Uniden 520xl + sirio ML-145 - inne propozycje?
Moderator: Albert_N
Uniden 520xl + sirio ML-145 - inne propozycje?
Czesc,
nosze sie z zamiarem kupna CB: radio + antena. Baza to:
- LC80 i wypady poza droge (wazne dla wyboru anteny)
- plaskaty sedan i jazda po czarnym
Chcialbym uzywac tego samego zestawu w obu autach (dziury w karoserii nie wchodza w rachube).
Po przegladzie waszych postow wyszlo mi to co w temacie. Budzet orientacyjnie tez zblizony do proponowanego zestawu.
Poradzcie co na rynku jest warte zainteresowania na obecna chwile. Jakie mocowanie anteny wybrac? Ktore kombinacje "radio - antena" dzialaja najoptymalniej?
nosze sie z zamiarem kupna CB: radio + antena. Baza to:
- LC80 i wypady poza droge (wazne dla wyboru anteny)
- plaskaty sedan i jazda po czarnym
Chcialbym uzywac tego samego zestawu w obu autach (dziury w karoserii nie wchodza w rachube).
Po przegladzie waszych postow wyszlo mi to co w temacie. Budzet orientacyjnie tez zblizony do proponowanego zestawu.
Poradzcie co na rynku jest warte zainteresowania na obecna chwile. Jakie mocowanie anteny wybrac? Ktore kombinacje "radio - antena" dzialaja najoptymalniej?
- chiquito83
- Posty: 2321
- Rejestracja: pn paź 28, 2002 1:32 pm
- Lokalizacja: Bytów, Gdynia
No i sprawa zalatwiona. Ponizej krotkie sprawozdanie:
Sprzet
Radio: Cobra 75 WX
Konektor: 2 x konektor Cobry, jeden w LC80 drugi w plaskaczu
Anteny: LC80 - Sirio Turbo 1000, plaskacz to Sirio Cobra 27 black
Wybralem ST 1000 poniewaz ma swietne parametry i funkcjonalnosc t.j. bardzo latwo sie ja sklada przy wjezdzie np. do lasu, garazu, itp.
Montaz
Okazalo sie ze antene dostraja sie do auta a nie radia czy kabla. Dlugosc tego ostatniego w przypadku samochodow nie ma praktycznie znaczenia.
Antena zostala zamontowana na metalowej poprzeczce pomiedzy relingami i zmasowana przez sroby mocujace relingow z dachem. (foto niebawem).
Parametry
Obawialem sie ze montaz, choc kreatywny, nie zostanie dobrze przyjety przez aparature pomiarowa. Ponizej wynik pomiaru:
SWR 01 - 1.1
SWR 20 - 1.4 (raz wyszlo 1.2)
SWR 40 - 2.2
Wynik moze nie wybitny ale wydaje mi sie ze OK.
Szerokosci i bajo.
Sprzet
Radio: Cobra 75 WX
Konektor: 2 x konektor Cobry, jeden w LC80 drugi w plaskaczu
Anteny: LC80 - Sirio Turbo 1000, plaskacz to Sirio Cobra 27 black
Wybralem ST 1000 poniewaz ma swietne parametry i funkcjonalnosc t.j. bardzo latwo sie ja sklada przy wjezdzie np. do lasu, garazu, itp.
Montaz
Okazalo sie ze antene dostraja sie do auta a nie radia czy kabla. Dlugosc tego ostatniego w przypadku samochodow nie ma praktycznie znaczenia.
Antena zostala zamontowana na metalowej poprzeczce pomiedzy relingami i zmasowana przez sroby mocujace relingow z dachem. (foto niebawem).
Parametry
Obawialem sie ze montaz, choc kreatywny, nie zostanie dobrze przyjety przez aparature pomiarowa. Ponizej wynik pomiaru:
SWR 01 - 1.1
SWR 20 - 1.4 (raz wyszlo 1.2)
SWR 40 - 2.2
Wynik moze nie wybitny ale wydaje mi sie ze OK.
Szerokosci i bajo.
Antenę po prostu stroi się do pracy nie do samochodu czy czegokolwiek innego. Ta Twoja stroi się raczej niezbyt dobrze a współczynnik SWR 2,2 jest zupełnie nie do przyjęcia. Spróbuj skrócić promiennik anteny troszkę (nie znam tych anten może wyślij linka jakiegoś jak to wygląda) naljepiej jakby dało sie to zrobić jakoś odwracalnie a nie poprzez przycięcie bata.
73!
Michał
73!
Michał
ML 145 sirio to dobry wybór, antena najlepsza w swojej klasie.
Radio to bym poszukał jednak z homologacją. Skoro cofnięto mu homologację tzn, ze coś jest nie tak z tym radiem.
Antenę stroi się do danego miejsca montażu. Ta sama antena ustawiana w różnych częściach dachu tego samego auta będzie miała różny SWR przy czym SWR o wartości nie przekraczającej 3 nie będzie szkodliwy dla radia. Tak więc przekładanie anteny z jednego auta na drugie będzie zawsze skutkowało zmianą parametru SWR.
Radio to bym poszukał jednak z homologacją. Skoro cofnięto mu homologację tzn, ze coś jest nie tak z tym radiem.
Antenę stroi się do danego miejsca montażu. Ta sama antena ustawiana w różnych częściach dachu tego samego auta będzie miała różny SWR przy czym SWR o wartości nie przekraczającej 3 nie będzie szkodliwy dla radia. Tak więc przekładanie anteny z jednego auta na drugie będzie zawsze skutkowało zmianą parametru SWR.
vick W 160
Bat niestety juz skrocilem o ok 1cm. Antena ma mozliwosc regulacji bata tak ok. 1cm poprzez wysuniecie i skrecenie imbusikami.KAZ pisze:Antenę po prostu stroi się do pracy nie do samochodu czy czegokolwiek innego. Ta Twoja stroi się raczej niezbyt dobrze a współczynnik SWR 2,2 jest zupełnie nie do przyjęcia. Spróbuj skrócić promiennik anteny troszkę (nie znam tych anten może wyślij linka jakiegoś jak to wygląda) naljepiej jakby dało sie to zrobić jakoś odwracalnie a nie poprzez przycięcie bata.
73!
Michał
A teraz link: http://www.sirioantenne.it/prodotti_ant ... 69&idp=129
Kazda Cobra czy ten model konkretnie? Miales okazje z nia pojezdzic?zaq pisze:Cobra to porażka. Ja używam teraz TTI 770 + antena LEMM stała i wszystko chodzi pięknie
Pytam bo nie spotkalem w sieci zbyt wielu recenzji, a te ktore przeczytalem np. na forum CB nie byly odstraszajace.
Chetnie poszerze swoja wiedze.
Cobra robi naprawdę fajne radia, tyle tylko, że na polskim rynku są obecne tylko dwa modele tj. 19 i omawiany C 75 WX. Podobno występują problemy własnie z 19 co ma zwiazek z przestrajaniem na polskie czestotliwości. Dawno temu używałem cobry 21 i byłem z niej więcej niż zadowolony w przeciwieństwie do kupli używajacych jakiś alanów, nie pamietam jakich.
vick W 160
Watek potoczyl sie w innym kierunku niz myslalem. Wybralem finalnie inny sprzet niz w temacie i do tego obiecalem zdjecia z instalacji dla ciekawych.
Slowo sie rzeklo i zeby jakos spuentowac ten watek ponizej obiecany opis. Wczesniej wielkie podziekowania dla LX450 za pomoc bez ktorej do montazu by nie doszlo.
1. Poprzeczka (wzmoniona dodatkowa listwa), na ktorej zainstalowalismy antene. Zmasowanie wkretami z relingu wkreconymi w dach.

2. Kabel antenowy przeprowadzony przez otwor zamaskowany lapka relingu. Dalej kabel poprowadzony pod podsufitka i wykladzina.

3. Konektor od Cobry ukryty pod oslona zmiany biegow i podlaczony od wewnatrz do zapalniczki. Podlaczenie gruszki dostepne z boku.

4. Gruszka po podlaczeniu. Uchwyt zainstaluje w szufladce nad radiem - wlasciciele LC80 lub LX450 wiedza o co chodzi.

Drugi konektor i antene montuje wlasnie do plaskatego. I o to wlasnie chodzilo.
Dla zainteresowanych dodatkowymi info jestem do dyspozycji.
Slowo sie rzeklo i zeby jakos spuentowac ten watek ponizej obiecany opis. Wczesniej wielkie podziekowania dla LX450 za pomoc bez ktorej do montazu by nie doszlo.
1. Poprzeczka (wzmoniona dodatkowa listwa), na ktorej zainstalowalismy antene. Zmasowanie wkretami z relingu wkreconymi w dach.

2. Kabel antenowy przeprowadzony przez otwor zamaskowany lapka relingu. Dalej kabel poprowadzony pod podsufitka i wykladzina.

3. Konektor od Cobry ukryty pod oslona zmiany biegow i podlaczony od wewnatrz do zapalniczki. Podlaczenie gruszki dostepne z boku.

4. Gruszka po podlaczeniu. Uchwyt zainstaluje w szufladce nad radiem - wlasciciele LC80 lub LX450 wiedza o co chodzi.

Drugi konektor i antene montuje wlasnie do plaskatego. I o to wlasnie chodzilo.
Dla zainteresowanych dodatkowymi info jestem do dyspozycji.
- ORSON_V6
-
- Posty: 1051
- Rejestracja: pt mar 04, 2005 12:06 pm
- Lokalizacja: N=ok.52°34' E=ok.17°15'
- Kontaktowanie:
jak dla mnie to troche babol z tym mocowaniem na dachu w jeepie, ale to nie ja go używam więc ......... 

G 460.2 - był 2.3 -jest 3.0 D
orson@4x4wlkp.pl
orson@4x4wlkp.pl
- ORSON_V6
-
- Posty: 1051
- Rejestracja: pt mar 04, 2005 12:06 pm
- Lokalizacja: N=ok.52°34' E=ok.17°15'
- Kontaktowanie:
wystrojenie anteny zależy od wielu rzeczy ale optymalny wskaźnik wystrojenia poinieneś mieć na 19 kanale czyli najczęściej używanym jak mniemam. To tam potrzebujesz najlepszych parametrów. 

G 460.2 - był 2.3 -jest 3.0 D
orson@4x4wlkp.pl
orson@4x4wlkp.pl
to nie jeep... nie obrażaj tojtoja...ORSON_V6 pisze:jak dla mnie to troche babol z tym mocowaniem na dachu w jeepie, ale to nie ja go używam więc .........


nie czytacie uważnie... antena ma służyć do 2 samochodów wiec musi być łatwo demontowana...


jak to mowią... "nie ładne to co ładne, tylko co sie komu podoba... "

mi sie podoba...




"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...
Malowanie bylo planowane na najblizszy weekend bo w ostatni nie zdazylismy. Na razie mialo dzialac i nadawac do zestrojenia.
Faktycznie srodek dachu to najlepsze miejsce a dodatkowo antena ma sie klasc do tylu przy wjezdzie do garazu lub w krzaczory. W przypadku instalacji anteny np. na dzwonku na klapie po pierwsze nie spelnilo by wymagan funkcjonanych, a po drugie moznaby komus oko wykolic
Faktycznie srodek dachu to najlepsze miejsce a dodatkowo antena ma sie klasc do tylu przy wjezdzie do garazu lub w krzaczory. W przypadku instalacji anteny np. na dzwonku na klapie po pierwsze nie spelnilo by wymagan funkcjonanych, a po drugie moznaby komus oko wykolic

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości