Co lepsze w teren Oregon 300 czy 60CSX?
Moderator: Albert_N
Co lepsze w teren Oregon 300 czy 60CSX?
hey,
szukam niedorgiego a jakiegoś sensownego gpsa w teren na rajdy. Wybór padł albo na oregona 300 albo na 60CSX. Co jest lepsiejsze?
szukam niedorgiego a jakiegoś sensownego gpsa w teren na rajdy. Wybór padł albo na oregona 300 albo na 60CSX. Co jest lepsiejsze?
Re: Co lepsze w teren Oregon 300 czy 60CSX?
Witam
Ja polecił bym jakiegos palma MIO
Wszystko poleci + programy pomiarowe
Ja polecił bym jakiegos palma MIO
Wszystko poleci + programy pomiarowe
Re: Co lepsze w teren Oregon 300 czy 60CSX?
oregon jest chyba fajniejszy. nowoczesniejszy, lepszy wyswietlaczy itd.
Ale 60 mozna juz kupic uzywana za bardzo rozsadne pieniadze.
Mam 60 -wyswietlacz niestety jest troszke za maly, mimo iz bardzo sobie chwale to urzadzenie. sprawdza sie na rowerze, trekingach w osobowce i na wyprawach ( lekki i w miare prosty w obsludze). Nawet nie raz juz byl zalany blotem.
Duzo osob uzywa w teren tez seri 276 , maja duzo lepszy wyswietlacz
Ale 60 mozna juz kupic uzywana za bardzo rozsadne pieniadze.
Mam 60 -wyswietlacz niestety jest troszke za maly, mimo iz bardzo sobie chwale to urzadzenie. sprawdza sie na rowerze, trekingach w osobowce i na wyprawach ( lekki i w miare prosty w obsludze). Nawet nie raz juz byl zalany blotem.
Duzo osob uzywa w teren tez seri 276 , maja duzo lepszy wyswietlacz
Re: Co lepsze w teren Oregon 300 czy 60CSX?
Svenson pisze:Witam
Ja polecił bym jakiegos palma MIO
Wszystko poleci + programy pomiarowe





Re: Co lepsze w teren Oregon 300 czy 60CSX?
Dzięki DrakoDrako pisze:oregon jest chyba fajniejszy. nowoczesniejszy, lepszy wyswietlaczy itd.
Ale 60 mozna juz kupic uzywana za bardzo rozsadne pieniadze.
Mam 60 -wyswietlacz niestety jest troszke za maly, mimo iz bardzo sobie chwale to urzadzenie. sprawdza sie na rowerze, trekingach w osobowce i na wyprawach ( lekki i w miare prosty w obsludze). Nawet nie raz juz byl zalany blotem.
Duzo osob uzywa w teren tez seri 276 , maja duzo lepszy wyswietlacz


Re: Co lepsze w teren Oregon 300 czy 60CSX?
Dzięki DrakoDrako pisze:oregon jest chyba fajniejszy. nowoczesniejszy, lepszy wyswietlaczy itd.
Ale 60 mozna juz kupic uzywana za bardzo rozsadne pieniadze.
Mam 60 -wyswietlacz niestety jest troszke za maly, mimo iz bardzo sobie chwale to urzadzenie. sprawdza sie na rowerze, trekingach w osobowce i na wyprawach ( lekki i w miare prosty w obsludze). Nawet nie raz juz byl zalany blotem.
Duzo osob uzywa w teren tez seri 276 , maja duzo lepszy wyswietlacz


Re: Co lepsze w teren Oregon 300 czy 60CSX?
Gdzie? No to na azymutach na Transgothice może mnie mój pilot zgubić, a z kim się odnajdę hmmm to się okażeFlor pisze:Svenson pisze:Witam
Ja polecił bym jakiegos palma MIO
Wszystko poleci + programy pomiarowetylko nie 550
Laska a gdzie ty chcesz się zgubić
a w zasadzie z kim odnaleźć
![]()

Re: Co lepsze w teren Oregon 300 czy 60CSX?
jak do azymutow to starczy ( tylko tak w mongoli nawigowalismy)Laska pisze:Dzięki DrakoDrako pisze:oregon jest chyba fajniejszy. nowoczesniejszy, lepszy wyswietlaczy itd.
Ale 60 mozna juz kupic uzywana za bardzo rozsadne pieniadze.
Mam 60 -wyswietlacz niestety jest troszke za maly, mimo iz bardzo sobie chwale to urzadzenie. sprawdza sie na rowerze, trekingach w osobowce i na wyprawach ( lekki i w miare prosty w obsludze). Nawet nie raz juz byl zalany blotem.
Duzo osob uzywa w teren tez seri 276 , maja duzo lepszy wyswietlacznoo właśnie mój pilot ma obawy, że nie dowidzi na tym małym wyświetlaczu
no a znowu nie wiem czy Oregon nie jest za delikatny do błota
oregon napewno bedzie lepszy (zwlasszcza wyswietlacz) chociaz nie wiem jak sie go obsluguje w rekawicach . 60 ma "guziory" , wiec nawet brudnymi rekawicami od blota da sie go obslugiwac.
najlepiej wez tate niech sobie sam w rekawicach w jakims sklepie sprobuje przelaczac jakies opcje
Re: Co lepsze w teren Oregon 300 czy 60CSX?
Z tym, że on w rękawicach nie jeździ. Głównie to chodzi o ubabrane łapy w błocie i oto żeby widział co mu się tam wyświetlaDrako pisze:jak do azymutow to starczy ( tylko tak w mongoli nawigowalismy)Laska pisze:Dzięki DrakoDrako pisze:oregon jest chyba fajniejszy. nowoczesniejszy, lepszy wyswietlaczy itd.
Ale 60 mozna juz kupic uzywana za bardzo rozsadne pieniadze.
Mam 60 -wyswietlacz niestety jest troszke za maly, mimo iz bardzo sobie chwale to urzadzenie. sprawdza sie na rowerze, trekingach w osobowce i na wyprawach ( lekki i w miare prosty w obsludze). Nawet nie raz juz byl zalany blotem.
Duzo osob uzywa w teren tez seri 276 , maja duzo lepszy wyswietlacznoo właśnie mój pilot ma obawy, że nie dowidzi na tym małym wyświetlaczu
no a znowu nie wiem czy Oregon nie jest za delikatny do błota
oregon napewno bedzie lepszy (zwlasszcza wyswietlacz) chociaz nie wiem jak sie go obsluguje w rekawicach . 60 ma "guziory" , wiec nawet brudnymi rekawicami od blota da sie go obslugiwac.
najlepiej wez tate niech sobie sam w rekawicach w jakims sklepie sprobuje przelaczac jakies opcje

-
- jestem tu nowy...
- Posty: 61
- Rejestracja: wt kwie 08, 2003 10:12 pm
- Lokalizacja: Goleniów
Re: Co lepsze w teren Oregon 300 czy 60CSX?
Ja zainstalowałem Panasonic touchbook z ekranem dotykowym do tego antena SKYTRAQ 65-SAT na USB. Mapy Ozi-explorer. Bardzo dobre pozycjonowanie. Duży ekran. Odporny na błoto i kurz. Nie boi się zachlapania ale pod wodę z nim nie wjeżdżam.
- willi7
- jestem tu nowy...
- Posty: 58
- Rejestracja: pn lut 18, 2008 4:00 pm
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontaktowanie:
Re: Co lepsze w teren Oregon 300 czy 60CSX?
OREGON jest przereklamowany, poczytaj na "garniaku"
Re: Co lepsze w teren Oregon 300 czy 60CSX?
nie wiem czy przereklamowany, został zakupiony i jak na razie się sprawdza
kurz przeokrutny wytrzymał, w obsłudze idiotoodporny więc akurat dla mnie 


- Trzeszczący Kij
- jestem tu nowy...
- Posty: 32
- Rejestracja: pt paź 09, 2009 6:52 am
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Co lepsze w teren Oregon 300 czy 60CSX?
Oregon jest słaby, przy możliwościach 60tki jest po prostu 'głupi'. Ale zarówno 60tka jak i oregon to outdorowce, a nie gps do auta. Nawet na uchwycie przyklejone do szyby są nie wygodne w obsłudze z za kółka, kupe widać na ich małych ekranikach itp.
Bardzo sensowym urządzeniem jest nuvi 550 (w usa ma oznaczenie 500). Wygląda i zachowuje się jak klasyczne navigacje do auta serii nuvi (dotykowy ekran, duży i jasny, gada ludzkim głosem itp) ale ma cechy outdorowca czyli IPX7, wyświetlacz odporny na niskie temperatury, przyzwoity czas działania bez zewnętrznego źródła zasilania, rozbudowane funkcje nawigacyjne (track back czyli to czego się najczęściej używa planując trasę na podstawie rastrowych map w Ozim) itp - super sprawa. Jedyne co mnie trochę wnerwia w 550 w porównaniu z innymi nuvi to słaba czułość ekranu dotykowego (trzeba mocniej puknąć w ekran) ale to pewno dlatego że jest odporny na zamarzanie czego o zwykłych nuvi nie da się powiedzieć. W niskich temperaturach dają dupy na całego.
Bardzo sensowym urządzeniem jest nuvi 550 (w usa ma oznaczenie 500). Wygląda i zachowuje się jak klasyczne navigacje do auta serii nuvi (dotykowy ekran, duży i jasny, gada ludzkim głosem itp) ale ma cechy outdorowca czyli IPX7, wyświetlacz odporny na niskie temperatury, przyzwoity czas działania bez zewnętrznego źródła zasilania, rozbudowane funkcje nawigacyjne (track back czyli to czego się najczęściej używa planując trasę na podstawie rastrowych map w Ozim) itp - super sprawa. Jedyne co mnie trochę wnerwia w 550 w porównaniu z innymi nuvi to słaba czułość ekranu dotykowego (trzeba mocniej puknąć w ekran) ale to pewno dlatego że jest odporny na zamarzanie czego o zwykłych nuvi nie da się powiedzieć. W niskich temperaturach dają dupy na całego.
- Trzeszczący Kij
- jestem tu nowy...
- Posty: 32
- Rejestracja: pt paź 09, 2009 6:52 am
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Co lepsze w teren Oregon 300 czy 60CSX?
Oregon jest słaby, przy możliwościach 60tki jest po prostu 'głupi'. Ale zarówno 60tka jak i oregon to outdorowce, a nie gps do auta. Nawet na uchwycie przyklejone do szyby są nie wygodne w obsłudze z za kółka, kupe widać na ich małych ekranikach itp.
Bardzo sensowym urządzeniem jest nuvi 550 (w usa ma oznaczenie 500). Wygląda i zachowuje się jak klasyczne navigacje do auta serii nuvi (dotykowy ekran, duży i jasny, gada ludzkim głosem itp) ale ma cechy outdorowca czyli IPX7, wyświetlacz odporny na niskie temperatury, przyzwoity czas działania bez zewnętrznego źródła zasilania, rozbudowane funkcje nawigacyjne (track back czyli to czego się najczęściej używa planując trasę na podstawie rastrowych map w Ozim) itp - super sprawa. Jedyne co mnie trochę wnerwia w 550 w porównaniu z innymi nuvi to słaba czułość ekranu dotykowego (trzeba mocniej puknąć w ekran) ale to pewno dlatego że jest odporny na zamarzanie czego o zwykłych nuvi nie da się powiedzieć. W niskich temperaturach dają dupy na całego.
Bardzo sensowym urządzeniem jest nuvi 550 (w usa ma oznaczenie 500). Wygląda i zachowuje się jak klasyczne navigacje do auta serii nuvi (dotykowy ekran, duży i jasny, gada ludzkim głosem itp) ale ma cechy outdorowca czyli IPX7, wyświetlacz odporny na niskie temperatury, przyzwoity czas działania bez zewnętrznego źródła zasilania, rozbudowane funkcje nawigacyjne (track back czyli to czego się najczęściej używa planując trasę na podstawie rastrowych map w Ozim) itp - super sprawa. Jedyne co mnie trochę wnerwia w 550 w porównaniu z innymi nuvi to słaba czułość ekranu dotykowego (trzeba mocniej puknąć w ekran) ale to pewno dlatego że jest odporny na zamarzanie czego o zwykłych nuvi nie da się powiedzieć. W niskich temperaturach dają dupy na całego.
Re: Co lepsze w teren Oregon 300 czy 60CSX?
Zarówno Oregon jak i 60 tka csx to outdoorowce. Owszem, tyle, ze sama firma Garmin bardzo różnie określa ich pozycję, możliwości i zastosowanie. Na stronie Garmina oba urządzenia znaleźć można w zakładce "po szlakach" tyle, że Oregona w dziale "rozwiązania turystyczne", a całą serię 60-tek w dziale "rozwiązania profesjonalne".
I to jest cała odpowiedź. Delikatniejszy i mniej odporny na teren Oregon ma znacznie więcej przeróżnych "wodotrysków". 60-tka csx jest pancerna, ale... to sprzęt dla użytkownika, który wie czego chce.
Miałem okazję poznać zarówno raczej nieudane Colorado, jak i Oregona - nie kupiłem. Gdy na emeryturę poszła 60-tka cs, zakupiłem csx'a i jestem zadowolony.
Ale też prawdą jest, że nie jest to odbiornik typowo do auta. Chociaż... 60 tka csx współpracuje z POI Loaderem - czyli programem do wgrywania opisanych "punktów geograficznych" do GPS'a. O radarach i takich tam ostrzega tylko sygnałem dźwiękowym. Jak kogoś denerwuje mniej lub bardziej słodki głosik ostrzegający o radarze - to polubi i 60 tkę. Oczywiście Oregon też ma taką możliwość.
60-tka to sprzęt do obsłużenia w rękawiczkach. Mocny i wodoodporny. Mój spędził kiedyś niemal godzinę w rzadkim błocie. Przymocowany był do szelki od plecaka i jak zdjąłem plecak to wpadł z szelką w błoto - nie zauważyłem. Jak go wyjąłem i obsuszył się - przypominał grudę ziemi. Po umyciu w rzece - znowu jak nowy. Nie puścił kropli wody i działa do dziś.
Jak ktoś potrzebuje sprzętu do lajtowej turystyki - Oregon nie zawiedzie. Jak ktoś z auta wysiada i idzie w cięższy teren. Polecam prostszą, acz profesjonalnie pancerną 60-tkę.
I to jest cała odpowiedź. Delikatniejszy i mniej odporny na teren Oregon ma znacznie więcej przeróżnych "wodotrysków". 60-tka csx jest pancerna, ale... to sprzęt dla użytkownika, który wie czego chce.
Miałem okazję poznać zarówno raczej nieudane Colorado, jak i Oregona - nie kupiłem. Gdy na emeryturę poszła 60-tka cs, zakupiłem csx'a i jestem zadowolony.
Ale też prawdą jest, że nie jest to odbiornik typowo do auta. Chociaż... 60 tka csx współpracuje z POI Loaderem - czyli programem do wgrywania opisanych "punktów geograficznych" do GPS'a. O radarach i takich tam ostrzega tylko sygnałem dźwiękowym. Jak kogoś denerwuje mniej lub bardziej słodki głosik ostrzegający o radarze - to polubi i 60 tkę. Oczywiście Oregon też ma taką możliwość.
60-tka to sprzęt do obsłużenia w rękawiczkach. Mocny i wodoodporny. Mój spędził kiedyś niemal godzinę w rzadkim błocie. Przymocowany był do szelki od plecaka i jak zdjąłem plecak to wpadł z szelką w błoto - nie zauważyłem. Jak go wyjąłem i obsuszył się - przypominał grudę ziemi. Po umyciu w rzece - znowu jak nowy. Nie puścił kropli wody i działa do dziś.
Jak ktoś potrzebuje sprzętu do lajtowej turystyki - Oregon nie zawiedzie. Jak ktoś z auta wysiada i idzie w cięższy teren. Polecam prostszą, acz profesjonalnie pancerną 60-tkę.
Re: Co lepsze w teren Oregon 300 czy 60CSX?
mam oregona i ma na pewno nad 60tką jedną przewagę, tzn. dotykowy ekran - na tym pewnie przewaga się kończy.
Inna sprawa ,że oregona używam głównie do zapisu śladów i jest milszy jak się wysiada z auta i idzie na zwiedzanie. Obecnie chcę przesiąść się na panasonica cf 18 , ale oregon zostanie na momenty wyjścia z auta. Nie jest to typowe traperskie narzędzie i trochę wręcz za beczułkowate - więc mało "kompatybilne" np. z kieszenią plecaka, ale już się do niego przyzwyczaiłem . I tak lepszy od colorado, którego się pozbyłem na rzecz oregona głównie ze względu na dotykowy ekran, aby mógł w samochodzie pełnić rolę nawi.
teraz po dłuższym użytkowaniu pewnie wybrałbym raaczej tradycyjną navi z większym ekranem,jednak ich roblem w garminie to brak możłiwości zasilania ludzkimi bateriami. Tę niewątpliwą zaletę ma oregon - zasilanie na zwykłe palce , które w razie czego dostanie się na każdym kroku, a w hotelu można odpalić na bateriach z pilota TV
edit, ja mam oregona 300 i nie wiem jakie są różnice z wyższymi modelami
Inna sprawa ,że oregona używam głównie do zapisu śladów i jest milszy jak się wysiada z auta i idzie na zwiedzanie. Obecnie chcę przesiąść się na panasonica cf 18 , ale oregon zostanie na momenty wyjścia z auta. Nie jest to typowe traperskie narzędzie i trochę wręcz za beczułkowate - więc mało "kompatybilne" np. z kieszenią plecaka, ale już się do niego przyzwyczaiłem . I tak lepszy od colorado, którego się pozbyłem na rzecz oregona głównie ze względu na dotykowy ekran, aby mógł w samochodzie pełnić rolę nawi.
teraz po dłuższym użytkowaniu pewnie wybrałbym raaczej tradycyjną navi z większym ekranem,jednak ich roblem w garminie to brak możłiwości zasilania ludzkimi bateriami. Tę niewątpliwą zaletę ma oregon - zasilanie na zwykłe palce , które w razie czego dostanie się na każdym kroku, a w hotelu można odpalić na bateriach z pilota TV

edit, ja mam oregona 300 i nie wiem jakie są różnice z wyższymi modelami
Ostatnio zmieniony pt mar 12, 2010 9:36 pm przez Harley, łącznie zmieniany 2 razy.
Patrol Long Safari 4,2 D
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes
Patrol Short BRU(td)US 4,2
Patrol Comfort TB42
Patrol y61 3,0TD mercedes
Re: Co lepsze w teren Oregon 300 czy 60CSX?
Też kupiłem Oregona 550
- teraz się czuję spełniony
całą trasę wytyczę z komputera ,przyjmuje do 50 pkt.pośrednich
zwykłe navi- będzie na dojazdy
- teraz się czuję spełniony

całą trasę wytyczę z komputera ,przyjmuje do 50 pkt.pośrednich

zwykłe navi- będzie na dojazdy
gg4987422
LR D2 -skurwiel
Rakieta - resorak nie-do-zajechania
LR D2 -skurwiel
Rakieta - resorak nie-do-zajechania
Re: Co lepsze w teren Oregon 300 czy 60CSX?
Miałem Colorado, Oregona i mam 60CSx. Wszystko fajne ale 60tka to jest to. Oczywiście jako ręczniak, a nie do auta. Szybka, młotko odporna i czuła
Sprzet dla prawdziwych męszczyzn
(nie gubią się w domu)

Sprzet dla prawdziwych męszczyzn

Lepiej mieć spokój niż rację. 
Parchol Y61 LONG 2,8TDi

Parchol Y61 LONG 2,8TDi
Re: Co lepsze w teren Oregon 300 czy 60CSX?
60CSx fajna ..tyle,że "własnych map" nie przyjmuje
gg4987422
LR D2 -skurwiel
Rakieta - resorak nie-do-zajechania
LR D2 -skurwiel
Rakieta - resorak nie-do-zajechania
Re: Co lepsze w teren Oregon 300 czy 60CSX?
selim pisze:Też kupiłem Oregona 550
w azymucie?
Re: Co lepsze w teren Oregon 300 czy 60CSX?
No nie przyjmuje, ale jest the best!
Swoją drogą Selim, po co ci UMP, czy inne rękodzieło jak masz topo?
PS
Na szczęście do BG jade za tobą
Swoją drogą Selim, po co ci UMP, czy inne rękodzieło jak masz topo?
PS
Na szczęście do BG jade za tobą

Lepiej mieć spokój niż rację. 
Parchol Y61 LONG 2,8TDi

Parchol Y61 LONG 2,8TDi
Re: Co lepsze w teren Oregon 300 czy 60CSX?
Hm...topo Garmina - tak na oko- takie sobie jest
http://compass.krakow.pl/page_27/
papierowe są super od nich mapy
tak - Olek - u adwersarza kupiłem
http://compass.krakow.pl/page_27/
papierowe są super od nich mapy

tak - Olek - u adwersarza kupiłem

gg4987422
LR D2 -skurwiel
Rakieta - resorak nie-do-zajechania
LR D2 -skurwiel
Rakieta - resorak nie-do-zajechania
- Trzeszczący Kij
- jestem tu nowy...
- Posty: 32
- Rejestracja: pt paź 09, 2009 6:52 am
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Co lepsze w teren Oregon 300 czy 60CSX?
selim pisze:60CSx fajna ..tyle,że "własnych map" nie przyjmuje
tzn? zrobiłem całą mapę od A do Z i wgrywa się to jak każą inna (komercyjną).
Re: Co lepsze w teren Oregon 300 czy 60CSX?
Podepne sie do temtu, w kewstii GPS jestem laikiem, a potrzebuje nawigacji na rajdy przeprawowe w stylu Pucharu Polski itp. co moglibyscie mi polecić? Czy 60 CSX byłby dobry? A może Oregon 550?
Re: Co lepsze w teren Oregon 300 czy 60CSX?
nie potrzebujesz nawigacji na PPStanley16 pisze:Podepne sie do temtu, w kewstii GPS jestem laikiem, a potrzebuje nawigacji na rajdy przeprawowe w stylu Pucharu Polski itp. co moglibyscie mi polecić? Czy 60 CSX byłby dobry? A może Oregon 550?

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości