Problem z paleniem rano

Sportage, Asia Rocsta

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
minn81
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 72
Rejestracja: wt lip 15, 2014 3:23 pm

Re: Problem z paleniem rano

Post autor: minn81 » wt lis 10, 2015 12:35 pm

No i z tym się zgodzę ale jestem perfekcjonistą i drażni mnie to że, nie działa tak jak trzeba.

Awatar użytkownika
wojteusz
Posty: 550
Rejestracja: sob sty 10, 2004 9:00 pm
Lokalizacja: Łańcut

Re: Problem z paleniem rano

Post autor: wojteusz » wt lis 10, 2015 1:09 pm

Znaczy masz charakter- możesz posiadać kia :)21
Możesz przyjechać to Ci pomogę.
Nie ważne czym lecz gdzie i z kim!

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7506
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Re: Problem z paleniem rano

Post autor: leon zet » wt lis 10, 2015 3:21 pm

Przez te 10 początkowych minut to przypadkiem nie działa podgrzewanie sondy?

Awatar użytkownika
wojteusz
Posty: 550
Rejestracja: sob sty 10, 2004 9:00 pm
Lokalizacja: Łańcut

Re: Problem z paleniem rano

Post autor: wojteusz » wt lis 10, 2015 5:39 pm

Działa ale nic nie robi.
Coś jak- idzie ale nic nie niesie :wink:
Nie ważne czym lecz gdzie i z kim!

Awatar użytkownika
minn81
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 72
Rejestracja: wt lip 15, 2014 3:23 pm

Re: Problem z paleniem rano

Post autor: minn81 » wt lis 10, 2015 7:02 pm

Dobra dzwonie dziś do gościa bo sprzedaje takiego kompa jak potrzebuję, pytam skąd wie że, jest sprawny. A on na to że, miał problem i samochód dużo palił zalewało silnik i mechanik kazał kupić drugi komp. Pytam, i co pomogło ? Koleś mówi że, nie taka sama reakcja po wymianie i sprzedaje dodatkowego kompa oczywiście. No to drąże temat a gość na to, rozrząd przeskoczył i z tąd miał problem. Myśle OK jutro jak coś zamówię. Dzwonię do swojego mechanika a on na to że przód trzeba rozebrać ażeby sprawdzić rozrząd. Ja osobiście rozrządu nie wymieniałem a porónania mocy nie mam bo od początku jakoś zamulona kia była, tłumaczę to sobie automatyczną skrzynią. I teraz pytanie kupować kompa czy czekać na sprawdzenie rozrządu w poniedziałek bo mechanik ma czas. Jak coś koma zawsze opchnąć dalej mogę. Oto rozwarzania na dzisiejszy wieczór przy butelce portera albo czegoś mocniejszego bo w końcu jutro imieniny mam :P

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7506
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Re: Problem z paleniem rano

Post autor: leon zet » wt lis 10, 2015 7:10 pm

Sprawdzenie rozrzadu to max godzina.
No moze dwie jak czteropak :)21

Awatar użytkownika
Megi
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 18
Rejestracja: pn mar 02, 2009 9:15 pm

Re: Problem z paleniem rano

Post autor: Megi » wt lis 10, 2015 9:20 pm

minn81 pisze:Dobra dzwonie dziś do gościa bo sprzedaje takiego kompa jak potrzebuję, pytam skąd wie że, jest sprawny. A on na to że, miał problem i samochód dużo palił zalewało silnik i mechanik kazał kupić drugi komp. Pytam, i co pomogło ? Koleś mówi że, nie taka sama reakcja po wymianie i sprzedaje dodatkowego kompa oczywiście. No to drąże temat a gość na to, rozrząd przeskoczył i z tąd miał problem. Myśle OK jutro jak coś zamówię. Dzwonię do swojego mechanika a on na to że przód trzeba rozebrać ażeby sprawdzić rozrząd. Ja osobiście rozrządu nie wymieniałem a porónania mocy nie mam bo od początku jakoś zamulona kia była, tłumaczę to sobie automatyczną skrzynią. I teraz pytanie kupować kompa czy czekać na sprawdzenie rozrządu w poniedziałek bo mechanik ma czas. Jak coś koma zawsze opchnąć dalej mogę. Oto rozwarzania na dzisiejszy wieczór przy butelce portera albo czegoś mocniejszego bo w końcu jutro imieniny mam :P
A jak sobie z immo poradzisz? Kupujesz komplet ze stacyjką i puszką?
Kia Sportage 2.0 16V
GY 235/75R15 AT/R

Awatar użytkownika
TOOM444
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 75
Rejestracja: pn lut 25, 2013 12:03 pm

Re: Problem z paleniem rano

Post autor: TOOM444 » śr lis 11, 2015 5:19 am

Moim zdaniem to nie komp, one wyjątkowo rzadko się psują, a jeśli już to raczej wgrywa się nowe oprogramowanie, a przestawiony rozrząd brzmi logicznie.
A tak przy okazji i z ciekawości: ile kosztuje nowy tzn. używany komp?
Daihatsu Terios I

Awatar użytkownika
minn81
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 72
Rejestracja: wt lip 15, 2014 3:23 pm

Re: Problem z paleniem rano

Post autor: minn81 » czw lis 12, 2015 7:59 pm

No też myśle że, to nie komp a cena wacha się od 120 do 250. Zmieniam mechanika następna wizyta w czwartek i epopei ciąg dalszy.

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7506
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Re: Problem z paleniem rano

Post autor: leon zet » czw lis 12, 2015 11:24 pm

Zostań własnym mechanikiem.
Unikniesz zbędnych wydatków, zdobędziesz doświadczenie i umiejętności, o które nigdy byś siebie nie podejrzewał :)21

tomik44
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 30
Rejestracja: wt paź 27, 2015 9:14 am
Lokalizacja: Toruń

Re: Problem z paleniem rano

Post autor: tomik44 » pt lis 13, 2015 9:00 am

leon zet pisze:Zostań własnym mechanikiem.
Unikniesz zbędnych wydatków, zdobędziesz doświadczenie i umiejętności, o które nigdy byś siebie nie podejrzewał :)21
To jest złota myśl, szczególnie w przypadku kijanki. To bardzo wrażliwa dziewczyna, wszelkie swoje niezadowolenie okazuje puszczając oko do właściciela (check). Wracając do tematu wątku, trochę on zagmatwany, bo właściwie o co chodzi, w końcu chodzi czy nie chodzi??
Sprawdziłeś rozrząd???
Piszesz, że na benzynie pali i jest ok- za bogato.
Wymieniona listwa wtryskiwaczy LPG - jaki jest mnożnik - jakie nowe dysze.
Jeśli rozrząd jest dobrze ustawiony, to wygląda na to że spieprzony jest LPG. Pewnie jest za ubogo komputer dostosowuje ustawienia do niego i tak samo chodzi na benzynie wzbogacając mieszankę.
Sportage 98 2.0 16V, Stag 300
LT 235/75R15

Awatar użytkownika
minn81
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 72
Rejestracja: wt lip 15, 2014 3:23 pm

Re: Problem z paleniem rano

Post autor: minn81 » pt lis 13, 2015 2:54 pm

tomik44 pisze:
leon zet pisze:Zostań własnym mechanikiem.
Unikniesz zbędnych wydatków, zdobędziesz doświadczenie i umiejętności, o które nigdy byś siebie nie podejrzewał :)21
Tak tak zawsze chciałem zostać mechanikiem :)2 . A zostałem historykiem z histerykiem na punkcie KIA

To jest złota myśl, szczególnie w przypadku kijanki. To bardzo wrażliwa dziewczyna, wszelkie swoje niezadowolenie okazuje puszczając oko do właściciela (check). Wracając do tematu wątku, trochę on zagmatwany, bo właściwie o co chodzi, w końcu chodzi czy nie chodzi??
Sprawdziłeś rozrząd???
Piszesz, że na benzynie pali i jest ok- za bogato.
Wymieniona listwa wtryskiwaczy LPG - jaki jest mnożnik - jakie nowe dysze.
Jeśli rozrząd jest dobrze ustawiony, to wygląda na to że spieprzony jest LPG. Pewnie jest za ubogo komputer dostosowuje ustawienia do niego i tak samo chodzi na benzynie wzbogacając mieszankę.
1.Samochód z rana odpala od 3 kopa
2. Po sprawdzeniu spalin wyszło że, zalewa silnik. ale jazda jest możliwa.
3.Jeździć na gazie się da ale po rozgrzaniu na maxa silnik zaczyna przerywać, listwa wymieniona ustawiany gaz podczas jazdy gazownik twierdzi iż, punkty się rozjerzdżają. Twierdzi że na początku mapy jest za ubogo a w górze za bogato.
4.Wymieniona sonda lambda i ponoć komputer nie widzi jej wskazań.
5. Nigdy mi nawet checka nie wywaliło więc laska do mnie nie mróga nawet zalotnie :)
6. W przyszłym tygodniu jak pisałem jadę do innego mechanika sprawdzi rozrząd i kompa oraz lambde

Oczywiście dam znać co i jak. Nigdy bym nie wpadł na to że, będę pisać bloga na podstawie kia i ja.

Awatar użytkownika
minn81
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 72
Rejestracja: wt lip 15, 2014 3:23 pm

Re: Problem z paleniem rano

Post autor: minn81 » czw lis 26, 2015 9:21 pm

I kolejna wizyta u mechanika. Ponoć sprawdzona elektryka i wszystko ok. Ale usterka bez zmaian. Komputer dalej nie wywala błędów, rozrząd sprawdzony. Ktoś zna mechanika ze swietokrzyskiego który może pomóc?

tomik44
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 30
Rejestracja: wt paź 27, 2015 9:14 am
Lokalizacja: Toruń

Re: Problem z paleniem rano

Post autor: tomik44 » pt lis 27, 2015 7:42 am

Coś tu nie gra, skoro komp nie widzi sondy ? to musi wywalić błędy i zapalić `checka`. Lampka Ci się nie zapala, może przepalona. Sprawdź kody migowe. Skoro kablomania ok i wszystko sprawne, autko kuleje, a błędów nie wywala to wygląda na walniętego kompa. :(
Pisałeś `Komputer dalej nie wywala błędów`- tzn nie zapala checka czy sprawdzałeś kody migowe.
Który masz rocznik kijanki, czy to nie jest przypadkiem 98r, na pewno powinieneś mieć sondę lambda na 3 przewody, a nie na 4 ???
Sportage 98 2.0 16V, Stag 300
LT 235/75R15

Awatar użytkownika
minn81
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 72
Rejestracja: wt lip 15, 2014 3:23 pm

Re: Problem z paleniem rano

Post autor: minn81 » pt lis 27, 2015 10:31 am

Checka nie wywala. Kody błyskowe tylko migają nic z nich nie odczyta. Auto jest z 97, a sonda wymieniona na 3 przewodową.

mikolaj ok
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 56
Rejestracja: pn mar 10, 2014 4:30 pm

Re: Problem z paleniem rano

Post autor: mikolaj ok » pt lis 27, 2015 6:18 pm

gdybyś chciał się przejechać do radomia to mogę polecić ogarniętego mechanika-moją kijanke wskrzesił, komp był walnięty i nie było przyspieszenia zapłonu wszyscy rozkładali ręce a on zrobił- ale tani to on nie jest

Awatar użytkownika
minn81
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 72
Rejestracja: wt lip 15, 2014 3:23 pm

Re: Problem z paleniem rano

Post autor: minn81 » pt lis 27, 2015 7:12 pm

Ok, dzięki za info jak już wszyscy mechanicy w okolicy rozłożą ręce to odezwwię się do Ciebie. Do radomia w sumie daleko nie mam.

Awatar użytkownika
minn81
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 72
Rejestracja: wt lip 15, 2014 3:23 pm

Re: Problem z paleniem rano

Post autor: minn81 » pn lis 30, 2015 9:38 am

Za namową Leona zostałem mechanikiem :D . Po zresetowaniu kompa samochód zaczął palić z rana od pierwszego kopa - ciekawe jak długo. Dalej się dusi więc go zalewa. Po kolejnej pogadance z mechanikiem diagnoza pada na układ chłodzenia a raczej grzania silnika. Ponoć włącza się od razu duży obieg chłodzenia czyli termostat walnięty ( wymieniany w sierpniu). Sprawdzę termostat i czujnik temperatury choć ten wskazuje właściwe wskazania oporu mierzone omomierzem ( ale też wymienię dla pewności ). Dodatkowo wczoraj odkryłem że pękła rurka podciśnienia na kolektorze dolotowym obroty nie schodziły poniżej 1500 obr/min, rurka wymieniona obroty stoją na 800 jak powinny.

Awatar użytkownika
TOOM444
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 75
Rejestracja: pn lut 25, 2013 12:03 pm

Re: Problem z paleniem rano

Post autor: TOOM444 » pn lis 30, 2015 8:36 pm

Sam resetowałeś kompa? Jeśli tak to jak to zrobiłeś? Czy wystarczy tylko odłączyć akumulator? Ale chyba nie, bo to byłoby za proste !!
Daihatsu Terios I

Awatar użytkownika
minn81
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 72
Rejestracja: wt lip 15, 2014 3:23 pm

Re: Problem z paleniem rano

Post autor: minn81 » czw gru 10, 2015 1:59 pm

Panowie potrzebuję prawidlowego wskazania otwarcia czasów wtrysków benzynowych na ciepłym silniku na biegu jałowym,bo u mnie jest 4.8 ms i zalewa silnik.

Awatar użytkownika
wojteusz
Posty: 550
Rejestracja: sob sty 10, 2004 9:00 pm
Lokalizacja: Łańcut

Re: Problem z paleniem rano

Post autor: wojteusz » czw gru 10, 2015 3:09 pm

Około 3.2 ms
Nie ważne czym lecz gdzie i z kim!

Awatar użytkownika
Grzywacki
Posty: 448
Rejestracja: śr lis 12, 2003 3:12 pm
Lokalizacja: Warszawa - Poznań - Gliwice

Re: Problem z paleniem rano

Post autor: Grzywacki » czw gru 10, 2015 4:23 pm

Cześć,

Podobny problem mieliśmy w golfie 2 że 20 lat temu...
Sprawdź czujnik temperatury ale nie ten od wskaźnika, są pewnie ze dwa.

Pozdr.
A.
Patrol Y60 V8 long 1990r.

Awatar użytkownika
minn81
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 72
Rejestracja: wt lip 15, 2014 3:23 pm

Re: Problem z paleniem rano

Post autor: minn81 » czw gru 10, 2015 5:30 pm

Tak są dwa 1 od wskaźnika na desce na wsuwkę, 2 na chyba 2 piny od temperatury. Czujnik sprawdziłem wskazania książkowe rezystancja zmienia się wraz z nagrzewaniem silnika. Usterka tkwi chyba w przepływomierzu pokazywał tylko do 1 v, po zmianie położenia czujnika zaczął pokazywać 1,5v. Szukam aktualnie używanej przepływki tylko orginalnej bo ponoć zamienniki są do niczego.

Awatar użytkownika
TOOM444
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 75
Rejestracja: pn lut 25, 2013 12:03 pm

Re: Problem z paleniem rano

Post autor: TOOM444 » czw gru 10, 2015 8:42 pm

hejka
minn81 pytałeś o przepływke, po pierwsze jak jest zupełnie walnięta to powinien świecić check, po drugie, odpal auto, niech chwile pochodzi, a później wyjmij wtyczkę od przepływki - jeśli się nic nie zmieni, tzn silnik będzie działał tak samo jak z podłączona przepływką tzn że jest walnięta, jeśli obroty będą inne (wzrosną, zmaleją lub coś takiego) tzn że chyba jest sprawna. Pisze chyba, bo może być tak, że działa tylko nie do końca właściwie, ale jak wyłapać taką subtelność to już nie wiem. Co do zamienników, ja kupiłem, już nawet nie pamiętam od jakiego auta, (może od jakiegoś Opla - nie pamiętam) wiem, że średnica była za mała i nie pasowała do kianki, ale po wymontowaniu (jest na 2 śrubach) i przełożeniu jej do obudowy kianki wszystko było Ok i mój check przestał świecić.
Co do czujnika położenia przepustnicy - kompletnie tego już nie pamiętam, nawet nie mogę znaleźć gdzie ja to pisałem na tym forum
Daihatsu Terios I

tomik44
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 30
Rejestracja: wt paź 27, 2015 9:14 am
Lokalizacja: Toruń

Re: Problem z paleniem rano

Post autor: tomik44 » pt gru 11, 2015 11:47 am

Rezystancje sprawnego przepływomierza pomiędzy pinami:ok
1 - 2 = 45kom
1 - 4 = 25kom
2 - 4 = 69kom
1 - 3 = 750om
2 - 3 = 46kom
3 - 4 = 26kom
Sportage 98 2.0 16V, Stag 300
LT 235/75R15

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość