Anteny

radia, anteny, dodatki, strojenie, wybór itp.

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
Miras
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 54
Rejestracja: czw maja 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Opole

Post autor: Miras » czw mar 24, 2005 8:32 am

A co to zanczy helikalne? To widzę że podobne jak w ręczniakach, ale jak tam działaja to nie da sie domotać do auta?

Awatar użytkownika
cruise
 
 
Posty: 111
Rejestracja: czw sty 13, 2005 11:03 pm
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: cruise » czw mar 24, 2005 12:07 pm

Na tego typu antenach będziesz miał bardzo słaby odbiór - czyli jak ja z moim półtora metrowym batem na dachu bede słyszał gościa z 20km,czy z 10km to ty go na 500m usłyszysz. Pozatym napewno będzie tam wysoki SWR (nie zestroisz anteny).
Takie "mysie ogonki" do auta to znajdziesz,ale na pasma 144mhz i 430mhz ale nie na 27mhz. Chyba że....byś miał ręczniaka w aucie i kabel z wypuszczeniem anteny.Ale naprawde nie opłaca sie według mnie kupować takiej anteny. Ja jak znajde kabel od minolty to obfotografuje rowiązanie jakie mam u siebie w aucie .


Niespotkałem sie z określeniem anteny helikalne (wpisując w goglach anteny helikalne,znalazlem anteny na 2.4Ghz do internetu radiowego)
Może koledze chodziło o verticalne?No chyba że tak nazywa sie te "mysie ogonki" ;)
Ostatnio zmieniony pn mar 28, 2005 5:47 pm przez cruise, łącznie zmieniany 1 raz.
Grand Cherokee WJ 4.0

Niva'94
 
 
Posty: 1098
Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków

Post autor: Niva'94 » czw mar 24, 2005 12:40 pm

cruise pisze: Niespotkałem sie z określeniem anteny helikalne (wpisując w goglach anteny helikalne,znalazlem anteny na 2.7Ghz do internetu radiowego)
Może koledze chodziło o verticalne?No chyba że tak nazywa sie te "mysie ogonki" ;)
Inna nazwa to anteny solenoidalne (od dawnego określenia cewki - solenoid) lub bardziej po naszemu spiralne lub śrubowe. Fakt, w konstrukcjach anten helikalnych kierunkowych maksimum promieniowania wypada w osi "spirali" (tak jak w popularnych antenach do internetu radiowego na 2,4 GHz), natomiast w konstrukcjach tych anten do urządzeń przenośnych (chociaż nie tylko - Radmor robił takie "mobilowe" anteny na zakres 44 - 46 MHz) konstrukcja sprawia, iż maksimum promieniuwania wypada w płaszczyżnie prostopadłej do podłużnej osi anteny (popularne "kocie ogonki"). Polecam w tej materii książkę p. Bieńkowskiego "Amatorskie anteny KF i UKF" (ostatnie wydanie bodaj w 1979 roku) oraz inne, będące aktualnie w sprzedaży książki Wydawnictw Komunikacji i Łączności.

Awatar użytkownika
Voytass
Posty: 356
Rejestracja: wt sty 04, 2005 7:14 pm
Lokalizacja: Torun/Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Voytass » czw mar 24, 2005 12:53 pm

kpeugeot pisze:ja nie chce takiego syfu metalowego
tylko taki style'owy plastikowy - żeby sexi wyglądał

moze ma kto link i zdjęcia tkeigo cuda

takie mocowanie jest cżesto widziane przy nowych megan kombi focusach lagunach oraz mondeo
www.dak.com.pl - jest tez fotka - ale nie wiem czy przy nowych sztruclach to montuja, bom nie widzial.

Sam bede do plaskacza (Tico) takie cos przed wyjazdem na Swieta montowal. Do tego jesio antenke (Rambo - jest na tej stronie) takze.
kiosk na AT
www.wawa4x4.pl
Only at... Jeep.org.pl

Awatar użytkownika
cruise
 
 
Posty: 111
Rejestracja: czw sty 13, 2005 11:03 pm
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: cruise » czw mar 24, 2005 12:55 pm

Tak więc widze że nie mamy tutaj jednego krótkofalowca ;)

73' de SP928017 (jak narazie tylko nasłuchowiec ;D )
Grand Cherokee WJ 4.0

Niva'94
 
 
Posty: 1098
Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków

Post autor: Niva'94 » czw mar 24, 2005 3:45 pm

cruise pisze:Tak więc widze że nie mamy tutaj jednego krótkofalowca ;)

73' de SP928017 (jak narazie tylko nasłuchowiec ;D )
Jest nas więcej, sądząc po niektórych postach!
Pozdrawiam
Zbyszek SP5WCX

Awatar użytkownika
Marci
 
 
Posty: 3917
Rejestracja: wt sie 03, 2004 9:56 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Marci » czw mar 24, 2005 4:24 pm

chyba naprawde duzo jest tu nas sp7qhp Marcin
lodz4x4.weebly.com
d23 pickup :)21
790-71-74-74

Awatar użytkownika
cruise
 
 
Posty: 111
Rejestracja: czw sty 13, 2005 11:03 pm
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: cruise » czw mar 24, 2005 4:39 pm

A można zapytać jakie kategorie koledzy mają ? Ja zastanawiam sie czy nie jechać zdawać na D lub B w Kolbuszowej 16 kwietnia.
Grand Cherokee WJ 4.0

Awatar użytkownika
Władek
Posty: 1977
Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Władek » czw mar 24, 2005 5:12 pm

Jak tu coś zdawać, jak wymagają znajomość titawy... :o A to dla mnie, panie dzieju, czarna magia !! !! !! Jakiś taki niemuzykalny jestem. :cry:
Władek - Kraków

Awatar użytkownika
cruise
 
 
Posty: 111
Rejestracja: czw sty 13, 2005 11:03 pm
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: cruise » czw mar 24, 2005 6:02 pm

Tylko na Kategorie A i C .Na B i D nie wymagają ;)
Zresztą co titawy - w przyszlości może ale teraz nie ;)
Grand Cherokee WJ 4.0

Awatar użytkownika
Władek
Posty: 1977
Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Władek » czw mar 24, 2005 6:17 pm

cruise pisze:Tylko na Kategorie A i C .Na B i D nie wymagają ;)
Zresztą co titawy - w przyszlości może ale teraz nie ;)

Co to jest A, B, C i D ?? Dla mnie są to tylko litery alfabetu... :o
Władek - Kraków

Awatar użytkownika
cruise
 
 
Posty: 111
Rejestracja: czw sty 13, 2005 11:03 pm
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: cruise » czw mar 24, 2005 9:30 pm

www.pzk.org.pl

Kategorie : A , B , C , D to kategorie pozwoleń - każde na inne pasmo.Na dwa nie potrzeba alfabetu morsea a na drugie dwa trzeba (powtarzam , na A i C )

Władku - http://pzk.org.pl/index.php?module=subj ... s&subid=14 . Milej lektóry ;>
Tutaj masz wymagania egzaminacyjne PZK http://pzk.org.pl/index.php?module=subj ... pageid=190
Grand Cherokee WJ 4.0

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » pn mar 28, 2005 2:35 pm

pozwolcie koledzy ze powroce do tematu na chwile... nie chce nowego niepotrzebnie zakladac .... :)

a pytanie moje ......

co sadzicie o antenie do cb ktora poprzez zwrotnice bedzie rowniez antena radyjjaaa w aucie ??

z czym to jesc...??, czy warto....??, jak z radiem podczas wlaczonego CB ??!!
... itp itd... !!

chce w peepie zamontowac CB antene w miejscu oryg. radiowej !!

i jak moge 2 pieczenie na jednym ogniu upiec to byloby SI !! :)21
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
Marci
 
 
Posty: 3917
Rejestracja: wt sie 03, 2004 9:56 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Marci » pn mar 28, 2005 3:23 pm

zakładaj smiało ładnie sie to spisuje i jedno na drugie niewpływa
lodz4x4.weebly.com
d23 pickup :)21
790-71-74-74

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » pn mar 28, 2005 3:31 pm

czyli moge i sluchac radyjaaa i gadac przez CB !!

takie wasch & go ?? ..... :)21

czy to jest jakas specjalna antena czy only zwrotnice trzeba??
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
Marci
 
 
Posty: 3917
Rejestracja: wt sie 03, 2004 9:56 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Marci » pn mar 28, 2005 5:16 pm

zwykła ant cb i zwrotnice tzw. diplexer lub spliter jedno wejscie do ant cb i dwa jedno do normalnego radia i drugie do cb
lodz4x4.weebly.com
d23 pickup :)21
790-71-74-74

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » pn mar 28, 2005 5:23 pm

dzieki za odpowiedz :)2

pozostalo mi tylko poszukac .... i zanabyc droga kupna !!

na allegro brak zwrotnic, musze po miescie pojezdzic .....!!

a antene do alana 100 to jaka polecasz?? bo tesz jeszcze niemam!!
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
Marci
 
 
Posty: 3917
Rejestracja: wt sie 03, 2004 9:56 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Marci » wt mar 29, 2005 5:04 pm

kup cokolwiek powyzej 70cm długosci na dole cewka i dalej pręt
jakiegos lema itd i zanim kupisz odwiedz pare sklepów
na alegro nie kupuj bo taniej kupisz w sklepie
umnie jest pare sklepów i odrazu serwis załorzą zestroją i pare złotych wezmą wiecej
lodz4x4.weebly.com
d23 pickup :)21
790-71-74-74

Awatar użytkownika
pumex1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 1
Rejestracja: sob kwie 09, 2005 6:33 pm
Lokalizacja: Poznań na wygnaniu w Warszawie
Kontaktowanie:

Post autor: pumex1 » sob kwie 09, 2005 6:55 pm

witam,
jako, ze to moj pierwszy post na tym forum, to sie poklonie wszystkim w ramach powitania :) co prawda nie posiadam pojazdu stricte terenowego, ale za to jest 4x4 :) a dokladniej Subaru. Jako, ze jestem na etapie montowania CB mam oczywiscie 100.000 lamerskich pytan :) Radio jest juz wybrane i zamowione - President Harry ASC. Teraz zaczynaja sie schody i kwestie anteny. Mam zalozona instalacje do GSM, z ktorej nie korzystam - wiec moge skorzystac z dziury w dachu, ktora zostala zrobiona pod antene do telefonu (ktora notabena jakis @#$%^&* mi w ramach ludzkiej zyczliwosci zdemontowal).
Waham sie pomiedzy paroma modelami anten:
- President Iowa: Długość fali: 1/2, SWR: 1.1/1, Zysk: +4dBi, Max. moc: 200W , wsokość: 1020 mm
- President Indiana: Długość fali: 1/2, SWR: 1.1/1, Zysk: +2dBi, Max. moc: 300W, wysokość: 1250 mm
- President Kentucky: Długość fali: 1/4, SWR: 1.1/1, Zysk: +3dBi, Max. moc: 100W, Wysokość (mm): 750 mm
- President Maryland: długość fali: 7/8, SWR: 1.1/1, Zysk: +5dBi, Max. moc: 500W, wysokość: 1550 mm
- President Oregon: długość fali: 5/8, SWR: 1/1, Zysk: +4dBi, Max. moc: 500W, wysokość: 1550 mm

Domyslam sie, ze odpowiedz bedzie - im dluzsza tym lepsza :wink: ale tez nie chce przesadzac z dlugoscia bata na dachu. Dluzsza moglbym montowac na dole - przy klapie bagaznika (mam kombiwara). No i kwestia jak z szybkim demontazem bata, bo szczerze mowiac obawiam sie nieco ludzi z "lepkimi paluchami" :roll:

Samochod jest uzytkowany w 75% w miescie, reszta to trasa... w teren z racji typu samochodu sie nie pcham :wink:

Dzieki z gory za porady
Pozdrawiam
Szymon vel pumex

Awatar użytkownika
cruise
 
 
Posty: 111
Rejestracja: czw sty 13, 2005 11:03 pm
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: cruise » sob kwie 09, 2005 7:14 pm

Po danych techcznych wybrałbym Marylanda.Maxymalnej mocy nigdy w aucie niewykorzystasz. W Harrym nadajnik jest chyba 5 w . Nawet w IC7800 masz tylko 200w a to radio z całym kfem. Musiałbys zaklaać wzmacniasz ale po co Ci to? :D Tak wiec ja bym Marylanda wybrał z tch oto anten.Chociaż nielepiej było by jakiejś troche tańszej anteny kupić? Np: to co uzywam ja :)21 anteny Magnum 27 ? Jest tańsza,a president jest droższy i prędzej Ci go &#%*#@
Grand Cherokee WJ 4.0

Awatar użytkownika
ORSON_V6
 
 
Posty: 1051
Rejestracja: pt mar 04, 2005 12:06 pm
Lokalizacja: N=ok.52°34' E=ok.17°15'
Kontaktowanie:

Post autor: ORSON_V6 » czw kwie 14, 2005 9:55 pm

antenka lemm 2000 turbo jest ok ?
G 460.2 - był 2.3 -jest 3.0 D
orson@4x4wlkp.pl

Awatar użytkownika
Andrzej30
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 74
Rejestracja: ndz kwie 13, 2003 2:21 pm
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Post autor: Andrzej30 » ndz kwie 24, 2005 8:30 am

witam korzystajac z tematu i obecnosci na forum kolegów krótkofalowców mam pytanie czy spotkaliscie sie z antenami 2 pasmowymi na pasmo 2m i cb ewentualnie czy którys z was próbowal cos takiego wykonac

Awatar użytkownika
darkman
 
 
Posty: 4353
Rejestracja: pn sie 01, 2005 11:56 pm
Lokalizacja: z wojny
Kontaktowanie:

Post autor: darkman » pn sie 15, 2005 8:32 am

stare ale jare..:
:wink:
duo i mutibandery buduje się generalnie dla pasm sąsiednich i w kolejności logicznej, np 6-10-15-20-40-80metrów (CP-6 firmy Diamond, Crushcraft itd..), połaczenie o które zapytałeś (juz dawno :lol:, ale moze cię jeszcze interesuje ) byłoby by nieekonomicznie kuriozalne, choć teoretycznie jest możliwe do wykonania w wersji trapowej. rozpiętość pasmowa jest tu zbyt duża 2-11m[10m] czyli z grubsza częstotliwości 144/146 Mhz i 27Mhz, konstruowanie takiej anteny nie ma więc specjalnie sensu choćby z tego powody (to tylko jeden z wielu), że band 2metrowy to UKF. głownie chodzi tu o dopasowanie obu rodzajów anten.
najlepsze rozwiązanie to dwie tanie anteny na oba pasma - jeśli idzie o mobil i prosty przełącznik antenowy. transceivery, które posiadają możliwość pracy w obu pasmach zwykle i tak mają dwa wejścia antenowe:
HF/50 i UKF144/430 czyli odpowiednio: 6m+od 10 do 80m jedno gniazdo i 2m, 70cm - 2 gniazdo, ewentualnie tu -> również pozostałe bandy pow. 30Mhz. Być moze w przyrodzie antenę, o którą zapytałeś juz skonstuowano, ale osobiscie się nie spotkałem, zresztą są prostsze rozwiązania, wiec po co wywarzać otwarte drzwi :)21
Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi

ODPOWIEDZ

Wróć do „CB radio”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość