"koncik" motocyklowy 2

czyli wszystko o wszystkim...

Moderator: Misiek Bielsko

Awatar użytkownika
Wojtek_W
 
 
Posty: 9861
Rejestracja: pt cze 11, 2010 3:42 pm

Re: "koncik" motocyklowy 2

Post autor: Wojtek_W » pn mar 17, 2014 12:06 pm

A to swoja droga. Zreszta twierdze,ze kierowcy samochodw wcale nie musza znac dynamiki tir'a , motocykla czy wozu z weglem. Grzeszki kierowcow motocykli (a szczegolnie scigow) sa niezaprzeczalne. Dodatkowo dziury i nierowna nawierzchnia i nieszczescie gotowe. U nas jest np. skrzyzowanie w ktorym jesli ruszysz motocyklem na zielonym to przepisowo (70km/h)wjezdzajacy na skryzowanie samochod ma szanse slicznie Cie sprzatnac gdzies na srodku.

Afra czy NCX i tak ma dynamike do 120km/h taka jaka ma rzadko ktory samochod. Do tego ma 2 kola mniej i wymaga poprostu odruchow motocyklowych i przyzwyczajenia. 120km/h ze swiezakiem na takim sprzecie to naprawde prosba o tragede.

Odnosze wrazenie,ze na sile usprawiedliasz Wasz wybor. Po mojemu jest zly. Zastanow sie raz jeszcze, bo zycze naprawde jak najwiecej dobrego, ale to nie jest moim zdaniem droga, ktora powinna isc.
y61 long `99 +2`TrailMaster +SuperWinch +ARB przod + inne swiatelka,przelaczniki,bagazniki...

Sygma
 
 
Posty: 18549
Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm

Re: "koncik" motocyklowy 2

Post autor: Sygma » pn mar 17, 2014 1:03 pm

.. czyli zakupienie WSK 125 będzie gwarantowało bezpieczeństwo ?
W końcu ma małą moc, niską masę i kiepską dynamikę.

Wojtek, jakim autem jeździ Twoja żona ?

Awatar użytkownika
Wojtek_W
 
 
Posty: 9861
Rejestracja: pt cze 11, 2010 3:42 pm

Re: "koncik" motocyklowy 2

Post autor: Wojtek_W » pn mar 17, 2014 1:10 pm

Ale marudzisz i przejaskrawiasz.
Tak jak Ci Mroku napisal. Jaki jest sens skracania naturalnej (i w miare bezpiecznej) drogi motocyklowej?
Mnie nauczyl wuj plywac. Do tego podpity podobno. Wydipl mnie z lodki na srodku jeziora. Nigdy w zyciu nie bylem tak przerazone jak wtedy. Mam wyryte w glowie wszstko w jakosci HD. Plywac umiem i lubie, ale swoje dzieci ucze juz plywac na basenie pod okiem-kolegi instruktora.

Zrobisz jak bedziesz uwazal, ale jeszcze raz powtarzam,ze to nie jest zgodnie ze sztuka i wedlug mnie bladzisz podnoszac calkiem niepotrzebnie ryzyko.

Mietkiem e-klasa, a co ?
y61 long `99 +2`TrailMaster +SuperWinch +ARB przod + inne swiatelka,przelaczniki,bagazniki...

Sygma
 
 
Posty: 18549
Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm

Re: "koncik" motocyklowy 2

Post autor: Sygma » pn mar 17, 2014 1:21 pm

Wojtek_W pisze:Jaki jest sens skracania naturalnej (i w miare bezpiecznej) drogi motocyklowej?
ano taki, że jak ktoś nie lubi zjeżdżać z asfaltu... to po cholerę mu to proponować i kazać jeździć po krzakach ?
a czy to będzie 30 czy 50 czy 70 KM ?
jak się nie ma oleju w głowie... to nawet mała moc nie zagwarantuje bezpieczeństwa
Wojtek_W pisze:Mietkiem e-klasa, a co ?
eee.. no tak duże i mocne auto ?
powinna coś małego i słabego.. jakiś Matiz, no może szewrolet Sparck (czy jak się tam to nazywa)...
to taka naturalna droga samochodowa.. od małego i słabego (126p) do co raz większych i mocniejszych..... :)21

tak se tylko delikatnie kpię :wink:
bez urazy

Awatar użytkownika
Wojtek_W
 
 
Posty: 9861
Rejestracja: pt cze 11, 2010 3:42 pm

Re: "koncik" motocyklowy 2

Post autor: Wojtek_W » pn mar 17, 2014 1:25 pm

Nikt jej na sile nie kaze w łągier sie pchac.
DRka mozna tez po asfalcie jezdzic. Jest masa innych malych sprzetow, ktore gwarantuja jako taki start. Wymieniali ich tu sporo. Dorosla 750tka nie jest takim

Urazy nie ma.
Z autem to inna historia. Odwrotnie jak motocykl im wieksze auto tym wieksze bezpieczenstwo (oczywiscie w granicach rozsadku). W motocyklu to tak nie dziala.
Zony z dziecmi w Matiza bym nigdy nie wsadzil , tak jak nigdy bym Jej nie wsadzil na 750tke dorosla jako pierwsze moto.
y61 long `99 +2`TrailMaster +SuperWinch +ARB przod + inne swiatelka,przelaczniki,bagazniki...

Sygma
 
 
Posty: 18549
Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm

Re: "koncik" motocyklowy 2

Post autor: Sygma » pn mar 17, 2014 1:32 pm

Pojemność... to jakiś wyznacznik ?

CBR 600RR (jak sprawdziłem) ma 120KM
NC750x ma 55KM

Awatar użytkownika
Wojtek_W
 
 
Posty: 9861
Rejestracja: pt cze 11, 2010 3:42 pm

Re: "koncik" motocyklowy 2

Post autor: Wojtek_W » pn mar 17, 2014 1:42 pm

Pojemnosc nie. Wypadkowa mocy, wagi, pojemnosci i gabarytow.

Moj sportster 1200 z ~90 roku tez mial piecdziesiat kilka koni. Moze cos takiego?
Albo nowy 883? ~50KM ma. :)21

Juz widze ,ze i tak zrobisz po swojemu. Tylko letko nie pojmuje czy jestes tak uparty czy jak?
Jakbys jej zaproponowal ,zeby sobie sezon spokojnie pojezdzila taka YBR 125/250 to by seksu nie bylo przez miesiac i obiadu przez dwa? Bo szpanowac by niewatpliwie nie mogla tak jak nowa 750 :)21
y61 long `99 +2`TrailMaster +SuperWinch +ARB przod + inne swiatelka,przelaczniki,bagazniki...

Sygma
 
 
Posty: 18549
Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm

Re: "koncik" motocyklowy 2

Post autor: Sygma » pn mar 17, 2014 1:48 pm

i co...
jak by kupiła YBR 250 już by było cool ... i nie było by dyskusji ?

Awatar użytkownika
Wojtek_W
 
 
Posty: 9861
Rejestracja: pt cze 11, 2010 3:42 pm

Re: "koncik" motocyklowy 2

Post autor: Wojtek_W » pn mar 17, 2014 1:52 pm

Czy by nie bylo to nie wiadomo. Niezaprzeczalnie zmiejsza szanse na zrobienie sobie powaznego kuku podczas pierwszych tysiecy kilometrow.

A zgaduje,ze jakbys Jej wspomnial o 125/250 to sie skrzywi obrazona. :)21
Dokaldnie tak samo robila moja glupia ex. Po czym spektakularnie polozyla moto kolegi nie ujechawszy nawet 10m. A juz wtedy miala prawo jazdy.


I tyle chyba odemnie , bo jak do tego momentu nikt nie zdolal Cie przekonac to chyba kolejny post tego tez nie zmieni. Paietaj,ze mowimy o zdrowiu i zyciu swojej kobitey i matki Twojego dziecka.

Przewrotnie zapytam:
Dzieciakowi bys kupil na pierwsy motur taki sprzet?
y61 long `99 +2`TrailMaster +SuperWinch +ARB przod + inne swiatelka,przelaczniki,bagazniki...

Sygma
 
 
Posty: 18549
Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm

Re: "koncik" motocyklowy 2

Post autor: Sygma » pn mar 17, 2014 2:04 pm

Wojtek_W pisze:A zgaduje,ze dosc jakbys jest wspomnialem o 125/250 to sie skrzywi obrazona. :)21
wiesz co...
nie

po prostu ten się podobał optycznie
wsiadła i pasował jej
wersja 750 jest od tego roku.. wcześniej była 700 (i dalej jest)
różnic nie ma istotnych i jest to w zasadzie zabieg bardziej marketingowy hondy.. by mieć przysłowiową "750"

jest jeszcze wersja NC750S ... która ma mniejszą kierę, inny skok zawieszenia i z założenia ma być bardziej "sportowa"
ale ta też nie pasowała
Wojtek_W pisze:Przewrotnie zapytam:
Dzieciakowi bys kupil na pierwsy motur taki sprzet?
kierował bym go (i już to robię) raczej w 4 koła :wink:

Awatar użytkownika
s3R
    
    
Posty: 4180
Rejestracja: śr lis 26, 2003 11:32 am
Lokalizacja: Porąbka

Re: "koncik" motocyklowy 2

Post autor: s3R » pn mar 17, 2014 2:09 pm

Coś ciężko ze zczajeniem o co kaman u ciebie...

120 konne letkie moto przy omsknięciu się łapki na manetce np. przy wpadnięciu w dziurę może wyebać z siodła.
50 konne enduro tego nie zrobi a poza tym wybaczy wdupcenie się przy 80 km/h w dziurę w asfalcie wielkości krateru.
Czego o szosowym sprzęcie nie można powiedzieć.
Ale to Twoja żona w końcu :)21

Porównywanie motocykla do samochodu jest trochę nie na miejscu.
Wiele innych czynników wchodzi w grę.
Zdrapek i poharatka

Awatar użytkownika
Wojtek_W
 
 
Posty: 9861
Rejestracja: pt cze 11, 2010 3:42 pm

Re: "koncik" motocyklowy 2

Post autor: Wojtek_W » pn mar 17, 2014 2:26 pm

Sygma pisze:
Wojtek_W pisze:A zgaduje,ze dosc jakbys jest wspomnialem o 125/250 to sie skrzywi obrazona. :)21
wiesz co...
nie

po prostu ten się podobał optycznie
wsiadła i pasował jej
wersja 750 jest od tego roku.. wcześniej była 700 (i dalej jest)
różnic nie ma istotnych i jest to w zasadzie zabieg bardziej marketingowy hondy.. by mieć przysłowiową "750"

jest jeszcze wersja NC750S ... która ma mniejszą kierę, inny skok zawieszenia i z założenia ma być bardziej "sportowa"
ale ta też nie pasowała
Wojtek_W pisze:Przewrotnie zapytam:
Dzieciakowi bys kupil na pierwsy motur taki sprzet?
kierował bym go (i już to robię) raczej w 4 koła :wink:
Ale zaproponowales chociaz 125/250 czy sie bales? :)21
Jakby sie Jej spodobal gixer albo cebra to tez byscie brali ?

A z synem nie odpowiedziales. Przyjdzie za X lat i zazyczy sobie 750tke na pierwszy moto, bo w koncu "mam tez miala".
Kupisz czy nie? :)17
y61 long `99 +2`TrailMaster +SuperWinch +ARB przod + inne swiatelka,przelaczniki,bagazniki...

Sygma
 
 
Posty: 18549
Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm

Re: "koncik" motocyklowy 2

Post autor: Sygma » pn mar 17, 2014 3:06 pm

Wojtek_W pisze:Ale zaproponowales chociaz 125/250 czy sie bales? :)21
Jakby sie Jej spodobal gixer albo cebra to tez byscie brali ?
zabrałem do salonu Honda/Suzuki i tyle :)21
wybierała co się podoba a o czym wcześniej rozmawialiśmy... a oglądała wszystko co było
obsługa w salonie "lcm sokół" miła i bardzo kompetentna



jak by się spodobało coś małego ?
to zapewne było by to zamówione :wink:

Wojtek_W pisze:A z synem nie odpowiedziales. Przyjdzie za X lat i zazyczy sobie 750tke na pierwszy moto, bo w koncu "mam tez miala".
Kupisz czy nie? :)17
nie wiem
na razie ma prawie 8 lat.. więc jeszcze mam na to czas :)21

Awatar użytkownika
suzi4WD
 
 
Posty: 6773
Rejestracja: pt cze 15, 2012 6:20 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Re: "koncik" motocyklowy 2

Post autor: suzi4WD » pn mar 17, 2014 4:18 pm

Chłopacy ja nie będę tyle marudził co Sygmuś
wybierzeta mi kobitę, wszystkomającą?
:)21
... transporter GV XL7 2.0HDI 6,68l/100km nurza się w zieloność i jak łódka brodzi ...

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: "koncik" motocyklowy 2

Post autor: rokfor32 » pn mar 17, 2014 4:18 pm

Możesz też pogodzić ... pewne opcje. Można bardzo łatwo zdławić moto, niespecjalnie ingerując w konstrukcję. Coby na początek nie kusiło kręcić do obcinki ... :wink:

Zakłada się zwężkę w dolot. Zostanie zachowany dół charakterystyki, i dosyć już fajny moment 750-tki, ale wykastrujesz obroty powyżej jakichs 5 tysi. Będą, silnik się będzie kręcił - ale nie rozwinie pełnej mocy.

Tak na marginesie - gradacja uprawnień na moto to naprawdę dobry pomysł. Nie wiem tylko, czemu ustawodawca uznał - że z wiekiem to się z głupot wyrasta, i można od razu wsiadać na duże moto.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
Wojtek_W
 
 
Posty: 9861
Rejestracja: pt cze 11, 2010 3:42 pm

Re: "koncik" motocyklowy 2

Post autor: Wojtek_W » pn mar 17, 2014 4:23 pm

Kastracja w nowym moto na wtrysku i gwarancji? Siuuur.

Tym bardziej,ze z waga nic nie zrobisz. Babeczka bez wprawy probjaca podeprzec ponad 200kg jedna noga
y61 long `99 +2`TrailMaster +SuperWinch +ARB przod + inne swiatelka,przelaczniki,bagazniki...

Sygma
 
 
Posty: 18549
Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm

Re: "koncik" motocyklowy 2

Post autor: Sygma » pn mar 17, 2014 4:25 pm

"duże moto".. to chodzi o moc, masę czy rozmiary ?
bo chyba 50KM to nie jest "duże moto"


jak nie masz oleju w głowie, to nawet skuterem się zabijesz...
o tak : https://www.youtube.com/watch?v=DOW7xr1_838

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: "koncik" motocyklowy 2

Post autor: rokfor32 » pn mar 17, 2014 4:38 pm

Moje waży 180 kila, ma całe 35 kucy, 500 pojemności - a i tak potrafi sponiewierać ... :wink: I nie chodzi o moc, przyspieszenie czy prędkość - a o hample. Tego się przede wszystkim należy naumieć używać - bo hample w moto sa przepaścią w porównaniu do puszek, i bardzo łatwo się blokują przy mniejszych prędkościach - a zablokowany (w panice, bez wyrobionych automatycznych odruchów) przedni hampel - to po prostu gleba.

Wojtek - z masą się nic nie da zrobić. Ale - kosekwencje gleby ze 100 czy 120 sa deko inne niż z 180 czy 200. A fantazja świerzaczka (ę) może ponieść.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Sygma
 
 
Posty: 18549
Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm

Re: "koncik" motocyklowy 2

Post autor: Sygma » pn mar 17, 2014 4:41 pm

rokfor32 pisze:A fantazja świerzaczka (ę) może ponieść.
o to się nie martwię... nie poniesie
rokfor32 pisze:i bardzo łatwo się blokują przy mniejszych prędkościach
teraz jest takie wynalazek...
nazywa się ABS :)21

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Re: "koncik" motocyklowy 2

Post autor: rokfor32 » pn mar 17, 2014 4:55 pm

Przeceniasz. I to mocno.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Sygma
 
 
Posty: 18549
Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm

Re: "koncik" motocyklowy 2

Post autor: Sygma » pn mar 17, 2014 5:01 pm

nie będę się spierał.. bo nie jeżdżę
a jak działa widziałem tylko na YT lub filmach reklamowych

Awatar użytkownika
suzi4WD
 
 
Posty: 6773
Rejestracja: pt cze 15, 2012 6:20 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Re: "koncik" motocyklowy 2

Post autor: suzi4WD » pn mar 17, 2014 5:23 pm

Sygmuś
na moto nawet po kilku latach przerwy trzeba się uczyć, prawie od "początku".
I dotyczy to nawet starych drajwerów.
Kiedyś moto były inaczej budowane, twardo trzymały tyłek na asfalcie, obecne unoszą chętnie obydwa koła do góry równie chętnie.
Biada temu kto jest nieprzygotowany na hamowanie z uniesionym tylnym kołem.
Powiedzmy "do kościoła" rzadko się zdarza ale już w awaryjnym ...
Jeździć trza i jeszcze raz jeździć.

Dla kobitki są prześliczne kawy 500, koło 60 kucy

włala
http://www.motocats.cz/webimages/853dc9 ... 685c03.jpg
... transporter GV XL7 2.0HDI 6,68l/100km nurza się w zieloność i jak łódka brodzi ...

Awatar użytkownika
ZbychoS
 
 
Posty: 7455
Rejestracja: czw maja 10, 2012 8:30 pm
Lokalizacja: Siedlce

Re: "koncik" motocyklowy 2

Post autor: ZbychoS » pn mar 17, 2014 5:57 pm

Sygma pisze:"duże moto".. to chodzi o moc, masę czy rozmiary ?
bo chyba 50KM to nie jest "duże moto"


jak nie masz oleju w głowie, to nawet skuterem się zabijesz...
o tak : https://www.youtube.com/watch?v=DOW7xr1_838
Podczas sekcji zwłok nie odnaleziono mitycznego oleju w głowie.
Wśród naukowców krążą dwie wersje wyjaśnienia zjawiska.
Pierwsze, olej w głowie w ogóle nie występuje.
Drugie, olej w głowie nie występuje tylko u poniektórych osobników. Tych co zginęli w wypadku.
***** USA

Awatar użytkownika
Wojtek_W
 
 
Posty: 9861
Rejestracja: pt cze 11, 2010 3:42 pm

Re: "koncik" motocyklowy 2

Post autor: Wojtek_W » pn mar 17, 2014 6:54 pm

rokfor32 pisze:Moje waży 180 kila, ma całe 35 kucy, 500 pojemności - a i tak potrafi sponiewierać ... :wink: I nie chodzi o moc, przyspieszenie czy prędkość - a o hample. Tego się przede wszystkim należy naumieć używać - bo hample w moto sa przepaścią w porównaniu do puszek, i bardzo łatwo się blokują przy mniejszych prędkościach - a zablokowany (w panice, bez wyrobionych automatycznych odruchów) przedni hampel - to po prostu gleba.

Wojtek - z masą się nic nie da zrobić. Ale - kosekwencje gleby ze 100 czy 120 sa deko inne niż z 180 czy 200. A fantazja świerzaczka (ę) może ponieść.

Mi chodzilo oto,ze nowego moto wtrysku i z gwarancja nie zdlawisz jak starego, kryza czy czymkolwiek innym :)
y61 long `99 +2`TrailMaster +SuperWinch +ARB przod + inne swiatelka,przelaczniki,bagazniki...

Awatar użytkownika
Łosiu
Posty: 2228
Rejestracja: pn sty 07, 2008 9:44 am
Lokalizacja: Bory Dolnośląskie

Re: "koncik" motocyklowy 2

Post autor: Łosiu » pn mar 17, 2014 7:19 pm

Nie chce mi się czytać co tam @Sygma wymyśla na usprawiedliwienie wyboru takiego kloca na pierwsze moto dla żony, chyba jej nie kocha :)21

Motur może mieć i 20KM, ale waga przeszło 200kg, do tego dosyć wysoko wisząca to kiepskie kungfu na początek, a zwłaszcza do kobiety. Ostrzejsze wciśniecie hebla przy manewrowaniu z mocno skręconą kierą i mamy spektakularna glebę.
@Sygma skrobnij coś jednak o wymiarach małżonki, bo "Wasz" wybór wysoki jest, jak przyjdzie stanąć przed światłami, gdzie koleiny będą spore, to może być niewesoło :-?
nissan wd21 -> forek sf
GSX 1200 F
i tak dalej...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Towarzyskie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości