"koncik" motocyklowy 2

czyli wszystko o wszystkim...

Moderator: Misiek Bielsko

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: "koncik" motocyklowy 2

Post autor: ernil » ndz wrz 09, 2018 8:04 pm

Bosze... Co za jełopy :)21
Toż pisałem, że DOPIERO przyjechałem pod dom po zakupie. Co miałem karwa? Po drodze zmieniać szybę, handbary, opony i heble? :)21

Sprzęt nie jest umęczony, nie wiem po czym wnosisz.

Będzie wspaniały.
Wyremontujemy, ulepszymy, pomodzimy i zachomikujemy.
Chyba, że mi coś nie spasuje, bo jest to jednak większe kapkę od 660tki...
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40590
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: "koncik" motocyklowy 2

Post autor: Mroczny » ndz wrz 09, 2018 8:08 pm

dobre urządzenie
będziesz zadowolony

wiem jak to jechało z nami na bałkany
zmień opony i nic więcej nie trzeba psuć...

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: "koncik" motocyklowy 2

Post autor: ernil » ndz wrz 09, 2018 8:12 pm

Opony koniecznie, bo w zakręty nie idzie trafić i to już tak niebezpiecznie.
Heble także. Tylnego brak, przedni słaby. Klocków i tarcz nie stwierdzono, przynajmniej z tyłu, z przodu nie zaglądałem. Przewody widzę już Marek podmienił, więc to jest z głowy.
Poza tym będzie żył, kwestie kosmetyczno-ogarniające.
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: "koncik" motocyklowy 2

Post autor: Misiek Cypr » ndz wrz 09, 2018 8:14 pm

Ernil, tak się natrząsam z pozycji posiadacza Rometa :)21
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11902
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Re: "koncik" motocyklowy 2

Post autor: Zbowid » ndz wrz 09, 2018 8:16 pm

Ja zmieniłem opony z hamerykańskich na hamerykańskie :)21 - tylko inny model. Nosz kaźwa, motór zaczął słuchać w zakrętach. Wcześniejsze doznania jakbym na kwadraciakach jechał... Opony to podstawa. Hamulce? Po co i tak się nie rozpędzisz :roll: 8)
Fajny sprzęt na wycieczki...
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: "koncik" motocyklowy 2

Post autor: Misiek Cypr » ndz wrz 09, 2018 8:22 pm

Hamulce w terenie się przydają, na asfalcie jeszcze nie uzywałem :)21
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: "koncik" motocyklowy 2

Post autor: lbl78 » ndz wrz 09, 2018 8:36 pm

Zbowid pisze:
ndz wrz 09, 2018 8:16 pm
Wcześniejsze doznania jakbym na kwadraciakach jechał...
bo to hamerykanckie do jazdy na wprost były, z wielkich równin :)21
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: "koncik" motocyklowy 2

Post autor: ernil » ndz wrz 09, 2018 8:45 pm

Pamiętam jak w Tenerze zmieniłem po dość długim czasie opony na nowe, Mitasy te szutrowe, to o mało nie wypierdoliłem do fosy na pierwszym zakręcie, bo nauczony chujnią nieziemską jeździć złożyłem się z całych sił w winkiel, a tu się motur posłuchał jakbym w szynach siedział :)21

Opony to mega istotna rzecz w moto, to fakt.

Wesoło było dzisiaj jak chciałem zmieścić na prawo od jakiegoś auta, które na zakręcie skręcało w lewo na posesje z zatrzymania. Jako że dźwignia hamulca jakoś idiotycznie w górę jest ustawiona, to w jednym momencie:
- chciałem się złożyć do zakrętu, ale opona samoczynnie zakręt zaczęła pogłębiać w sposób skokowy
- przenosząc rękę na hebel dodałem niechcący gazu (za wysoko dźwignia)
- noga na tylnym nie spowodowała tego, co powinna
Także było blisko i bym wykutał do fosy przy na oko 40km/h :)21

Koniecznie trzeba te pierdoły wyeliminować.

Ale jest to fajne urządzenie, zarówno z wyglądu, jak i jazdy.

Ciekawe, czy po przerwie 3 lata wyzbędę się lęków poza asfaltem i będę miał jaja troszkę ambitniej pojechać.
Wątpię :)21
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: "koncik" motocyklowy 2

Post autor: Misiek Cypr » ndz wrz 09, 2018 8:51 pm

Poza asfaltem, nie ma odważnych tak z bomby…

Ten hamulec u gory, świadzczy o tym, ze nie wiesz iż to można bardzołatwo przestawić…

Niestety na moto, ile hamulca bys nie mial, jedyne bezpieczenstwo, jest w twoim rozumku...
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: "koncik" motocyklowy 2

Post autor: lbl78 » ndz wrz 09, 2018 8:52 pm

ernil pisze:
ndz wrz 09, 2018 8:45 pm

Wątpię :)21
do czasu, za chwile Ci przejdzie :wink:
ale do tak na prawde ambitniejszej jazdy niestety za ciężkie moto, choć bardzo fajne :)2
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: "koncik" motocyklowy 2

Post autor: lbl78 » ndz wrz 09, 2018 8:54 pm

Misiek Cypr pisze:
ndz wrz 09, 2018 8:51 pm

Niestety na moto, ile hamulca bys nie mial, jedyne bezpieczenstwo, jest w twoim rozumku...
tyle że są moto które hamują, te co spowalniają majestatycznnie i są takie które nie reagują na to jak mocno by nie był wciśnięty hebel :)21 taki lajf :)21
a niektóre co gorsza nie reagują nawet sprawne :)21
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: "koncik" motocyklowy 2

Post autor: Misiek Cypr » ndz wrz 09, 2018 8:59 pm

Nie wiem, jezdzę tak, żeby hamulc potrzebny nie był. W Romecie, nigdy jeszcze na skuteczność hamulca nie narzekałem, łatwo się dozuje, łatwo zblokować, ale też łatwo jechać na granicy zblokowania. Dozuje się precyzyjnie.

Mam ujowe opony na teren, to w sumie prawie hamulca nie używam, ale I tak wjezdzm w miejsca, gdzie BMW GS nie dojezdża, bo za ciezki. Na asfalcie I tak musi na mnie czekać...
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: "koncik" motocyklowy 2

Post autor: ernil » ndz wrz 09, 2018 10:04 pm

Misiek Cypr pisze:
ndz wrz 09, 2018 8:51 pm


Ten hamulec u gory, świadzczy o tym, ze nie wiesz iż to można bardzołatwo przestawić…
Misiek, proszę Cię... :)20
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
purti
 
 
Posty: 4878
Rejestracja: wt mar 14, 2006 8:19 am
Lokalizacja: Kraków

Re: "koncik" motocyklowy 2

Post autor: purti » ndz wrz 09, 2018 10:13 pm

Ernil bardzo fajny motocykl nabyłeś. Chodzi mi taki po głowie jako przecinak asfaltowo/szutrowy.
Podobno ten silnik mocno daje radę w tym sprzęcie. Prawda to ?
Bubaru outback na A/T :)21
DR 750s

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: "koncik" motocyklowy 2

Post autor: lbl78 » ndz wrz 09, 2018 10:54 pm

kumpel tym przeleciał gruzje, armenie, turcje przez przewie 2 miesiące :)2 daje rade :)21
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
lysy76
 
 
Posty: 3672
Rejestracja: ndz paź 21, 2007 12:49 am
Lokalizacja: Halupy Kozelin

Re: "koncik" motocyklowy 2

Post autor: lysy76 » ndz wrz 09, 2018 11:02 pm

Misiek
A jeździłeś czymś co ma więcej niż 20 kucy?
i waży ponad 200?
i nie mówię o przejechaniu się 500m, bo kolega dał...
To trochę zmienia optykę.
jeżdżąc klocem w "zemście faraona", naprawdę trzeba mieć pojęcie, zwłaszcza jeśli pomykasz między drzewami.
O ile w miarę twardy grunt może przejechać każdy, tak piach uzmysłowi Ci, jakie braki musisz nadgonić.
Ostatni wyjazd skończył się ułamanym lustrem, utratą narzędziówki z gmola, wygięciem klamy i przejechaną na śmierć ambicją.
O wystraszonych zdarzeniem ludziskach, wracających z plaży, nie wspomnę.
Daaaaaakaaaaaarrkurrrrwaaaa.
Mniej więcej tak:
https://youtu.be/ch5YO0ryrh0?t=41
:)21
Wujek Dobra Rada 8)

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40590
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: "koncik" motocyklowy 2

Post autor: Mroczny » pn wrz 10, 2018 7:30 am

pacz ernil

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: "koncik" motocyklowy 2

Post autor: ernil » pn wrz 10, 2018 11:54 am

TKC 80 czy Mitas E10?
Pysio mówi, że TKC.
Będzie aż taka różnica na asfalcie na korzyść? Miałem najpierw E7, później E10 w małej tenerze. Przepaść poza asfaltem oczywiście, na asfalcie obie śliskie, E10 ząbkuje, ale to naturalne.
Różnica w cenie x2, ale to niekoniecznie jest parametr, który chcę brać pod uwagę.
Bardziej mi chodzi o opinię kogoś, kto ujeżdżał obie w moto typu Tenere i wie coś na temat różnicy na asfalcie.
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
purti
 
 
Posty: 4878
Rejestracja: wt mar 14, 2006 8:19 am
Lokalizacja: Kraków

Re: "koncik" motocyklowy 2

Post autor: purti » pn wrz 10, 2018 12:03 pm

Najlepiej zestaw Afrykański. Czyli TKC80 przód + mitas E07 tył. Taka kombinacja , bo TKC z tyłu robi słabo.
Bubaru outback na A/T :)21
DR 750s

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: "koncik" motocyklowy 2

Post autor: ernil » pn wrz 10, 2018 12:26 pm

Ale slabo w sensie na czarnym czy poza? Slabo w sensie trakcji, hamowania, żywotności czy komfortu?
XTZ 750
Outback EJ25 MT

trocin
Posty: 2246
Rejestracja: sob lut 07, 2009 10:52 pm
Lokalizacja: Puławy

Re: "koncik" motocyklowy 2

Post autor: trocin » pn wrz 10, 2018 1:23 pm

Poza.
Ja miałem tkc przód i e09 tył
P I 2.5 TD '90
R1100GS '99

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: "koncik" motocyklowy 2

Post autor: lbl78 » pn wrz 10, 2018 3:30 pm

trocin pisze:
pn wrz 10, 2018 1:23 pm
Poza.
Ja miałem tkc przód i e09 tył
dokładnie 07 nie robi w terenie prawie wcale, na szutry fajna, ale wjazdna trawe to masakra,
na drodze poprawnie, w terenie OK, wytrzymuje 8kkm w ciężkim enduro (czasem więcej)
u mnie zawsze najgorzej wychodzi piasek :)21 no ni huha nie umim :)21 :)11
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
purti
 
 
Posty: 4878
Rejestracja: wt mar 14, 2006 8:19 am
Lokalizacja: Kraków

Re: "koncik" motocyklowy 2

Post autor: purti » pn wrz 10, 2018 3:33 pm

Przez piach to jedynie ogniem trzeba iść. Pupa do tyłu i manetka w miarę odkręcona. Ciąg musi być. Inaczej miota...
Bubaru outback na A/T :)21
DR 750s

Awatar użytkownika
kulkagsx1200
Posty: 2443
Rejestracja: wt maja 30, 2006 10:06 pm
Lokalizacja: ok.strzelina

Re: "koncik" motocyklowy 2

Post autor: kulkagsx1200 » pn wrz 10, 2018 3:44 pm

Na duala polecam michelin anakee wild
Bardzo fajna opona
jeepniety ;)
Dodge challenger sxt , hummer h3
Bmw r100gs gejos ;)

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: "koncik" motocyklowy 2

Post autor: ernil » pn wrz 10, 2018 4:00 pm

No wlasnie na qlkę liczylem.
Wygląda dobrze. Chyba przetestuję. U mnie to będzie sporo miasta, trochę trawy, trochę szutru, sporadycznie blota kawalek w lesie. Z doświadczenia E07 nie robi poza szutrem. Dlatego nie kcem. A ze moto ciężkie i nie jest wolne, a w mieście jest jak jest, to chcę, żeby to jednak mialo gripa przy hamowaniu...
XTZ 750
Outback EJ25 MT

ODPOWIEDZ

Wróć do „Towarzyskie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości