CB a instalacja 24V

radia, anteny, dodatki, strojenie, wybór itp.

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
MartensGd
 
 
Posty: 270
Rejestracja: pn lis 06, 2006 9:54 pm
Lokalizacja: Gdańsk, Kaszuby

CB a instalacja 24V

Post autor: MartensGd » ndz lut 11, 2007 7:02 pm

Chce zamontować CB w aucie z instalacja 24V. Wiem, że to nie problem bo pociagnę kabel do jednego z dwoch aku połączonych w szereg.
Pytanie mam dość banalne, dla niektórych głupie... :-)

Plus od akumulatora musze podciagnąć do środka gniazda zapalniczki czy tez zewnętrznej części?

Oszczędźcie proszę kąśliwych uwag :-) Pewnie do srodka...... :roll:

Awatar użytkownika
piotr oskwarek
 
 
Posty: 818
Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: piotr oskwarek » ndz lut 11, 2007 8:36 pm

do środka

masz rację:)
były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD

Awatar użytkownika
MartensGd
 
 
Posty: 270
Rejestracja: pn lis 06, 2006 9:54 pm
Lokalizacja: Gdańsk, Kaszuby

Post autor: MartensGd » ndz lut 11, 2007 9:39 pm

Dzieki. Kto pyta nie bładzi....

Awatar użytkownika
samurai_hel
 
 
Posty: 145
Rejestracja: pn gru 04, 2006 1:20 pm
Lokalizacja: HELL, pomorskie
Kontaktowanie:

Post autor: samurai_hel » ndz lut 11, 2007 10:27 pm

jak będziesz ciągnął kable od aku proponuję prosto do cbika. zaoszczędzisz później czas na walkę z zakłóceniami :wink:
Aga i Zbyszek Samurai 1,3i MT lift 6cm, DW 9,5lbs, reduktor od 410; Merc V220

Awatar użytkownika
MartensGd
 
 
Posty: 270
Rejestracja: pn lis 06, 2006 9:54 pm
Lokalizacja: Gdańsk, Kaszuby

Post autor: MartensGd » pn lut 12, 2007 9:54 pm

samurai_hel pisze:jak będziesz ciągnął kable od aku proponuję prosto do cbika. zaoszczędzisz później czas na walkę z zakłóceniami :wink:
Cała instalacja w aucie jest ekranowana wiec nie powinno byc problemow...
A gniazdo zapalniczki musze miec i tak a mieszać z plataniną kabli..... I tak mam juz ich od cholery i ciut ciut... :)3
W Iltisie aku sa pod tylnymi siedziskami a cala instalacja idzie wewnatrz, mocowana do burty :x

Sprawdze wiec z zapalniczka....

Awatar użytkownika
dudek
Posty: 501
Rejestracja: wt sty 02, 2007 10:17 pm
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: dudek » wt lut 13, 2007 8:03 am

pomimo, że CB nie zabiera dużo prądu proponuję ci jednak puścić prąd przez przetwornicę 24-12. Branie prądu z jednego akumulatora osłabia go i przy ładowaniu z alternatora zawsze będzie jeden z nich przeładowany a drugi niedoładowany. Uwierz mi sprawdziłem to mając instalację gazową. Miałem to sprawdzane na identycznych nowych akumulatorach i po jakimś czasie zawsze tak się działo. nic nie dawała też zamiana miejscami akumulatorów. poza ztym zawsze bez stresu będziesz przez przetwornicę mógł podłączyć więcej odbiorników
AMG M35A2C 2 1/2 TON
AMG M151A2 MUTT 1/4 Ton
M416
XJ 4.0

Awatar użytkownika
piotr oskwarek
 
 
Posty: 818
Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: piotr oskwarek » wt lut 13, 2007 10:23 am

Cb jednak trochę prądu pobiera - przy nośnej :)

u mnie w placku są straszliwe zakłócenia, a to przez wzmacniacz do radioodtwarzacza i za cholerę nie mogę się tych zakłóceń pozbyć
były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD

Niva'94
 
 
Posty: 1098
Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków

Post autor: Niva'94 » wt lut 13, 2007 10:57 am

A ten wzmacniacz to taki dużej mocy, z przetwornicą wytwarzającą podwyższone napięcie do zasilania tranzystorów stopnia końcowego?
Jeśli tak, to można by było pokombinoiwać z wykonaniem dławików na zasilaniu. Z uwagi na duże przekroje przewodów, we wzmacniaczu tym są znacznie "zredukowane". Bo pełnowymiarowe by nie weszły.

Awatar użytkownika
MartensGd
 
 
Posty: 270
Rejestracja: pn lis 06, 2006 9:54 pm
Lokalizacja: Gdańsk, Kaszuby

Post autor: MartensGd » wt lut 13, 2007 10:09 pm

dudek pisze:pomimo, że CB nie zabiera dużo prądu proponuję ci jednak puścić prąd przez przetwornicę 24-12. Branie prądu z jednego akumulatora osłabia go i przy ładowaniu z alternatora zawsze będzie jeden z nich przeładowany a drugi niedoładowany. Uwierz mi sprawdziłem to mając instalację gazową. Miałem to sprawdzane na identycznych nowych akumulatorach i po jakimś czasie zawsze tak się działo. nic nie dawała też zamiana miejscami akumulatorów. poza ztym zawsze bez stresu będziesz przez przetwornicę mógł podłączyć więcej odbiorników
Szukałem takiej przetwornicy, nijak nie moge wyczaic..... Mialem kiedys nawet schemat do samodzielnego wykonania a gdzies mi go wrypałoooo.
Jesli mozecie wspomóc mnie jakimis namiarami będę wdzięczny

Awatar użytkownika
MartensGd
 
 
Posty: 270
Rejestracja: pn lis 06, 2006 9:54 pm
Lokalizacja: Gdańsk, Kaszuby

Post autor: MartensGd » wt lut 13, 2007 10:11 pm

NIVA`94 pozdrów ode mnie Stoczek jakbys kiedys przejeżdżał....
ładne miasteczko :)2

Awatar użytkownika
piotr oskwarek
 
 
Posty: 818
Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: piotr oskwarek » wt lut 13, 2007 10:19 pm

MartensGd pisze:pomimo, że CB nie zabiera dużo
Szukałem takiej przetwornicy, nijak nie moge wyczaic..... Mialem kiedys nawet schemat do samodzielnego wykonania a gdzies mi go wrypałoooo.
Jesli mozecie wspomóc mnie jakimis namiarami będę wdzięczny
poszukaj na alledrogo tam kiedyś zanabywałem koledze do ciężarówki
były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD

Awatar użytkownika
piotr oskwarek
 
 
Posty: 818
Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: piotr oskwarek » wt lut 13, 2007 10:21 pm

Niva'94 pisze:A ten wzmacniacz to taki dużej mocy, z przetwornicą wytwarzającą podwyższone napięcie do zasilania tranzystorów stopnia końcowego?
Jeśli tak, to można by było pokombinoiwać z wykonaniem dławików na zasilaniu. Z uwagi na duże przekroje przewodów, we wzmacniaczu tym są znacznie "zredukowane". Bo pełnowymiarowe by nie weszły.
a to ja się na tym nie znam
mam ten wzmacniacz 350w i wstyd się przyznać :oops: zasila tubę w bagażniku mojego placka i wkurza mnie to, że jak chcę o coś zapytać przez CB to muszę całkiem radio wyłączyć bo szumy są na pół skali :)3
były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD

Awatar użytkownika
jezus
 
 
Posty: 2671
Rejestracja: ndz cze 13, 2004 6:47 pm
Lokalizacja: GDAŃSK

Post autor: jezus » śr lut 14, 2007 7:20 pm

A czy ILTIS nie ma swojej przetwornicy....jak ma hak i gniazdko to pewno jest w tym gniazdjku 12V...więc musi mieć przetwornice....tak jak patrol K-160...no chyba że to całkiem wojskowa wersja i przyczepy też mają na 24V :)4
bądz twardy ........ i odpuść sobie!!!!!

Awatar użytkownika
Jerry
     
     
Posty: 4554
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Józefosław-Piaseczno

Post autor: Jerry » śr lut 14, 2007 8:16 pm

Dzizas ludzie...
Wystarczy sklep z czesciami do ciezarowek...
Disco 300 ES

Awatar użytkownika
MartensGd
 
 
Posty: 270
Rejestracja: pn lis 06, 2006 9:54 pm
Lokalizacja: Gdańsk, Kaszuby

Post autor: MartensGd » czw lut 15, 2007 11:33 pm

jezus pisze:A czy ILTIS nie ma swojej przetwornicy....jak ma hak i gniazdko to pewno jest w tym gniazdjku 12V...więc musi mieć przetwornice....tak jak patrol K-160...no chyba że to całkiem wojskowa wersja i przyczepy też mają na 24V :)4
To czyste, zywe, wojskowe bydlę z Bundeswehry.

Mam przzetwornice.... :)2

Niva'94
 
 
Posty: 1098
Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków

Post autor: Niva'94 » pt lut 16, 2007 8:37 am

MartensGd pisze:NIVA`94 pozdrów ode mnie Stoczek jakbys kiedys przejeżdżał....
ładne miasteczko :)2
Pozdrowię, nie ma problemu!

Awatar użytkownika
wlodziu15
 
 
Posty: 124
Rejestracja: czw sty 04, 2007 6:15 pm
Lokalizacja: Zachodniopomorskie, Lubuski

Post autor: wlodziu15 » sob mar 03, 2007 3:56 pm

Zamontuj sobie przetwornice prądu taką jak w ciężarówkach 24-12v i problem z głowy bez żadnych problemów, ja kupywałem taka mocniejszą ok 200W około 150zł
NISSAN REAKTYWACJA, obecnie Ford Exlorer II
GG1274625

galka
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 77
Rejestracja: pn paź 23, 2006 3:08 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: galka » ndz mar 04, 2007 4:23 pm

Szukałem takiej przetwornicy, nijak nie moge wyczaic..... Mialem kiedys nawet schemat do samodzielnego wykonania a gdzies mi go wrypałoooo.
Jesli mozecie wspomóc mnie jakimis namiarami będę wdzięczny[/quote]

właśnie zamówiłem przetwornicę 24/12- 10 A/30A( w piku ) za 70parę zł.
w poniedziałek odbieram. jak chcesz to dam namiary na prv

Awatar użytkownika
wlodziu15
 
 
Posty: 124
Rejestracja: czw sty 04, 2007 6:15 pm
Lokalizacja: Zachodniopomorskie, Lubuski

Post autor: wlodziu15 » czw mar 08, 2007 6:36 pm

To trochę mała, do cb wystarczy ale do niczego więcej, Atakie ustrojstwa to dostaniesz w każdym większym cpn-ie przy ruchliwych trasach np.
NISSAN REAKTYWACJA, obecnie Ford Exlorer II
GG1274625

Awatar użytkownika
Jerry
     
     
Posty: 4554
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Józefosław-Piaseczno

Post autor: Jerry » czw mar 22, 2007 11:46 am

Przyjmując, że w samochodzi e bede uzywał:
- CB
- GPS ( na 2 paluszki )
- ewent. ładował telefon

To która z tych trzech wybrać ??
http://www.allegro.pl/item177908423_prz ... wa_cb.html
http://www.allegro.pl/item177908196_prz ... wa_cb.html
http://www.allegro.pl/item177908711_prz ... wa_cb.html
Ile tych amper musi ona miec min. coby obslugiwac trzy uządzenia ?
Disco 300 ES

wiesław kalicki
 
 
Posty: 157
Rejestracja: ndz lis 12, 2006 9:09 pm
Lokalizacja: siedlce

Post autor: wiesław kalicki » czw mar 22, 2007 11:53 am

jak miałem z jednego aku pociągnięte to musiałem garść bezpieczników do CB wozić .
wolę jeździć land cruiserem niż naprawiać
land rovera

Awatar użytkownika
Marcin_75
Posty: 575
Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 2:08 pm
Lokalizacja: Mazury
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin_75 » pt mar 23, 2007 12:26 pm

Jerry pisze:Przyjmując, że w samochodzi e bede uzywał:
- CB
- GPS ( na 2 paluszki )
- ewent. ładował telefon

To która z tych trzech wybrać ??
http://www.allegro.pl/item177908423_prz ... wa_cb.html
http://www.allegro.pl/item177908196_prz ... wa_cb.html
http://www.allegro.pl/item177908711_prz ... wa_cb.html
Ile tych amper musi ona miec min. coby obslugiwac trzy uządzenia ?
Teoretycznie najsłabsza powinna spokojnie wydać. CB to przy nadawaniu ze 2A, GPS i ładowarka nawet ampera nie wezmą w sumie. Więc nawet 5 A powinno wystarczyć, ale dobrze, jak urządzenie ma zapas :)

M.

Awatar użytkownika
Jerry
     
     
Posty: 4554
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Józefosław-Piaseczno

Post autor: Jerry » wt kwie 03, 2007 8:26 am

Thx :)2
W takim razie 16Amp wyda bezproblemowo ?
Disco 300 ES

Awatar użytkownika
darkman
 
 
Posty: 4353
Rejestracja: pn sie 01, 2005 11:56 pm
Lokalizacja: z wojny
Kontaktowanie:

Post autor: darkman » wt kwie 03, 2007 9:24 am

2A to pobór prądu graniczny dla standardowych cb / am-fm przy uzyskaniu mocy ok. ~4W. 2A powinien mieć bezpiecznik na radiu/zasilanie.
Jerry odnieś to do takiego zestawienia:

radio by wydać moc 100W pobierze ok. 25-30A w szczycie, czyli 16A będzie dla Ciebie ok, dla zasilenia wymienionych urządzeń, ale np "lepszego" radia choćby na chwilę nadawania nie obsłuży z instalacji.
Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi

Awatar użytkownika
Jerry
     
     
Posty: 4554
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Józefosław-Piaseczno

Post autor: Jerry » wt kwie 03, 2007 11:08 am

Chodzi o zasilanie prostego radia typu alan 42 lub alan 100+.
Wg. specyfikacji maja po odpowiednio:
- alan 42
ODBIORNIK

Pobór prądu podczas czuwania: 100mA, 45mA włączony tryb SAVE

NADAJNIK

Pobór prądu: 900 mA

- alan 100

Ma na nadajniku max 2 Amp.



Do tego GPS typu garmin CSX + ładowanie telefonu.

Zatem zapytam jeszcze raz ile amper powinna miec przetwornica zeby dzialalo to bezproblemowo ?
Ostatnio zmieniony wt kwie 03, 2007 11:22 am przez Jerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Disco 300 ES

ODPOWIEDZ

Wróć do „CB radio”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość