Strona 1 z 2

CB a instalacja 24V

: ndz lut 11, 2007 7:02 pm
autor: MartensGd
Chce zamontować CB w aucie z instalacja 24V. Wiem, że to nie problem bo pociagnę kabel do jednego z dwoch aku połączonych w szereg.
Pytanie mam dość banalne, dla niektórych głupie... :-)

Plus od akumulatora musze podciagnąć do środka gniazda zapalniczki czy tez zewnętrznej części?

Oszczędźcie proszę kąśliwych uwag :-) Pewnie do srodka...... :roll:

: ndz lut 11, 2007 8:36 pm
autor: piotr oskwarek
do środka

masz rację:)

: ndz lut 11, 2007 9:39 pm
autor: MartensGd
Dzieki. Kto pyta nie bładzi....

: ndz lut 11, 2007 10:27 pm
autor: samurai_hel
jak będziesz ciągnął kable od aku proponuję prosto do cbika. zaoszczędzisz później czas na walkę z zakłóceniami :wink:

: pn lut 12, 2007 9:54 pm
autor: MartensGd
samurai_hel pisze:jak będziesz ciągnął kable od aku proponuję prosto do cbika. zaoszczędzisz później czas na walkę z zakłóceniami :wink:
Cała instalacja w aucie jest ekranowana wiec nie powinno byc problemow...
A gniazdo zapalniczki musze miec i tak a mieszać z plataniną kabli..... I tak mam juz ich od cholery i ciut ciut... :)3
W Iltisie aku sa pod tylnymi siedziskami a cala instalacja idzie wewnatrz, mocowana do burty :x

Sprawdze wiec z zapalniczka....

: wt lut 13, 2007 8:03 am
autor: dudek
pomimo, że CB nie zabiera dużo prądu proponuję ci jednak puścić prąd przez przetwornicę 24-12. Branie prądu z jednego akumulatora osłabia go i przy ładowaniu z alternatora zawsze będzie jeden z nich przeładowany a drugi niedoładowany. Uwierz mi sprawdziłem to mając instalację gazową. Miałem to sprawdzane na identycznych nowych akumulatorach i po jakimś czasie zawsze tak się działo. nic nie dawała też zamiana miejscami akumulatorów. poza ztym zawsze bez stresu będziesz przez przetwornicę mógł podłączyć więcej odbiorników

: wt lut 13, 2007 10:23 am
autor: piotr oskwarek
Cb jednak trochę prądu pobiera - przy nośnej :)

u mnie w placku są straszliwe zakłócenia, a to przez wzmacniacz do radioodtwarzacza i za cholerę nie mogę się tych zakłóceń pozbyć

: wt lut 13, 2007 10:57 am
autor: Niva'94
A ten wzmacniacz to taki dużej mocy, z przetwornicą wytwarzającą podwyższone napięcie do zasilania tranzystorów stopnia końcowego?
Jeśli tak, to można by było pokombinoiwać z wykonaniem dławików na zasilaniu. Z uwagi na duże przekroje przewodów, we wzmacniaczu tym są znacznie "zredukowane". Bo pełnowymiarowe by nie weszły.

: wt lut 13, 2007 10:09 pm
autor: MartensGd
dudek pisze:pomimo, że CB nie zabiera dużo prądu proponuję ci jednak puścić prąd przez przetwornicę 24-12. Branie prądu z jednego akumulatora osłabia go i przy ładowaniu z alternatora zawsze będzie jeden z nich przeładowany a drugi niedoładowany. Uwierz mi sprawdziłem to mając instalację gazową. Miałem to sprawdzane na identycznych nowych akumulatorach i po jakimś czasie zawsze tak się działo. nic nie dawała też zamiana miejscami akumulatorów. poza ztym zawsze bez stresu będziesz przez przetwornicę mógł podłączyć więcej odbiorników
Szukałem takiej przetwornicy, nijak nie moge wyczaic..... Mialem kiedys nawet schemat do samodzielnego wykonania a gdzies mi go wrypałoooo.
Jesli mozecie wspomóc mnie jakimis namiarami będę wdzięczny

: wt lut 13, 2007 10:11 pm
autor: MartensGd
NIVA`94 pozdrów ode mnie Stoczek jakbys kiedys przejeżdżał....
ładne miasteczko :)2

: wt lut 13, 2007 10:19 pm
autor: piotr oskwarek
MartensGd pisze:pomimo, że CB nie zabiera dużo
Szukałem takiej przetwornicy, nijak nie moge wyczaic..... Mialem kiedys nawet schemat do samodzielnego wykonania a gdzies mi go wrypałoooo.
Jesli mozecie wspomóc mnie jakimis namiarami będę wdzięczny
poszukaj na alledrogo tam kiedyś zanabywałem koledze do ciężarówki

: wt lut 13, 2007 10:21 pm
autor: piotr oskwarek
Niva'94 pisze:A ten wzmacniacz to taki dużej mocy, z przetwornicą wytwarzającą podwyższone napięcie do zasilania tranzystorów stopnia końcowego?
Jeśli tak, to można by było pokombinoiwać z wykonaniem dławików na zasilaniu. Z uwagi na duże przekroje przewodów, we wzmacniaczu tym są znacznie "zredukowane". Bo pełnowymiarowe by nie weszły.
a to ja się na tym nie znam
mam ten wzmacniacz 350w i wstyd się przyznać :oops: zasila tubę w bagażniku mojego placka i wkurza mnie to, że jak chcę o coś zapytać przez CB to muszę całkiem radio wyłączyć bo szumy są na pół skali :)3

: śr lut 14, 2007 7:20 pm
autor: jezus
A czy ILTIS nie ma swojej przetwornicy....jak ma hak i gniazdko to pewno jest w tym gniazdjku 12V...więc musi mieć przetwornice....tak jak patrol K-160...no chyba że to całkiem wojskowa wersja i przyczepy też mają na 24V :)4

: śr lut 14, 2007 8:16 pm
autor: Jerry
Dzizas ludzie...
Wystarczy sklep z czesciami do ciezarowek...

: czw lut 15, 2007 11:33 pm
autor: MartensGd
jezus pisze:A czy ILTIS nie ma swojej przetwornicy....jak ma hak i gniazdko to pewno jest w tym gniazdjku 12V...więc musi mieć przetwornice....tak jak patrol K-160...no chyba że to całkiem wojskowa wersja i przyczepy też mają na 24V :)4
To czyste, zywe, wojskowe bydlę z Bundeswehry.

Mam przzetwornice.... :)2

: pt lut 16, 2007 8:37 am
autor: Niva'94
MartensGd pisze:NIVA`94 pozdrów ode mnie Stoczek jakbys kiedys przejeżdżał....
ładne miasteczko :)2
Pozdrowię, nie ma problemu!

: sob mar 03, 2007 3:56 pm
autor: wlodziu15
Zamontuj sobie przetwornice prądu taką jak w ciężarówkach 24-12v i problem z głowy bez żadnych problemów, ja kupywałem taka mocniejszą ok 200W około 150zł

: ndz mar 04, 2007 4:23 pm
autor: galka
Szukałem takiej przetwornicy, nijak nie moge wyczaic..... Mialem kiedys nawet schemat do samodzielnego wykonania a gdzies mi go wrypałoooo.
Jesli mozecie wspomóc mnie jakimis namiarami będę wdzięczny[/quote]

właśnie zamówiłem przetwornicę 24/12- 10 A/30A( w piku ) za 70parę zł.
w poniedziałek odbieram. jak chcesz to dam namiary na prv

: czw mar 08, 2007 6:36 pm
autor: wlodziu15
To trochę mała, do cb wystarczy ale do niczego więcej, Atakie ustrojstwa to dostaniesz w każdym większym cpn-ie przy ruchliwych trasach np.

: czw mar 22, 2007 11:46 am
autor: Jerry
Przyjmując, że w samochodzi e bede uzywał:
- CB
- GPS ( na 2 paluszki )
- ewent. ładował telefon

To która z tych trzech wybrać ??
http://www.allegro.pl/item177908423_prz ... wa_cb.html
http://www.allegro.pl/item177908196_prz ... wa_cb.html
http://www.allegro.pl/item177908711_prz ... wa_cb.html
Ile tych amper musi ona miec min. coby obslugiwac trzy uządzenia ?

: czw mar 22, 2007 11:53 am
autor: wiesław kalicki
jak miałem z jednego aku pociągnięte to musiałem garść bezpieczników do CB wozić .

: pt mar 23, 2007 12:26 pm
autor: Marcin_75
Jerry pisze:Przyjmując, że w samochodzi e bede uzywał:
- CB
- GPS ( na 2 paluszki )
- ewent. ładował telefon

To która z tych trzech wybrać ??
http://www.allegro.pl/item177908423_prz ... wa_cb.html
http://www.allegro.pl/item177908196_prz ... wa_cb.html
http://www.allegro.pl/item177908711_prz ... wa_cb.html
Ile tych amper musi ona miec min. coby obslugiwac trzy uządzenia ?
Teoretycznie najsłabsza powinna spokojnie wydać. CB to przy nadawaniu ze 2A, GPS i ładowarka nawet ampera nie wezmą w sumie. Więc nawet 5 A powinno wystarczyć, ale dobrze, jak urządzenie ma zapas :)

M.

: wt kwie 03, 2007 8:26 am
autor: Jerry
Thx :)2
W takim razie 16Amp wyda bezproblemowo ?

: wt kwie 03, 2007 9:24 am
autor: darkman
2A to pobór prądu graniczny dla standardowych cb / am-fm przy uzyskaniu mocy ok. ~4W. 2A powinien mieć bezpiecznik na radiu/zasilanie.
Jerry odnieś to do takiego zestawienia:

radio by wydać moc 100W pobierze ok. 25-30A w szczycie, czyli 16A będzie dla Ciebie ok, dla zasilenia wymienionych urządzeń, ale np "lepszego" radia choćby na chwilę nadawania nie obsłuży z instalacji.

: wt kwie 03, 2007 11:08 am
autor: Jerry
Chodzi o zasilanie prostego radia typu alan 42 lub alan 100+.
Wg. specyfikacji maja po odpowiednio:
- alan 42
ODBIORNIK

Pobór prądu podczas czuwania: 100mA, 45mA włączony tryb SAVE

NADAJNIK

Pobór prądu: 900 mA

- alan 100

Ma na nadajniku max 2 Amp.



Do tego GPS typu garmin CSX + ładowanie telefonu.

Zatem zapytam jeszcze raz ile amper powinna miec przetwornica zeby dzialalo to bezproblemowo ?