Antena od CB do zwykłego radia ?
Moderator: Albert_N
Antena od CB do zwykłego radia ?
Witam,
mam pytanko, czy jak podłączę antenę od CB radia do zwykłego radioodbiornika to będzie odbierać ?
Przy czym antena będzie podłączona tylko do radioodbiornika.
Jestem w temacie laikiem i nie wiem czy anteny to po prostu kawałek drutu, czy są jakoś specjalnie strojone.
pozdro.
mam pytanko, czy jak podłączę antenę od CB radia do zwykłego radioodbiornika to będzie odbierać ?
Przy czym antena będzie podłączona tylko do radioodbiornika.
Jestem w temacie laikiem i nie wiem czy anteny to po prostu kawałek drutu, czy są jakoś specjalnie strojone.
pozdro.
R20 GREEN POWER

Re: Antena od CB do zwykłego radia ?
Zwykła antena od radia samochodowego to jakby kawał druta i nic więcej, taka od CB strojona jest, ale w tym wypadku to bez znaczenia - też będzie robić (kiedyś sprawdzałem).
pzdr.
pzdr.

Marek (Argus)
W-160 3,3TD + Czapajew
W-160 3,3TD + Czapajew
no nie zupełnieMarek pisze:Zwykła antena od radia samochodowego to jakby kawał druta i nic więcej, (...)

KZJ95 , Suzuki SV650, Celica GT-FOUR też 4x4 

no właśnie pytam bo obiło mi się o uszy że strojone są anteny i chciałem to potwierdzić.
Już trzy anteny do radia połamałem w moim tyrku i teraz chcę do budy przykręcić elastyczny bacik
Już trzy anteny do radia połamałem w moim tyrku i teraz chcę do budy przykręcić elastyczny bacik

R20 GREEN POWER

strojenie i dopasowanie anteny konieczne jest wtedy jak pracuje nadajnik (jak w CB) i wówczas użycie nie dopasowanej anteny może skutkować uszkodzeniem nadajnika, natomiast w radiu samochodowym jest sam odbiornik i użycie nie dopasowanej anteny może się objawić jedynie pogorszeniem odbioru 

- Wowos
-
- Kontaktowanie:
możesz coś takiego użyć: http://allegro.pl/item1141248631_rm_mix ... _lodz.html
y60 autobus, czerwony.