276C / Street Pilot III

systemy nawigacji satelitarnej, odbiorniki i osprzęt

Moderator: Albert_N

Maq
Posty: 1573
Rejestracja: pt lut 21, 2003 12:44 pm
Lokalizacja: Katowice

276C / Street Pilot III

Post autor: Maq » sob sie 06, 2005 8:30 pm

Oglądałem z bliska :-) i widziałem jak pracuje Garmin 276C. Podoba mi się, tylko mniej mi się podoba kwota, którą należy za niego pozostawić....

W kwotach bardziej przystępnych (używki) są właśnie Street Pilot-y. Czym to się różni ? Pchać się w toto, czy zbierać na 276C ?

Dzienks.
LR2 - jej
LR3 - jego

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » sob sie 06, 2005 8:32 pm

Stukaj na 276C

Kosiak
 
 
Posty: 218
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kosiak » śr sie 17, 2005 12:07 am

Jak dobrze poszukasz 276 C to i taniej go trafisz :wink:
Te Streety, które są oferowane z drugiej ręki przeważnie są wcześniejszych serii i mają np gorsze wyświetlacze i słabsze, wolniejsze procesory. Ponadto Street jest typowo "asfaltowy", a 276 C przez to ze jest dedykowany także jako odbiornik morski, ma jeszcze inne dodatkowe przydatne funkcje (choćby to, że mają możliwość załączenia ekranu tzw. "kompasu").

Awatar użytkownika
KrzyK
 
 
Posty: 212
Rejestracja: śr gru 08, 2004 12:03 pm
Lokalizacja: Pisz

Post autor: KrzyK » śr sie 17, 2005 8:34 pm

Street Pilot C320 też jest zachęcający, ale 276C wygląda na na solidniejszy w teren i na łódź.
LR Disco 3.5 V8i, 92', +2''
"I hate asfalt"

Yoorek
Posty: 396
Rejestracja: wt wrz 16, 2003 9:45 am
Lokalizacja: Kraków / Wieliczka

Post autor: Yoorek » śr sie 17, 2005 9:32 pm

KrzyK pisze:Street Pilot C320 też jest zachęcający, ale 276C wygląda na na solidniejszy w teren i na łódź.
Testowałem c320 i 2610 (po jednym dniu jazdy w mieście jak i poza), posiadam 276c.
c320 tylko pozornie wydaje sie lepszy, poza widokiem 3D który podoba się wielu w tym mi, oraz łatwym montażem ma same wady. Z najważniejszych: brak punktów via, brak zapammiętywania trasy, ciemny wyświetlacz, baardzo nieczytelne wyświetlanie mapy, brak możlwiości przewijania mapy w trybie nawigacji. W związku z powyższymi do off-road sie zupełnienie nadaje, zaś do nawigacji po drogach i tak jest gorszy od 2610 nie mówiąc o 276c.
Zarówno c320 jak i 2610 przy 276c wyglądają jak zabawki, ich wyświtlacze są o wiel słabsze niż w 276c

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krecik » ndz sie 21, 2005 6:30 pm

mądrze prawią...

276c rzondzi

SP przerabiałem na sobie, na szczęscie udało się szybciutko przekazać dalej bo to była porażka, 276c juz kilka miesięcy w autach różnych (podstawki przenośne przydatne) i na łodzi i sprawuje się bardzo dobrze.

Warto było dozbierać
Krzysiek

Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...

Awatar użytkownika
darkman
 
 
Posty: 4353
Rejestracja: pn sie 01, 2005 11:56 pm
Lokalizacja: z wojny
Kontaktowanie:

Post autor: darkman » wt lis 01, 2005 1:38 pm

no właśnie się skupiam nad 276c.. bo mnie już eTrex spieszony doprowadził do szału kolejny i ostatni raz... panu już dzękujemy jesli idzie o auto.
BTW - Krecik, napisałeś kiedyś, że 176c nie ma autoroutingu (czy to znaczy, że jak podam wsp. albo punkt docelowy to nie pokaże mi drogi dojazdu ani mapy z punktu wyjścia?) - jeszcze czegoś nie ma? (oprócz koloru)
Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krecik » wt lis 01, 2005 6:36 pm

kolor to ma 176c ale autoroutingu nie posiada - jak wybierzesz punkt docelowy i powiesz "IDZ TAM" to pokaże ci kreske na azymut, ale nie poprowadzi cie 'po ludzku' drogami asfaltowymi (identycznie jak 276 po włączeniu trybu off-road, tez pokazuje azymut)

routing bardzo mocno przydatna funkcja, warta dołożenia i kupienia 276c

niby mona trasy przygotowac na komputerze i wgrac... ale to nie to samo (skręcenie gdzieś, pomylenie drogi... niestety, bez autoroutingu ci tego nie przekalkuluje)

tez sie martwiłem wydatkiem, ale po roku używania nadal jestem zachwycony :) (i większości oglądających się to podoba)

teraz kilka ekonomicznych spraw

potrzebujesz gpsa sztuk jeden, karte - 128MB (zaraz bedzie nowa mapa polski i nie wiadomo czy bedzie sie miescic na 64MB karty) i mape...

w usa 276c kosztuje cirka jebałt 650$ czyli siakies 1800-1900zł, sprowadzenie tego to bedzie około 50$, czyli w 2000 zł sie zamykasz, ALE - nie ma gwarancji dwuletniej. Wydaje mi sie ze jednak warto dołożyć kilka stówek i kupić go w polsce (ceny od chyba 2800 sie zaczynają, a moze i mniej), ja kupiłem w polszy i sie ciesze bo jak by co to jeszcze rok gwarancji mam

karta - allegro, albo męczyc sprzedawce gpsa, i za jakies 350zł kupisz

mapa - no tu orydżinal 750zł czy cos takiego , niestety, ale warto, tylko poczekaj do grudnia bo zaraz 4.0 wyjdzie :)
Krzysiek

Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...

Awatar użytkownika
darkman
 
 
Posty: 4353
Rejestracja: pn sie 01, 2005 11:56 pm
Lokalizacja: z wojny
Kontaktowanie:

Post autor: darkman » śr lis 02, 2005 12:24 am

acha dzienks!
taaa..to 176 olewam w takim razie, bez routingu to gleba dla mnie.
czyli 276c, well.. jakiś uchwycik jest w komplecie czy opcja? znaczy dodatkowa cena mnie zabije ? gwarancja mnie dość przekonuje, gadget całkiem tani nie jest jakby nie było :roll:
orydżinalus mapy troszkie drogi jak to soft, a tak zwana "pierwsza kopia" nie będzie robić ?
Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi

Yoorek
Posty: 396
Rejestracja: wt wrz 16, 2003 9:45 am
Lokalizacja: Kraków / Wieliczka

Post autor: Yoorek » śr lis 02, 2005 8:58 am

darkman pisze:acha dzienks!
taaa..to 176 olewam w takim razie, bez routingu to gleba dla mnie.
czyli 276c, well.. jakiś uchwycik jest w komplecie czy opcja? znaczy dodatkowa cena mnie zabije ? gwarancja mnie dość przekonuje, gadget całkiem tani nie jest jakby nie było :roll:
orydżinalus mapy troszkie drogi jak to soft, a tak zwana "pierwsza kopia" nie będzie robić ?
W skłąd zetawu "fabrycznego" 276c wchodzi m.in uchwyt morski - bardzo dobry do off-road. Daje się przykręcić na 3 srubach (stabilny), i daje się regulować w trzech wymiarach - więc nie ma problemu z tym, że będzie przmyocowany do nierównej powierzchni. GPS w zmaontowanym uchwycie jest b. stabilny. Opróćz uchwtu morskiego standardowo dostajesz taki uchwycik przylepiany - jest on ok - ale na pewno mniej stabilny od morskiego i ma możlwiści regulacji tylko pochylenia oraz lewo/prawo.
276C standardowo jest bez karty pamięci więc musisz kupić takową coby wgrać jakiekolwiek mapy (Pamięć wbudowana zajęta jest przee baaardzo ogólną mapę bazową Europy (w modelu EU oczywiście).
Co do map - system zabiezpieczenia Garmina jest chyba bardzo szczelny - nie szukałem specjalnie ale też nie spotkałem nikogo kto miałby jakieś mapy nie do końca kupione ;) . Po instalcji mapy na kompie należy ją odblokować dla użadzenia z którym ma być używna (np. City Select można odblokować dla 2 odbiorników GPS), tak więc jedyna praktyczna metoda to zakup "na spółkę" z kimś takiej mapy - aczkolwiek nie wczytywałem się w liecneje i nie wiem czy to legalne, podobnie jest z GPMapą Polski.
276c stadardowo wyposarzony jest w kabel zasilania 220V i 12V ale bez końcówki w postaci gniazdka zapalniczki i bez głośniczka - jeśli chciałbyś aby Ci "auto" mówiło kiedy maqsz skręcać ;) .Głośniczek to 8ohm, 3W jest w kablu dołaczonym do "zestawu samochodowego".
Zaglądnij jeszcze na www.garmin.pl tam są opisy.

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krecik » śr lis 02, 2005 9:15 am

tak jak Yoorek napisał

uchwyt firmowy - standardowy w zestawie - wygląda tak:

Obrazek

Przykręcany jak Yoorek pisał na 3 wkręty. Pancerny :) W G robi aż miło, gps sie trzyma, nie wypada i ogólnie jest cool, ale , do osobowego bym go nie włożył :)


Można dokupić oddzielnie taki:
Obrazek

On moze byc przykręcony do kokpitu, albo przyklejony (są naklejki odpowiedniego kształtu z taśmą dwustronną, ponoć dobrze trzyma, kupiłem ale jeszcze nie przykleiłem wiec nie wiem)

Co do map.... Citiselect jest blokowany na konkretny odbiornik, i tam nie powalczysz, a GPMapa ma bloade na 5 instalacji na komputerze, mozna ją potem niby wgrać na kilka gpsów...ale w ten sposob ssami sobie podetniemy gałąź na której siedzimy, bo jak bedziemy piracić to firma nie wyda nowej wersji... wiec lepiej jednak kupić :)

Jest ten multipak - 276c + 64MB karta + GPMapa 3.0 za 3.9kzł brutto, ale ja bym poczekał na takie wielopaki z GPMapą 4.0 bo to juz za chwileczke juz za momencik...
Krzysiek

Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...

Awatar użytkownika
darkman
 
 
Posty: 4353
Rejestracja: pn sie 01, 2005 11:56 pm
Lokalizacja: z wojny
Kontaktowanie:

Post autor: darkman » śr lis 02, 2005 9:16 am

tnx, to jeszcze doczytam co nie co;
o mapę tak tylko pytałem, bo nie upieram się co do illegal, jednak jak ktoś ma z licencją na dwa stanowiska to nawet niezłe rozwiązanie.

to jeszcze jedno pytanie - czy z uchwytu morskiego łatwo się wyjmuje, tak by nie zostawiać w aucie ? (mam już za dużo gadgetów by je zostawiać.. niestety)
Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krecik » śr lis 02, 2005 9:21 am

po włożeniu do uchwytu mozesz przesunąć taki guziczek i wtedy go nie wyjmiesz wcale, do czasu przesunięcia guziczka w drugą stronę

ale jak normalnie włożony i nie zabezpieczony (nigdy nie musiałem z tego korzystać, normalnie trzyma bez problemow i nie wypada) to wyjęcie zajmuje pół sekundy mniej wiecej :) Wprawnym chwytem.

Włożenie zajmuje 0.09 sekundy :D

Chyba ze z kablami podłączonymi z tyłu, wtedy ciut dłuzej :) no i jak się ręce trzęsą to też troche trudniej :)
Generalnie, wygodne to jest


Licencja GPMapy mówi o tym ze mozna ją nagrac na jeden gps, dawno jej nie czytałem ale tak mi sie cos kołata

ps. jest jeszcze jeden fajny uchwyt:

Obrazek

Przenośny, w srodku jest jakiś piaseczek albo cos podobnego, gps sie ładnie w tym trzyma i mozna go w pozyczonym autku na desce położyc.
Choc, ja woże przy okazji taśmę przeźroczystą, bo przy większych przyspieszeniach lubi zjeżdzać
Krzysiek

Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...

Awatar użytkownika
darkman
 
 
Posty: 4353
Rejestracja: pn sie 01, 2005 11:56 pm
Lokalizacja: z wojny
Kontaktowanie:

Post autor: darkman » czw lis 03, 2005 11:03 am

to jeszcze tylko: servis pogwarancyjny w polsce - jak z tym jest ?
Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi

Kosiak
 
 
Posty: 218
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kosiak » czw lis 03, 2005 4:05 pm

Jak sprzęt Ci się nie popsuje w okresie gwarancji, to się później raczej także nie popsuje. Przynajmniej ja nie znam takich przypadków jeśli chodzi o GPS-y. Chyba, że go uszkodzisz mechanicznie, ale to nie podlega żadnej gwarancji.
Serwis pogwarancyjny jest, ale w tym sprzęcie się w 99% przypadków nie naprawia tylko wymienia na nowe. Stąd też ceny usług serwisowych są stałe i niestety dosyć wysokie.

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krecik » czw lis 03, 2005 9:17 pm

jesli jako pogwarancyjny masz na mysli serwisowanie urządzeń sprowadzonych z usa to niestety, opłata za serwisowanie urządzeń jest jakas rzędu 200$ conajmniej... taka kara ot co
Krzysiek

Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...

ODPOWIEDZ

Wróć do „GPS”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości