diagnostyka

Sportage, Asia Rocsta

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
jaras,slepowron
 
 
Posty: 235
Rejestracja: sob sty 12, 2013 12:18 am
Lokalizacja: lisi Ogon k.Bydgoszczy

diagnostyka

Post autor: jaras,slepowron » ndz gru 22, 2013 2:08 pm

Witam.
Jakim programem zdiagnozować elektronikę kijanki chodzi mi o chodzi mi o odczyt parametrów podczas pracy silnika i czy pójdzie to pod popularnym kablem na okładzie elm327
BYŁO SPORTAGE 98, 2.0 , LPG BLOS, MATADOR IZZARDA
TERAZ DAIHATSU TERIOS 1. MATADOR IZZARDA MP 71

xree
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 30
Rejestracja: pn gru 23, 2013 9:39 pm

Re: diagnostyka

Post autor: xree » pn gru 23, 2013 11:24 pm

elm327 - można pomarzyć :) z tego co mi wiadomo na chwile obecną to kia robi oryginalny fejs i x431, x431 może zakupie w połowie przyszłego roku więc się przekonam, osobiście będę próbował przez alfa romeo się połączyć mają podobny system może się uda :)

xree
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 30
Rejestracja: pn gru 23, 2013 9:39 pm

Re: diagnostyka

Post autor: xree » czw mar 27, 2014 9:21 pm

Tak jak pisałem :) Mam już x431 i myślę przetestuje na kiju :) Podpinam łączy :) odczyt kodów idzie kasowanie już nie :( Ale myślę OK zaktualizuje fejsa i dalej testy po godzinie walki wyszło że w module immo a raczej chyba emulatorze immo? który jest koło kompa (przedliftowa) jest jakiś przekaźnik i przy łączeniu załącza się i chwile jest podtrzymany i po chwili puszcza i automatycznie rozpina fejsa - ktoś testował coś takiego? Aaaa dodam że po odpięciu tego badziewia furacz nie odpala a fejs wyrzuca błąd immo?? Nie jak się to ma do kodów błyskowych gdzie nie ma niby kodu immo a jednak jakiś tam jest'? Oczywiście mowa o silniku 16V, dodam że fejs fajnie gada do momentu rozpięcia przekaźnika w immo, ale tak czy siak danych czasu rzeczywistego nie obadam bo za mało czasu:)

xree
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 30
Rejestracja: pn gru 23, 2013 9:39 pm

Re: diagnostyka

Post autor: xree » pt mar 28, 2014 9:48 pm

OK, dzisiaj pojawiła się jeszcze chwila na zabawe :) i po podłączeniu na szybko można przejść w bieżący parametr i wtedy już nie rozepnie oczywiście 1 to sonda i oczywiście 1 zonk nowa sonda Boscha a mi pokazuje 453mV i stoi :) myślę o co kajman miernik w łapę podpięcie bezpośrednie no i stoi ! rozpinam wtykę na sygnale od strony kompa dalej to samo ! - i teraz myślę może coś się wzbudza? mało tego brak zasilania na grzałkę masakra jakaś ! Grzebał ktoś coś już w tym temacie?

xree
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 30
Rejestracja: pn gru 23, 2013 9:39 pm

Re: diagnostyka

Post autor: xree » pt mar 28, 2014 10:34 pm

OK - po temacie, i wyszło czego kijanka pali podtrzymuje trochę obroty przy zmianie biegów i silnik delikatnie drży - po prostu komuś bardziej przydał się 10A bezpiecznik od sondy niż mojej kijance :) - zapinam nowy i komp zaczął pokazywać właściwe wartości :) tak czy siak jak by ktoś potrzebował diagnostyki to zapraszam :)

Macugow
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 75
Rejestracja: wt mar 25, 2008 3:44 pm
Lokalizacja: Augustów

Re: diagnostyka

Post autor: Macugow » pn mar 06, 2017 8:58 am

Dobry. Taki ciekawy programik znalazłem w sieci, do diagnostyki Kia/Hyundai Hi-Scan Pro / CASCADE: http://www.newtiburon.com/forums/4765513-post42.html Potrzebny kabel obd2 FTDI. Jak ktoś nie ma u siebie w aucie wtyczki obd2 (jak ja), to tu podsyłam pinologię http://pinoutguide.com/CarElectronics/k ... nout.shtml
czarna mać 2.0 SOHC '95 - ta historia nie ma końca

Obcy-szamoni
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: śr sty 13, 2016 8:28 pm

Re: diagnostyka

Post autor: Obcy-szamoni » wt mar 14, 2017 9:42 pm

Elm działa tylko trzeba forum zmoenić.
http://www.kiasportage.pl/forum/viewtop ... f=37&t=118

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość