje mierzyć, więc mogą wychodzić totalne głupoty po np. godzinnym czołganiu w bagnie.
Aha jeden babol jaki zuważyłem to wycofaniu z garażu naliczył na + ponad 30m - a było tego z 8m do tyłu, tu warto by chyba dodać jakiś przycisk "cofanie" - coby se te metry odejmował po naciśnięciu go, np jak przejechaliśmy skręt i wracamy. Wiem, że to już bajer full, ale zdaża się w nocy przelecieć 100m za daleko i potem się zaczyna kombinacja.
Poza tym wrażenia jak najbardziej ok - prosto, czytelnie, wyświetla tylko to co trzeba i wmiarę sprawnie kasuje licznik, a zajmuje na tyle mało zasobów że przez portsplittera chodzi sobie róznocześnie Ozi zapisując tracka i pozwalając zorientować się co jakiś czas na mapie

Test bojowy w terenie zrobię za jakieś 2-3 tyg. zobaczymy jak sie wtedy sprawdzi.
- Piasecznik
- jestem tu nowy...
- Posty: 73
- Rejestracja: pn cze 26, 2006 12:16 pm
- Lokalizacja: Piaseczno
Dzięki za testy.
Na dzień dzisiejszy program pokazuje to co dostaje z GPS.
W niedalekiej przyszłości dorobię jakieś mechanizmy uśredniania błędów pomiaru przy HDOP powyżej zadanego poziomu.
Na "tenczas" polecam ustawić sobie w opcjach programu Precision treshold na 2 do 3.
Program wtedy przy każdym odczycie sekwencji GPS o precyzji powyżej ustawionego poziomu (im wyższy poziom tym niższa precyzja) zaczyna pikać. W przyszłości dorobię tutaj zapamiętywanie ostatniego punktu o zadanej precyzji i korekta po odczytaniu kolejnego precyzyjnego pomiaru.
Przy HDOP powyżej 2, nawet nieruchomy odbiornik GPS może dawać odczyty ruchu. HDOP wyższy niż 4 to już masakra i nie warto sobie zawracać głowy odczytami z taką precyzją.
Podsumowując, jesli program zbyt często "pika" oznacza to że precyzja jest gorsza i odczyty mogą się rozjechać.
Jeśli chodzi o dokładność na wzniesieniach to na razie też nie testowałem.
Wiem natomiast że mimo iż minimalny okres między kolejnymi odczytami to 1s (wynikający z założeń standardu NMEA) to sam chipset SirfStar III dokonuje pomiarów znacznie częściej i podaje prędkość w węzłach uwzględniającą właśnie większą ilość pomiarów. Możliwe także że bierze pod uwagę również odczyty wysokości. Program korzysta właśnie z odczytów prędkości na sekundę. Pomiary polegające na odczycie poszczególnych punktów i obliczaniu odległości między nimi jest mniej precyzyjne - testowałem trzy sposoby obliczania drogi i wybrałem ten najbardziej precyzyjny.
Na dzień dzisiejszy program pokazuje to co dostaje z GPS.
W niedalekiej przyszłości dorobię jakieś mechanizmy uśredniania błędów pomiaru przy HDOP powyżej zadanego poziomu.
Na "tenczas" polecam ustawić sobie w opcjach programu Precision treshold na 2 do 3.
Program wtedy przy każdym odczycie sekwencji GPS o precyzji powyżej ustawionego poziomu (im wyższy poziom tym niższa precyzja) zaczyna pikać. W przyszłości dorobię tutaj zapamiętywanie ostatniego punktu o zadanej precyzji i korekta po odczytaniu kolejnego precyzyjnego pomiaru.
Przy HDOP powyżej 2, nawet nieruchomy odbiornik GPS może dawać odczyty ruchu. HDOP wyższy niż 4 to już masakra i nie warto sobie zawracać głowy odczytami z taką precyzją.
Podsumowując, jesli program zbyt często "pika" oznacza to że precyzja jest gorsza i odczyty mogą się rozjechać.
Jeśli chodzi o dokładność na wzniesieniach to na razie też nie testowałem.
Wiem natomiast że mimo iż minimalny okres między kolejnymi odczytami to 1s (wynikający z założeń standardu NMEA) to sam chipset SirfStar III dokonuje pomiarów znacznie częściej i podaje prędkość w węzłach uwzględniającą właśnie większą ilość pomiarów. Możliwe także że bierze pod uwagę również odczyty wysokości. Program korzysta właśnie z odczytów prędkości na sekundę. Pomiary polegające na odczycie poszczególnych punktów i obliczaniu odległości między nimi jest mniej precyzyjne - testowałem trzy sposoby obliczania drogi i wybrałem ten najbardziej precyzyjny.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość