CB za granicą
Moderator: Albert_N
CB za granicą
Hej.
Mam pytanie: czy na terenie Słowacji, Austrii i Włoch jest wymagane jakieś zezwolenie na CB w samochodzie ?
Mam pytanie: czy na terenie Słowacji, Austrii i Włoch jest wymagane jakieś zezwolenie na CB w samochodzie ?
Daihatsu Rocky - na zawsze
Defender 110 - obecny
Pajero IV - obecny
Defender 110 - obecny
Pajero IV - obecny
Re: CB za granicą
W Austrii totalny zakaz ..olin1 pisze:Hej.
Mam pytanie: czy na terenie Słowacji, Austrii i Włoch jest wymagane jakieś zezwolenie na CB w samochodzie ?
Re: CB za granicą
puszekxrv pisze:W Austrii totalny zakaz ..olin1 pisze:Hej.
Mam pytanie: czy na terenie Słowacji, Austrii i Włoch jest wymagane jakieś zezwolenie na CB w samochodzie ?

KZJ95 , Suzuki SV650, Celica GT-FOUR też 4x4 

- Wowos
-
- Posty: 6938
- Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
- Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
- Kontaktowanie:
Re: CB za granicą
"Wydział Konsularny Ambasady RP w Wiedniu uprzejmie informuje, iż w Austrii konieczne jest specjalne zezwolenie na posiadanie i uzytkowanie CB radia, szczegolowe informajce po adresem (http://www.bmvit.gv.at/telekommunikatio ... index.html) Austria nie akceptuje ponadto odironików/nadajników z możliwością zmiany standardów przez użytkowników. nadajnik CB musi pracowac tylko i wylacznie w modulacji FM. W praktyce problemy z policja moga wyniknąć nawet z posiadania anteny na dachu i rozmowntowanego radia w bagażniku (możliwa kontrol policyjn i konfiskata urządzenia). WK odradza podróżowanie nawet z rozmontowanym CB radiem po Austrii.
Z poważaniem
Marcin Jakubowski
III Sekretarz Ambasady/ III. Botschaftssekretär
Tel. +43 1 870 15 108
Fax.+43 1 870 15 136"
Z poważaniem
Marcin Jakubowski
III Sekretarz Ambasady/ III. Botschaftssekretär
Tel. +43 1 870 15 108
Fax.+43 1 870 15 136"
y60 autobus, czerwony.
Re: CB za granicą
Podobnie jest z antyradarem...Jak znajdą to zabiorą i jeszcze mandat dadzą
((

- Bogdan 4x4
-
- Posty: 1251
- Rejestracja: ndz paź 10, 2004 7:49 pm
- Lokalizacja: z podkarpackiej wioski
Re: CB za granicą
Nie słyszałem aby któryś z dużych mobili, wjeżdżając do AT spinał się po dachu i demontował antenę.
Wsio można szto nie można, tolko z wolna i astarożna
Re: CB za granicą
Ja tez bylem kilkukrtonie. Mialem kontrole. Nigdy nie bylo problemu.
y61 long `99 +2`TrailMaster +SuperWinch +ARB przod + inne swiatelka,przelaczniki,bagazniki...
Re: CB za granicą
Hmm, ja byłem 38 razy w Wiedniu. Zawsze z CB, nigdy nie miałem problemów.
Ciekawe jestem jak to jest ze zgodnością takich przepisów do prawa europejskiego. Szczególnie w motywie "posiadania" a nie uzywania.
Ciekawe jestem jak to jest ze zgodnością takich przepisów do prawa europejskiego. Szczególnie w motywie "posiadania" a nie uzywania.
tel. 509700949
https://www.escape4x4.pl/
https://www.escape4x4.pl/
- wojtek_kom
-
- Posty: 3678
- Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: CB za granicą
Proste, mieli swoje przepisy, przed EUZibi pisze:Hmm, ja byłem 38 razy w Wiedniu. Zawsze z CB, nigdy nie miałem problemów.
Ciekawe jestem jak to jest ze zgodnością takich przepisów do prawa europejskiego. Szczególnie w motywie "posiadania" a nie uzywania.

Masz blachy AT, masz problem, masz inne blachy, śpisz spokojnie.
Praktycznie każdy kraj, ma coś w tym temacie innego.
Nissan-y
Re: CB za granicą
Sprawdziłem w UKE
W krajach członkowskich CEPT dopuszczone jest używanie radiotelefonów CB zgodnych z normą ETSI EN 300 135 (patrz polskie regulacje prawne, rozporządzenie o którym mowa powyżej) zwane CB PR 27 (urządzenia o mocy do 4 W, pracujące wyłącznie z modulacją FM). W zdecydowanej większości tych krajów, stosownie do rekomendacji CEPT T/R 2009, nie jest wymagane żadne pozwolenie na używanie urządzeń CB PR 27.
Kraje członkowskie[edytuj]
Na dzień 24 czerwca 2007 członkami CEPT jest 48 krajów:
Albania, Andora, Austria, Azerbejdżan, Białoruś, Belgia, Bośnia i Hercegowina, Bułgaria, Chorwacja, Cypr, Czechy, Dania, Estonia, Finlandia, Francja, Gruzja, Niemcy, Grecja, Węgry, Islandia, Irlandia, Włochy, Łotwa, Liechtenstein, Litwa, Luksemburg, Malta, Mołdawia, Monako, Czarnogóra, Holandia, Norwegia, Polska, Portugalia, Rumunia, Rosja, San Marino, Serbia, Słowacja, Słowenia, Hiszpania, Szwecja, Szwajcaria, Macedonia, Turcja, Ukraina, Wielka Brytania i Watykan.
Tak więc problem nie dotyczy tylko Austrii ale wielu krajów.
W krajach członkowskich CEPT dopuszczone jest używanie radiotelefonów CB zgodnych z normą ETSI EN 300 135 (patrz polskie regulacje prawne, rozporządzenie o którym mowa powyżej) zwane CB PR 27 (urządzenia o mocy do 4 W, pracujące wyłącznie z modulacją FM). W zdecydowanej większości tych krajów, stosownie do rekomendacji CEPT T/R 2009, nie jest wymagane żadne pozwolenie na używanie urządzeń CB PR 27.
Kraje członkowskie[edytuj]
Na dzień 24 czerwca 2007 członkami CEPT jest 48 krajów:
Albania, Andora, Austria, Azerbejdżan, Białoruś, Belgia, Bośnia i Hercegowina, Bułgaria, Chorwacja, Cypr, Czechy, Dania, Estonia, Finlandia, Francja, Gruzja, Niemcy, Grecja, Węgry, Islandia, Irlandia, Włochy, Łotwa, Liechtenstein, Litwa, Luksemburg, Malta, Mołdawia, Monako, Czarnogóra, Holandia, Norwegia, Polska, Portugalia, Rumunia, Rosja, San Marino, Serbia, Słowacja, Słowenia, Hiszpania, Szwecja, Szwajcaria, Macedonia, Turcja, Ukraina, Wielka Brytania i Watykan.
Tak więc problem nie dotyczy tylko Austrii ale wielu krajów.
tel. 509700949
https://www.escape4x4.pl/
https://www.escape4x4.pl/
- wojtek_kom
-
- Posty: 3678
- Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: CB za granicą
Wiesz że to co cytujesz, oznacza że źle pracujesz z radiem CB, na terenie kraju o nazwie PolskaZibi pisze:Sprawdziłem w UKE
W krajach członkowskich CEPT dopuszczone jest używanie radiotelefonów CB zgodnych z normą ETSI EN 300 135 (patrz polskie regulacje prawne, rozporządzenie o którym mowa powyżej) zwane CB PR 27 (urządzenia o mocy do 4 W, pracujące wyłącznie z modulacją FM). W zdecydowanej większości tych krajów, stosownie do rekomendacji CEPT T/R 2009, nie jest wymagane żadne pozwolenie na używanie urządzeń CB PR 27.
Kraje członkowskie[edytuj]
Na dzień 24 czerwca 2007 członkami CEPT jest 48 krajów:
Albania, Andora, Austria, Azerbejdżan, Białoruś, Belgia, Bośnia i Hercegowina, Bułgaria, Chorwacja, Cypr, Czechy, Dania, Estonia, Finlandia, Francja, Gruzja, Niemcy, Grecja, Węgry, Islandia, Irlandia, Włochy, Łotwa, Liechtenstein, Litwa, Luksemburg, Malta, Mołdawia, Monako, Czarnogóra, Holandia, Norwegia, Polska, Portugalia, Rumunia, Rosja, San Marino, Serbia, Słowacja, Słowenia, Hiszpania, Szwecja, Szwajcaria, Macedonia, Turcja, Ukraina, Wielka Brytania i Watykan.
Tak więc problem nie dotyczy tylko Austrii ale wielu krajów.

Jednocześnie oznacza, że w Austrii możesz używać radia CB

Generalnie w całej EU, CB ->4W FM 27 MHz i kanały według wykazu. Pewne minimum które jest wszędzie. Dochodzą lokalne regulacje.
U nas, CB ->4W AM/FM, 27 MHz, wstęgi sobie darujemy i kanały według wykazu.
Nissan-y
Re: CB za granicą
modulatcja jednowstegowa 12w.
a jak sie te przepisy austryjackie maja niby do posiadania w aucie wielobandowego krotkofalarskiego trxa z pasmem11m ?
tez zabiora?

a jak sie te przepisy austryjackie maja niby do posiadania w aucie wielobandowego krotkofalarskiego trxa z pasmem11m ?
tez zabiora?

Ford- Family of fine cars.
2x V8 2xV6
Expedition, Explorer, Bronco II, F150
2x V8 2xV6
Expedition, Explorer, Bronco II, F150
Re: CB za granicą
To chyba jest odpowiedź:marmoo pisze:modulatcja jednowstegowa 12w.
a jak sie te przepisy austryjackie maja niby do posiadania w aucie wielobandowego krotkofalarskiego trxa z pasmem11m ?
tez zabiora?
Wowos pisze:"Wydział Konsularny Ambasady RP w Wiedniu uprzejmie informuje, ............. Austria nie akceptuje ponadto odironików/nadajników z możliwością zmiany standardów przez użytkowników. nadajnik CB musi pracowac tylko i wylacznie w modulacji FM. .....................
Zibi pisze:W krajach członkowskich CEPT dopuszczone jest używanie radiotelefonów CB zgodnych z normą ETSI EN 300 135 (patrz polskie regulacje prawne, rozporządzenie o którym mowa powyżej) zwane CB PR 27 (urządzenia o mocy do 4 W, pracujące wyłącznie z modulacją FM).
Reasumując, radia które posiadają certyfikat CB PR 27 to proste radia pracujące tylko i wyłącznie (bez możliwości zmiany) w FM z 4W i podstawowej 40tce. Nie wiem czy są dostępne na naszym rynku, bo my mamy łagodniejsze przepisy wewnętrzne no i dodatkowo nikt ich nie przestrzega, czyli kupujemy wypasione Presidenty, Midlandy itp

Sama konieczność pracy na popularnej 19tce w AM, już powoduje, że takie radio nie spełnia wymogów CB PR 27.
Oznacza to, że antenę na dachu możesz mieć, tyle, że jeżeli masz blachy AT to raczej masz zgodne z certyfikatem radio, a jak masz np. PL to na 100% masz radio nie zgodne z przepisamii w Austrii.
Lepiej mieć spokój niż rację. 
Parchol Y61 LONG 2,8TDi

Parchol Y61 LONG 2,8TDi
Re: CB za granicą
A który krótkofalowy multibander wychodzi z fabryki z odblokowanym nadawaniem na 11 mmarmoo pisze:modulatcja jednowstegowa 12w.
a jak sie te przepisy austryjackie maja niby do posiadania w aucie wielobandowego krotkofalarskiego trxa z pasmem11m ?
tez zabiora?


VW T4 syncro, 2.4D, long 

Re: CB za granicą
eee fak...
ale do polszy dociera juz odblokowany
ale do polszy dociera juz odblokowany

Ford- Family of fine cars.
2x V8 2xV6
Expedition, Explorer, Bronco II, F150
2x V8 2xV6
Expedition, Explorer, Bronco II, F150
- wojtek_kom
-
- Posty: 3678
- Rejestracja: wt lip 25, 2006 9:20 pm
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: CB za granicą
Wszystkie są odblokowanemarmoo pisze:eee fak...
ale do polszy dociera juz odblokowany

Najlepsze że sieją, subharmoniczna

Nissan-y
Re: CB za granicą
Do mnie IC706 dotarł nieodblokowanymarmoo pisze:eee fak...
ale do polszy dociera juz odblokowany

Ale nawet po odblokowaniu nie wolno nadawać na 11m sprzętem nie dopuszczonym do pracy w tym pasmie.
Fabryczny sprzęt po przeróbkach to jest home-made, a na 11 m nie wolno używać home-made.
VW T4 syncro, 2.4D, long 

Re: CB za granicą
jakos tak zacmienie umyslowe miałem, bo wszystko na czym pracowałem było odblokowane na 11m.
aczkolwiek nigdy tam nie pracowalem z powodu braku anteny
aczkolwiek nigdy tam nie pracowalem z powodu braku anteny
Ford- Family of fine cars.
2x V8 2xV6
Expedition, Explorer, Bronco II, F150
2x V8 2xV6
Expedition, Explorer, Bronco II, F150
Re: CB za granicą
ja woziłem zezwolenie ceptoskie w 4 jezykach za czasów jeszcze piru , i jak sie pytali to im to pokazywałem a w mobilu lincoln z naklejką aumater radio czy jakos tak i koniec rozmowy
lodz4x4.weebly.com
d23 pickup
790-71-74-74
d23 pickup

790-71-74-74
Re: CB za granicą
Ze strony UKE:
http://www.uke.gov.pl/pozwolenie-radiow ... orska-4266
Komunikat dla użytkowników CB radio
W związku z informacją Bundesnetzagentur, regulatora niemieckiego, Urząd Komunikacji Elektronicznej przypomina, iż zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu z dnia 3 lipca 2007 r. w sprawie urządzeń radiowych nadawczych lub nadawczo-odbiorczych, które mogą być używane bez pozwolenia (Dz. U. Nr 138, poz. 972 z późn. zm.) nie wymaga pozwolenia radiowego używanie urządzeń nadawczych lub nadawczo-odbiorczych Radia Obywatelskiego CB wyłącznie w zakresie częstotliwości 26,960 - 27,410 MHz, pracujących z modulacją częstotliwości lub amplitudy (FM/AM/SSB) z mocą wyjściową nadajnika do 4 W dla FM i AM, oraz z mocą 12 W (PEP) dla SSB, na max. 40 kanałach o częstotliwości środkowej (nośnej) od 26,965 MHz do 27,405 MHz z odstępem sąsiedniokanałowym wynoszącym 10 kHz i spełniających inne wymagania określone w normach przenoszących normy: ETSI EN 300 135 - dla FM i ETSI EN 300 433 dla AM i SSB.
Na powyższych warunkach mogą być używane jedynie urządzenia CB dopuszczone do obrotu (Art. 153. ust 1. Prawo telekomunikacyjne), posiadające deklarację zgodności z zasadniczymi wymaganiami, lub posiadające wydaną na podstawie wcześniejszych przepisów homologację, certyfikat zgodności.
Administracja Niemiec zwraca uwagę na stosowanie przez polskich użytkowników CB radio niewłaściwych częstotliwości nośnych tzw. "0" (od 26,960 MHz do 27,400 MHz), przesuniętych o 5 kHz w stosunku do obowiązującej siatki częstotliwości, co powoduje wystąpienie zakłóceń łączności, informując równocześnie stronę polską, że w przypadku wykrycia faktu używania nieprawidłowych częstotliwości, użytkownikowi CB radio na terenie Niemiec grożą sankcje w wysokości do 950 euro oraz konfiskata urządzenia.
UKE przypomina również, iż zgodnie z przytoczonymi normami, na terenie Niemiec używane mogą być urządzenia FM pracujące z mocą 4 W (emisja F3E/G3E) oraz urządzenia AM z mocą 1 W (emisja A3E) lub z mocą 4 W (emisja J3E).
http://www.uke.gov.pl/pozwolenie-radiow ... orska-4266
Komunikat dla użytkowników CB radio
W związku z informacją Bundesnetzagentur, regulatora niemieckiego, Urząd Komunikacji Elektronicznej przypomina, iż zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu z dnia 3 lipca 2007 r. w sprawie urządzeń radiowych nadawczych lub nadawczo-odbiorczych, które mogą być używane bez pozwolenia (Dz. U. Nr 138, poz. 972 z późn. zm.) nie wymaga pozwolenia radiowego używanie urządzeń nadawczych lub nadawczo-odbiorczych Radia Obywatelskiego CB wyłącznie w zakresie częstotliwości 26,960 - 27,410 MHz, pracujących z modulacją częstotliwości lub amplitudy (FM/AM/SSB) z mocą wyjściową nadajnika do 4 W dla FM i AM, oraz z mocą 12 W (PEP) dla SSB, na max. 40 kanałach o częstotliwości środkowej (nośnej) od 26,965 MHz do 27,405 MHz z odstępem sąsiedniokanałowym wynoszącym 10 kHz i spełniających inne wymagania określone w normach przenoszących normy: ETSI EN 300 135 - dla FM i ETSI EN 300 433 dla AM i SSB.
Na powyższych warunkach mogą być używane jedynie urządzenia CB dopuszczone do obrotu (Art. 153. ust 1. Prawo telekomunikacyjne), posiadające deklarację zgodności z zasadniczymi wymaganiami, lub posiadające wydaną na podstawie wcześniejszych przepisów homologację, certyfikat zgodności.
Administracja Niemiec zwraca uwagę na stosowanie przez polskich użytkowników CB radio niewłaściwych częstotliwości nośnych tzw. "0" (od 26,960 MHz do 27,400 MHz), przesuniętych o 5 kHz w stosunku do obowiązującej siatki częstotliwości, co powoduje wystąpienie zakłóceń łączności, informując równocześnie stronę polską, że w przypadku wykrycia faktu używania nieprawidłowych częstotliwości, użytkownikowi CB radio na terenie Niemiec grożą sankcje w wysokości do 950 euro oraz konfiskata urządzenia.
UKE przypomina również, iż zgodnie z przytoczonymi normami, na terenie Niemiec używane mogą być urządzenia FM pracujące z mocą 4 W (emisja F3E/G3E) oraz urządzenia AM z mocą 1 W (emisja A3E) lub z mocą 4 W (emisja J3E).
VW T4 syncro, 2.4D, long 

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość