Problem z paleniem rano

Sportage, Asia Rocsta

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
minn81
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 72
Rejestracja: wt lip 15, 2014 3:23 pm

Re: Problem z paleniem rano

Post autor: minn81 » pt gru 11, 2015 3:44 pm

A dziękować

Awatar użytkownika
minn81
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 72
Rejestracja: wt lip 15, 2014 3:23 pm

Re: Problem z paleniem rano

Post autor: minn81 » pn gru 14, 2015 6:30 pm

Sprawdziłem przeplywomierz wskazania ni jak się mają do podanych. Czujnik przeplywomirza zostal przekrecony aby dawał lepsze wskazania. Polepszyło się znacznie auto pali od pierwszego kopa tylko tak jakby ssanie zgubiło ma tylko 800 obrotów na zimnym silniku. Zamówiłem przepływomierz i czujnik temperatury, mam nadzieję że, po wymianie to już będzie koniec :D.

Awatar użytkownika
wojteusz
Posty: 550
Rejestracja: sob sty 10, 2004 9:00 pm
Lokalizacja: Łańcut

Re: Problem z paleniem rano

Post autor: wojteusz » pn gru 14, 2015 6:39 pm

Koniec ?? :cry:
Nie ważne czym lecz gdzie i z kim!

Awatar użytkownika
minn81
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 72
Rejestracja: wt lip 15, 2014 3:23 pm

Re: Problem z paleniem rano

Post autor: minn81 » ndz gru 20, 2015 9:53 am

Eeee gdzie tam koniec, przepływka wymieniona czasy wtrysków 3,4 ms, nie jest zalewany. Silnik mruczy jak kotka ale, dalej nie odpala rano trzeba kręcić 2-3 razy :D. Tak jakby ssania brak na zimnym silniku, na biegu jałowym wkręca się tylko na 1000 obrotów i po kilkunastu sekundach wraca do 800. Kupiłem już czujnik temperatury ale nie mam czasu założyć. Choć stary pokazywał prawidłowe wskazania na omomierzu.

Awatar użytkownika
minn81
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 72
Rejestracja: wt lip 15, 2014 3:23 pm

Re: Problem z paleniem rano

Post autor: minn81 » pn sty 04, 2016 1:54 pm

I przyszedł nowy rok !!! Przyszły mrozy. I Kijanka wogóle przestała palić kręci ale nie odpala :evil:. I to jest już szczyt

Awatar użytkownika
wojteusz
Posty: 550
Rejestracja: sob sty 10, 2004 9:00 pm
Lokalizacja: Łańcut

Re: Problem z paleniem rano

Post autor: wojteusz » pn sty 04, 2016 7:36 pm

minn81 pisze:mam nadzieję że, po wymianie to już będzie koniec :D.
No nie poddawaj się, to jeszcze nie koniec.
Pewnie synchronizacja immobilisera się jakby zatraciła :(
Nie ważne czym lecz gdzie i z kim!

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7506
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Re: Problem z paleniem rano

Post autor: leon zet » pn sty 04, 2016 7:51 pm

Jak akumulator jest slaby to sie moze immo rozjechac. Chyba w dwojkach immo jest podatniejsze na taka usterke.

Awatar użytkownika
lewy00_00
 
 
Posty: 926
Rejestracja: wt mar 22, 2011 9:54 pm
Lokalizacja: Łomża

Re: Problem z paleniem rano

Post autor: lewy00_00 » pn sty 04, 2016 8:43 pm

oj jest podatne, przekonałem się ;-( wyrwanie gada z systemu i zapomnienie raz na zawsze o rozkodowanym immo ok 400 zł
sportage'98r 16V KL71 235/75/15
boodylift 2,6" przód lift 1.6"+gumy Tył:2"+astra

Awatar użytkownika
minn81
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 72
Rejestracja: wt lip 15, 2014 3:23 pm

Re: Problem z paleniem rano

Post autor: minn81 » wt sty 05, 2016 2:39 pm

Panowie to jest never ending story !!! Akumulator nowy, immo już wycięte było zanim zakupiłem. Auto we mrozy o 9. 00 nic, o 12. 00 nic dopiero o 16.00 zapalało i tak przez 2 dni. Dziś zagadał z rana. Byłem u mechaniora krótka konsultacja i wraca yemat zalewania silnika. On obstawia regulator ciśnienia paliwa ale mówi że na podmiankę nie ma żeby sprawdzić a nie chce narażać mnie na potrzebny zakup (dobry chłopina), a może ktoś ma pożyczyć do testów ? Ja obstawiam czujnik przepustnicy. Temat rzeka, I jeszcze dziś kontrolka ABS zaświeciła. Powiedzcie jak jest z tym ABS w sportage I słyszałem że to tylko utrudnia jazdę ? Ewentualnie co padłoże kontrolka świeci.

Awatar użytkownika
wojteusz
Posty: 550
Rejestracja: sob sty 10, 2004 9:00 pm
Lokalizacja: Łańcut

Re: Problem z paleniem rano

Post autor: wojteusz » wt sty 05, 2016 3:14 pm

minn81 pisze:Panowie to jest never ending story !!! Akumulator nowy, immo już wycięte było zanim zakupiłem. Auto we mrozy o 9. 00 nic, o 12. 00 nic dopiero o 16.00 zapalało i tak przez 2 dni.

Normalne, z rana jeszcze śpi jak prawdziwy student.
Albo nie przestawiłeś mu daty w kompie :)21
minn81 pisze:Dziś zagadał z rana. Byłem u mechaniora krótka konsultacja i wraca yemat zalewania silnika. On obstawia regulator ciśnienia paliwa ale mówi że na podmiankę nie ma żeby sprawdzić a nie chce narażać mnie na potrzebny zakup (dobry chłopina), a może ktoś ma pożyczyć do testów ? Ja obstawiam czujnik przepustnicy. Temat rzeka, I jeszcze dziś kontrolka ABS zaświeciła. Powiedzcie jak jest z tym ABS w sportage I słyszałem że to tylko utrudnia jazdę ? Ewentualnie co padłoże kontrolka świeci.
Co tu gdybać, trzeba zmierzyć, banalnie prosto wpiąć manometr pod siedzeniem z tyłu, koszt manometru 7,50 plus trójniczek za 3,50... i wiesz wszystko w temacie ciśnienia.
ABS to porażka zwłaszcza jak działa. Typowe usterki to przerwa w kabelku na tylnym moście, oraz przegnite końcówki czujników w przednich kołach...
Nie ważne czym lecz gdzie i z kim!

Awatar użytkownika
minn81
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 72
Rejestracja: wt lip 15, 2014 3:23 pm

Re: Problem z paleniem rano

Post autor: minn81 » wt sty 05, 2016 3:43 pm

Powiedz mi gdzie tak tanio manometr kupić ?

Ale raczej ciśnienie w normie bo go zalewa paliwem podczas jazdy - spaliny śmierdzą. A ABS świeci i prąd kopie od stacyjki.

Awatar użytkownika
lewy00_00
 
 
Posty: 926
Rejestracja: wt mar 22, 2011 9:54 pm
Lokalizacja: Łomża

Re: Problem z paleniem rano

Post autor: lewy00_00 » wt sty 05, 2016 3:48 pm

Z ABS em wyjąłem bezpiecznik pod maską i jest spokój z ABS + wyjęcie żarówki z deski rozdzielczej.
Sprawdź czy kabelki na czujniku przepustnicy wszystkie są podłączone, dokładniej czy nie są przerwane, u mnie jak wymieniałem cewki itd to odłączałem wtyczkę od czujnika i po podłączeniu i złożeniu wszystkiego do kupy auto nie chciało zapalić okazało się że jeden przewód się przewał lecz nie było tego widać ponieważ był on przerwany w otulinie. Po złączeniu tego do kupy auto zapaliło bez problemu. Więc czujnik położenia przepustnicy może mieć wpływ na palenie auta.
sportage'98r 16V KL71 235/75/15
boodylift 2,6" przód lift 1.6"+gumy Tył:2"+astra

Awatar użytkownika
minn81
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 72
Rejestracja: wt lip 15, 2014 3:23 pm

Re: Problem z paleniem rano

Post autor: minn81 » wt sty 05, 2016 4:14 pm

Też mam takie przypuszczenia a koszt nowego czujnika położenia przepustnicy to 30 zł. Najgorsze jest to że na parkingu pod blokiem nie wiele jestem w stanie zrobić.

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7506
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Re: Problem z paleniem rano

Post autor: leon zet » wt sty 05, 2016 4:38 pm

Regulator mam - w razie czego do testów użyczyć mogę.
Manometr mam. Zegar kupiłem w sklepie hydraulicznym, trójnik zrobił mi szwagier. Jakbym wiedział, ze mozna takowy kupić za trzypięćdziesiąt to bym głowy nie zawracał. Ciśnienie zmierz w dwóch miejscach: na wyjściu z baku i przed listwą.

Awatar użytkownika
minn81
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 72
Rejestracja: wt lip 15, 2014 3:23 pm

Re: Problem z paleniem rano

Post autor: minn81 » pt sty 08, 2016 12:38 pm

Pany jedno pytanie jeśli immo jest sprawne to przy odpalaniu kotrolka powinna migać palić się cały czas czy zgasnąć ?

Awatar użytkownika
wojteusz
Posty: 550
Rejestracja: sob sty 10, 2004 9:00 pm
Lokalizacja: Łańcut

Re: Problem z paleniem rano

Post autor: wojteusz » pt sty 08, 2016 1:01 pm

Powinna zagasnąć jeszcze przed odpaleniem...
Nie ważne czym lecz gdzie i z kim!

Awatar użytkownika
suziXL
 
 
Posty: 5219
Rejestracja: pn sie 23, 2004 8:16 pm
Lokalizacja: Wrocław/Maidstone

Re: Problem z paleniem rano

Post autor: suziXL » pt sty 08, 2016 1:22 pm

Są czasem takie samochody, których zwyczajnie trzeba się pozbyć, bo nie lubią swojego właściciela. Przechodzą w nowe ręce i często problemy znikają. :)21
Nie przejmuj sie. Ksiezniczki z ch...ja nie zrobisz (Emila).

Awatar użytkownika
leon zet
 
 
Posty: 7506
Rejestracja: śr gru 10, 2003 7:55 pm
Lokalizacja: Wyszków i okolice
Kontaktowanie:

Re: Problem z paleniem rano

Post autor: leon zet » pt sty 08, 2016 2:46 pm

U mnie albo sie swieci albo mruga albo sie nie swieci... czasem jeszcze popiskuje. Nie widze w tym zadnej prawidlowosci. Ale dodatkowe immo jest ewidentnie zepsute... no zepsute ono jest...

Awatar użytkownika
minn81
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 72
Rejestracja: wt lip 15, 2014 3:23 pm

Re: Problem z paleniem rano

Post autor: minn81 » ndz sty 10, 2016 11:26 am

No i chyba się wyjaśniło samochód już 3 dzień pali od 1 kopa. Jednak mimo działa po przekreceniu kluczyka wystarczy poczekać aż immobiliser zgaśnie i pali bez problemu. Ale wstyd tyle się z tym męczyłem. Ten wóz jest jak księga tajemnic :)

Robert_X
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 47
Rejestracja: ndz gru 28, 2014 9:51 pm

Re: Problem z paleniem rano

Post autor: Robert_X » ndz sty 10, 2016 5:22 pm

Miałem wcześniej 2.0 DOHC i nie miałem żadnego problemu z immo , pomimo że był to po wejściu do samochodu mogłem od razu go odpalić i sobie jechać , teraz w 2.0 TD mogę kręcić aż się zes..am i dopóki nie zniknie "immo" z "kokpitu" to nic nie wykręcę , już kilka osób dało się nabrać na to :)
Nie ważne czym ważne gdzie

Awatar użytkownika
TOOM444
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 75
Rejestracja: pn lut 25, 2013 12:03 pm

Re: Problem z paleniem rano

Post autor: TOOM444 » ndz sty 10, 2016 5:50 pm

No to sprawa się wyjaśniła...
Śledziłem ten wątek szczególnie, ponieważ mam podobny problem tyle tylko że u mnie kianka zupełnie zdechła: po przekręceniu kluczyka świecą się lampki ale nawet nie zagada, po prostu nic (i odczekanie nic nie pomaga)
Ktoś mi podpowiedział że może to być czujnik położenia wału, powiedzcie mi zatem jak to wygląda:
1) czy to jest tak że po przekręceniu kluczyka najpierw sygnał idzie do kompa potem do czujnika i gdy tam jest wszystko Ok to przez kompa uruchamia rozrusznik - jeśli to tak jest to rzeczywiście może być czujnik położenia wału lub zwarcie w jego okablowaniu, przy czym zwarcie raczej trudno będzie zlokalizować.
2) czy po przekręceniu kluczyka rozrusznik jednak powinien zakręcić tyle tylko że nie zapali silnik gdyby czujnik był walnięty - gdyby tak to coś z rozrusznikiem lub jego zasilaniem
pozdrawiam
Daihatsu Terios I

Awatar użytkownika
wojteusz
Posty: 550
Rejestracja: sob sty 10, 2004 9:00 pm
Lokalizacja: Łańcut

Re: Problem z paleniem rano

Post autor: wojteusz » ndz sty 10, 2016 6:26 pm

2.
Nie ważne czym lecz gdzie i z kim!

Awatar użytkownika
TOOM444
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 75
Rejestracja: pn lut 25, 2013 12:03 pm

Re: Problem z paleniem rano

Post autor: TOOM444 » ndz sty 10, 2016 8:39 pm

Czyli druga odpowiedź, Ok
A powiedz mi co się stanie gdyby pasek lub łańcuszek (bo nawet nie wiem co jest w kiance) rozrządu np pękł? Czy rozrusznik zakręci?
jeśli tak to rozwali cały silnik
Pozdro
Daihatsu Terios I

Awatar użytkownika
wojteusz
Posty: 550
Rejestracja: sob sty 10, 2004 9:00 pm
Lokalizacja: Łańcut

Re: Problem z paleniem rano

Post autor: wojteusz » ndz sty 10, 2016 10:42 pm

Zakręci a nie rozwali... w 2.0 16v...
Jest pasek a rozrząd bezkolizyjny w praktyce...
Nie ważne czym lecz gdzie i z kim!

Awatar użytkownika
TOOM444
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 75
Rejestracja: pn lut 25, 2013 12:03 pm

Re: Problem z paleniem rano

Post autor: TOOM444 » pn sty 11, 2016 8:07 am

Dzięki
Ja wiem, że męczę, ale czy może mi ktoś wyjaśnić zasadę działania bezkolizyjnego rozrządu?
Pozdro
Daihatsu Terios I

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość