Na co wstęgi??

radia, anteny, dodatki, strojenie, wybór itp.

Moderator: Albert_N

wieprzowina

Na co wstęgi??

Post autor: wieprzowina » pn sie 23, 2004 9:48 am

Właśnie nabyłem do syfa radio CB. Zwie się Alan 78 plus. Ponoć nie posiada modulacji wstęgowej. Co to takiego i do czego?? Mam jeszcze dwa Dragony 101. Tam jest takie :A B C D itd. na każdym kanale. Do czego to? To właśnie wstęgi?? Czy ten Alan 78 + dobry jest??
Sorry za głupie pytania ale jestem zielony z CB.
:(

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko

Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » pn sie 23, 2004 10:03 am

NIe wiem, co to ABCD w dragonach, ale wstegi sa w naszym uzytkowaniu zupelnie niepotrzebne. Wystarczy podstawowa 40-tka. Poszukaj sobie w necie danych technicznych swojego radia i bedziesz wiedzial wszystko.

Andrzej_Kielce
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...

Post autor: Andrzej_Kielce » pn sie 23, 2004 1:04 pm

Te ABCD to najprawdopodobniej dodatkowe 40
TerrnanoII 2,4 1998
TerranoII 3,0 2004
Patrol Y61 3,0 2005

Awatar użytkownika
Fazi

Post autor: Fazi » pn sie 23, 2004 1:19 pm

Tak A,B,C,D to zakresy. Na każdym masz 40 kanałów. Z tego co pamiętam to normalnie uzywasz D lub C. Wystarczy włączyć Alana 78 i Dragona na ten sam kanał. Nadawać Alanem a na Dragonie powinieneś się usłyszeć :-).
I wtedy masz pewność czy C czy D.

Dużo na termat CB masz tu: http://www.radio.org.pl/. i też jest tam forum dyskusyjne.
Patrol G-60 3,5D '75 => prawdopodobnie jedyny w PL ;-)

Awatar użytkownika
PKi

Kontaktowanie:

Post autor: PKi » pn sie 23, 2004 2:38 pm

A wstęgi w mobilu nie będą ci potrzebne, tylko podstawowa 40stka i AM.

Modulacja jednowstęgowa (SSB) to taka bardziej zaawansowana historia do łączności dalekosiężnych. Radyjko nie nadaje wtedy fali nośnej, a tylko modulacje i do tego tylko jedną wstęge, czyli tylko to co naprawde potrzebne do nawiązania łączności.