Sorry za głupie pytania ale jestem zielony z CB.

Moderator: Albert_N
Witam ... Ci±g dalszy pisania pierdół o pozwoleniach.
Skierowałem tym razem maila do rzecznika prasowego KGP.
Tre¶ć maila:
Zwracam się do KGP z zapytaniem o szczegółowe rozporz±dzenia wewnętrzne skierowane do jednostek organizacyjnych Policji maj±ce na celu sprecyzowanie sposobu przeprowadzania kontrli pojazdów w ruchu drogowym wyposażonych w sprzęt nadawczo-odbiorczy Pasma Obywatelskiego 27 MHz.
Cytuję korespondencję jak± przeprowadziłem z Dolno¶l±skim Oddziałem Okręgowym URTiP we Wrocławiu:
"Dolno¶l±ski Oddział Okręgowy URTiP we Wrocławiu informuje, że w zwi±zku z
ukazaniem się rozporz±dzenia Ministerstwa Infrastruktury -(Dz.U. 2004r.,
169, poz. 1774, § 1. poz. 1, pkt 3a i 3b, z dnia 26 lipca 2004r.) -
dotycz±cego używania urz±dzeń radiowych bez pozwolenia
od dnia 01.08.2004r.:
- nie s± przyjmowane wnioski na pozwolenia CB Radio
- nie wydaje się pozwoleń na ww. urz±dzenia (CB Radio).
Z poważaniem
Kazimierz Lewandowski"
Zgodnie z tym rozporz±dzeniem nie wymaga pozwolenia radiowego używanie urz±dzeń nadawczych lub nadawczo-odbiorczych Radia Obywatelskiego wył±cznie w zakresie częstotliwo¶ci *26,96-27,41* MHz, pracuj±cych z modulacj± częstotliwo¶ci lub amplitudy (*FM/AM/SSB*), z moc± wyj¶ciow± nadajnika do 4 W dla FM i AM oraz z moc± 12 W (PEP) dla SSB.
Oznacza to tyle, że nie powinno wymagać się ode mnie podczas kontroli drogowej okazywanie jakiegokolwiek dokumentu.
Z racji do¶wiadczenia jak i tego, że staram się przezornie podej¶ć do sprawy wożę przy sobie razem z dowodem rejestracyjnym wydruk niniejszego dziennika ustaw oraz wydruk *HOMOLOGACJI* urz±dzenia nadawczo-odbiorczego, który znajduje się w moim pojeĽdzie. (Skan w zał±czeniu - plik *jackson.jpg*).Dokument ten potwierdza, że urz±dzenie , którego używam spełnia warunki narzucone przez ustawę , przez co nie wymagane jest nań zezwolenie.
Z informacji jakie dotarły do mnie od innych kierowców posługuj±cych się urz±dzeniami CB w samochodach wynika, że patrole policji wielokrotnie próbuj± wmówić użytkownikom CB, że ich urz±dzenia nie spełniaj± wymogów jako , że pracuj± na innych częstotliwo¶ciach niż częstotliwo¶ci okre¶lone w ustawie.
I tu pytania:
1.Czy policjant ma prawo wszcz±ć jakiekolwiek działania wobec użytkownika radia nie mog±c na miejscu stwierdzić czy urz±dzenie spełnia wymogi formalne narzucone przez ustawę. Wszak by udowodnić komu¶ popełnienie wykroczenia polegaj±cego na przekroczeniu dopuszczalnej prędko¶ci policjant musi dokonać pomiaru prędko¶ci zalegalizowanym urz±dzeniem pomiarowym. Analogicznie w tej sytuacji policjant winien być wyposażony w zalegalizowany częstotliwo¶ciomierz.
2.Czy w zwi±zku z powyższym można liczyć na rzeczow± opinię KGP oraz na informacje jakie rozporz±dzenia (jak maj± funkcjonariusze postępować) zostały w tej sprawie wydane.
3.Kolejne pytanie jakie się nasuwa - to ewentualne kwestionowanie dokumentu HOMOLOGACJI jak± posiadam. Według obiegowej opini użytkowników dróg sugerowanie , że dokument jest nie ważny można odebrać jako próbę wyłudzenia łapówki. Ustawa jasno precyzuje jakie urz±dzenia spełniaj± wymogi, przez co i równocze¶nie można okre¶lić jakie urz±dzenia dostępne na rynku Polskim spełniaj± jej warunki - wydaje mi się przez to , że nie jestem zobow±zany do wożenia dokumentu HOMOLOGACJI , gdyż Funkcjonariusz Policji winien wiedzieć, czy dane urz±dzenie wymaga rejestracji, czy nie.
Proszę o niezwłoczne ustosunkowanie się do wszystkich powyższych pytań.
Z poważaniem.
*****
Czekamy na odpowiedĽ, o której niezwłocznie poinformuję grupę, gdy się tylko zjawi ... Wiem, że mało precyzyjnie pisałem maila ... ale robiłem to pod presj± zadań w pracy , które goni± mnie dzi¶ niezwykle mocnoJakby odpowiedĽ KGP była mało interesuj±ca, czy nic nie mówi±ca doprecyzuje maila do ichniej odpowiedzi i zapytania skieruję ponownie.
Pozdrawiam
Przesada.. to raczej chodzi o poprawne zestrojenie instalacji tudzież odkłócenie elektryki - znam LESZCZAlamina pisze:
BLAGAM JEDNAK JAK W POPRZEDNICH POSTACH.......
NIE KUPUJCIE ZADNEJ ONWY ALBO DRAGONA...... OD TEGO USZY BOLA I NIE MOZNA NIKOGO ZROZUMIEC..
Chyba też go znammisman pisze:Przesada.. to raczej chodzi o poprawne zestrojenie instalacji tudzież odkłócenie elektryki - znam LESZCZAlamina pisze:
BLAGAM JEDNAK JAK W POPRZEDNICH POSTACH.......
NIE KUPUJCIE ZADNEJ ONWY ALBO DRAGONA...... OD TEGO USZY BOLA I NIE MOZNA NIKOGO ZROZUMIEC..co się ONWĄ posługuje, i żadnych "zgrzytów" nie ma...
Chyba zapomniałeś o takim drobnym elemencie, a jakże istotnym przy łącznościach radiowych, jak propagacja. Taki lub większy zasięg to może być kwestia chwili, godziny, góra jednego dnia. Nie licz na to, że na SSB zawsze będziesz miał takie łączności samochód-dom, nawet przy najlepszej antenie w syfie. Zaryzykuję stwierdzenie, że będą to przypadki.lamina pisze:co do wsteg np SSB.... to nawet dla off roadowcow rewelacyjna cprawa.....
np.... jade w teren a zona zostaje w domu, na wstegach przy zestrojonej antenie (nie qtasiku ) mam z nia kontakt nawet do 100km... normalnym tryben nie osiagalne, a obecnie wstegi do![]()
12W sa zwolnione z pozwolenia a na takiej mocy i dobrej antenie mozna osiagnac ladnych pareset kilometrow
w samochodzie..........
..
dokładnie tak a propagacja występuje w bliżej nie określonym czasie jest tak że jest przez pare dni a czasami niema przez miesiąc a nawet jak jest to mała szansa żebyś się mógl akurat zkrzyknąc z domem ona jest ale w bilżej nieokreślonym kierunku (np ja miałem potwierdzone połączenia qsl-kami z niemcami włochami słowenią i innymi żabojadami ale z jakimś odleglejszym krańcem Polski nigdy)Tarpi pisze: Chyba zapomniałeś o takim drobnym elemencie, a jakże istotnym przy łącznościach radiowych, jak propagacja. Taki lub większy zasięg to może być kwestia chwili, godziny, góra jednego dnia. Nie licz na to, że na SSB zawsze będziesz miał takie łączności samochód-dom, nawet przy najlepszej antenie w syfie. Zaryzykuję stwierdzenie, że będą to przypadki.
reczniaki odradzam. naprawde.TomekP pisze:halo;
na kaszubię potrzebujemy do auta cb, na szybko, na razie nie można zamontowac anteny (czekam na bagaznik na dach, nie chcę nigdzie wiercić dziur), po naradach i spazmatycznych wizjach wybór padł na razie na dobrego ręczniaka, strasznie się uparłem na alana42, niestety nowych nie ma nigdzie, na allegro dość wątpliwe lub długo trwająca licytacja, znalazłem o podobnej funkcjoonalności dragony 101, co to jest warte, kosztuje to 500 plnów, szkoda byłoby wtopic taka kaskę, w końcu to koszt nowego zapasu, który zamówiłem, a może coś innego a podobnego??????
wdzięczny będe za wskazówkę
Lamina - to ty działasz na CBlamina pisze:co do wsteg np SSB.... to nawet dla off roadowcow rewelacyjna cprawa.....
np.... jade w teren a zona zostaje w domu, na wstegach przy zestrojonej antenie (nie qtasiku ) mam z nia kontakt nawet do 100km... normalnym tryben nie osiagalne, a obecnie wstegi do![]()
12W sa zwolnione z pozwolenia a na takiej mocy i dobrej antenie mozna osiagnac ladnych pareset kilometrow
w samochodzie..........
w lesie na FM czy AM macie max 2-5km przy git sprzecie..... a czesto sie zdaza ze sa gorki itp.... albo za daleko odjedziecie.. na wstegach te problemy nie istnieja...........
BLAGAM JEDNAK JAK W POPRZEDNICH POSTACH.......
NIE KUPUJCIE ZADNEJ ONWY ALBO DRAGONA...... OD TEGO USZY BOLA I NIE MOZNA NIKOGO ZROZUMIEC..
no coty - pisałem wyżej przecieklujjarosław pisze:nikt nie napisał o antenie niesamowite każdy się wypowiada o niesamowitych radiach i łącznościach z żoną na 100 km w ssb ( numer roku) a i o dobrej propagacji. ludzie umocujcie w końcu anteny na dachach (zestrojcie je do min 1.3 SWR zmasujcie radio i antene może być nawet onwa na początek to i tak za wiele i wtedy ....szkoda gadać ale najważniejsza jest antena najlepiej wkręcona w środek dachu i zestrojona do 1.0SWR i łączcie się!!
Zwykłe proste radio, jak na jazdy w kolumnie to z RF Gainem, dobry mikrofon (kosztuje nieraz tyle co radio) i zestrojona i dobrze zamontowana antena - i nic nie skrzeczy, nic nie zgrzyta i słychać na 20km spoko.
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość