radia, anteny, dodatki, strojenie, wybór itp.
Moderator: Albert_N
-
MartensGd
-

- Posty: 270
- Rejestracja: pn lis 06, 2006 9:54 pm
- Lokalizacja: Gdańsk, Kaszuby
Post
autor: MartensGd » ndz lut 11, 2007 7:02 pm
Chce zamontować CB w aucie z instalacja 24V. Wiem, że to nie problem bo pociagnę kabel do jednego z dwoch aku połączonych w szereg.
Pytanie mam dość banalne, dla niektórych głupie...
Plus od akumulatora musze podciagnąć do środka gniazda zapalniczki czy tez zewnętrznej części?
Oszczędźcie proszę kąśliwych uwag

Pewnie do srodka......

-
piotr oskwarek
-

- Posty: 818
- Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
- Lokalizacja: Biała Podlaska
Post
autor: piotr oskwarek » ndz lut 11, 2007 8:36 pm
do środka
masz rację:)
były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD
-
MartensGd
-

- Posty: 270
- Rejestracja: pn lis 06, 2006 9:54 pm
- Lokalizacja: Gdańsk, Kaszuby
Post
autor: MartensGd » ndz lut 11, 2007 9:39 pm
Dzieki. Kto pyta nie bładzi....
-
samurai_hel
-

- Posty: 145
- Rejestracja: pn gru 04, 2006 1:20 pm
- Lokalizacja: HELL, pomorskie
-
Kontaktowanie:
Post
autor: samurai_hel » ndz lut 11, 2007 10:27 pm
jak będziesz ciągnął kable od aku proponuję prosto do cbika. zaoszczędzisz później czas na walkę z zakłóceniami

Aga i Zbyszek Samurai 1,3i MT lift 6cm, DW 9,5lbs, reduktor od 410; Merc V220
-
MartensGd
-

- Posty: 270
- Rejestracja: pn lis 06, 2006 9:54 pm
- Lokalizacja: Gdańsk, Kaszuby
Post
autor: MartensGd » pn lut 12, 2007 9:54 pm
samurai_hel pisze:jak będziesz ciągnął kable od aku proponuję prosto do cbika. zaoszczędzisz później czas na walkę z zakłóceniami

Cała instalacja w aucie jest ekranowana wiec nie powinno byc problemow...
A gniazdo zapalniczki musze miec i tak a mieszać z plataniną kabli..... I tak mam juz ich od cholery i ciut ciut...
W Iltisie aku sa pod tylnymi siedziskami a cala instalacja idzie wewnatrz, mocowana do burty
Sprawdze wiec z zapalniczka....
-
dudek

- Posty: 501
- Rejestracja: wt sty 02, 2007 10:17 pm
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
Post
autor: dudek » wt lut 13, 2007 8:03 am
pomimo, że CB nie zabiera dużo prądu proponuję ci jednak puścić prąd przez przetwornicę 24-12. Branie prądu z jednego akumulatora osłabia go i przy ładowaniu z alternatora zawsze będzie jeden z nich przeładowany a drugi niedoładowany. Uwierz mi sprawdziłem to mając instalację gazową. Miałem to sprawdzane na identycznych nowych akumulatorach i po jakimś czasie zawsze tak się działo. nic nie dawała też zamiana miejscami akumulatorów. poza ztym zawsze bez stresu będziesz przez przetwornicę mógł podłączyć więcej odbiorników
AMG M35A2C 2 1/2 TON
AMG M151A2 MUTT 1/4 Ton
M416
XJ 4.0
-
piotr oskwarek
-

- Posty: 818
- Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
- Lokalizacja: Biała Podlaska
Post
autor: piotr oskwarek » wt lut 13, 2007 10:23 am
Cb jednak trochę prądu pobiera - przy nośnej
u mnie w placku są straszliwe zakłócenia, a to przez wzmacniacz do radioodtwarzacza i za cholerę nie mogę się tych zakłóceń pozbyć
były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD
-
Niva'94
-

- Posty: 1098
- Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
- Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków
Post
autor: Niva'94 » wt lut 13, 2007 10:57 am
A ten wzmacniacz to taki dużej mocy, z przetwornicą wytwarzającą podwyższone napięcie do zasilania tranzystorów stopnia końcowego?
Jeśli tak, to można by było pokombinoiwać z wykonaniem dławików na zasilaniu. Z uwagi na duże przekroje przewodów, we wzmacniaczu tym są znacznie "zredukowane". Bo pełnowymiarowe by nie weszły.
-
MartensGd
-

- Posty: 270
- Rejestracja: pn lis 06, 2006 9:54 pm
- Lokalizacja: Gdańsk, Kaszuby
Post
autor: MartensGd » wt lut 13, 2007 10:09 pm
dudek pisze:pomimo, że CB nie zabiera dużo prądu proponuję ci jednak puścić prąd przez przetwornicę 24-12. Branie prądu z jednego akumulatora osłabia go i przy ładowaniu z alternatora zawsze będzie jeden z nich przeładowany a drugi niedoładowany. Uwierz mi sprawdziłem to mając instalację gazową. Miałem to sprawdzane na identycznych nowych akumulatorach i po jakimś czasie zawsze tak się działo. nic nie dawała też zamiana miejscami akumulatorów. poza ztym zawsze bez stresu będziesz przez przetwornicę mógł podłączyć więcej odbiorników
Szukałem takiej przetwornicy, nijak nie moge wyczaic..... Mialem kiedys nawet schemat do samodzielnego wykonania a gdzies mi go wrypałoooo.
Jesli mozecie wspomóc mnie jakimis namiarami będę wdzięczny
-
MartensGd
-

- Posty: 270
- Rejestracja: pn lis 06, 2006 9:54 pm
- Lokalizacja: Gdańsk, Kaszuby
Post
autor: MartensGd » wt lut 13, 2007 10:11 pm
NIVA`94 pozdrów ode mnie Stoczek jakbys kiedys przejeżdżał....
ładne miasteczko

-
piotr oskwarek
-

- Posty: 818
- Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
- Lokalizacja: Biała Podlaska
Post
autor: piotr oskwarek » wt lut 13, 2007 10:19 pm
MartensGd pisze:pomimo, że CB nie zabiera dużo
Szukałem takiej przetwornicy, nijak nie moge wyczaic..... Mialem kiedys nawet schemat do samodzielnego wykonania a gdzies mi go wrypałoooo.
Jesli mozecie wspomóc mnie jakimis namiarami będę wdzięczny
poszukaj na alledrogo tam kiedyś zanabywałem koledze do ciężarówki
były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD
-
piotr oskwarek
-

- Posty: 818
- Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
- Lokalizacja: Biała Podlaska
Post
autor: piotr oskwarek » wt lut 13, 2007 10:21 pm
Niva'94 pisze:A ten wzmacniacz to taki dużej mocy, z przetwornicą wytwarzającą podwyższone napięcie do zasilania tranzystorów stopnia końcowego?
Jeśli tak, to można by było pokombinoiwać z wykonaniem dławików na zasilaniu. Z uwagi na duże przekroje przewodów, we wzmacniaczu tym są znacznie "zredukowane". Bo pełnowymiarowe by nie weszły.
a to ja się na tym nie znam
mam ten wzmacniacz 350w i wstyd się przyznać

zasila tubę w bagażniku mojego placka i wkurza mnie to, że jak chcę o coś zapytać przez CB to muszę całkiem radio wyłączyć bo szumy są na pół skali

były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD
-
jezus
-

- Posty: 2671
- Rejestracja: ndz cze 13, 2004 6:47 pm
- Lokalizacja: GDAŃSK
Post
autor: jezus » śr lut 14, 2007 7:20 pm
A czy ILTIS nie ma swojej przetwornicy....jak ma hak i gniazdko to pewno jest w tym gniazdjku 12V...więc musi mieć przetwornice....tak jak patrol K-160...no chyba że to całkiem wojskowa wersja i przyczepy też mają na 24V

bądz twardy ........ i odpuść sobie!!!!!
-
Jerry
-

- Posty: 4554
- Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Józefosław-Piaseczno
Post
autor: Jerry » śr lut 14, 2007 8:16 pm
Dzizas ludzie...
Wystarczy sklep z czesciami do ciezarowek...
Disco 300 ES
-
MartensGd
-

- Posty: 270
- Rejestracja: pn lis 06, 2006 9:54 pm
- Lokalizacja: Gdańsk, Kaszuby
Post
autor: MartensGd » czw lut 15, 2007 11:33 pm
jezus pisze:A czy ILTIS nie ma swojej przetwornicy....jak ma hak i gniazdko to pewno jest w tym gniazdjku 12V...więc musi mieć przetwornice....tak jak patrol K-160...no chyba że to całkiem wojskowa wersja i przyczepy też mają na 24V

To czyste, zywe, wojskowe bydlę z Bundeswehry.
Mam przzetwornice....

-
Niva'94
-

- Posty: 1098
- Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
- Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków
Post
autor: Niva'94 » pt lut 16, 2007 8:37 am
MartensGd pisze:NIVA`94 pozdrów ode mnie Stoczek jakbys kiedys przejeżdżał....
ładne miasteczko :)2
Pozdrowię, nie ma problemu!
-
wlodziu15
-

- Posty: 124
- Rejestracja: czw sty 04, 2007 6:15 pm
- Lokalizacja: Zachodniopomorskie, Lubuski
Post
autor: wlodziu15 » sob mar 03, 2007 3:56 pm
Zamontuj sobie przetwornice prądu taką jak w ciężarówkach 24-12v i problem z głowy bez żadnych problemów, ja kupywałem taka mocniejszą ok 200W około 150zł
NISSAN REAKTYWACJA, obecnie Ford Exlorer II
GG1274625
-
galka
- jestem tu nowy...

- Posty: 77
- Rejestracja: pn paź 23, 2006 3:08 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: galka » ndz mar 04, 2007 4:23 pm
Szukałem takiej przetwornicy, nijak nie moge wyczaic..... Mialem kiedys nawet schemat do samodzielnego wykonania a gdzies mi go wrypałoooo.
Jesli mozecie wspomóc mnie jakimis namiarami będę wdzięczny[/quote]
właśnie zamówiłem przetwornicę 24/12- 10 A/30A( w piku ) za 70parę zł.
w poniedziałek odbieram. jak chcesz to dam namiary na prv
-
wlodziu15
-

- Posty: 124
- Rejestracja: czw sty 04, 2007 6:15 pm
- Lokalizacja: Zachodniopomorskie, Lubuski
Post
autor: wlodziu15 » czw mar 08, 2007 6:36 pm
To trochę mała, do cb wystarczy ale do niczego więcej, Atakie ustrojstwa to dostaniesz w każdym większym cpn-ie przy ruchliwych trasach np.
NISSAN REAKTYWACJA, obecnie Ford Exlorer II
GG1274625
-
wiesław kalicki
-

- Posty: 157
- Rejestracja: ndz lis 12, 2006 9:09 pm
- Lokalizacja: siedlce
Post
autor: wiesław kalicki » czw mar 22, 2007 11:53 am
jak miałem z jednego aku pociągnięte to musiałem garść bezpieczników do CB wozić .
wolę jeździć land cruiserem niż naprawiać
land rovera
-
Marcin_75

- Posty: 575
- Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 2:08 pm
- Lokalizacja: Mazury
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Marcin_75 » pt mar 23, 2007 12:26 pm
Teoretycznie najsłabsza powinna spokojnie wydać. CB to przy nadawaniu ze 2A, GPS i ładowarka nawet ampera nie wezmą w sumie. Więc nawet 5 A powinno wystarczyć, ale dobrze, jak urządzenie ma zapas
M.
-
Jerry
-

- Posty: 4554
- Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Józefosław-Piaseczno
Post
autor: Jerry » wt kwie 03, 2007 8:26 am
Thx
W takim razie 16Amp wyda bezproblemowo ?
Disco 300 ES
-
darkman
-

- Posty: 4353
- Rejestracja: pn sie 01, 2005 11:56 pm
- Lokalizacja: z wojny
-
Kontaktowanie:
Post
autor: darkman » wt kwie 03, 2007 9:24 am
2A to pobór prądu graniczny dla standardowych cb / am-fm przy uzyskaniu mocy ok. ~4W. 2A powinien mieć bezpiecznik na radiu/zasilanie.
Jerry odnieś to do takiego zestawienia:
radio by wydać moc 100W pobierze ok. 25-30A w szczycie, czyli 16A będzie dla Ciebie ok, dla zasilenia wymienionych urządzeń, ale np "lepszego" radia choćby na chwilę nadawania nie obsłuży z instalacji.
Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi
-
Jerry
-

- Posty: 4554
- Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Józefosław-Piaseczno
Post
autor: Jerry » wt kwie 03, 2007 11:08 am
Chodzi o zasilanie prostego radia typu alan 42 lub alan 100+.
Wg. specyfikacji maja po odpowiednio:
- alan 42
ODBIORNIK
Pobór prądu podczas czuwania: 100mA, 45mA włączony tryb SAVE
NADAJNIK
Pobór prądu: 900 mA
- alan 100
Ma na nadajniku max 2 Amp.
Do tego GPS typu garmin CSX + ładowanie telefonu.
Zatem zapytam jeszcze raz ile amper powinna miec przetwornica zeby dzialalo to bezproblemowo ?
Ostatnio zmieniony wt kwie 03, 2007 11:22 am przez
Jerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Disco 300 ES
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość