zakłocenia po uruchomieniu silnika
Moderator: Albert_N
zakłocenia po uruchomieniu silnika
Witajcie.....
Moze to juz bylo poruszane ale mam pytanko.....
Kupilem sobie alana 78plus wszystko ok ale........ po uruchomieniu silnika znacznie pogarsza sie jakosc odbioru..... slychac trzaski..... i niezaleznie od obrotow silnika sa ciagle takie same.... dziwne bo nie jest to jakies tam ,,piszczenie,, od alternatora tylko poprostu mega zaklocenia....
pytanie czy sa jakies filtry albo cos y to wyciszyc? jezeli tak to jakie polecacie.. a moze gdzie indziej szukac rozwiazania?
Auto: Land 80 4.5 EFI
Moze to juz bylo poruszane ale mam pytanko.....
Kupilem sobie alana 78plus wszystko ok ale........ po uruchomieniu silnika znacznie pogarsza sie jakosc odbioru..... slychac trzaski..... i niezaleznie od obrotow silnika sa ciagle takie same.... dziwne bo nie jest to jakies tam ,,piszczenie,, od alternatora tylko poprostu mega zaklocenia....
pytanie czy sa jakies filtry albo cos y to wyciszyc? jezeli tak to jakie polecacie.. a moze gdzie indziej szukac rozwiazania?
Auto: Land 80 4.5 EFI
W toyocie masz taka puszke nazywa sie power outlet - tam mozesz podlaczac akcesoria elektryczne i tam sie wpielem.... defakto patrzac po schematach jest to podpiete pod akumulato.......
Teraz trzaski nie zmieniają swojej charakterystyki wzgledem obrotow silnika...... niezaleznie ciagle sa takie same..... a co gosza pogarsza sie jakość odbioru......... i to wlasnie po uruchomieniu silnika
Teraz trzaski nie zmieniają swojej charakterystyki wzgledem obrotow silnika...... niezaleznie ciagle sa takie same..... a co gosza pogarsza sie jakość odbioru......... i to wlasnie po uruchomieniu silnika
hm, ja mam (na razie) Presidenta pod zapalniczkę w takiej toyce jak Ty. Praktycznie nie zakłóca, czasami coś tam popierdzi, ale rzadko.
Za to instalację głośników muszę zrobić od nowa, wymieniając to g... radio firmowe, zeskalowane na USA;)
Za to instalację głośników muszę zrobić od nowa, wymieniając to g... radio firmowe, zeskalowane na USA;)
www.rallycamp.pl
Sru do ....fiata!
Sru do ....fiata!
- Discotheque
-
- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
pisałem o zakłóceniach na innym forum więc wkleje i tu:
-pompa paliwa - jak masz gazownie możesz odciąć przekaźnikiem podczas jazdy na gazie nie będzie zakłócać
-zużyte szczotki alternatora bardzo częsta przyczyna, (iskrzą co powoduje zakłócenia w CB) wymienić na nowe na pewno nie zaszkodzi
-wycieraczki - nie znam żadnego patentu
prostym i w miarę skutecznym rozwiązaniem będzie pociągniecie zasilania do CB bezpośrednio z akumulatora i zastosowanie filtra przeciwzakłóceniowego np takiego:

we wro na giełdzie można taki kupić za 10 zyli, można też wykorzystać filtr ze starego telewizora lub zasilacza należy jednak pamiętać żeby był min na 16V i 5 A.
Nie wiem też czy używasz anteny magnesowej czy na stałe ale też ważne jest żeby antena miała dobrą masę i była zamontowana najlepiej na dachu i jak najdalej od silnika(najlepiej centralnie w tylnej części dachu)
a z ostatnich spostrzeżeń to przetwornice ksenonów też nieźle syfią
-pompa paliwa - jak masz gazownie możesz odciąć przekaźnikiem podczas jazdy na gazie nie będzie zakłócać
-zużyte szczotki alternatora bardzo częsta przyczyna, (iskrzą co powoduje zakłócenia w CB) wymienić na nowe na pewno nie zaszkodzi
-wycieraczki - nie znam żadnego patentu
prostym i w miarę skutecznym rozwiązaniem będzie pociągniecie zasilania do CB bezpośrednio z akumulatora i zastosowanie filtra przeciwzakłóceniowego np takiego:

we wro na giełdzie można taki kupić za 10 zyli, można też wykorzystać filtr ze starego telewizora lub zasilacza należy jednak pamiętać żeby był min na 16V i 5 A.
Nie wiem też czy używasz anteny magnesowej czy na stałe ale też ważne jest żeby antena miała dobrą masę i była zamontowana najlepiej na dachu i jak najdalej od silnika(najlepiej centralnie w tylnej części dachu)
a z ostatnich spostrzeżeń to przetwornice ksenonów też nieźle syfią

KZJ95 , Suzuki SV650, Celica GT-FOUR też 4x4 

-
-
- Posty: 1098
- Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
- Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków
Filtr założony na przewód zasilania radia może nie pomóc, jeśli zakłócenia dostają się do radia przez antenę. Łatwo to sprawdzić podłączając ręczniaka z własnym akumulatorkiem pod antenę w samochodzie. Jeśli i na nim masz zakłócenia, to filtr Ci nic nie pomoże. W takim przypadku trzeba zlokalizować źródło zakłóceń i odfiltrować zasilanie tego syfiącego urządzenia.
Trzynastego w piątek o godzinie 13.13 sprzedałem Nivkę
- RAF z Ochoty
- Posty: 530
- Rejestracja: ndz lut 12, 2006 9:00 pm
- Lokalizacja: Ochota/WaWa
Raf - czytaj, co pisał Kuba i Niva
Od tego trzeba zacząć, później są jeszcze druciarskie metody, ale w praktyce idziesz metodą prób i błędów - niektórym wystarczy włożyć tylko filtr, niektórym po wymianie szczotek w alternatorze, wymianie silnika wycieraczek, po założeniu filtrów, kondensatorów, zamocowaniu anteny z dziurą w dachu, wymianie kabla antenowego na najdroższy, w benzyniaku wymiany przewodów wysokiego napięcia, kopułki i palca rozdzielacza, wymianie świec na takie z rezystorem i jeszcze wielu, wielu różnych patentach też nie pomagało
Od tego trzeba zacząć, później są jeszcze druciarskie metody, ale w praktyce idziesz metodą prób i błędów - niektórym wystarczy włożyć tylko filtr, niektórym po wymianie szczotek w alternatorze, wymianie silnika wycieraczek, po założeniu filtrów, kondensatorów, zamocowaniu anteny z dziurą w dachu, wymianie kabla antenowego na najdroższy, w benzyniaku wymiany przewodów wysokiego napięcia, kopułki i palca rozdzielacza, wymianie świec na takie z rezystorem i jeszcze wielu, wielu różnych patentach też nie pomagało
Nadal ześwirowany...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość