Anteny
Moderator: Albert_N
Na tego typu antenach będziesz miał bardzo słaby odbiór - czyli jak ja z moim półtora metrowym batem na dachu bede słyszał gościa z 20km,czy z 10km to ty go na 500m usłyszysz. Pozatym napewno będzie tam wysoki SWR (nie zestroisz anteny).
Takie "mysie ogonki" do auta to znajdziesz,ale na pasma 144mhz i 430mhz ale nie na 27mhz. Chyba że....byś miał ręczniaka w aucie i kabel z wypuszczeniem anteny.Ale naprawde nie opłaca sie według mnie kupować takiej anteny. Ja jak znajde kabel od minolty to obfotografuje rowiązanie jakie mam u siebie w aucie .
Niespotkałem sie z określeniem anteny helikalne (wpisując w goglach anteny helikalne,znalazlem anteny na 2.4Ghz do internetu radiowego)
Może koledze chodziło o verticalne?No chyba że tak nazywa sie te "mysie ogonki"
Takie "mysie ogonki" do auta to znajdziesz,ale na pasma 144mhz i 430mhz ale nie na 27mhz. Chyba że....byś miał ręczniaka w aucie i kabel z wypuszczeniem anteny.Ale naprawde nie opłaca sie według mnie kupować takiej anteny. Ja jak znajde kabel od minolty to obfotografuje rowiązanie jakie mam u siebie w aucie .
Niespotkałem sie z określeniem anteny helikalne (wpisując w goglach anteny helikalne,znalazlem anteny na 2.4Ghz do internetu radiowego)
Może koledze chodziło o verticalne?No chyba że tak nazywa sie te "mysie ogonki"

Ostatnio zmieniony pn mar 28, 2005 5:47 pm przez cruise, łącznie zmieniany 1 raz.
Grand Cherokee WJ 4.0
-
-
- Posty: 1098
- Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
- Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków
Inna nazwa to anteny solenoidalne (od dawnego określenia cewki - solenoid) lub bardziej po naszemu spiralne lub śrubowe. Fakt, w konstrukcjach anten helikalnych kierunkowych maksimum promieniowania wypada w osi "spirali" (tak jak w popularnych antenach do internetu radiowego na 2,4 GHz), natomiast w konstrukcjach tych anten do urządzeń przenośnych (chociaż nie tylko - Radmor robił takie "mobilowe" anteny na zakres 44 - 46 MHz) konstrukcja sprawia, iż maksimum promieniuwania wypada w płaszczyżnie prostopadłej do podłużnej osi anteny (popularne "kocie ogonki"). Polecam w tej materii książkę p. Bieńkowskiego "Amatorskie anteny KF i UKF" (ostatnie wydanie bodaj w 1979 roku) oraz inne, będące aktualnie w sprzedaży książki Wydawnictw Komunikacji i Łączności.cruise pisze: Niespotkałem sie z określeniem anteny helikalne (wpisując w goglach anteny helikalne,znalazlem anteny na 2.7Ghz do internetu radiowego)
Może koledze chodziło o verticalne?No chyba że tak nazywa sie te "mysie ogonki" ;)
www.dak.com.pl - jest tez fotka - ale nie wiem czy przy nowych sztruclach to montuja, bom nie widzial.kpeugeot pisze:ja nie chce takiego syfu metalowego
tylko taki style'owy plastikowy - żeby sexi wyglądał
moze ma kto link i zdjęcia tkeigo cuda
takie mocowanie jest cżesto widziane przy nowych megan kombi focusach lagunach oraz mondeo
Sam bede do plaskacza (Tico) takie cos przed wyjazdem na Swieta montowal. Do tego jesio antenke (Rambo - jest na tej stronie) takze.
www.pzk.org.pl
Kategorie : A , B , C , D to kategorie pozwoleń - każde na inne pasmo.Na dwa nie potrzeba alfabetu morsea a na drugie dwa trzeba (powtarzam , na A i C )
Władku - http://pzk.org.pl/index.php?module=subj ... s&subid=14 . Milej lektóry ;>
Tutaj masz wymagania egzaminacyjne PZK http://pzk.org.pl/index.php?module=subj ... pageid=190
Kategorie : A , B , C , D to kategorie pozwoleń - każde na inne pasmo.Na dwa nie potrzeba alfabetu morsea a na drugie dwa trzeba (powtarzam , na A i C )
Władku - http://pzk.org.pl/index.php?module=subj ... s&subid=14 . Milej lektóry ;>
Tutaj masz wymagania egzaminacyjne PZK http://pzk.org.pl/index.php?module=subj ... pageid=190
Grand Cherokee WJ 4.0
pozwolcie koledzy ze powroce do tematu na chwile... nie chce nowego niepotrzebnie zakladac ....
a pytanie moje ......
co sadzicie o antenie do cb ktora poprzez zwrotnice bedzie rowniez antena radyjjaaa w aucie
z czym to jesc...
, czy warto....
, jak z radiem podczas wlaczonego CB
!!
... itp itd...
chce w peepie zamontowac CB antene w miejscu oryg. radiowej
i jak moge 2 pieczenie na jednym ogniu upiec to byloby SI


a pytanie moje ......
co sadzicie o antenie do cb ktora poprzez zwrotnice bedzie rowniez antena radyjjaaa w aucie

z czym to jesc...



... itp itd...

chce w peepie zamontowac CB antene w miejscu oryg. radiowej

i jak moge 2 pieczenie na jednym ogniu upiec to byloby SI


"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
- pumex1
- jestem tu nowy...
- Posty: 1
- Rejestracja: sob kwie 09, 2005 6:33 pm
- Lokalizacja: Poznań na wygnaniu w Warszawie
- Kontaktowanie:
witam,
jako, ze to moj pierwszy post na tym forum, to sie poklonie wszystkim w ramach powitania
co prawda nie posiadam pojazdu stricte terenowego, ale za to jest 4x4
a dokladniej Subaru. Jako, ze jestem na etapie montowania CB mam oczywiscie 100.000 lamerskich pytan
Radio jest juz wybrane i zamowione - President Harry ASC. Teraz zaczynaja sie schody i kwestie anteny. Mam zalozona instalacje do GSM, z ktorej nie korzystam - wiec moge skorzystac z dziury w dachu, ktora zostala zrobiona pod antene do telefonu (ktora notabena jakis @#$%^&* mi w ramach ludzkiej zyczliwosci zdemontowal).
Waham sie pomiedzy paroma modelami anten:
- President Iowa: Długość fali: 1/2, SWR: 1.1/1, Zysk: +4dBi, Max. moc: 200W , wsokość: 1020 mm
- President Indiana: Długość fali: 1/2, SWR: 1.1/1, Zysk: +2dBi, Max. moc: 300W, wysokość: 1250 mm
- President Kentucky: Długość fali: 1/4, SWR: 1.1/1, Zysk: +3dBi, Max. moc: 100W, Wysokość (mm): 750 mm
- President Maryland: długość fali: 7/8, SWR: 1.1/1, Zysk: +5dBi, Max. moc: 500W, wysokość: 1550 mm
- President Oregon: długość fali: 5/8, SWR: 1/1, Zysk: +4dBi, Max. moc: 500W, wysokość: 1550 mm
Domyslam sie, ze odpowiedz bedzie - im dluzsza tym lepsza
ale tez nie chce przesadzac z dlugoscia bata na dachu. Dluzsza moglbym montowac na dole - przy klapie bagaznika (mam kombiwara). No i kwestia jak z szybkim demontazem bata, bo szczerze mowiac obawiam sie nieco ludzi z "lepkimi paluchami" 
Samochod jest uzytkowany w 75% w miescie, reszta to trasa... w teren z racji typu samochodu sie nie pcham
Dzieki z gory za porady
Pozdrawiam
Szymon vel pumex
jako, ze to moj pierwszy post na tym forum, to sie poklonie wszystkim w ramach powitania



Waham sie pomiedzy paroma modelami anten:
- President Iowa: Długość fali: 1/2, SWR: 1.1/1, Zysk: +4dBi, Max. moc: 200W , wsokość: 1020 mm
- President Indiana: Długość fali: 1/2, SWR: 1.1/1, Zysk: +2dBi, Max. moc: 300W, wysokość: 1250 mm
- President Kentucky: Długość fali: 1/4, SWR: 1.1/1, Zysk: +3dBi, Max. moc: 100W, Wysokość (mm): 750 mm
- President Maryland: długość fali: 7/8, SWR: 1.1/1, Zysk: +5dBi, Max. moc: 500W, wysokość: 1550 mm
- President Oregon: długość fali: 5/8, SWR: 1/1, Zysk: +4dBi, Max. moc: 500W, wysokość: 1550 mm
Domyslam sie, ze odpowiedz bedzie - im dluzsza tym lepsza


Samochod jest uzytkowany w 75% w miescie, reszta to trasa... w teren z racji typu samochodu sie nie pcham

Dzieki z gory za porady
Pozdrawiam
Szymon vel pumex
Po danych techcznych wybrałbym Marylanda.Maxymalnej mocy nigdy w aucie niewykorzystasz. W Harrym nadajnik jest chyba 5 w . Nawet w IC7800 masz tylko 200w a to radio z całym kfem. Musiałbys zaklaać wzmacniasz ale po co Ci to?
Tak wiec ja bym Marylanda wybrał z tch oto anten.Chociaż nielepiej było by jakiejś troche tańszej anteny kupić? Np: to co uzywam ja
anteny Magnum 27 ? Jest tańsza,a president jest droższy i prędzej Ci go &#%*#@


Grand Cherokee WJ 4.0
stare ale jare..:
duo i mutibandery buduje się generalnie dla pasm sąsiednich i w kolejności logicznej, np 6-10-15-20-40-80metrów (CP-6 firmy Diamond, Crushcraft itd..), połaczenie o które zapytałeś (juz dawno
, ale moze cię jeszcze interesuje ) byłoby by nieekonomicznie kuriozalne, choć teoretycznie jest możliwe do wykonania w wersji trapowej. rozpiętość pasmowa jest tu zbyt duża 2-11m[10m] czyli z grubsza częstotliwości 144/146 Mhz i 27Mhz, konstruowanie takiej anteny nie ma więc specjalnie sensu choćby z tego powody (to tylko jeden z wielu), że band 2metrowy to UKF. głownie chodzi tu o dopasowanie obu rodzajów anten.
najlepsze rozwiązanie to dwie tanie anteny na oba pasma - jeśli idzie o mobil i prosty przełącznik antenowy. transceivery, które posiadają możliwość pracy w obu pasmach zwykle i tak mają dwa wejścia antenowe:
HF/50 i UKF144/430 czyli odpowiednio: 6m+od 10 do 80m jedno gniazdo i 2m, 70cm - 2 gniazdo, ewentualnie tu -> również pozostałe bandy pow. 30Mhz. Być moze w przyrodzie antenę, o którą zapytałeś juz skonstuowano, ale osobiscie się nie spotkałem, zresztą są prostsze rozwiązania, wiec po co wywarzać otwarte drzwi

duo i mutibandery buduje się generalnie dla pasm sąsiednich i w kolejności logicznej, np 6-10-15-20-40-80metrów (CP-6 firmy Diamond, Crushcraft itd..), połaczenie o które zapytałeś (juz dawno

najlepsze rozwiązanie to dwie tanie anteny na oba pasma - jeśli idzie o mobil i prosty przełącznik antenowy. transceivery, które posiadają możliwość pracy w obu pasmach zwykle i tak mają dwa wejścia antenowe:
HF/50 i UKF144/430 czyli odpowiednio: 6m+od 10 do 80m jedno gniazdo i 2m, 70cm - 2 gniazdo, ewentualnie tu -> również pozostałe bandy pow. 30Mhz. Być moze w przyrodzie antenę, o którą zapytałeś juz skonstuowano, ale osobiscie się nie spotkałem, zresztą są prostsze rozwiązania, wiec po co wywarzać otwarte drzwi

Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość