"koncik" motocyklowy 2
Moderator: Misiek Bielsko
Re: "koncik" motocyklowy 2
W sumie to temat wałkowany tutaj pare stron wstecz.
Ja mam XR400R i to jest hard enduro. Do wycieczek trzeba troszkę przerobić. Palenie na kopkę może zmęczyć nie wprawionego jeźdźca na początku.
Bierz DRZ.
Ja mam XR400R i to jest hard enduro. Do wycieczek trzeba troszkę przerobić. Palenie na kopkę może zmęczyć nie wprawionego jeźdźca na początku.
Bierz DRZ.
Bubaru outback na A/T
DR 750s

DR 750s
Re: "koncik" motocyklowy 2
Kurfa 180 stron, z 98,93% kasztanów
Oszczędź mnie trochę
Kopka mnie nie przeraża, kiedyś miałem (jak wszyscy
) i nie było dramatu. Oczywiście, ze starter jest deluxe, jednak bardziej mi zależy na ogólnej wadze i prostocie niż komforcie odpalania. Napisz lepiej, co wg Ciebie należałoby przerabiać w XR?



Kopka mnie nie przeraża, kiedyś miałem (jak wszyscy

"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
Re: "koncik" motocyklowy 2
Ja się ślinię do tej https://www.olx.pl/oferta/yamaha-ttr-60 ... 4251a00441
ale na razie sobie nie pozwalam. Może do wiosny rozchodzę.
ale na razie sobie nie pozwalam. Może do wiosny rozchodzę.

Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172
tel. 504126172
Re: "koncik" motocyklowy 2
Przymierzam się właśnie do zrobienia XRki bardziej na wycieczki. Na początek pomieszam z przełożeniami ( teraz jazda 80-90 to już dzikie obroty).
Ja mam troszkę zmodyfikowany silnik i mechaniczny gaźnik dzięki temu problemów z paleniem nie ma - (zawsze 1-2 kop ).
Brak akumulatora, więc możliwości czerpania prądu trochę ograniczone.
Ja mam troszkę zmodyfikowany silnik i mechaniczny gaźnik dzięki temu problemów z paleniem nie ma - (zawsze 1-2 kop ).
Brak akumulatora, więc możliwości czerpania prądu trochę ograniczone.
Bubaru outback na A/T
DR 750s

DR 750s
Re: "koncik" motocyklowy 2
Bez rozrusznika..........poprzednie moto sprzedałem bo nie miało rozrusznika. Będziesz się gotować za każdym razem jak nie będzie chciała odpalić.Kabal pisze: ↑śr sty 09, 2019 2:15 pmJa się ślinię do tej https://www.olx.pl/oferta/yamaha-ttr-60 ... 4251a00441
ale na razie sobie nie pozwalam. Może do wiosny rozchodzę.![]()
Re: "koncik" motocyklowy 2
Miałem zweitakta bez rozrusznika. W butach enduro nie było problemu. W trampkach odpalałem dwa razy - pierwszy i ostatni - chciałem, żeby się grzała gdy się ubierampiotrck pisze: ↑śr sty 09, 2019 2:58 pmBez rozrusznika..........poprzednie moto sprzedałem bo nie miało rozrusznika. Będziesz się gotować za każdym razem jak nie będzie chciała odpalić.Kabal pisze: ↑śr sty 09, 2019 2:15 pmJa się ślinię do tej https://www.olx.pl/oferta/yamaha-ttr-60 ... 4251a00441
ale na razie sobie nie pozwalam. Może do wiosny rozchodzę.![]()

Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172
tel. 504126172
Re: "koncik" motocyklowy 2
Xr-ką przeleciał by jak Chrystus po wodzieKabal pisze: ↑śr sty 09, 2019 3:13 pmMiałem zweitakta bez rozrusznika. W butach enduro nie było problemu. W trampkach odpalałem dwa razy - pierwszy i ostatni - chciałem, żeby się grzała gdy się ubierampiotrck pisze: ↑śr sty 09, 2019 2:58 pmBez rozrusznika..........poprzednie moto sprzedałem bo nie miało rozrusznika. Będziesz się gotować za każdym razem jak nie będzie chciała odpalić.Kabal pisze: ↑śr sty 09, 2019 2:15 pmJa się ślinię do tej https://www.olx.pl/oferta/yamaha-ttr-60 ... 4251a00441
ale na razie sobie nie pozwalam. Może do wiosny rozchodzę.![]()
kulałem dwa tygodnie. Ciężko o coś, co ma rozrusznik i jest stosunkowo lekkie. Ta sztuka jest fajna, bo już ktoś wydał kasę choćby na bak, a koła sm można spieniężyć... Jak by nie kombinować to wychodzą dwa moto - jedno dookoła komina i drugie na wycieczki. Wycieczki bardziej off z lawetą i moto nr1. Cofnij się o max 10-15 stron, rozpracowywaliśmy temat. Robiliśmy też empiryczne porównanie w lekkim terenie Łukaszowego Kawasaki z Adrianową Supertenerą, brakowało nam do zestawienia czegoś light (szkoda Purti, że nie wziąłeś motonga) i czegoś pokroju Tenery/Transalpa, ale rozstrzał pomiędzy dużym a małym jest poważny.
- Bratproroka
-
- Posty: 6706
- Rejestracja: ndz paź 15, 2006 3:17 pm
- Lokalizacja: Śląsk/Rzeszów/Lepiej nie gadać
- Kontaktowanie:
Re: "koncik" motocyklowy 2
Pany - jak to serio wygląda z tymi obciążeniami? Motora nigdy nie miałem, ale to się być może zmieni. Na pewno na jedyny motor decydowałbym się na maksymalnie uniwersalną maszynę - więc tak jak 90% wątku tutaj jakaś forma enduro z kompromisem w tą lub tamtą stronę.misman pisze: ↑śr sty 09, 2019 1:15 pmPany, doradzi kto jakieś typy lekkiego enduro na długie trasy?
Oczekiwania: max 150 kg obciążenia bambetlami + kerowniq (łącznie), przy czem waga własna tzw. wetmass ;P oczekiwana jak najniższa - marzy mi się coś do 120 kg? No i prędkość przelotowa (nie maksymalna) żeby te 120 było. Więcej nie latam, zwłaszcza na wycieczceDuży prześwit, skok zawiasu, względnie mały silnik - jednak z gatunku bulletproof. Istotna również dla mnie jest dostępność części wszelakich (w normalnych piniądzach), do bieżącego utrzymywania kondycji sprzęta.
Teraz clou pytania - obciążenia.
Załóżmy paliwo - 15-20kg? Kabal zarzucił linkiem do maszyny z bakiem Acerbisa 21l. To jest 15,86 kg w samym paliwie plus coś tam więcej na większy bak. A są i większe baki. Zasięg ~400km przy baku 20 litrów to jest 5 litrów na 100km, czyli z tego co tu do tej pory było raczej mało. Czyli realnie jest jak? Mniejszy zasięg czy po prostu więcej paliwa?
Jakieś inne płyny? Zdaje się, że to już powinno być generalnie w masie wliczone - nie liczymy płynów zapasowych, na wymianę itp.
Graty na dłuższy wyjazd - 10-15kg? Powiedzmy na dwa tygodnie. Czyli pewnie tak samo jak na tydzień (bez części technicznych). Załóżmy latem, żeby nie komplikować sprawy jakiś ciepłych ciuchów czy śpiworów. Ciuchy, spanie, gotowanie, minimum higieny (to mam opanowane). Plus trochę żarcia i drobnych dupereli, bez których trudno się z domu ruszyć.
Części i graty eksploatacyjne - 5-10kg? Zakładamy daleki wyjazd, wariant max. W końcu trzeba ustalić parametry ile motor musi unieść w najgorszym wypadku - wiadomo, że na wyskok w PL wystarczy mniej.
Ile realnie z tych np. 150 kg zostanie wtedy na ubranego do jazdy na moto kierownika? Mnie wychodzi między 105 a 120kg. I mam wątpliwości, czy w tych 105 jestem w stanie się zmieścić - ja sam ważę powiedzmy 95. Ciuchy zwykłe na co dzień to jest kilka kg - licząc z butami, ubrany jak do roboty to 4-5kg. Na moto dojdzie kask i cięższe buty, spodnie, kurtka, rękawice.
Tak mniej więcej to wygląda? Generalnie jedna osoba to nie powinien być problem - chyba, że na zupełnie lekkich maszynach.
Beware The Rage Of A Berserker
Monterey 3.2 LTD 31" AT - Turystycznie
Monterey 3.2 LTD 31" AT - Turystycznie
Re: "koncik" motocyklowy 2
No ale czy to gatunkowo jest cięższe, jak ten ze starterem też nie chce odpalić?piotrck pisze: ↑śr sty 09, 2019 2:58 pmBez rozrusznika..........poprzednie moto sprzedałem bo nie miało rozrusznika. Będziesz się gotować za każdym razem jak nie będzie chciała odpalić.Kabal pisze: ↑śr sty 09, 2019 2:15 pmJa się ślinię do tej https://www.olx.pl/oferta/yamaha-ttr-60 ... 4251a00441
ale na razie sobie nie pozwalam. Może do wiosny rozchodzę.![]()

"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
Re: "koncik" motocyklowy 2
Ja to już mam dla siebie wyliczone, te właśnie ~50kg muszę dodać do wagi moto. Jakkolwiek nie jest to wariant minimalistyczny - bardziej nastawiony na samowystarczalność (parę części, parę narzędzi, ciuchy, spanie, zarcie). No i w przypadku adwenczerkowadła wychodzi ~300kg łącznej masy pojazdu + bambetli do podniesienia w czasem gównianym miejscu, stromym, sliskim i nie ma jak się zaprzeć. Nawet zdejmując czemadany (o ile uda się odpiąć wszystko --> strata czasu) to zostaje ~ćwierć tony do spionowania. Podniesiesz - i tak nie ma jak postawić, ew. jechać w pierwsze równe miejsce i wracać po rzeczy. Potem wszystko znów wiązać i upewniać się, że nie zgubisz --> strata czasu. I tak do kolejnego paciaka, o którego wszak nietrudno - zwłaszcza w terenie trudniejszym od szutrowej drogi. Wystarczy droga taka bardziej górska, stroma, kamienisto-gliniasta, etc... Zawrócić czasem nie ma jak w takim stromym, wykorytowanym wąwozie.Bratproroka pisze: ↑śr sty 09, 2019 3:55 pmPany - jak to serio wygląda z tymi obciążeniami? Motora nigdy nie miałem, ale to się być może zmieni. Na pewno na jedyny motor decydowałbym się na maksymalnie uniwersalną maszynę - więc tak jak 90% wątku tutaj jakaś forma enduro z kompromisem w tą lub tamtą stronę.misman pisze: ↑śr sty 09, 2019 1:15 pmPany, doradzi kto jakieś typy lekkiego enduro na długie trasy?
Oczekiwania: max 150 kg obciążenia bambetlami + kerowniq (łącznie), przy czem waga własna tzw. wetmass ;P oczekiwana jak najniższa - marzy mi się coś do 120 kg? No i prędkość przelotowa (nie maksymalna) żeby te 120 było. Więcej nie latam, zwłaszcza na wycieczceDuży prześwit, skok zawiasu, względnie mały silnik - jednak z gatunku bulletproof. Istotna również dla mnie jest dostępność części wszelakich (w normalnych piniądzach), do bieżącego utrzymywania kondycji sprzęta.
Teraz clou pytania - obciążenia.
Załóżmy paliwo - 15-20kg? Kabal zarzucił linkiem do maszyny z bakiem Acerbisa 21l. To jest 15,86 kg w samym paliwie plus coś tam więcej na większy bak. A są i większe baki. Zasięg ~400km przy baku 20 litrów to jest 5 litrów na 100km, czyli z tego co tu do tej pory było raczej mało. Czyli realnie jest jak? Mniejszy zasięg czy po prostu więcej paliwa?
Jakieś inne płyny? Zdaje się, że to już powinno być generalnie w masie wliczone - nie liczymy płynów zapasowych, na wymianę itp.
Graty na dłuższy wyjazd - 10-15kg? Powiedzmy na dwa tygodnie. Czyli pewnie tak samo jak na tydzień (bez części technicznych). Załóżmy latem, żeby nie komplikować sprawy jakiś ciepłych ciuchów czy śpiworów. Ciuchy, spanie, gotowanie, minimum higieny (to mam opanowane). Plus trochę żarcia i drobnych dupereli, bez których trudno się z domu ruszyć.
Części i graty eksploatacyjne - 5-10kg? Zakładamy daleki wyjazd, wariant max. W końcu trzeba ustalić parametry ile motor musi unieść w najgorszym wypadku - wiadomo, że na wyskok w PL wystarczy mniej.
Ile realnie z tych np. 150 kg zostanie wtedy na ubranego do jazdy na moto kierownika? Mnie wychodzi między 105 a 120kg. I mam wątpliwości, czy w tych 105 jestem w stanie się zmieścić - ja sam ważę powiedzmy 95. Ciuchy zwykłe na co dzień to jest kilka kg - licząc z butami, ubrany jak do roboty to 4-5kg. Na moto dojdzie kask i cięższe buty, spodnie, kurtka, rękawice.
Tak mniej więcej to wygląda? Generalnie jedna osoba to nie powinien być problem - chyba, że na zupełnie lekkich maszynach.
W pojedynkę zaiste wkurwu można dostac, miało się jechać a przemieszczasz się 10 km/dzień. Wyczerpujące fizycznie. Czasem można powalczyć, ale jak staje się to regułą w drodze, to się człenio zaczyna zastanawiać. Po siłowni to chociaż można prysznic wziąć i komarów jakby mniej

Stąd pomysł redukcji wagi pojazdu o ~połowę. Te zakładane ~120kg + ~50kg bambetli dałoby jakieś ~170 - no znacznie mniej, niz ćwierćtonowe kowadło na pusto


No więc tak matematycznie do rzeczy podchodząc, to chyba wolałbym trochę "pokopać" lżejszego sprzęta niż raz ten cały ciężki majdan podnosić. Chyba jest to jednak wydajniejsze energetycznie

"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
Re: "koncik" motocyklowy 2
Zwłaszcza jak brakuje zakresu dla kopki, bo wali w ziemie , a woda pryska pod szyjkę

Dlatego sprzedałem dr 650 w super stanie.
Tak mnie zagotowała, że zadzwoniłem do kumpla, że sprzedam mu za polowe ceny pod warunkiem, że sam ją odbierze w przeciągu 2 godzin

Re: "koncik" motocyklowy 2
Z kopajka nie ma miętkiej gry..nie raz już koleinę kopałem a nie kopkę, żeby w ogóle kopnąć.
Lekkie sprzęty:
Każdy z tych sprzętów to pancerna konstrukcja i nadaje się lepiej lub gorzej na obieżyświata po modach ( do poczytania na thumpertalk) o i ile psychicznie jesteś w stanie znieść jazdę starym moto.
Z nowszych konstrukcji to tutaj LBL temat wybadał, więc może Ci podpowie.
Edit: Zmodyfikowałem dla przejrzystości - mod.
Lekkie sprzęty:
Każdy z tych sprzętów to pancerna konstrukcja i nadaje się lepiej lub gorzej na obieżyświata po modach ( do poczytania na thumpertalk) o i ile psychicznie jesteś w stanie znieść jazdę starym moto.
Z nowszych konstrukcji to tutaj LBL temat wybadał, więc może Ci podpowie.
Edit: Zmodyfikowałem dla przejrzystości - mod.
Bubaru outback na A/T
DR 750s

DR 750s
Re: "koncik" motocyklowy 2
Wr250
Crf250l
Obie można zrobić big bore na 300 cc.
XT250
Tricker
Alp 4.0
Alp 200
Nie powiedział, że ma jechać, nie ?
Crf250l
Obie można zrobić big bore na 300 cc.
XT250
Tricker
Alp 4.0
Alp 200
Nie powiedział, że ma jechać, nie ?

tel: 600298546
Re: "koncik" motocyklowy 2
Będzie na przełomie maj/czerwiec szansa faktycznie żeby pogadać na żywo o tym i przejechać się na kilku sprzętach.
Zdrapek i poharatka
Re: "koncik" motocyklowy 2
Co to za książka jest? ISBN możesz zapodać?
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
Re: "koncik" motocyklowy 2
Bubaru outback na A/T
DR 750s

DR 750s
Re: "koncik" motocyklowy 2
Tak samo mówiono o automatach w samochodach. Ja też tak mówiłem. I obecnie manuala raczej nie kupię.
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
Re: "koncik" motocyklowy 2
Podziękować




P.S.
Podróżowanie w dwie osoby na moto (na dalekie wyjazdy) osobiscie uważam za nieporozumienie. Kupowałem adwenczera właśnie z takim zamysłem. Miał być wygodny, mocny i dalekobieżny. Życie takie prospektowe założenia weryfikuje, jestem obecnie zdania że dalekie przejazdy to tylko solo - chyba że chcesz wygenerować rozwód/rozstanie nie ze swojej winy


Ostatnio zmieniony czw sty 10, 2019 11:33 am przez misman, łącznie zmieniany 5 razy.
"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
Re: "koncik" motocyklowy 2
We wszystkich samochodach mam automaty od lat... ale samochody są stabilne i nie jeżdżą w złożeniu. Zmiana biegu w moto w połowie zakrętu jest mało fajna

Uprzedzę kolejny argument... nie da się tym automatem w moto sterować za pomocą gazu jak w aucie... ona zmienia biegi w zależności od jej widzimisię

Re: "koncik" motocyklowy 2
Co Wy z tymi koleinami... Na większą wycieczkę to się jakąś saperko-siekierkę zabiera, i parę innych utensyliów.
120kg to sam wyszarpiesz z koleiny, chociażby na kilka razy. Weno spróbój się (sam!) poszarpać z wklejonym po cylindry GS-em






"Panie doktorze, koledzy mogą częściej i więcej...
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
-Jaki problem? Chwal się Pan jak oni."
Re: "koncik" motocyklowy 2
Dokładnie, problemu raczej nie miałem z wytarganiem..fakt człowiek, się umęczy, upoci, ale to element przygody.
Co kto lubi. Olejak z kopniakiem jest lekki i środek ciężkości ma nisko - podnosi się jak rowerek.
Co kto lubi. Olejak z kopniakiem jest lekki i środek ciężkości ma nisko - podnosi się jak rowerek.
Bubaru outback na A/T
DR 750s

DR 750s
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość